Project GT5R
Zoals sommigen wel weten krijgt mijn 5je een grote beurt en zal ze voorzien worden van een carisma bodykit dit jaar.
Hier alvast de eerste foto's:
[img]http://www.333webtech.nl/rtc/nien/stuurhuis.jpg[/img]
[img]http://www.333webtech.nl/rtc/nien/front1.jpg[/img]
[img]http://www.333webtech.nl/rtc/nien/willie1.jpg[/img]
[img]http://www.333webtech.nl/rtc/nien/willie2.jpg[/img]
[img]http://www.333webtech.nl/rtc/nien/fuel.jpg[/img]
Hier alvast de eerste foto's:
[img]http://www.333webtech.nl/rtc/nien/stuurhuis.jpg[/img]
[img]http://www.333webtech.nl/rtc/nien/front1.jpg[/img]
[img]http://www.333webtech.nl/rtc/nien/willie1.jpg[/img]
[img]http://www.333webtech.nl/rtc/nien/willie2.jpg[/img]
[img]http://www.333webtech.nl/rtc/nien/fuel.jpg[/img]
Een beetje vreemd is best lekker
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
mooi blauw is niet lelijk




even wat specs voor zover nu zichtbaar op de foto's:
Clio 16V draagarmen, stabi en fusees.
bekrachtigd stuurhuis met elektrische pomp
clio 16V achteras
F7R motor
Clio 16V draagarmen, stabi en fusees.
bekrachtigd stuurhuis met elektrische pomp
clio 16V achteras
F7R motor
there is no spoon.
Mooi project hoor, dit gaat een ernstig vette vijf worden in de categorie "kosten noch moeite gespaard", dat is duidelijk.
Maar een bekrachtigd stuurhuis? Dat heb je toch niet nodig op een GTT, gaat alleen maar ten koste van het gevoel.
Maar een bekrachtigd stuurhuis? Dat heb je toch niet nodig op een GTT, gaat alleen maar ten koste van het gevoel.
even wat extra specs:Matijs schreef:Maar een bekrachtigd stuurhuis? Dat heb je toch niet nodig op een GTT, gaat alleen maar ten koste van het gevoel.
215/35/18"
het bekrachtigd 16V stuurhuis heeft eigenlijk behoorlijk veel rijgevoel ....
there is no spoon.
Owja, Engelse bodykit 
Is dat subframe trouwens nog speciaal, of alleen ff opgeknapt?

Is dat subframe trouwens nog speciaal, of alleen ff opgeknapt?
da's gewoon even opgefrist , verder niet.
there is no spoon.
Stuurgevoel heb je niets aan als je niet snel genoeg kunt tegensturen. (F1 en WRC auto's hebben ook stuurbekrachtiging dus een beetje een non argument!Matijs schreef:Mooi project hoor, dit gaat een ernstig vette vijf worden in de categorie "kosten noch moeite gespaard", dat is duidelijk.
Maar een bekrachtigd stuurhuis? Dat heb je toch niet nodig op een GTT, gaat alleen maar ten koste van het gevoel.

Keep up the good work

Dit wordt 1 van de mooiere (lees speciale) projekten. Carisma-kit, 16V... Turbo misschien?
mvg, Chendy.
mvg, Chendy.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 9262
- Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
- Locatie: Den Haag : Zuid-Holland
Ik had iets vernomen van 18"
maar het blijft zzooooo
project 
maar het blijft zzooooo


Veel succes met het project
En ik ben al heel benieuwd hoe het gaat worden.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Tijn schreef:even wat extra specs:
215/35/18"
Bijna goed merijn.Merijn schreef:Met 19 inch wielen (?) met enorm brede sloffen eronder is het misschien wel aan te raden om stuurbekrachtiging te monteren, ja...
Maar hoe dat ook Toppie werk zo


Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ja, dat gaat wel goedkomen
!
Ook een JC5 014 bak eraan?
En die luchtinlaat, is die niet erg ver naar voren gebogen? In een 5 heb je niet veel ruimte onder de kap......... Of kan er NET een filter aan, met goede koude-luchtvoorziening?
Zal sowiso wel passen en meten zijn:F7R in R5 met ook nog eens stuurbekrachtiging.
Wat voor radiateur wordt er eigenlijk gebruikt? 1tje over de volle grille-breedte?

Ook een JC5 014 bak eraan?
En die luchtinlaat, is die niet erg ver naar voren gebogen? In een 5 heb je niet veel ruimte onder de kap......... Of kan er NET een filter aan, met goede koude-luchtvoorziening?
Zal sowiso wel passen en meten zijn:F7R in R5 met ook nog eens stuurbekrachtiging.
Wat voor radiateur wordt er eigenlijk gebruikt? 1tje over de volle grille-breedte?
Nooit dusJanine schreef:Tja... wie weet... Misschien later als ik groot ben.chendy schreef:Turbo misschien?

Hehe neehoor, het belooft wel een hoop

Enmet die 2 liter komt ie ook al hard zat vooruit denk. Als je dan nog een turbo koopt kun je net zo goed die 215-35-18-bandenfabriek opkopen

Ja psies, eerst maar eens kijken hoe dit van zijn plek gaat komen zonder turbo. Ze zeggen dat snelheid went, dus we merken het vanzelf. Toekomstmuziek zeg maar...Steven schreef:Nooit dusJanine schreef:Tja... wie weet... Misschien later als ik groot ben.chendy schreef:Turbo misschien?
Hehe neehoor, het belooft wel een hoopBen zeer benieuwd naar het eindresultaat.
Enmet die 2 liter komt ie ook al hard zat vooruit denk. Als je dan nog een turbo koopt kun je net zo goed die 215-35-18-bandenfabriek opkopen

Een beetje vreemd is best lekker
yep, een hele frisse zelfs.canonballman schreef:Ja, dat gaat wel goedkomen!
Ook een JC5 014 bak eraan?
Hangt perfect achter de grille. ultieme koudelucht voorziening, wordt nog met voldoende hitteschild achter het filter aangevuld.En die luchtinlaat, is die niet erg ver naar voren gebogen? In een 5 heb je niet veel ruimte onder de kap......... Of kan er NET een filter aan, met goede koude-luchtvoorziening?
De foto's waar de motor in de auto hangt zijn voor het passen. alles heeft even fictief op zijn plek gezeten. Daarna (nu) is de motor weer verwijderd om hem te prepareren.Zal sowiso wel passen en meten zijn:F7R in R5 met ook nog eens stuurbekrachtiging.
Daar worden nu de verschillende opties voor gepast. Servicability is ook een belangrijk punt. Zaken als het oliefilter en dergelijke moeten bereikbaar hangen zonder dat de hele bende er uit moet om een filtertje te vervangen.Wat voor radiateur wordt er eigenlijk gebruikt? 1tje over de volle grille-breedte?
Ik heb een modelletje gevonden waarvan ik denk dat het voldoende (ruim) koeling geeft en die perfect op het daarvoor bedachte plekje hangt, maar hoe precies verklap ik nog even niet.
there is no spoon.
Kun je dat zo kopen dan? Lijkt mij wel dat dat dan een leuk geluidje gaat opleverenTijn schreef:Hangt perfect achter de grille. ultieme koudelucht voorziening, wordt nog met voldoende hitteschild achter het filter aangevuld.En die luchtinlaat, is die niet erg ver naar voren gebogen? In een 5 heb je niet veel ruimte onder de kap......... Of kan er NET een filter aan, met goede koude-luchtvoorziening?

Bij een standaard 16V valt hij dan achter de radiateur en zuigt dus voornamelijk warme lucht aan.
Bij de GT komt hij "beter" uit.
Bij de GT komt hij "beter" uit.
there is no spoon.
Bij een Cliko is een koude luchtinlaat alleen goed te realiseren met een vervangingsfilter in de originele doos en een luchtslang van de bumper naar de filterdoos.
Geen ramair maar gewoon continu lucht met buitenluchttemperatuur.
Open luchtfilter suck (bij een Cliko) letterlijk en figuurlijk...
Grtz,
Zzpeedie.
Geen ramair maar gewoon continu lucht met buitenluchttemperatuur.
Open luchtfilter suck (bij een Cliko) letterlijk en figuurlijk...

Grtz,
Zzpeedie.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
vet project
Blijft een discussiepunt...speedline schreef:...
Open luchtfilter suck (bij een Cliko) letterlijk en figuurlijk......
Ik heb er geen slechte ervaringen mee!
Laatst gewijzigd door Ollie op di 27 jan 2004 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zit er ook zwaar aan te twijfelen om er trug een open luchtfilter in te steken. Dat geluid alleen al is enorm bruut. En ik heb er al een eerder gehad, maar daar zit nu een scheurtje in dat rubberen gedeelte en daar reed ie echt niet minder goed mee als nu met de gewone.
blijft mooi hoe mensen blijven discussieren over hetzelfde, ongeacht meetresultaten of wat ook.
misschien meer een discussie voor een ander topic.
misschien meer een discussie voor een ander topic.
there is no spoon.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ben nog steeds niet zo'n fan van engelse tuning maar denk dat dit zeker een vette bak gaan worden! Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen..............en natuurlijk het resultaat



Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
[img]http://members.lycos.nl/turbo/zb.jpg[/img]
De achterbumper die er bij de afsluitingsmeeting opzat is van deze kit...dus de rest zal ook wel hetzelfde zijn...
Zijn er al plaatjes van de 18" die er onder komen ??
De achterbumper die er bij de afsluitingsmeeting opzat is van deze kit...dus de rest zal ook wel hetzelfde zijn...
Zijn er al plaatjes van de 18" die er onder komen ??

-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
ga maar uit van veel spaakjesMartijnG schreef:Zijn er al plaatjes van de 18" die er onder komen ??

Tijn, weet je al waar we straks verder gaan klussen?