oliesproeiers van megane coupe zitten die onder de zuigers
ik durf het wel te zeggen...
ze zijn bij de 2.0 8v (F3R) NIET aanwezig...
ze zijn bij de 2.0 8v (F3R) NIET aanwezig...
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ah, daar was ik ook altijd benieuwd naar....En ik weet dat jij het kan weten.PtrGte schreef:ik durf het wel te zeggen...
ze zijn bij de 2.0 8v (F3R) NIET aanwezig...
Maar zeg me eens:
-zitten ze op de F7P en F7R wel?
-loopt er bij de F3R wel een kanaal waar ze eventueel wel te plaatsen zijn icm uitsparingen in de zuigermantel? just curious.....
in de F7P en R zitten ze wel...
het schijnt te kunnen om het maken, maar reken op een berg werk(=euro's)
het schijnt te kunnen om het maken, maar reken op een berg werk(=euro's)
Heeft iemand hier foto's? Van de rail+sproei kopjes en de positie in het blok? Als iemand ze heeft en je kunt ze niet online plaatsen mail ze dan maar naar mij.PtrGte schreef:in de F7P en R zitten ze wel...
het schijnt te kunnen om het maken, maar reken op een berg werk(=euro's)
gr sander
oke ik denk dat ik de oplossing voor je probleem heb...
het ombouwen van een 8v MET sproeiers is echt teveel werk, zeker als ik nu net gezien heb dat je gewoon een F8Q (diesel) onderblok moet pakken...
helemaal "maatgericht" heb ik niet gekeken, maar over het algemeen kun je met een paar lichte wijzigingen naar mijn mening jet F3R onderblok verwisselen met een F8Q-tje...
mocht je dit echt graag willen weten, dan zal ik de meetstok er eens op los laten...
het ombouwen van een 8v MET sproeiers is echt teveel werk, zeker als ik nu net gezien heb dat je gewoon een F8Q (diesel) onderblok moet pakken...
helemaal "maatgericht" heb ik niet gekeken, maar over het algemeen kun je met een paar lichte wijzigingen naar mijn mening jet F3R onderblok verwisselen met een F8Q-tje...
mocht je dit echt graag willen weten, dan zal ik de meetstok er eens op los laten...
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ow, dus in een F8Q zitten weer wel sproeiers. Ook in de non-turbo versies?
ik dacht dat de dieselblokken ze allemaal hadden...zijn dezelfde blokken dus moet haast wel...
heb er hier wel een stuk of 4 liggen...
heb er hier wel een stuk of 4 liggen...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Misschien een stomme vraag maar wat is het voordeel van die sproeiers. En wat moet ik me er bij voorstellen??
GR:Frits
GR:Frits
Project: GTT Blue Sport
zuigerbodemkoeling...altijd handig...
zeker als er een berg vermogen uit komt/moet komen
Een supercharger/turboproject ZONDER zuigerbodemkoeling kan ik niet echt serieus nemen...
maar goed er zullen vast motoren zijn MET turbo en ZONDER zuigerbodemkoeling...maar dat zijn dan niet de "doe-het-zelf" "aftermarket" systemen want ik geloof niet dat dat lang heel blijft...
zeker als er een berg vermogen uit komt/moet komen

Een supercharger/turboproject ZONDER zuigerbodemkoeling kan ik niet echt serieus nemen...
maar goed er zullen vast motoren zijn MET turbo en ZONDER zuigerbodemkoeling...maar dat zijn dan niet de "doe-het-zelf" "aftermarket" systemen want ik geloof niet dat dat lang heel blijft...
@ Patrick: heb je nog foto's? dan plaats ik ze hier wel.
gr s
nder

gr s

Helemaal mee eens. Maar is meer om kwalitatief mindere zuigers in hoogbelaste toepassing aan voldoende levensduur te helpen.PtrGte schreef:zuigerbodemkoeling...altijd handig...
PtrGte schreef:zeker als er een berg vermogen uit komt/moet komen
Helemaal waar. Maar absoluut niet zaligmakend.
Hmmm, en ik deze opmerking ook niet.PtrGte schreef:Een supercharger/turboproject ZONDER zuigerbodemkoeling kan ik niet echt serieus nemen...

Hier weer idem dito. Je vergeet de C1J 78* motor uit de Super 5 GT Turbo. Enorm hoge specifieke vermogens uit te halen zonder zuigerbodemkoeling. En inderdaad thermisch de zaken slecht voor elkaar bij deze motor. En inderdaad, zuigerbodemkoeling zou mooi meegenomen zijn. Maar ik heb liever kwalitatievere zuigers en een flinke oliekoeler en oliepomp als zuigerbodemkoeling.PtrGte schreef:maar goed er zullen vast motoren zijn MET turbo en ZONDER zuigerbodemkoeling...maar dat zijn dan niet de "doe-het-zelf" "aftermarket" systemen want ik geloof niet dat dat lang heel blijft...
Grtz,
Zzpeedie...
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Megane 2.0 8v is een F3R motor, dus ZONDER zuigerbodemkoeling.
F7... motoren zijn 16kleppers.
F7... motoren zijn 16kleppers.
hoe kan het dan dat er toch f7 op mijn blok staat daar ben ik dan wel benieuwd naarcanonballman schreef:Megane 2.0 8v is een F3R motor, dus ZONDER zuigerbodemkoeling.
F7... motoren zijn 16kleppers.
komt het doordat ie ingevoerd is
.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
op een aluminium plaatje op het onderblok. Aan de voorkant van de motor
F3P is 1.8 8v (niet (origineel) in Megane coupe)
F3R is 2.0 8v
F7P is 1.8 16v (niet (origineel) in Megane coupe)
F7R is 2.0 16v
F3P is 1.8 8v (niet (origineel) in Megane coupe)
F3R is 2.0 8v
F7P is 1.8 16v (niet (origineel) in Megane coupe)
F7R is 2.0 16v
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
baksteen?
Nee, weet ik niet
Nee, weet ik niet
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Maar je auto staat ook te koop? Of is dat een andere?
Ik zal er voortaan (net als eerst) maar weer gewoon nadrukkelijk "naar MIJN mening" bijzetten...voordat ieder topic weer zo'n welles/nietes-topic wordt...speedline schreef:Helemaal mee eens. Maar is meer om kwalitatief mindere zuigers in hoogbelaste toepassing aan voldoende levensduur te helpen.PtrGte schreef:zuigerbodemkoeling...altijd handig...
PtrGte schreef:zeker als er een berg vermogen uit komt/moet komen
Helemaal waar. Maar absoluut niet zaligmakend.
Hmmm, en ik deze opmerking ook niet.PtrGte schreef:Een supercharger/turboproject ZONDER zuigerbodemkoeling kan ik niet echt serieus nemen...Beetje voorbarige ongenuanceerde opmerking vind ik dit. Als je eens de moeite zou nemen een groot gedeelte van de OEM motoren met drukvulling onder de loep te nemen zie je dat zuigerbodemkoeling bepaald geen gemeengoed is. Het hangt allemaal samen met het specifiek vermogen en koppel maar dan moet je dat er wel expliciet bijvermelden.
Hier weer idem dito. Je vergeet de C1J 78* motor uit de Super 5 GT Turbo. Enorm hoge specifieke vermogens uit te halen zonder zuigerbodemkoeling. En inderdaad thermisch de zaken slecht voor elkaar bij deze motor. En inderdaad, zuigerbodemkoeling zou mooi meegenomen zijn. Maar ik heb liever kwalitatievere zuigers en een flinke oliekoeler en oliepomp als zuigerbodemkoeling.PtrGte schreef:maar goed er zullen vast motoren zijn MET turbo en ZONDER zuigerbodemkoeling...maar dat zijn dan niet de "doe-het-zelf" "aftermarket" systemen want ik geloof niet dat dat lang heel blijft...
Grtz,
Zzpeedie...
Een paar foto's van de beide onderblokkenEerst 2 van een F3R onderblok.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0PgDVAm4S ... 1503319006[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QADVAs0S ... 1578453892[/img]
Deze 2 zijn van een F7P onderblok:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QQAjAzwT ... 1643773981[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwAAAJsT ... 1697413351[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0PgDVAm4S ... 1503319006[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QADVAs0S ... 1578453892[/img]
Deze 2 zijn van een F7P onderblok:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QQAjAzwT ... 1643773981[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwAAAJsT ... 1697413351[/img]
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Dus je hebt er 2?patrick24 schreef:klopt er staat ook een te koop wil graag en 16v klepper erbij
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Die G-lader lijkt me niet zo slim......Ken 2 mensen die een auto met G-lader hebben gehad, en alletwee hebben ze DIK geld op tafel moeten leggen om dat ding in orde te krijgen.patrick24 schreef:wie weet of er sproeiers onder een megane coupe 2.0 8v zitten voor de extra koeling dit moet ik weten voor m`n het tunen van m`n blok aangezien ik er een g-lader op wil zetten
Pak gewoon een turbo en uitlaatspruitstuk van een Volvo 440/460/480 turbo, past er zo op.
Heeft er nou iemand nog foto's van een onderblok met sproeiers? Kun je ze dan hier zetten of even mailen naar mij dan doe in dat wel.
gr
nder
gr

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Wat staat hierboven dan?? Die fotoŽs van Rob bedoel ik.Sander schreef:Heeft er nou iemand nog foto's van een onderblok met sproeiers? Kun je ze dan hier zetten of even mailen naar mij dan doe in dat wel.
grnder
Project: GTT Blue Sport
Die G-lader lijkt me niet zo slim......Ken 2 mensen die een auto met G-lader hebben gehad, en alletwee hebben ze DIK geld op tafel moeten leggen om dat ding in orde te krijgen.
Pak gewoon een turbo en uitlaatspruitstuk van een Volvo 440/460/480 turbo, past er zo op.[/quote]
maar dat past zo op 8v heb je daar geen sproeiers voor nodig onder de zuigers of dat nog wel.
Pak gewoon een turbo en uitlaatspruitstuk van een Volvo 440/460/480 turbo, past er zo op.[/quote]
maar dat past zo op 8v heb je daar geen sproeiers voor nodig onder de zuigers of dat nog wel.