ik moet mijn benzineleiding vervangen (OPGELOST)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
mike16v

ik moet de twee benzine leidingen vervangen die langs en ander het blok doorlopen naar boven, een hoop gepriechel dus ik vroeg me af of iemand dit al is heeft gedaan en nog tips heeft

gr mike
Laatst gewijzigd door mike16v op zo 1 feb 2004 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Robke
Car: Lexus IS250

Leg die 2 leidingen niet via dezelfde weg, maar gewoon achter het blok (langs het uitlaatspruitstuk zeg maar) naar boven en dan om de motorsteun heen naar de injectorrail toe. Dat scheelt je een hele hoop geklooi.

Edit: hier effe een foto erbij.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgDuAsoX ... 3895469079[/img]
mike16v

robclio16V schreef:Leg die 2 leidingen niet via dezelfde weg, maar gewoon achter het blok (langs het uitlaatspruitstuk zeg maar) naar boven en dan om de motorsteun heen naar de injectorrail toe. Dat scheelt je een hele hoop geklooi.

Edit: hier effe een foto erbij.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgDuAsoX ... 3895469079[/img]
relaxed! als dat op die manier gewoon kan is wel goed te doen, ik heb dezelfde slangen gevonden als die er op zaten, en daar zitten allemaal voorgevormde bocheten in, kan dit dan geen kwaad
Steven
Car: M536

Oja vastizittende slangen niet bruut lostrekken, maar draaien en omhoog proberen te wippen met een schroevendraaier.

Wat ik bij vacuumslangen nog wel es doe is em verwarmen met een aansteker zodat het rubber weer iets soepeler wordt, alleen is dat bij benzine een minder goed idee ;)
Robke

mike16v schreef:relaxed! als dat op die manier gewoon kan is wel goed te doen, ik heb dezelfde slangen gevonden als die er op zaten, en daar zitten allemaal voorgevormde bocheten in, kan dit dan geen kwaad
als je die voorgevormde hebt, lukt dat niet, daar zijn ze te kort voor en dan knellen ze af.
Ik had gewoon 3 meter van die omvlochten universele bradstofleiding gehaald en dat ging hartstikke makkelijk.
Als je die originele wilt gebruiken, ben je wel een tijdje zoet, want ze liggen alles behalve makkelijk langs de distributiekap. :S
mike16v

daar was ik al bang voor! Waar haal je van die benzineleidingen en wat kost dat ongeveer....
mike16v

Steven schreef:Oja vastizittende slangen niet bruut lostrekken, maar draaien en omhoog proberen te wippen met een schroevendraaier.

Wat ik bij vacuumslangen nog wel es doe is em verwarmen met een aansteker zodat het rubber weer iets soepeler wordt, alleen is dat bij benzine een minder goed idee ;)
Ik heb al ff kunnen oefenen op een sloop clio, ik heb inderdaad gedraaid met een tang en dat ging best goed! bedankt voor je tip!
Robke

Die slang kun je gewoon bij een automaterialenzaak halen, zal iets van 6 euro per meter kosten gok ik.
mike16v

oh dat valt mee, ik ga eerst de originele proberen en anders haal ik wel 2 slangen! hoe haal die slangen uit elkaar zegmaar, ik bedoel je hebt 2 aansluitpunten op het blok en 2 onder de auto, ik neem aan dat ze niet verwisseld mogen worden? of maakt het niet uit welke kant op welke zit?
Tijn
Contacteer:

[img]http://www.333webtech.nl/rtc/nien/fuel.jpg[/img]

ook een optie: geen geklooi meer met slangklemmen :D die er af schuiven enzo ...
there is no spoon.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Tijn schreef:[img]http://www.333webtech.nl/rtc/nien/fuel.jpg[/img]

ook een optie: geen geklooi meer met slangklemmen :D die er af schuiven enzo ...
mooi spul (Y)
mike16v

ziet er zeker mooi uit!
maar das dan voor de volgende keer :)
Plaats reactie