Dilemma R1916v repareren of niet?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anton (R1916V)

Voor de verandering weer eens wat.....

Ik zal eerst eens wat over de auto vertellen dan snappen je een beetjuh waar ik mee zit.

Ik heb mijn 16v gekocht voor €500,00 met redelijk wat schade linksvoor (zoals sommige weten) o.a kapschade, kromme voorbumper, draagarm, homokineet, stuurkogel naja noem alles maar op. Dit was toen een leuke oplossing, omdat ik mijn vorige 19 van een rontonde tegen twee lantaarnpalen total loss had gereden.

Na alles overgezet te hebben wat kaduk was heb ik dus fijn kunnen rijden.

Toen..

stappenmotor (problemen met stationair)

Versnellingsbak, want ja die had er al 185.000 km op zitten. :s a €600,00 + apk en wat kleine dingen

En toen kwam der iets dat al een beetjuh pijn begon te doen. Lager bij distri was kapot, daardoor kleppen krom, goedkoopste oplossing: andere kop erop. Aangezien ik geen garage heb en alles op straat moet doen, heb ik de afwerking aan de garage overgelaten, maar.... "mijn" monteur was overspannen, auto naar andere garage, wordt niet gedaan wat gevraagd wordt en ik krijg weer een rekening van €500,00. Maarka hij reed weer prima en ik was blij dat ik weer in me 19 kon rijden, want ja tis toch wel een fijne auto en ik was blij dat ie nu weer perfect reed :p .

Maar toen..

2 dagen geleden hoorde ik een tik in het blok en me hart ging weer als een gek te keer. Klonk eerst als een blok wat weinig olie had. Vond ik al raar want ja nog geen 5.000 km geleden andere kop op gegaan met nieuwe rubbers etc. Even kijken en tot mijn schik zit er net 2mm olie aan me peilstok :@ .Dus olie erin en hopen dat de tik weg was. Maar waarschijnlijk te laat met die olie geweest en de tik zat er nog steed. Dus ik samen met paps even kijken en we waren er dus samen mee eens dat het weer niet al te best leek.
Dus volgende dag naar garage (moest ie toch al heen want er moest door een expert gekeken worden naar de schade op de achterbumper die 1 of andere jan doedel had gemaakt) en ze zouden er even naar kijken.
Diezelfde dag krijg ik een belletje dat het waarschijnlijk de drijfstanglagers zijn (als ik het goed zeg). Maar ze zouden de boel open maken van onder en toch nog even voor alle zekerheid kijken (hadden ze dat maar niet gedaan, bij wijze van spreken).
Dus vandaag weer een belletje gehad (en pa is wezen kijken) Krukas ingesleten chroom of zo was er vanaf, lagerschalen krom en ovaal en volgens mij zelfs gedraaid plus een reserve :lol: was waarschijnlijk al eens wat mis geweest en der miste iets (schacht of zo) + de drijfstanglagers natuurlijk.

Maarja nou sta ik voor een dilemma. Ik heb op dit moment geen knaken om het eens te gaan laten repareren.

Dus het volgend zou ik kunnen doen:

1. mik dat ding op de sloop (zou veel pijn doen en ook niet erg slim, dus vervalt eigenlijk al).

2. ik zoek een garage en trek alles er af wat er af te halen is. Maar het bedrag dat er in zit en wat ik er voor wou hebben voor het verkopen met rijdende motor zal ik nooit halen.

3. ik geef de opdracht om der een ander onderblok op te laten zetten

4. of ik mik er ander blok in

5. laat hem ombouwen naar 2.0 liter :) (onwaarschijnlijk)

Lang verhaal, maar loos jullie gedachten hieroh aub :~
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
marco

heb nog een leuke 19 16v te koop met goed blok alla 600€. heeft 138 gelopen ,
maybe interesse?????

greetz marco
canonballman

Drijfstang lagers sneuvelen vaak na het monteren van een andere kop/koppakking/ kop vlakken.

Krijgen dan ineens een hoop meer voor hun kiezen.

Wat je moet doen: weet ik niet.

In onderdelen verkopen levert wel eens redelijk wat op, maar:
-pas zijn er hier en daar al wat 19 16vs gesloopt (iedereen is zon beetje voorzien)
-auto slopen kost tijd, en je hebt er plaats en goed gereedschap voor nodig
Patrick L.

Ja Anton, dan zou ik die van Marco kopen en daar mee verder rijden....wat nieuwe onderdelen om zetten en zo... :)
Anton (R1916V)

Is idd interresant :)

PM
...::: RENO HEAVEN 'S OPEN :::...
....::: FOR 2004 TAX FREE :::....
marco

pm :smoke:
Bart V

pm
Emiel

En Anton, de keuze al gemaakt?
Tazzman

Nu ik mijn lease auto ontvangen heb, heb ik besloten mijn R19 16V ter beschikking te stellen van een RTC lid. ;) Het is Patrick's 19 16S (zie je niet vaak) en heeft nu rond de 190.000 km op te teller (190.??? ik zal straks even kijken). Er zit een beetje opknap werk aan, wat ik eigenlijk dit voorjaar wilde laten doen maar het wordt mij te duur om de 19 "er naast" te houden. (met weinig schadevrije jaren is de WA verzekering voor mij behoorlijk duur).

Bart kent het autotje, hij rijdt prima en ik heeft mij altijd zonder problemen naar m'n werk en naar Frankfurt gebracht (schoonfamilie).

Stuur maar een PM als je interesse hebt. Aanbod is algemeen geldig dus mocht iemand nog interesse hebben in een leuke 19 16V (16S!)... ;)
Robert Clio S.

Bij mij in Soest is er van de week eentje binnen gekomen bij een sloperije! Een blauwe 19 16v, zag er goed uit van wat ik heb kunnen zien!
Clio 1.4 S strak in de lak!
Bart V

Robert Clio S. schreef:Bij mij in Soest is er van de week eentje binnen gekomen bij een sloperije! Een blauwe 19 16v, zag er goed uit van wat ik heb kunnen zien!
Waar zit die sloop??
Robert Clio S.

Mugro Autosloperij
Industrieweg 16/A
3762EK Soest
035-6011276

Ik weet niets van die auto, heb hem vluchtig gezien want ik had haast en reed dus wat harder dan toegestaan! Hij staat er en het is een 16v, zo van wat ik nog net even gauw kon zien ziet hij er goed uit! Er gingen verhalen in Soest dat die auto ooit inbeslag genomen was, eigenaar krijgt hem niet meer terug, vandaar dat ie gesloopt wordt, maar wat daar van waar is, dat weet ik ook niet!
Clio 1.4 S strak in de lak!
Bart V

hmm tis redelijk bij mij in de buurt, ga er wel ff een kijkje nemen...
Plaats reactie