Gedrag in het verkeer.
-
Ja toch. Aan de ene kant even je frustratie laten merken, aan de andere kant hopen dat ze het door hebben.RENESI schreef:Altijd leuk!!Doet ie het wel, ben je mooi op tijd om te remmen (rij wel even door tot vlak achter hem om te laten merken dat ie het verkeerd inschatte )Even op het laatste moment in de remmen achter ze.

Ik doe meeMerijn schreef:Misschien leuk voor de meeting-organisatie om een slipcursus te regelen voor leden! Ik weet zeker dat er veel respons zal zijn, al kost het me 150 euro of meer.

Ik vind eigenlijk wel dat iedereen met een rijbewijs weleens een slipcursus zou moeten doen.
juist, standaard onderdeel van B maken, kon best eens een hoop ongelukken met name in de regen schelen... Mischien overschatten mensen zich dan eens wat minder.SToRM666 schreef:Ik doe meeMerijn schreef:Misschien leuk voor de meeting-organisatie om een slipcursus te regelen voor leden! Ik weet zeker dat er veel respons zal zijn, al kost het me 150 euro of meer.![]()
Ik vind eigenlijk wel dat iedereen met een rijbewijs weleens een slipcursus zou moeten doen.
-
Helemaal mee eens!Bart V schreef:juist, standaard onderdeel van B maken, kon best eens een hoop ongelukken met name in de regen schelen... Mischien overschatten mensen zich dan eens wat minder.

-
- Contacteer:
sluit me ook volledig bij aan, aquaplaning is een veel voorkomend oorzaak van ongeval...ChrisClio16V schreef:Helemaal mee eens!Bart V schreef:juist, standaard onderdeel van B maken, kon best eens een hoop ongelukken met name in de regen schelen... Mischien overschatten mensen zich dan eens wat minder.
Twingo te koop!!!!
-
Helemaal mee eens!Bart V schreef:juist, standaard onderdeel van B maken, kon best eens een hoop ongelukken met name in de regen schelen... Mischien overschatten mensen zich dan eens wat minder.

-

-
Eeh, ja. Ging hier even iets mis 

Nog een paar punten:
Het is veels te druk op de weg en ook dit veroorzaakt al heel veel problemen.
-Oplossing1: meer en goedkoper openbaar vervoer.
Ik zit in Belgie op school en daar heb ik voor iets meer dan 300 euro een jaarabonnement voor de bus en tram, waarmee ik kan gaan en staan waar ik maar wil in heel Belgie. Dit is zo goedkoop dat ik er niet eens over denk om met de auto naar school te gaan.
-Oplossing2: bij vierbaanswegen zouden er eigenlijk 2 banen voor vrachtwagens en 2 voor auto's moeten zijn. En als er maar 3 banen zijn, dan zou je tijdens de spitsuren ook de vluchtstrook er misschien bij kunnen nemen.

Ik zit in Belgie op school en daar heb ik voor iets meer dan 300 euro een jaarabonnement voor de bus en tram, waarmee ik kan gaan en staan waar ik maar wil in heel Belgie. Dit is zo goedkoop dat ik er niet eens over denk om met de auto naar school te gaan.
-Oplossing2: bij vierbaanswegen zouden er eigenlijk 2 banen voor vrachtwagens en 2 voor auto's moeten zijn. En als er maar 3 banen zijn, dan zou je tijdens de spitsuren ook de vluchtstrook er misschien bij kunnen nemen.
-
- Contacteer:
Volgens mij gaat het ministerie je advies een beetje opvolgen...SToRM666 schreef:Nog een paar punten:![]()

http://www.verkeerenwaterstaat.nl/?lc=nl&page=8
Twingo te koop!!!!
Zo er zitten hier een paar potentiële bollenbozen voor de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid - SWOV...
Het "sterft" in dit topic van de aannames, onkunde en onwetendheid van mensen met een laag gemiddeld kilometrage en een vernauwde blik op het (Europees) verkeer en vervoer...
Nou wil ik absoluut niet suggereren dat ik dit in de verste verten wel heb maar dit topic is een AANFLUITING

Het "sterft" in dit topic van de aannames, onkunde en onwetendheid van mensen met een laag gemiddeld kilometrage en een vernauwde blik op het (Europees) verkeer en vervoer...

Nou wil ik absoluut niet suggereren dat ik dit in de verste verten wel heb maar dit topic is een AANFLUITING

Ik vindt dat vislijntje verhaal schandalig. Standrechtelijke executie voor diegenen die dit doen.
Verder vindt ik snel rijden op de openbare weg een compleet andere discipline als circuitracerij. Coureurs zijn in 99 van de 100 gevallen wel beter in voertuigbeheersing wat onder slechte omstandigheden een enorm voordeel is. Maar meestal is training, ook bijvoorbeeld in de vorm van een uitgebreidere rijopleiding, een uitnodiging tot harder rijden om dat je dit dan zogenaamd kunt.
Men zou het luchtvaartslogan van ervaringsuren in de discussie moeten betrekken. Deze tak van sport heeft opleiden pas goed in de vingers. Kunnen anticiperen en oplossen van situaties op een goede manier heeft alles te maken met voldoende ervaring en training. Niet met gevoel voor auto's. Talent en kennis zijn belangrijk. Maar je kunt zelfs een aap leren autorijden dus steek jezelf geen veren in je reet. Mensen die overigens denken dat zij de enige uitzondering in het verkeer zijn die goed kunnen rijden zijn meestal niet verschoond van zelfoverschatting.
Autorijden wordt overigens pas veilig als handelingen min of meer automatisch gaan. Dan kun je de aandacht op de van belang zijnde zaken richten. En daarmee rijd je dan schade en ongelukkenvrij.
In Duitsland en Scandinavië zijn een aantal proeven en onderzoeken gehouden met jongeren die een aanvullende rijopleiding kregen met als doel het aantal schades, ongelukken en verkeersslachtoffers omlaag te krijgen. Het effect was compleet averechts!
Het snelle auto's zijn erg gevaarlijk verhaal is klinkklare onzin. De essentie is dat een voertuig in onkundige handen gevaarlijk is. Je moet het niet omdraaien. Iemand die in een GT Turbo niet kan rijden, kan dat in een GTL ook niet.
Laat ik over de transportwereld helemaal maar niet beginnen. 99% hier heeft geen idee waar hij/zij over praat. Stap eerst maar eens zelf een stukje achter het stuur van bijvoorbeeld een trekker oplegger en voel zelf maar eens aan wat het betekent een gevaarte van 50ton x 16.5m x 2.5m over 's lands wegen te moeten jagen en je vervolgens ook nog aan de planning te houden, fouten van onkundige autobestuurders opvangen en de godganse dag ook je goede humeur bewaren. Petje af voor de heren chauffeurs...
Grtz,
Zzpeedie.
Verder vindt ik snel rijden op de openbare weg een compleet andere discipline als circuitracerij. Coureurs zijn in 99 van de 100 gevallen wel beter in voertuigbeheersing wat onder slechte omstandigheden een enorm voordeel is. Maar meestal is training, ook bijvoorbeeld in de vorm van een uitgebreidere rijopleiding, een uitnodiging tot harder rijden om dat je dit dan zogenaamd kunt.
Men zou het luchtvaartslogan van ervaringsuren in de discussie moeten betrekken. Deze tak van sport heeft opleiden pas goed in de vingers. Kunnen anticiperen en oplossen van situaties op een goede manier heeft alles te maken met voldoende ervaring en training. Niet met gevoel voor auto's. Talent en kennis zijn belangrijk. Maar je kunt zelfs een aap leren autorijden dus steek jezelf geen veren in je reet. Mensen die overigens denken dat zij de enige uitzondering in het verkeer zijn die goed kunnen rijden zijn meestal niet verschoond van zelfoverschatting.
Autorijden wordt overigens pas veilig als handelingen min of meer automatisch gaan. Dan kun je de aandacht op de van belang zijnde zaken richten. En daarmee rijd je dan schade en ongelukkenvrij.
In Duitsland en Scandinavië zijn een aantal proeven en onderzoeken gehouden met jongeren die een aanvullende rijopleiding kregen met als doel het aantal schades, ongelukken en verkeersslachtoffers omlaag te krijgen. Het effect was compleet averechts!
Het snelle auto's zijn erg gevaarlijk verhaal is klinkklare onzin. De essentie is dat een voertuig in onkundige handen gevaarlijk is. Je moet het niet omdraaien. Iemand die in een GT Turbo niet kan rijden, kan dat in een GTL ook niet.
Laat ik over de transportwereld helemaal maar niet beginnen. 99% hier heeft geen idee waar hij/zij over praat. Stap eerst maar eens zelf een stukje achter het stuur van bijvoorbeeld een trekker oplegger en voel zelf maar eens aan wat het betekent een gevaarte van 50ton x 16.5m x 2.5m over 's lands wegen te moeten jagen en je vervolgens ook nog aan de planning te houden, fouten van onkundige autobestuurders opvangen en de godganse dag ook je goede humeur bewaren. Petje af voor de heren chauffeurs...

Grtz,
Zzpeedie.
Laatst gewijzigd door speedline op wo 21 jan 2004 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Mensen die zo'n dingen schrijven ook nietspeedline schreef:...Maar je kunt zelfs een aap leren autorijden dus steek jezelf geen veren in je reet. Mensen die overigens denken dat zij de enige uitzondering in het verkeer zijn die goed kunnen rijden zijn meestal niet verschoond van zelfoverschatting...
-
- Contacteer:
speedline schreef:Laat ik over de transportwereld helemaal maar niet beginnen. 99% hier heeft geen idee waar hij/zij over praat. Stap eerst maar eens zelf een stukje achter het stuur van bijvoorbeeld een trekker oplegger en voel zelf maar eens aan wat het betekent een gevaarte van 13.85 x 2.5m over 's lands wegen te moeten jagen en je vervolgens ook nog aan de planning te houden, fouten van onkundige autobestuurders opvangen en de godganse dag ook je goede humeur bewaren. Petje af voor de heren chauffeurs...![]()
Grtz,
Zzpeedie.

Twingo te koop!!!!
-
Goed, averechts. Vertel dan ook hoe dit soort dingen wel automatisme kunnen worden. Je kunt niet op gevoel/ervaring/automatisme reageren als je dit nog nooit gedaan hebt. Waarschijnlijk is zo'n aanvullende rijopleiding juist bedoeld om mensen een reactie aan te leren. Dat ze het uiteindelijk verkeerd toepassen is niet de fout van de opleiding maar van de "student"speedline schreef: Autorijden wordt overigens pas veilig als handelingen min of meer automatisch gaan. Dan kun je de aandacht op de van belang zijnde zaken richten. En daarmee rijd je dan schade en ongelukkenvrij.
Kdenk dat mensen juist door hun "opleiding" wat ruiger gaan rijden en daardoor dan weer meer ongelukken krijgen. Het zal dus niet zo zijn dat ze het verkeerd toepassen, maar zichzelf wel weer gaan overschatten.ChrisClio16V schreef: Dat ze het uiteindelijk verkeerd toepassen is niet de fout van de opleiding maar van de "student"
-
Dat bedoelde ik ook. In plaats van het te gebruiken wanneer zich een situatie voordoet, juist dat soort situaties opzoeken (door bv. te hard bochten in te gaan etc)
En hier kun je dus niks aan doen, daarom ook averechts...Je leert om met bv 30 KM/U iets op te lossen, als je dat kunt en een automatisme hebt ontwikkeld wil dat nog niet zeggen dat je dat ook lukt met 40 KM/U...ChrisClio16V schreef:Dat bedoelde ik ook. In plaats van het te gebruiken wanneer zich een situatie voordoet, juist dat soort situaties opzoeken (door bv. te hard bochten in te gaan etc)

heeft het autorijden in het algemeen niet een hele hoop te maken met geven en nemen? dat is al eerder gezegd in t topic, en ik vind daar zeker wat in zitten.
en nog ff over dat file veroorzaken, t komt of door ongelukken, of mensen die continu remmen en weer gas geven (die zitten dus te kort op de voorligger!iets meer afstand houden ook in de file, helpt de doorstroming te bevorderen)
en mensen die heel de tijd sneller denken te zijn door heel de tijd van baan te gaan wisselen
t is mijn mening

en nog ff over dat file veroorzaken, t komt of door ongelukken, of mensen die continu remmen en weer gas geven (die zitten dus te kort op de voorligger!iets meer afstand houden ook in de file, helpt de doorstroming te bevorderen)
en mensen die heel de tijd sneller denken te zijn door heel de tijd van baan te gaan wisselen

t is mijn mening

Niemand rijdt hetzelfde, dat is het eiereneten.
Toch logisch? Als alle water hetzelfde door een buis stroomt, gaat 't vlot. Als dat gaat klotsen en inhalen schiet het niet op
Die proeven dat de auto's uitgerust met sensoren vrijwel automatisch gaan remmen en gasgeven, dat zou kunnen schelen. Maarja, daar gaat het leuke van autorijden ...
Toch logisch? Als alle water hetzelfde door een buis stroomt, gaat 't vlot. Als dat gaat klotsen en inhalen schiet het niet op

Die proeven dat de auto's uitgerust met sensoren vrijwel automatisch gaan remmen en gasgeven, dat zou kunnen schelen. Maarja, daar gaat het leuke van autorijden ...
Echt weer een opmerking van een automobilist die zelf denkt dat ie de king of the road is! Wat een debiel zeg! Ja sorry hoor maar ff helemaal nul komma nul respect voor jou vriendLe Mec schreef:word jij nou maar vrachtwagen chauffeur, het iq heb je alRick D. schreef:En sinds wanneer loopt de A2 richting Rotterdam?Le Mec schreef:rond groningen valt allemaal wel mee, kijk eens naar de A2 die heb ik helemaal vol zine lopen met vracht verkeer richting R'dam; geen doorkomen aan

Als jij echt denkt van chauffeurs wat jij hier allemaal schrijft, dan kan je beter lekker een rolator kopen ofzo. Je komt ons toch altijd tegen en je hebt het maar te accepteren. Ik denk dat als jij er alleen maar eentje ziet, dat je al gaat flippen.
En als je denkt dat alleen die vrachtwagens de files veroorzaken, dan snap je er ook geen ene @#$ van. Wel eens van een inhaalverbod gehoord? Op de A2? Tsjonge jonge, wat is het fileprobleem daar opgelost zeg.
Degene die op de trein gezet moeten worden, zijn automobilsten met een iq zoals jij!
Zo dat moest even hoor. Tss... mijn collega's en mij een beetje afzeiken.

-
- Über-Spammer
Hoe je het ook wend of keerd het is wel de waarheid.Tot slot heb ik nog een verhaaltje dat ik ooit hoorde.
Stel, je vertelt het volgende aan iemand: Stel dat er een monster bestaat dat enorm goed is voor de economie, mensen voorziet in hun behoefte en enorm makkelijk is voor allerlei doeleinden, maar dat monster verorbert 3 mensen per dag, zou je bereid zijn dat monster te nemen?
De meeste mensen zullen NEE antwoorden. Dit monster bestaat al en heet HET VERKEER...
Ik vond dat deze nogmaals herhaald mocht worden, omdat ik niet zag dat dit werd gedaan.
-
- Contacteer:
Helemaal mee eens!speedline schreef:Ik vindt dat vislijntje verhaal schandalig. Standrechtelijke executie voor diegenen die dit doen.
Kan ik dit vertalen als "dan maar helemaal niet meer opleiden?" Lijkt me nu toch ook weer niet de oplossing. Ik denk dat een aanvullende cursus wel degelijk effect kan hebben, mits deze op de juiste manier ingevuld wordt. Het puntenrijbewijs vind ik ook een hele vooruitgang. Waar ik me wel over verbaas is dat je net zoveel kansen krijgt voor het behalen van je rijbewijs, als nodig is. Ik stel voor dat mensen die het na 5 pogingen nog niet hebben het gewoon NOOIT krijgen.speedline schreef: Verder vindt ik snel rijden op de openbare weg een compleet andere discipline als circuitracerij. Coureurs zijn in 99 van de 100 gevallen wel beter in voertuigbeheersing wat onder slechte omstandigheden een enorm voordeel is. Maar meestal is training, ook bijvoorbeeld in de vorm van een uitgebreidere rijopleiding, een uitnodiging tot harder rijden om dat je dit dan zogenaamd kunt.
Mee eens, maar realistisch is het niet helaas, die vergelijking met de luchtvaart.speedline schreef: Men zou het luchtvaartslogan van ervaringsuren in de discussie moeten betrekken. Deze tak van sport heeft opleiden pas goed in de vingers. Kunnen anticiperen en oplossen van situaties op een goede manier heeft alles te maken met voldoende ervaring en training. Niet met gevoel voor auto's. Talent en kennis zijn belangrijk. Maar je kunt zelfs een aap leren autorijden dus steek jezelf geen veren in je reet. Mensen die overigens denken dat zij de enige uitzondering in het verkeer zijn die goed kunnen rijden zijn meestal niet verschoond van zelfoverschatting.
Er varing doet uiteraard veel, maar lang niet alles. Routine kan ook juist voor verslapping van de aandacht zorgen en daarmee ongelukken veroorzaken. Kijk naar al die kleine kop-staart botsingen in file's...speedline schreef: Autorijden wordt overigens pas veilig als handelingen min of meer automatisch gaan. Dan kun je de aandacht op de van belang zijnde zaken richten. En daarmee rijd je dan schade en ongelukkenvrij.
HET grote verschil tussen een gtl en een gtt is echter dat een gtl veel minder power heeft, waardoor een ongeluk minder snel optreedt en er bovendien minder hoge krachten in het spel zijn. Vol gas geven bij een gtl heeft immers een minder effect als bij een gtt. DAAROM zijn snelle auto's gevaarlijk in onkundige handen, waarvan er heel veel zijn. Sterker nog, ik durf te beweren dat op een enkeling na in feite iedereen onkundig is.speedline schreef: In Duitsland en Scandinavië zijn een aantal proeven en onderzoeken gehouden met jongeren die een aanvullende rijopleiding kregen met als doel het aantal schades, ongelukken en verkeersslachtoffers omlaag te krijgen. Het effect was compleet averechts!
Alsof de chauffeurs roomser zijn dan de paus zeker? Maak jezelf niks wijs, die maken evenveel fouten als het overige verkeer, alleen dan idd met wel heel wat meer massa. Omdraaien gaat overigens bijzonder makkelijk. Stap eens in een auto en probeer je aan de planning te houden, als er elke 10 minuten 2 van die 50 tonners langs elkaar aan het dragracen zijn om te kijken welke 3km/h sneller is. En als je dat hebt gehad in de file belanden. Probeer dan je humeur nog maar eens te bewaren...speedline schreef: Laat ik over de transportwereld helemaal maar niet beginnen. 99% hier heeft geen idee waar hij/zij over praat. Stap eerst maar eens zelf een stukje achter het stuur van bijvoorbeeld een trekker oplegger en voel zelf maar eens aan wat het betekent een gevaarte van 50ton x 16.5m x 2.5m over 's lands wegen te moeten jagen en je vervolgens ook nog aan de planning te houden, fouten van onkundige autobestuurders opvangen en de godganse dag ook je goede humeur bewaren. Petje af voor de heren chauffeurs...![]()
Kortom, al die planningen zijn te krap.
Wat is dat toch dat 99% van nederland zit af te geven op de groot vervoerders? Leuk al die planningen, maar degene die zich zo nodig aan hun planningen(meerdere afspraken op een dag) moet houden maken vaak ongelukken. En op een 1 of ander manier zijn dat toch vaak automobilisten.da-goof schreef:Alsof de chauffeurs roomser zijn dan de paus zeker? Maak jezelf niks wijs, die maken evenveel fouten als het overige verkeer, alleen dan idd met wel heel wat meer massa. Omdraaien gaat overigens bijzonder makkelijk. Stap eens in een auto en probeer je aan de planning te houden, als er elke 10 minuten 2 van die 50 tonners langs elkaar aan het dragracen zijn om te kijken welke 3km/h sneller is. En als je dat hebt gehad in de file belanden. Probeer dan je humeur nog maar eens te bewaren...speedline schreef: Laat ik over de transportwereld helemaal maar niet beginnen. 99% hier heeft geen idee waar hij/zij over praat. Stap eerst maar eens zelf een stukje achter het stuur van bijvoorbeeld een trekker oplegger en voel zelf maar eens aan wat het betekent een gevaarte van 50ton x 16.5m x 2.5m over 's lands wegen te moeten jagen en je vervolgens ook nog aan de planning te houden, fouten van onkundige autobestuurders opvangen en de godganse dag ook je goede humeur bewaren. Petje af voor de heren chauffeurs...![]()
Kortom, al die planningen zijn te krap.
Vaak op het file nieuws, '...km file door een gekantelde vrachtwagen' en dan zie je iedereen denken, 'jahoor weer zo'n inslaap gevallen chauffeur'
9 van de 10 keer niet. er wordt namelijk nooit bij verteld dat de chauffeur een uitwijk manoevre moest doen omdat iemand net voor hem schoot, om een afslag te halen of net nog voor die vrachtwagen de snelweg op te komen. De automobilisten zijn zelf de oorzaak van hun files.
Ik wil hiermee niet alle chauffeurs vrijpleiten om dan toch maar weer te gaan slapen achter het stuur. Want jammer genoeg zijn die er ook.
Oh ja en dat inhalen van vrachtwagens onderling hebben we te danken aan Annemarie Jorritsma (zo uit het hoofd). Nederland moest wéér zo nodig het beste jongetje van de klas wezen

Derby
Snap ook niet waarom mensen afgeven op vravhtverkeer...heb er bijna nooit last van...tuurlijk haalt een vrachtwagen wel eens een andere vrachtwagen in, maar ga maar eens lekker zo'n grote massa afremmen...dat is pas gevaarlijk...dus laat die chauffeurs lekker inhalen...poe peo, dan moet misschien wel 5 hele minuten wat minder hard rijden. Mensen die een vrachtwagen snijden kunnen van mij een hele dikke vinger krijgen, dat is pas echt gevaarlijk...want zoals eerder gezegd zet je zo'n grote massa niet even stil en dat gaat dan kantelen ja...op zich lijkt de vluchtstrook gebruiken in de spits me ook levensgevaarlijk...als er zich een ongeluk voordoet...hoe komen de ambulances en dergelijke er dan?
Grappigste aan dit topic vindt ik dat (bijna) iedereen precies de schuldige aan weet te wijzen van de files en zichzelf helemaal geweldig vinden en dat andere mensen het toch in hun hoofd halen een file te veroorzaken
Lekker niveau?
Grappigste aan dit topic vindt ik dat (bijna) iedereen precies de schuldige aan weet te wijzen van de files en zichzelf helemaal geweldig vinden en dat andere mensen het toch in hun hoofd halen een file te veroorzaken

Lekker niveau?

Hallo ik heb me zelf alles behalve grandioos genoemt. Ik ken mijn beperkingen en ik maak nog genoeg fouten. Iedere dag. Maar een beetje zelfrefectie is mij iig niet vreemd. Maar ook ik kan er niet bij dat als ik iets kan bedenken wat veiliger/handiger is op het gebied van auto rijden dan kan iemand anders dat toch ook.
Ik weet ook wel dat dit niet alleen op mij betrekking heeft.
Derby
Ik weet ook wel dat dit niet alleen op mij betrekking heeft.

Derby
Files zullen altijd blijven bestaan. Als iedereen 120 km/u blijft rijden zou er vrijwel niks aan de hand zijn. Maar omdat er deelnemers zijn die goed inspelen op het verkeer om zich heen en er deelnemers zijn die daar volledig schijt aan hebben en te pas en te onpas volgas door dat verkeer gassen, tja, dan krijg je dus op een gegeven moment een probleem. En ik geloof niet vrachtwagens hier een (grote) rol inspelen. En bij welke categorie hoor ik thuis??jeroen.k schreef:Snap ook niet waarom mensen afgeven op vravhtverkeer...heb er bijna nooit last van...tuurlijk haalt een vrachtwagen wel eens een andere vrachtwagen in, maar ga maar eens lekker zo'n grote massa afremmen...dat is pas gevaarlijk...dus laat die chauffeurs lekker inhalen...poe peo, dan moet misschien wel 5 hele minuten wat minder hard rijden. Mensen die een vrachtwagen snijden kunnen van mij een hele dikke vinger krijgen, dat is pas echt gevaarlijk...want zoals eerder gezegd zet je zo'n grote massa niet even stil en dat gaat dan kantelen ja...op zich lijkt de vluchtstrook gebruiken in de spits me ook levensgevaarlijk...als er zich een ongeluk voordoet...hoe komen de ambulances en dergelijke er dan?
Lekker niveau?
Eerlijk gezegd in beiden. De ene keer rij ik de sterren van de hemel, de andere keer is dat wat minder netjes. 1 dingen die ik in het verkeer NOOIT doe is bumperkleven. Ik houdt hoe dan ook altijd voldoende afstand op mijn voorganger. Sowieso leidt bumperkleven al snel tot abrupt remmen en dat soort dingen en dat is ook al een aanleiding tot file-vorming.
Maar soms geef ik ook veels te veel gas en dat gaat dan lekker, maar plotseling zie ik mijn voorgangers hard remmen en omdat ik zo snel ga moet ik ook behoorlijk in de remmen. Dan heb ik zelf niet goed opgelet. Da's ook een slechte zaak.
Wat verder erg irritant is, is het switchen van rijbaan tijdens de file. Niet 1 keer switchen, maar meerdere malen. Je overal lekker ergens tussenwringen, waardoor anderen moeten afremmen.
Vergeten: net voor dat je een auto wilt inhalen, deze plotseling besluit om zijn voorganger in te halen en zonder richting aangeven naar links schiet.

De file, dat wordt in mijn ogen veroorzaakt door de automobilist en vooral in gebieden waar op- en afritten zijn, invoegen is voor de meeste nederlanders een probleem, of ze zijn bang, voegen in met te lage snelheid en de mensen die niemand er tussen laten.
We moeten natuurlijk ook het ramp toerisme niet vergeten waar de meeste mensen dol op zijn, als er aan de ene kant 5 km file staat, staat dat aan de andere kant ook, want iedereen moet zien wat er is gebeurd, rij gewoon door.
Tja over verkeer en waterstaat is er in mijn ogen weinig goeds te zeggen, ze doen alleen aan probleem verschuiven of denken niet toekomst gericht, zal wel met de functie van 4 jaar te maken hebben.
Voorbeeld de A4, die wordt eindelijk naar een 10-tal jaren verbreedt naar 2x 3 baans en dat is klaar in 2010, terwijl we nu al die 2x 3 banen nodig hebben, dus als het eindelijk in 2010 klaar is staat het weer overal vast omdat er meer verkeer is bij gekomen en zo zijn er nog 10-tal projecten waarbij niet is nagedacht aan de toekomst.
We moeten natuurlijk ook het ramp toerisme niet vergeten waar de meeste mensen dol op zijn, als er aan de ene kant 5 km file staat, staat dat aan de andere kant ook, want iedereen moet zien wat er is gebeurd, rij gewoon door.
Tja over verkeer en waterstaat is er in mijn ogen weinig goeds te zeggen, ze doen alleen aan probleem verschuiven of denken niet toekomst gericht, zal wel met de functie van 4 jaar te maken hebben.
Voorbeeld de A4, die wordt eindelijk naar een 10-tal jaren verbreedt naar 2x 3 baans en dat is klaar in 2010, terwijl we nu al die 2x 3 banen nodig hebben, dus als het eindelijk in 2010 klaar is staat het weer overal vast omdat er meer verkeer is bij gekomen en zo zijn er nog 10-tal projecten waarbij niet is nagedacht aan de toekomst.
-
- Contacteer:
Waar we naar moeten kijken zijn naar de veelplegers. Mensen die consequent te hard rijden, bumperkleven en noem nog maar een paar zaken op waar men zich aan ergert in het verkeer.
Iedereen rijdt wel eens te hard vergeet zijn knippie aan te doen bij een rotonde. Een fout is menselijk.
Maar de mensen die het bewust doen( en als ze worden aangehouden vol blijven houden dat ze niet tehard hebben geren.) daar moeten ze wat aan doen.
2-10 km te hard bij een flitskist kan gebeuren. Als ik op die plek had gezeten van die politieagent dan hadden er een stuk minder mensen een boete gehad.
Verkeer is en blijft een moeilijk dilema in het dagelijks leven Als je duer uitstapt heb je al met verkeer te maken. Verkeer is geven en nemen. Dus let een beetje op elkaar.
En idd wil ik me aansluiten bij diegene die gezegd hebben dat, mensen die beweren goed te zijn in het verkeer zelf vaak niet verschoond blijven.
En nog even over vrachtwagen chauffeurs.
Zonder transsport staat alles til was de slogan. Maar die slogan klopt wel. Dus jongens chauffeurs. Doe gewoon je werk.
Gr. Jop
Iedereen rijdt wel eens te hard vergeet zijn knippie aan te doen bij een rotonde. Een fout is menselijk.
Maar de mensen die het bewust doen( en als ze worden aangehouden vol blijven houden dat ze niet tehard hebben geren.) daar moeten ze wat aan doen.
2-10 km te hard bij een flitskist kan gebeuren. Als ik op die plek had gezeten van die politieagent dan hadden er een stuk minder mensen een boete gehad.
Verkeer is en blijft een moeilijk dilema in het dagelijks leven Als je duer uitstapt heb je al met verkeer te maken. Verkeer is geven en nemen. Dus let een beetje op elkaar.
En idd wil ik me aansluiten bij diegene die gezegd hebben dat, mensen die beweren goed te zijn in het verkeer zelf vaak niet verschoond blijven.
En nog even over vrachtwagen chauffeurs.
Zonder transsport staat alles til was de slogan. Maar die slogan klopt wel. Dus jongens chauffeurs. Doe gewoon je werk.

Gr. Jop