oliesproeiers van megane coupe zitten die onder de zuigers

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
patrick24

wie weet of er sproeiers onder een megane coupe 2.0 8v zitten voor de extra koeling dit moet ik weten voor m`n het tunen van m`n blok aangezien ik er een g-lader op wil zetten

wie kan mij helpen

groetjes patrick
Steven
Car: M536

Dat heet zuigerspray en ik weet bijna zeker dat jij dat niet op je blok heb zitten.
patrick24

hmmm
lauw

De 16V heeft ze wel maar de 8v durf ik niet te zeggen.
PtrGte
Contacteer:

ik durf het wel te zeggen...

ze zijn bij de 2.0 8v (F3R) NIET aanwezig...
canonballman

PtrGte schreef:ik durf het wel te zeggen...

ze zijn bij de 2.0 8v (F3R) NIET aanwezig...
Ah, daar was ik ook altijd benieuwd naar....En ik weet dat jij het kan weten.

Maar zeg me eens:
-zitten ze op de F7P en F7R wel?
-loopt er bij de F3R wel een kanaal waar ze eventueel wel te plaatsen zijn icm uitsparingen in de zuigermantel? just curious.....
PtrGte
Contacteer:

in de F7P en R zitten ze wel...

het schijnt te kunnen om het maken, maar reken op een berg werk(=euro's)
Sander
Contacteer:

PtrGte schreef:in de F7P en R zitten ze wel...

het schijnt te kunnen om het maken, maar reken op een berg werk(=euro's)
Heeft iemand hier foto's? Van de rail+sproei kopjes en de positie in het blok? Als iemand ze heeft en je kunt ze niet online plaatsen mail ze dan maar naar mij.

gr sander
patrick24

ja ook graag naar mij toe want dan hoop ik dat ik er dan verder uit kan komen om dat ik weet dat het wel wil.

patrick (Y) (Y)
PtrGte
Contacteer:

oke ik denk dat ik de oplossing voor je probleem heb...

het ombouwen van een 8v MET sproeiers is echt teveel werk, zeker als ik nu net gezien heb dat je gewoon een F8Q (diesel) onderblok moet pakken...

helemaal "maatgericht" heb ik niet gekeken, maar over het algemeen kun je met een paar lichte wijzigingen naar mijn mening jet F3R onderblok verwisselen met een F8Q-tje...

mocht je dit echt graag willen weten, dan zal ik de meetstok er eens op los laten... :wink:
canonballman

Ow, dus in een F8Q zitten weer wel sproeiers. Ook in de non-turbo versies?
PtrGte
Contacteer:

ik dacht dat de dieselblokken ze allemaal hadden...zijn dezelfde blokken dus moet haast wel...

heb er hier wel een stuk of 4 liggen...
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Misschien een stomme vraag maar wat is het voordeel van die sproeiers. En wat moet ik me er bij voorstellen??

GR:Frits
PtrGte
Contacteer:

zuigerbodemkoeling...altijd handig...

zeker als er een berg vermogen uit komt/moet komen :D

Een supercharger/turboproject ZONDER zuigerbodemkoeling kan ik niet echt serieus nemen...

maar goed er zullen vast motoren zijn MET turbo en ZONDER zuigerbodemkoeling...maar dat zijn dan niet de "doe-het-zelf" "aftermarket" systemen want ik geloof niet dat dat lang heel blijft...
Steven
Car: M536

De GTT doet het zonder zuigerspray :)

Michel S. had daar ooit es een systeem voor gemaakt
Sander
Contacteer:

@ Patrick: heb je nog foto's? dan plaats ik ze hier wel. (Y)

gr s :D nder
speedline

PtrGte schreef:zuigerbodemkoeling...altijd handig...
Helemaal mee eens. Maar is meer om kwalitatief mindere zuigers in hoogbelaste toepassing aan voldoende levensduur te helpen.
PtrGte schreef:zeker als er een berg vermogen uit komt/moet komen :D

Helemaal waar. Maar absoluut niet zaligmakend.
PtrGte schreef:Een supercharger/turboproject ZONDER zuigerbodemkoeling kan ik niet echt serieus nemen...
Hmmm, en ik deze opmerking ook niet. :@ Beetje voorbarige ongenuanceerde opmerking vind ik dit. Als je eens de moeite zou nemen een groot gedeelte van de OEM motoren met drukvulling onder de loep te nemen zie je dat zuigerbodemkoeling bepaald geen gemeengoed is. Het hangt allemaal samen met het specifiek vermogen en koppel maar dan moet je dat er wel expliciet bijvermelden.
PtrGte schreef:maar goed er zullen vast motoren zijn MET turbo en ZONDER zuigerbodemkoeling...maar dat zijn dan niet de "doe-het-zelf" "aftermarket" systemen want ik geloof niet dat dat lang heel blijft...
Hier weer idem dito. Je vergeet de C1J 78* motor uit de Super 5 GT Turbo. Enorm hoge specifieke vermogens uit te halen zonder zuigerbodemkoeling. En inderdaad thermisch de zaken slecht voor elkaar bij deze motor. En inderdaad, zuigerbodemkoeling zou mooi meegenomen zijn. Maar ik heb liever kwalitatievere zuigers en een flinke oliekoeler en oliepomp als zuigerbodemkoeling.

Grtz,

Zzpeedie...
patrick24

nee ik heb geen foto`s was het maar waar maar ik heb even gekeken en ik heb een F7 motor dus dan heb ik geluk
waarschijnlijk

groetjes patrick
canonballman

Megane 2.0 8v is een F3R motor, dus ZONDER zuigerbodemkoeling.

F7... motoren zijn 16kleppers.
patrick24

canonballman schreef:Megane 2.0 8v is een F3R motor, dus ZONDER zuigerbodemkoeling.

F7... motoren zijn 16kleppers.
hoe kan het dan dat er toch f7 op mijn blok staat daar ben ik dan wel benieuwd naar
komt het doordat ie ingevoerd is
.
Bart V

Waar staat dat F7 dan?? Wat is de volledige code?
patrick24

laat ik het zo vragen waar moet de code staan misschien heb ik wel de verkeerde te pakken
canonballman

op een aluminium plaatje op het onderblok. Aan de voorkant van de motor
F3P is 1.8 8v (niet (origineel) in Megane coupe)
F3R is 2.0 8v

F7P is 1.8 16v (niet (origineel) in Megane coupe)
F7R is 2.0 16v
patrick24

weet je ook hoe je de voorste zijramen eruit kunt halen elek want ik moet ze er eigenlijk uit hebben.

groetjes patrick
canonballman

baksteen? :wink:

Nee, weet ik niet
canonballman

Maar je auto staat ook te koop? Of is dat een andere?
PtrGte
Contacteer:

speedline schreef:
PtrGte schreef:zuigerbodemkoeling...altijd handig...
Helemaal mee eens. Maar is meer om kwalitatief mindere zuigers in hoogbelaste toepassing aan voldoende levensduur te helpen.
PtrGte schreef:zeker als er een berg vermogen uit komt/moet komen :D

Helemaal waar. Maar absoluut niet zaligmakend.
PtrGte schreef:Een supercharger/turboproject ZONDER zuigerbodemkoeling kan ik niet echt serieus nemen...
Hmmm, en ik deze opmerking ook niet. :@ Beetje voorbarige ongenuanceerde opmerking vind ik dit. Als je eens de moeite zou nemen een groot gedeelte van de OEM motoren met drukvulling onder de loep te nemen zie je dat zuigerbodemkoeling bepaald geen gemeengoed is. Het hangt allemaal samen met het specifiek vermogen en koppel maar dan moet je dat er wel expliciet bijvermelden.
PtrGte schreef:maar goed er zullen vast motoren zijn MET turbo en ZONDER zuigerbodemkoeling...maar dat zijn dan niet de "doe-het-zelf" "aftermarket" systemen want ik geloof niet dat dat lang heel blijft...
Hier weer idem dito. Je vergeet de C1J 78* motor uit de Super 5 GT Turbo. Enorm hoge specifieke vermogens uit te halen zonder zuigerbodemkoeling. En inderdaad thermisch de zaken slecht voor elkaar bij deze motor. En inderdaad, zuigerbodemkoeling zou mooi meegenomen zijn. Maar ik heb liever kwalitatievere zuigers en een flinke oliekoeler en oliepomp als zuigerbodemkoeling.

Grtz,

Zzpeedie...
Ik zal er voortaan (net als eerst) maar weer gewoon nadrukkelijk "naar MIJN mening" bijzetten...voordat ieder topic weer zo'n welles/nietes-topic wordt... :wink: [/b]
Robke
Car: Lexus IS250

Een paar foto's van de beide onderblokkenEerst 2 van een F3R onderblok.
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0PgDVAm4S ... 1503319006[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QADVAs0S ... 1578453892[/img]

Deze 2 zijn van een F7P onderblok:
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QQAjAzwT ... 1643773981[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwAAAJsT ... 1697413351[/img]
patrick24

klopt er staat ook een te koop wil graag en 16v klepper erbij
canonballman

patrick24 schreef:klopt er staat ook een te koop wil graag en 16v klepper erbij
Dus je hebt er 2?
canonballman

patrick24 schreef:wie weet of er sproeiers onder een megane coupe 2.0 8v zitten voor de extra koeling dit moet ik weten voor m`n het tunen van m`n blok aangezien ik er een g-lader op wil zetten
Die G-lader lijkt me niet zo slim......Ken 2 mensen die een auto met G-lader hebben gehad, en alletwee hebben ze DIK geld op tafel moeten leggen om dat ding in orde te krijgen.
Pak gewoon een turbo en uitlaatspruitstuk van een Volvo 440/460/480 turbo, past er zo op.
Sander
Contacteer:

Heeft er nou iemand nog foto's van een onderblok met sproeiers? Kun je ze dan hier zetten of even mailen naar mij dan doe in dat wel.

gr :D nder
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Sander schreef:Heeft er nou iemand nog foto's van een onderblok met sproeiers? Kun je ze dan hier zetten of even mailen naar mij dan doe in dat wel.

gr :D nder
Wat staat hierboven dan?? Die fotoŽs van Rob bedoel ik.
patrick24

Die G-lader lijkt me niet zo slim......Ken 2 mensen die een auto met G-lader hebben gehad, en alletwee hebben ze DIK geld op tafel moeten leggen om dat ding in orde te krijgen.
Pak gewoon een turbo en uitlaatspruitstuk van een Volvo 440/460/480 turbo, past er zo op.[/quote]

maar dat past zo op 8v heb je daar geen sproeiers voor nodig onder de zuigers of dat nog wel.
patrick24

.[/quote]maar dat past zo op 8v heb je daar geen sproeiers voor nodig onder de zuigers of dat nog wel.

patrick
Plaats reactie