
Gedrag in het verkeer.
Gas bij en er vlak voor invoegen... desnoods milimeterwerkBart V schreef:invoegen is idd ook errug moeilijk voor een hoop mensen. Ergste vind ik toch wel diegenen die niet even een baantje opschuiven als ze zien dat je gaat invoegen er geen ruimte is.......grrr

-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: zo 4 jan 2004 16:27
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Daar is de aanrijding en daar is de fileBart V wrote:
invoegen is idd ook errug moeilijk voor een hoop mensen. Ergste vind ik toch wel diegenen die niet even een baantje opschuiven als ze zien dat je gaat invoegen er geen ruimte is.......grrr
Gas bij en er vlak voor invoegen... desnoods milimeterwerk
Je moet het wel goed doen!Daar is de aanrijding en daar is de file

Bart V schreef:sja, dan ben je zelf geen haar beter.......

Ik maak me nooit zo druk met invoegen. Als je met het invoegen naast iemand rijd die geen ruimte maakt Ga ik gewoon tegen ze spiegel zitten. Ze maken dan vanzelf ruimte! Zegeven het ook aan wanneer ze dan ruimte maken. Dat doen ze door ff lang op hun claxon te hangen.
.
En dan weet ik, oh ze gaan nu ruimte maken

En dan weet ik, oh ze gaan nu ruimte maken

Ja en mischien is het beter als je ff nadenkt en je zelf inhoud. Dat levert meer respect op. misschien kan of durft die andere persoon niet opzij. Het volk wat meer links rijd is meestal niet echt bedacht op uitwijkende mensen. met alle gevolgen van dien. Wees creatief, niet destructief.
Derby
Derby
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: zo 4 jan 2004 16:27
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Het lijkt wel of er mensen zijn die dit topic niet helemaal begrijpenRENESI schreef:Ik maak me nooit zo druk met invoegen. Als je met het invoegen naast iemand rijd die geen ruimte maakt Ga ik gewoon tegen ze spiegel zitten. Ze maken dan vanzelf ruimte! Zegeven het ook aan wanneer ze dan ruimte maken. Dat doen ze door ff lang op hun claxon te hangen..
En dan weet ik, oh ze gaan nu ruimte maken
Je hebt helemaal gelijk. Maar je hebt allemaal je dingetje. Als maar weet wat je doet.Derby schreef:Ja en mischien is het beter als je ff nadenkt en je zelf inhoud. Dat levert meer respect op. misschien kan of durft die andere persoon niet opzij. Het volk wat meer links rijd is meestal niet echt bedacht op uitwijkende mensen. met alle gevolgen van dien. Wees creatief, niet destructief.
Derby
But your right

-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: zo 4 jan 2004 16:27
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Van dit soort knulletjes komen de ongelukken. Maar als je wat ouder bent en wat verantwoordelijkheden in het leven hebt zal je dat wel pas gaan begrijpeninjotwingo schreef:RENESI schreef:Ik maak me nooit zo druk met invoegen. Als je met het invoegen naast iemand rijd die geen ruimte maakt Ga ik gewoon tegen ze spiegel zitten. Ze maken dan vanzelf ruimte! Zegeven het ook aan wanneer ze dan ruimte maken. Dat doen ze door ff lang op hun claxon te hangen..
En dan weet ik, oh ze gaan nu ruimte maken
Ik heb genoeg verantwoordelijkheden in me leven hoor dus daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor knulletjeinjotwingo schreef:injotwingo schreef:Van dit soort knulletjes komen de ongelukken. Maar als je wat ouder bent en wat verantwoordelijkheden in het leven hebt zal je dat wel pas gaan begrijpenRENESI schreef:Ik maak me nooit zo druk met invoegen. Als je met het invoegen naast iemand rijd die geen ruimte maakt Ga ik gewoon tegen ze spiegel zitten. Ze maken dan vanzelf ruimte! Zegeven het ook aan wanneer ze dan ruimte maken. Dat doen ze door ff lang op hun claxon te hangen..
En dan weet ik, oh ze gaan nu ruimte maken
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: zo 4 jan 2004 16:27
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Wat ik wil zeggen is: Respect in het verkeer krijg je niet door mensen geen ruimte te geven. Heb respect voor mensen die niet opzij voor je durven te gaan. Opa's die niet harder dan 90 op snelweg durven So what? Hij is lekker van ze oude dag aan het genietenRENESI schreef:injotwingo schreef:Ik heb genoeg verantwoordelijkheden in me leven hoor dus daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor knulletjeinjotwingo schreef:Van dit soort knulletjes komen de ongelukken. Maar als je wat ouder bent en wat verantwoordelijkheden in het leven hebt zal je dat wel pas gaan begrijpenRENESI schreef:Ik maak me nooit zo druk met invoegen. Als je met het invoegen naast iemand rijd die geen ruimte maakt Ga ik gewoon tegen ze spiegel zitten. Ze maken dan vanzelf ruimte! Zegeven het ook aan wanneer ze dan ruimte maken. Dat doen ze door ff lang op hun claxon te hangen..
En dan weet ik, oh ze gaan nu ruimte maken
Tuurlijk ik begrijp je wel. Kijk bij een oud opaatje doe we natuurlijk niet. Dan ben ik al blij dat rechtuit rijdinjotwingo schreef:RENESI schreef:Wat ik wil zeggen is: Respect in het verkeer krijg je niet door mensen geen ruimte te geven. Heb respect voor mensen die niet opzij voor je durven te gaan. Opa's die niet harder dan 90 op snelweg durven So what? Hij is lekker van ze oude dag aan het genieteninjotwingo schreef:Ik heb genoeg verantwoordelijkheden in me leven hoor dus daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor knulletjeinjotwingo schreef:Van dit soort knulletjes komen de ongelukken. Maar als je wat ouder bent en wat verantwoordelijkheden in het leven hebt zal je dat wel pas gaan begrijpenRENESI schreef:Ik maak me nooit zo druk met invoegen. Als je met het invoegen naast iemand rijd die geen ruimte maakt Ga ik gewoon tegen ze spiegel zitten. Ze maken dan vanzelf ruimte! Zegeven het ook aan wanneer ze dan ruimte maken. Dat doen ze door ff lang op hun claxon te hangen..
En dan weet ik, oh ze gaan nu ruimte maken

-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: zo 4 jan 2004 16:27
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Dan heb ik zoiets van: Dan ben ik wel de wijste. Het kost me wel me trots, maar het levert gelukkig geen gevaarlijke situaties op 

We zouden allemaal voor de gein eens een week in de spits op de 'rondweg' Milaan moeten gaan rijden. Altijd file, van 3 baans maken ze 5 baanswegen, niemand die zich opfokt, niemand die een ander er niet tussenlaat. Misschien dat we het dan eens leren.
Je moet daar overigens niet staan te kijken als ze je een 'love-tap' geven, want ze kijken daar verder niet op een bumpertje meer of minder.
Je moet daar overigens niet staan te kijken als ze je een 'love-tap' geven, want ze kijken daar verder niet op een bumpertje meer of minder.
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: zo 4 jan 2004 16:27
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
HahaMerijn schreef:We zouden allemaal voor de gein eens een week in de spits op de 'rondweg' Milaan moeten gaan rijden. Altijd file, van 3 baans maken ze 5 baanswegen, niemand die zich opfokt, niemand die een ander er niet tussenlaat. Misschien dat we het dan eens leren.
Je moet daar overigens niet staan te kijken als ze je een 'love-tap' geven, want ze kijken daar verder niet op een bumpertje meer of minder.

Maar je hebt ook van die mensen die helemaal op het eind plotseling nogeens gaan beginnen met invoegen en daar heb ik een hekel aan. Als iedereen nou eens gewoon fatsoenlijk op tijd zou invoegen, dan zou dat al een hoop schelen kwa files.
ik heb het niet over invoegstroken, maar over ritsen, waar je echt ver van tevoren al weet dat de weg gaat versmallen.Tom schreef:hoezo op tijd? Die invoegen stroken moet je juist gebruiken om op snelheid te komen. Er zijn al genoeg mensen die hem direct naar lings gooien met 60km/h
Officieel doen de mensen die op het laatste moment pas ritsen het dus wel goed!
Alleen wij vinden het 'asociaal' als we dat mensen zien doen.
Het is wel zo dat men het laatste deel van de ritsstrook moet gebruiken om ruimte te zoeken/krijgen. Hij is niet gemaakt om als een gek iedereen voorbij te gassen en 'm ervoor te jassen.

Het is wel zo dat men het laatste deel van de ritsstrook moet gebruiken om ruimte te zoeken/krijgen. Hij is niet gemaakt om als een gek iedereen voorbij te gassen en 'm ervoor te jassen.

Dit is dus hetgene waar ik me aan erger, als ze je dan eerst keihard voorbijkomen om toch maar een paar auto's verder in de rij te kunnen.Merijn schreef:Het is wel zo dat men het laatste deel van de ritsstrook moet gebruiken om ruimte te zoeken/krijgen. Hij is niet gemaakt om als een gek iedereen voorbij te gassen en 'm ervoor te jassen.
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: do 28 mar 2002 0:00
- Locatie: 5^o 34' 26" OL 51^o 15' 2" NB
- Contacteer:
HO!!! Ik zit met deze reactie niet af te geven op het vrachtverkeer. Ik relativeer een andere opmerking door aan te tonen dat argumenten van de andere kant net zo makkelijk te maken zijn. Ik begrijp ter dege dat chauffeurs het niet altijd even makkelijk hebben, maar das eer risico van het vak. Dat er automobilisten zijn die vrachtwagens snijden is een feit, maar ook als een vrachtwagen vol in de ankers moet, zou het allemaal toch goed moeten blijven gaan. Tenzij ze te zwaar beladen zijn of de chauffeur meer uren heeft gemaakt als toegestaan, of er haast in het spel is.Derby schreef:Wat is dat toch dat 99% van nederland zit af te geven op de groot vervoerders? Leuk al die planningen, maar degene die zich zo nodig aan hun planningen(meerdere afspraken op een dag) moet houden maken vaak ongelukken. En op een 1 of ander manier zijn dat toch vaak automobilisten.da-goof schreef:Alsof de chauffeurs roomser zijn dan de paus zeker? Maak jezelf niks wijs, die maken evenveel fouten als het overige verkeer, alleen dan idd met wel heel wat meer massa. Omdraaien gaat overigens bijzonder makkelijk. Stap eens in een auto en probeer je aan de planning te houden, als er elke 10 minuten 2 van die 50 tonners langs elkaar aan het dragracen zijn om te kijken welke 3km/h sneller is. En als je dat hebt gehad in de file belanden. Probeer dan je humeur nog maar eens te bewaren...speedline schreef: Laat ik over de transportwereld helemaal maar niet beginnen. 99% hier heeft geen idee waar hij/zij over praat. Stap eerst maar eens zelf een stukje achter het stuur van bijvoorbeeld een trekker oplegger en voel zelf maar eens aan wat het betekent een gevaarte van 50ton x 16.5m x 2.5m over 's lands wegen te moeten jagen en je vervolgens ook nog aan de planning te houden, fouten van onkundige autobestuurders opvangen en de godganse dag ook je goede humeur bewaren. Petje af voor de heren chauffeurs...![]()
Kortom, al die planningen zijn te krap.
Vaak op het file nieuws, '...km file door een gekantelde vrachtwagen' en dan zie je iedereen denken, 'jahoor weer zo'n inslaap gevallen chauffeur'
9 van de 10 keer niet. er wordt namelijk nooit bij verteld dat de chauffeur een uitwijk manoevre moest doen omdat iemand net voor hem schoot, om een afslag te halen of net nog voor die vrachtwagen de snelweg op te komen. De automobilisten zijn zelf de oorzaak van hun files.
Ik wil hiermee niet alle chauffeurs vrijpleiten om dan toch maar weer te gaan slapen achter het stuur. Want jammer genoeg zijn die er ook.
Oh ja en dat inhalen van vrachtwagens onderling hebben we te danken aan Annemarie Jorritsma (zo uit het hoofd). Nederland moest wéér zo nodig het beste jongetje van de klas wezen![]()
... Dus met klachten daarover zend alstublieft u klacht naar Den Haag. Daar zit het zooitje troep dat tracht ons land te leiden en dat hier iets aan kan doen.
Derby
Nogmaals, ik begrijp goed dat ook chauffeurs ergernis ondervinden, maar ze zijn niet heilig of zo. Ik vind die snelheidsbegrenzers dan ook een goede zaak, net als inhaalverboden.
Het is gewoon een feit dat iedereen zich rot ergert aan anderen. Oorzaak is m.i. de te grote drukte op 's lands wegen en de financiële/tijd druk die achter veel ritten zit. Daar iets relaxter mee omgaan kan veel ongelukken besparen. Berust in je lot in het verkeer en laat alle fouten gewoon over je heen komen zonder represaille te willen nemen is de beste remedie denk ik.
Jij vind snelheidsbegrenzers een goede zaak. ja wat moet ik daar op zeggen. Ik ben van mening dat je wel anders piept als ze die Tilburg proef gaan invoeren. Daarbij vrachtwagens die in de begrenzer rijden verbruiken beduidend meer brandstof. Dus hogere uitstoot. Wat jij ook zit in te ademen. Nee die begrenzers is weer een punt wat op de hoge toren stomme beslissingen kan. (en dan zeggen ze dat de Petronas towers hoog zijn, no way.)
De inhaalverboden, ja euh, lijken wel te werken maar naar mijn mening is het te ver doorgeslagen of niet uitgebreid genoeg. er is een bepaalde bevolkingsgroep die als de temperaturen stijgen ook weer allerlei stunts uithalen op de nederlandse wegen. Waar het vrachtvervoer jammer genoeg ook een hoop last van heeft. Mede door hun begrenzer en inhaal verbod.
Als een vrachtwagen remt is er niks aan de hand dan kantelt die niet. Voor laden zij vrachtwagen zijn geen regels alleen richtlijnen. En zelf die richtlijnen lijken voor sommige erg moeilijk. Desalniet temin, denk ik dat het niet hoeft, er nog ff voorlangs. ik zal er werkelijk geen traan omlaten als iemand zo iets uit haalt en zichzelf er bij verwond.
Ik probeer hier het verhaal rond omvallende vrachtwagens weer even in de realiteit te trekken. Dit is geen flame of some sort.
Derby
De inhaalverboden, ja euh, lijken wel te werken maar naar mijn mening is het te ver doorgeslagen of niet uitgebreid genoeg. er is een bepaalde bevolkingsgroep die als de temperaturen stijgen ook weer allerlei stunts uithalen op de nederlandse wegen. Waar het vrachtvervoer jammer genoeg ook een hoop last van heeft. Mede door hun begrenzer en inhaal verbod.
Als een vrachtwagen remt is er niks aan de hand dan kantelt die niet. Voor laden zij vrachtwagen zijn geen regels alleen richtlijnen. En zelf die richtlijnen lijken voor sommige erg moeilijk. Desalniet temin, denk ik dat het niet hoeft, er nog ff voorlangs. ik zal er werkelijk geen traan omlaten als iemand zo iets uit haalt en zichzelf er bij verwond.
Ik probeer hier het verhaal rond omvallende vrachtwagens weer even in de realiteit te trekken. Dit is geen flame of some sort.
Derby
Het is allemaal heel dubbel natuurlijk... Door drempels neer te leggen verbruik je ook veel meer benzine en heb je ook meer uitstoot, maar de drempels hebben een remmende functie, die weer wel werkt. Overal zitten voor en nadelen aan, natuurlijk. Of je het er nu mee eens bent of niet.Derby schreef:Jij vind snelheidsbegrenzers een goede zaak. ja wat moet ik daar op zeggen. Ik ben van mening dat je wel anders piept als ze die Tilburg proef gaan invoeren. Daarbij vrachtwagens die in de begrenzer rijden verbruiken beduidend meer brandstof. Dus hogere uitstoot. Wat jij ook zit in te ademen. Nee die begrenzers is weer een punt wat op de hoge toren stomme beslissingen kan. (en dan zeggen ze dat de Petronas towers hoog zijn, no way.)
Kompleet mee eens. en door dat het niet altijd duidelijk is wat de beweeg reden is krijg je snel scheve gezichten.Merijn schreef:Het is allemaal heel dubbel natuurlijk... Door drempels neer te leggen verbruik je ook veel meer benzine en heb je ook meer uitstoot, maar de drempels hebben een remmende functie, die weer wel werkt. Overal zitten voor en nadelen aan, natuurlijk. Of je het er nu mee eens bent of niet.Derby schreef:Jij vind snelheidsbegrenzers een goede zaak. ja wat moet ik daar op zeggen. Ik ben van mening dat je wel anders piept als ze die Tilburg proef gaan invoeren. Daarbij vrachtwagens die in de begrenzer rijden verbruiken beduidend meer brandstof. Dus hogere uitstoot. Wat jij ook zit in te ademen. Nee die begrenzers is weer een punt wat op de hoge toren stomme beslissingen kan. (en dan zeggen ze dat de Petronas towers hoog zijn, no way.)
Maar aangezien vrachtwagens direct geld opbrengen is dat bij auto's niet meteen het geval. Dus waarom de geldmakers afremmen en de overbodigen alle ruimte geven? Snap ik dus niet. En dan zijn er ook nog mensen die beginnen te klagen over de geld makers.
Derby
Ik vind het een beetje vreemd om te zeggen dat iedereen die niet in een vrachtauto rijdt ineens geen geldmaker is. Dan kunnen we beter allemaal thuisblijven elke dag. Wel lekker, trouwens! 

Ik weet overigens niet precies wat de achterliggende gedachte is bij de snelheidsbegrenzers op vrachtauto's. Veiligheid, neem ik aan? Als ze die begrenzers dan ook lekker allemaal gelijk zetten, dan hoeft er echt helemaal NOOIT meer een vrachtwagen in te halen. Kunnen ze lekker achter elkaar aan kachelen!


Ik weet overigens niet precies wat de achterliggende gedachte is bij de snelheidsbegrenzers op vrachtauto's. Veiligheid, neem ik aan? Als ze die begrenzers dan ook lekker allemaal gelijk zetten, dan hoeft er echt helemaal NOOIT meer een vrachtwagen in te halen. Kunnen ze lekker achter elkaar aan kachelen!

Dacht ik ook. Maar het is idd niet helemaal waar.Merijn schreef:Ik vind het een beetje vreemd om te zeggen dat iedereen die niet in een vrachtauto rijdt ineens geen geldmaker is. Dan kunnen we beter allemaal thuisblijven elke dag. Wel lekker, trouwens!![]()

Merijn schreef: Ik weet overigens niet precies wat de achterliggende gedachte is bij de snelheidsbegrenzers op vrachtauto's. Veiligheid, neem ik aan? Als ze die begrenzers dan ook lekker allemaal gelijk zetten, dan hoeft er echt helemaal NOOIT meer een vrachtwagen in te halen. Kunnen ze lekker achter elkaar aan kachelen!
En daar zit nou net het probleem. niet elke vrachtwagen is gelijk. bouw twee gelijke vrachtwagens en na 1000 kilometer zijn ze kompleet verschillend. de ene heeft altijd hard opgetrokken dus de banden zijn harder gesleten. op zo'n omtrek scheelt dat nogal, en hoppa een snelheidsverschil is geboren. het gaat om marges. en met marges kun je spelen. En veiligheid is een off-topic antwoord (mijn mening) flitspalen staan er ook voor de veiligheid.

Derby
Derby
Je moest eens weten hoeveel automobilisten geen benul hebben hoelang de remweg is van een vrachtwagen. Die duiken dan ff vrolijk tussen jou en je voorganger en gaan dan dikwijls boven op hun rem staan. Wat ze vergeten, is dat ze de stopafstand voor de vrachtwagen ff met de helft verkleind hebben......da-goof schreef:Dat er automobilisten zijn die vrachtwagens snijden is een feit, maar ook als een vrachtwagen vol in de ankers moet, zou het allemaal toch goed moeten blijven gaan. Tenzij ze te zwaar beladen zijn of de chauffeur meer uren heeft gemaakt als toegestaan, of er haast in het spel is.
En dan nog zo'n leuke ergenis; van de mensen die vrolijk in je dooie hoek blijven rijden....
Of van die zondagsrijders die met net geen 80 voor je neus zitten (en je mag dan niet inhalen...)
Als die mensen nou wat meer rekening houden met de beperkingen van een vrachtwagen, dan zou dat al een heleboel ellende schelen.
Misschien een idee om zo'n systeem in te bouwen die de afstand tussen je voorganger handhaaft...Derby schreef:Dacht ik ook. Maar het is idd niet helemaal waar.Merijn schreef:Ik vind het een beetje vreemd om te zeggen dat iedereen die niet in een vrachtauto rijdt ineens geen geldmaker is. Dan kunnen we beter allemaal thuisblijven elke dag. Wel lekker, trouwens!![]()
Merijn schreef: Ik weet overigens niet precies wat de achterliggende gedachte is bij de snelheidsbegrenzers op vrachtauto's. Veiligheid, neem ik aan? Als ze die begrenzers dan ook lekker allemaal gelijk zetten, dan hoeft er echt helemaal NOOIT meer een vrachtwagen in te halen. Kunnen ze lekker achter elkaar aan kachelen!
En daar zit nou net het probleem. niet elke vrachtwagen is gelijk. bouw twee gelijke vrachtwagens en na 1000 kilometer zijn ze kompleet verschillend. de ene heeft altijd hard opgetrokken dus de banden zijn harder gesleten. op zo'n omtrek scheelt dat nogal, en hoppa een snelheidsverschil is geboren. het gaat om marges. en met marges kun je spelen. En veiligheid is een off-topic antwoord (mijn mening) flitspalen staan er ook voor de veiligheid.Ze kenne me nog meer vertellâ daa in Dâ haag.
Derby
Derby
dat is de volgende stap drie vrachtwagens vlak achterelkaar 1.5 tot 2 meter. Met maar 1 chauffeur. MB test hier mee. Scheelt een sloot brandstof. En er kan meer vervoert worden. maar tot dat er is is het geven en nemen op de weg.
Derby
Derby