[Clio 16V] Klapperend geluid linksvoor

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
evo
Berichten: 825
Lid geworden op: di 13 mei 2003 12:48
Contacteer:

Als ik over een hobbelweg rijdt klapperd er linksvoor behoorlijk iets. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

Mischien is het je schokbreker die lek is, dit had ik ook.
Of je toplager boven bij je veer.
Succes.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

veer afgebroken?
-=Chuckie=-
Berichten: 268
Lid geworden op: vr 10 jan 2003 22:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Mmm ik heb dat rechtsvoor, zat zelf ook te denken aan de veerpoot
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

De bovenste veerschotel afgebroken/gescheurd?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Het gebeurd veel vaker dat idd. je toplagers kapot gaan. maar om dat te controleren zal toch je hele veerpoot er onderuit moeten. Kan je gelijk de rest controleren. Al te veel werk is het niet, je moet alleen even weten hoe.

GR.Frits
Arie16v
Berichten: 148
Lid geworden op: do 20 feb 2003 21:11
Locatie: Wervershoof

ik heb t ook linksvoor, klacht klinkt precies hetzelfde als wat ik heb, zou je toplager kunnen zijn.
Clio16v rules
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Wie weet hoe het komt dat zoiets bijna altijd aan de linker kant van de auto is?
Is de linkerkant zwaarder belast?.Want alles wat ik kapot heb gehad van veren,toplagers,fusee kogels enz was allemaal links.
lauw
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 3 nov 2003 16:02

ant1 schreef:Wie weet hoe het komt dat zoiets bijna altijd aan de linker kant van de auto is?
Is de linkerkant zwaarder belast?.Want alles wat ik kapot heb gehad van veren,toplagers,fusee kogels enz was allemaal links.
Ik denk omdat de bestuurder aan de linker kant zit.
Met volgas wegtrekken slipt het rechtervoorwiel ook altijd als eerste door en niet links, dat komt omdat de gewichtsverdeling verschoven is, tis maar een idee.
evo
Berichten: 825
Lid geworden op: di 13 mei 2003 12:48
Contacteer:

Frits schreef:...je toplagers kapot gaan...
Hoe erg is het om hiermee door te rijden?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Evo_Tuning schreef:
Frits schreef:...je toplagers kapot gaan...
Hoe erg is het om hiermee door te rijden?
Het is voor je veerschotels niet echt fijn om er mee door te rijden.

Maar de enige manier om het te checken is door ze los tehalen en dan zou ik zowiezo vervangen. kost niet zo heel veel en je weet zeker dat je goed zit.

Edit: Als je je auto aan een kant opkrikt en je gaat schudden aan je wiel. moet je tegelijk kijken onder je motorkap of je veerpoot mee beweegt. zo ja bijna zeker dat het je toplager is.
evo
Berichten: 825
Lid geworden op: di 13 mei 2003 12:48
Contacteer:

Frits schreef:Als je je auto aan een kant opkrikt en je gaat schudden aan je wiel. moet je tegelijk kijken onder je motorkap of je veerpoot mee beweegt. zo ja bijna zeker dat het je toplager is.
Ok bedankt! Zal zsm ff kijken (Y)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

check anders je wiel eens op horizontale speling. Kan ook je stuurkogel of fusee kogel zijn!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

nou volgens mij had iik het zelfde als jou
bij mij hebben ze het met de apk weer vast gezet maar ze zijder tegen mij als de stuurbuis los zat maar volgens mij bedoelden ze het stuurhuis
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

dat klapper geluid kan ook veroorzaakt worden door versleten draagarmrubbers, jij krijgt dan het metaal op metaal geluidseffect, kun je makkelijk controleren door je wiel er eens af te halen en te kijken naar die rubbers, hier en daar eens een een breekijzer of iets dergelijks er tussen zetten en controleren speling.
Plaats reactie