Verdelerkap piept :S

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

Hey ik heb nou zo'n drie maanden een renault gtt!
Ik had hem niet lopend gekocht..!
Heb hem nou helemaal uit mekaar gehad!

Nou staat hij weer helemaal in mekaar en hij loopt goed :smoke: ..alleen me verdelerkap piept. (N) Als ik hem net start heeft hij het niet alleen als ik ff het gas in trap..dan blijft hij het doen..totdat ik de motor afzet en overnieuw start..
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ik weet niet hoe ik foto's op dit forum moet zetten..maar er staan foto's op: >-) http://groups.msn.com/diekop >-)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Weet je heel zeker dat het uit je verdelerkap komt? Het lijkt me nogal vreemd, namelijk! :S

Loopt de rotor tegen de buitenrand aan of zo?

Dit heb ik nog nooit gehoord... :)
Tom
Moderator
Car: MB

lijkt mij ook een beetje vreemd ja. En anders gewoon eens vervangen. Dat soort dingen moet toch regelmatig vervangen worden en de kosten vallen wel mee
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jeroen.k

Idd erg vreemd, hoe weet je zo zeker dat het je verdeelkap is? Is het niet gewoon de V-snaar oid?

Wel mooi autootje trouwens...niet echt strak, maar ziet er mooi en lekker laag uit! :D
Anonymous

ik d8 eerst dat het me v-snaar was..maar volgens mij komt het echt uit me verdelerkapje..als ik erop druk dan vervormt het geluid wat :S..ik heb er pas een nieuwe op gezet!
Tom
Moderator

heb je er al ingekeken? Geen gekke dingen?
Anonymous

nee nix..zit er geen lager in ofsow?
jeroen.k

In je verdeelkap? Nee, daar zit niks in eigenlijk...ja je rotor en die zit weer aan je nokkenas...

wat heb je eigenlijk allemaal los gehad aan je motor dan? Wat was er stuk en wat ermee gedaan? :)
Tom
Moderator

het enige bewegende is een klein puntje wat je in kan drukken waarmee de rotor verbinding heeft. Deze moet in kunnen veren omdat de rotor anders klem komt te zitten of juist geen verbinding maakt met de bobine kabel. maar het lijkt me sterk dat het daar aan ligt
Matijs
Contacteer:

Er zit verder ook niet veel in die buurt dat kan piepen, misschien de dynamo, of de fan van de radiateur?
Patrick L.

de verdelerkap piept niet.
als je alles verder gecontroleerd hebt zoals bijv de waterpomp, of een andere rol waar de v-riem overheen loopt, kan het heel mischien toch uit de richting van de stroomverdeler komen. Als je nl de stroomverdeler losmaakt en naar boventrekt zie dat er een nokje aan zit dat kan draaien, mischien dat je daar een naar moet kijken, wel in dezelfde stand weer erin zetten anders klopt de onstekingsvolgorde niet meer! Weet ook niet of dit kan wat ik zeg, maar het is dan ook een vreemde klacht :wink:
Marcel J.

Is het niet de "staaf" waar je de rotor opzet?!? Moet je eens met rammelen met een lopende motor...Kheb dat ook gehad en was toen die staaf... je kunt die er ook trekken en kijken...als er zwarte plekken opzitten :( effe vervangen $$$$
Anonymous

Als je hem uit zet hoor je het zeker ook ?? Is vast een vacuumklepje dat zingt.
Anonymous

hey die staaf die loopt tog naar je nokkenas..lijkt me dat je die er niet zomaar uit krijgt of wel? :S
Patrick L.

MJ schreef:Is het niet de "staaf" waar je de rotor opzet?!? Moet je eens met rammelen met een lopende motor...Kheb dat ook gehad en was toen die staaf... je kunt die er ook trekken en kijken...als er zwarte plekken opzitten :( effe vervangen $$$$
ja, die bedoel ik! :)
kevinb
Contacteer:

draai de verdelerkap is een halve toer om, vergeet je bugiekabels niet terug goed aan te sluiten
Anonymous

ik heb datzelfde ook gehad, het is inderdaad het koolstof pennetje die de overbrenging tussen verdelerkap en rotor verzorgd
Matthijs Bleu Sport
Car: Renault 5 GT Turbo B

menno.w schreef:ik heb datzelfde ook gehad, het is inderdaad het koolstof pennetje die de overbrenging tussen verdelerkap en rotor verzorgd
dus vervangen? (ik heb het ook)
Plaats reactie