Benzinekwaliteit ?!
Eerlijk gezegd let ik nooit op waar ik tank en wat het verbruik is geweest, want zuipen doet zo'n Clio toch wel!
Had ik anders maar een Nissan Micra 1.0 moeten aanschaffen of zo, toch? 1 op 10 of 1 op 11, boeit me eigenlijk niet zo...

Dat zuipen interreseerd mij ook geen moerAZ4L schreef:Eerlijk gezegd let ik nooit op waar ik tank en wat het verbruik is geweest, want zuipen doet zo'n Clio toch wel!Had ik anders maar een Nissan Micra 1.0 moeten aanschaffen of zo, toch? 1 op 10 of 1 op 11, boeit me eigenlijk niet zo...

Ik let er niet eens meer op, ik heb tijden gehad dat ik telkens me verbruik ging bijhouden en daar wordt je zo gefrustreerd van af en toe dat ik het maar afgeleerd heb.
Vind het een beetje nutteloos topic worden...
Niet meer reageren dan he, zou ik zeggenSteven schreef:Ik let er niet eens meer op, ik heb tijden gehad dat ik telkens me verbruik ging bijhouden en daar wordt je zo gefrustreerd van af en toe dat ik het maar afgeleerd heb.

Kan niet iemand hier eens een rollenbanktest voor doen? Dat hoeft maar kort, in aantal cc/s per minuut bij exact het zelfde koppel en toerental (dus geleverde vermogen). Dat zou heel wat eerlijker zijn. Eens op school vragen...
-
Dat is allemaal wel wat omslachtig denk ik.. Ik ben ook maar tot de conclusie gekomen: gewoon blijven rijden en me niet zo druk maken over welke bezine het beste resultaat geeft. Als ik me daar zorgen over moet gaan maken, dan moet ik maar geen GTT gaan rijden ben ik bangRiël schreef:Kan niet iemand hier eens een rollenbanktest voor doen? Dat hoeft maar kort, in aantal cc/s per minuut bij exact het zelfde koppel en toerental (dus geleverde vermogen). Dat zou heel wat eerlijker zijn. Eens op school vragen...

don't be a fool, wrap your tool
-
- Contacteer:
Tanken jullie altijd 95 of 98? Merken jullie echt het verschil in km/tankbeurt, vemogenswinst, etc.?
Groeten,
Eric
Groeten,
Eric
Ja idd, wat gebeurt er eigenlijk als ik ipv 95, 98 in mijn tank gooi? Dat vraag ik me eigenlijk ook wel af...elmotheelk schreef:Tanken jullie altijd 95 of 98? Merken jullie echt het verschil in km/tankbeurt, vemogenswinst, etc.?
Groeten,
Eric
met 98 haal je meer rendament uit de zelfde hoeveelheid ingespoten benzine. Of dat uit te drukken is in vermogenwinst, en hoeveel eventueel ben ikzelf ook wel benieuwd naar. Weet wel dat 98 gewoon beter is voor je motor.elmotheelk schreef:Tanken jullie altijd 95 of 98? Merken jullie echt het verschil in km/tankbeurt, vemogenswinst, etc.?
Groeten,
Eric
-
zie hier (Belgische consumentenbond):Bram schreef:Dit zou een leuk onderwerp zijn voor de consumentengids. Tank nu bij shell voor 1.13 per liter... volgens mij wel aardig goede prijs/kwaliteit verhouding op dit moment
http://www.test-aankoop.be/map/show/666 ... 233671.htm
Ik had ook nog een uitgebreidere versie van dit verhaal, maar ik krijg zo 1,2,3 de link niet gevonden.
Ik denk dat dit stukje ook wel wat kan zeggen over de kwaliteit van "Nederlandse" brandstoffen.
Samenvatting van het stuk: Kwaliteit is ongeveer overal gelijk. Alleen de mangaan-waarde komt bij 1 op de 2 goedkope stations boven de norm. Dit mangaan wordt gebruikt om het octaangehalte wat op te krikken en is volgens autofabrikanten op lange termijn schadelijk voor (vooral nieuwe) motoren.
Verder is het volgens hen dus vooral wijs te letten op de prijs!
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Ik tank echt NOOIT meer bij Tango... Ik heb nu weer bij BP getankt en heb nu 400km op de klok staan en de meter staat op de helft. Natuurlijk zal de laatste helft wel sneller gaan, maar ik haal er zeker nog 150/200 km mee. Dat red ik met Tango benzine echt never!
Toch opvallend!
Toch opvallend!
-
400 km en pas op de helft?!?! Ik wou dat ik dat haalde. Ik heb er ong 200 op staan en meter staat tussen een half en 3/4. Ook van de BP.
Edit=BP
Edit=BP
Laatst gewijzigd door ChrisClio16V op vr 30 jan 2004 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Car: MB
ik tank eigenlijk altijd voordat het lampje gaat branden en dan haal ik regelmatig al dik 500kmMerijn schreef:Hmmz... Zal wel een 16V-'kwaaltje' zijn of zo. Als het lampie gaat branden gaat er bij mij rond de 43 liter in.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ik heb ook zo'n week deze week.Florus schreef:Die van mij rijd helemaal goedkoop,
in 7 weken tijd 0 liter benzine verbruikt

Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
ook even de proef op de som genomen:
Basis: R5 1.1 L
Benzine: Tango, men neme een volle tank
gecombineerd stad/snelweg met tango benzine een verbruik van 1:10
Shell benzine: 514 km op 37 liter
nog niet echt zuinig mja af en toe rij je ermee als een GT en met 4 versnellingen 140 rijden op de snelweg zal ook niet echt zuunig wezen. mja voor minder dan 40 euro weer zga vol en heel weinig verzekering en wegenbelasting is weer het voordeel.
+ deze auto hoort bij de familie
Basis: R5 1.1 L
Benzine: Tango, men neme een volle tank
gecombineerd stad/snelweg met tango benzine een verbruik van 1:10

Shell benzine: 514 km op 37 liter

nog niet echt zuinig mja af en toe rij je ermee als een GT en met 4 versnellingen 140 rijden op de snelweg zal ook niet echt zuunig wezen. mja voor minder dan 40 euro weer zga vol en heel weinig verzekering en wegenbelasting is weer het voordeel.
+ deze auto hoort bij de familie

Immer wieder die verdammte Holländer
Ach, de hele dag rijden als in de gtt en dan na 270 km 7,50 euro tanken.
Enige waar ik op let is de prijs van het gas. Verschilt van 34 tot 44 eurocent!
Enige waar ik op let is de prijs van het gas. Verschilt van 34 tot 44 eurocent!
M'n vader is naar een introductiefeest van shell, betreft nieuwe benzine die pura moet gaan vervangen, heet ook V-power. Is zelfde als pura maar dan zonder zwavel of zoiets... maar volgens mij blijft et nix... maar hij wil er zelf nix over zeggen 

Don't walk the grass... smoke it
De duitse v/power staat hoog aangeschreven...
Bij een 600cc supersport verkreeg ik een vermogensverschil van 0.6 kW zonder iets aan te passen ( 98 > vmax), ik verwacht dat het totale winst rond de 1 a 1.5 kW zal liggen met een goede mapping.
...........
uiteraard....
Exact zelfde temperatuur van lucht , water , airbox druk, lamda waarde etc.. de meting is 3 minuten na elkaar uitgevoerd, 3 runs per meting. De metingen zijn vericht met een "World Supersport" spec zx6rr.
uiteraard....
Exact zelfde temperatuur van lucht , water , airbox druk, lamda waarde etc.. de meting is 3 minuten na elkaar uitgevoerd, 3 runs per meting. De metingen zijn vericht met een "World Supersport" spec zx6rr.