[Clio 16V] Klapperend geluid linksvoor
Als ik over een hobbelweg rijdt klapperd er linksvoor behoorlijk iets. Iemand een idee wat dit kan zijn?
-
Mischien is het je schokbreker die lek is, dit had ik ook.
Of je toplager boven bij je veer.
Succes.
Of je toplager boven bij je veer.
Succes.
-
- Contacteer:
Mmm ik heb dat rechtsvoor, zat zelf ook te denken aan de veerpoot
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Het gebeurd veel vaker dat idd. je toplagers kapot gaan. maar om dat te controleren zal toch je hele veerpoot er onderuit moeten. Kan je gelijk de rest controleren. Al te veel werk is het niet, je moet alleen even weten hoe.
GR.Frits
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Car: Renault Clio III RS
Wie weet hoe het komt dat zoiets bijna altijd aan de linker kant van de auto is?
Is de linkerkant zwaarder belast?.Want alles wat ik kapot heb gehad van veren,toplagers,fusee kogels enz was allemaal links.
Is de linkerkant zwaarder belast?.Want alles wat ik kapot heb gehad van veren,toplagers,fusee kogels enz was allemaal links.
Ik denk omdat de bestuurder aan de linker kant zit.ant1 schreef:Wie weet hoe het komt dat zoiets bijna altijd aan de linker kant van de auto is?
Met volgas wegtrekken slipt het rechtervoorwiel ook altijd als eerste door en niet links, dat komt omdat de gewichtsverdeling verschoven is, tis maar een idee.
Hoe erg is het om hiermee door te rijden?Frits schreef:...je toplagers kapot gaan...
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Het is voor je veerschotels niet echt fijn om er mee door te rijden.Evo_Tuning schreef:Hoe erg is het om hiermee door te rijden?Frits schreef:...je toplagers kapot gaan...
Maar de enige manier om het te checken is door ze los tehalen en dan zou ik zowiezo vervangen. kost niet zo heel veel en je weet zeker dat je goed zit.
Edit: Als je je auto aan een kant opkrikt en je gaat schudden aan je wiel. moet je tegelijk kijken onder je motorkap of je veerpoot mee beweegt. zo ja bijna zeker dat het je toplager is.
Project: GTT Blue Sport
Ok bedankt! Zal zsm ff kijkenFrits schreef:Als je je auto aan een kant opkrikt en je gaat schudden aan je wiel. moet je tegelijk kijken onder je motorkap of je veerpoot mee beweegt. zo ja bijna zeker dat het je toplager is.

-
dat klapper geluid kan ook veroorzaakt worden door versleten draagarmrubbers, jij krijgt dan het metaal op metaal geluidseffect, kun je makkelijk controleren door je wiel er eens af te halen en te kijken naar die rubbers, hier en daar eens een een breekijzer of iets dergelijks er tussen zetten en controleren speling.