ik moet de twee benzine leidingen vervangen die langs en ander het blok doorlopen naar boven, een hoop gepriechel dus ik vroeg me af of iemand dit al is heeft gedaan en nog tips heeft
gr mike
ik moet mijn benzineleiding vervangen (OPGELOST)
Leg die 2 leidingen niet via dezelfde weg, maar gewoon achter het blok (langs het uitlaatspruitstuk zeg maar) naar boven en dan om de motorsteun heen naar de injectorrail toe. Dat scheelt je een hele hoop geklooi.
Edit: hier effe een foto erbij.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgDuAsoX ... 3895469079[/img]
Edit: hier effe een foto erbij.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgDuAsoX ... 3895469079[/img]
relaxed! als dat op die manier gewoon kan is wel goed te doen, ik heb dezelfde slangen gevonden als die er op zaten, en daar zitten allemaal voorgevormde bocheten in, kan dit dan geen kwaadrobclio16V schreef:Leg die 2 leidingen niet via dezelfde weg, maar gewoon achter het blok (langs het uitlaatspruitstuk zeg maar) naar boven en dan om de motorsteun heen naar de injectorrail toe. Dat scheelt je een hele hoop geklooi.
Edit: hier effe een foto erbij.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SgDuAsoX ... 3895469079[/img]
Oja vastizittende slangen niet bruut lostrekken, maar draaien en omhoog proberen te wippen met een schroevendraaier.
Wat ik bij vacuumslangen nog wel es doe is em verwarmen met een aansteker zodat het rubber weer iets soepeler wordt, alleen is dat bij benzine een minder goed idee
Wat ik bij vacuumslangen nog wel es doe is em verwarmen met een aansteker zodat het rubber weer iets soepeler wordt, alleen is dat bij benzine een minder goed idee

als je die voorgevormde hebt, lukt dat niet, daar zijn ze te kort voor en dan knellen ze af.mike16v schreef:relaxed! als dat op die manier gewoon kan is wel goed te doen, ik heb dezelfde slangen gevonden als die er op zaten, en daar zitten allemaal voorgevormde bocheten in, kan dit dan geen kwaad
Ik had gewoon 3 meter van die omvlochten universele bradstofleiding gehaald en dat ging hartstikke makkelijk.
Als je die originele wilt gebruiken, ben je wel een tijdje zoet, want ze liggen alles behalve makkelijk langs de distributiekap.

Ik heb al ff kunnen oefenen op een sloop clio, ik heb inderdaad gedraaid met een tang en dat ging best goed! bedankt voor je tip!Steven schreef:Oja vastizittende slangen niet bruut lostrekken, maar draaien en omhoog proberen te wippen met een schroevendraaier.
Wat ik bij vacuumslangen nog wel es doe is em verwarmen met een aansteker zodat het rubber weer iets soepeler wordt, alleen is dat bij benzine een minder goed idee
oh dat valt mee, ik ga eerst de originele proberen en anders haal ik wel 2 slangen! hoe haal die slangen uit elkaar zegmaar, ik bedoel je hebt 2 aansluitpunten op het blok en 2 onder de auto, ik neem aan dat ze niet verwisseld mogen worden? of maakt het niet uit welke kant op welke zit?
[img]http://www.333webtech.nl/rtc/nien/fuel.jpg[/img]
ook een optie: geen geklooi meer met slangklemmen
die er af schuiven enzo ...
ook een optie: geen geklooi meer met slangklemmen

there is no spoon.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
mooi spulTijn schreef:[img]http://www.333webtech.nl/rtc/nien/fuel.jpg[/img]
ook een optie: geen geklooi meer met slangklemmendie er af schuiven enzo ...
