Gedrag in het verkeer.
Ik heb in de periode dat ik nog veel op de weg zat (60.000km/jaar) herhaaldelijk een ongeluk zien gebeuren op de linker rijstrook, lekker op elkaar kleven, eentje remt er iets harder en degene erachter knalt er vol bovenop. Kwestie van wachten op de A12 of er staat een file tussen Driebergen en Ede waar je groen en geel van wordt.
Als ik tegenwoordig naar het westen moet, net na de spits, is het rustig rijden, lekker afstand bewaren op de rechter/middelste rijstrook en heerlijk relaxt aankomen, ipv dat zenuwachtige gedoe/gerem/gegas op de linker rijstrook.
Ergerlijk is het wel als er een vrachtwagen tegen een helling een andere vrachtwagen gaat inhalen, dat duurt soms kilometers voordat ie er voorbij is.
En voor de rest: laat ze lekker rijden, ze hebben net zoveel recht op asfalt als een automobilist, ze rijden er heus niet voor hun lol itt sommige automobilisten.
Als ik tegenwoordig naar het westen moet, net na de spits, is het rustig rijden, lekker afstand bewaren op de rechter/middelste rijstrook en heerlijk relaxt aankomen, ipv dat zenuwachtige gedoe/gerem/gegas op de linker rijstrook.
Ergerlijk is het wel als er een vrachtwagen tegen een helling een andere vrachtwagen gaat inhalen, dat duurt soms kilometers voordat ie er voorbij is.
En voor de rest: laat ze lekker rijden, ze hebben net zoveel recht op asfalt als een automobilist, ze rijden er heus niet voor hun lol itt sommige automobilisten.
En sinds wanneer loopt de A2 richting Rotterdam?Le Mec schreef:rond groningen valt allemaal wel mee, kijk eens naar de A2 die heb ik helemaal vol zine lopen met vracht verkeer richting R'dam; geen doorkomen aan
Goed, het eigenlijke probleem is de veroozaker van al dat vrachtverkeer; en ja er zijn ook een hoop auto's op de weg; dit is Rotterdam, als we dit dicht gooien, wat volgens vele economen ook verstandiger is omdat het niets oplevert. We lossen een heel groot file en ergenis probleem op, neemt niet weg dat ht nog steeds belachelijk is dat een vrachtwagen een andere vrachtwagen gaat inhalen met nog 5km/h verschil
word jij nou maar vrachtwagen chauffeur, het iq heb je alRick D. schreef:En sinds wanneer loopt de A2 richting Rotterdam?Le Mec schreef:rond groningen valt allemaal wel mee, kijk eens naar de A2 die heb ik helemaal vol zine lopen met vracht verkeer richting R'dam; geen doorkomen aan
Je hebt zeker niet gelezen hoeveel ik op de weg zit? Ik heb ieder stukje asfalt wat in Nederland benoemd is met een A gereden.Le Mec schreef:word jij nou maar vrachtwagen chauffeur, het iq heb je alRick D. schreef:En sinds wanneer loopt de A2 richting Rotterdam?Le Mec schreef:rond groningen valt allemaal wel mee, kijk eens naar de A2 die heb ik helemaal vol zine lopen met vracht verkeer richting R'dam; geen doorkomen aan
Maar met zulk soort opmerking van: Je hebt het IQ al,...................met dit soort mensen wil ik de discussie niet eens meer aangaan!
Ik heb helemaal niets tegen Rotterdam, alleen dat het zonde is om zoveel "economische" ruimte verkeerd te gebruiken. Verder is de haven voor het grootste gedeelte een overslag voor Europa en mijn onderdelen komen uit France 

-
Zonder transport staat het leven stil, geen aanvoer naar de winkels, geen benzine naar de pompstations, etc.....
-
- Car: Renault Clio III RS
offtropic : ja dat plaatsje met die korte invoegstrookRick D. schreef:Ik zeker niet, woon er naast, en werk ook in de buurtant1 schreef:Dus je hoeft niet te eten?Onderdelen voor bv je auto zijn ook al niet belangrijk.Of heb je gewoon iets tegen rotterdam?

Psies, levensgevaarlijke situatie. Ik snap werkelijk niet dat iemand dat ooit heeft kunnen verzinnen.ant1 schreef:offtropic : ja dat plaatsje met die korte invoegstrookRick D. schreef:Ik zeker niet, woon er naast, en werk ook in de buurtant1 schreef:Dus je hoeft niet te eten?Onderdelen voor bv je auto zijn ook al niet belangrijk.Of heb je gewoon iets tegen rotterdam?
Zonder vrachtwagens kan je in dit landje toch verdomd weinig doen, een aantal rivieren op en af varen en wachten op een betuwelijk, als duitsland ooit eens meewerkt.
Voor transport van goederen heb je geen keus, transport van mensen kan nog altijd per OV.
Geblaat over IQ is erg triest en laag imho.
Voor transport van goederen heb je geen keus, transport van mensen kan nog altijd per OV.
Geblaat over IQ is erg triest en laag imho.
-
- Contacteer:
Kijk, dat is dus het hele probleem. Dit topic sprijdt dat mooi tentoon. Iedereen bekijkt de situaties vanuit zijn eigen standpunt en verhardt heel erg in dat standpunt met allerlei wrijvingen tot gevolg.
Onderzoek heeft uitgewezen dat we achter het stuur primitief en territoriaal gedrag gaan vertonen. Hierdoor gaan we dingen verdraaien, worden we minder tolerant en agressiever tegenover andere weggebruikers. Er wordt vergeten dat mensen fouten maken, niet allemaal even vaardig zijn, niet dezelfde inzichten hebben, niet hetzelfde intellect, er soms met hun hoofd niet bij zijn, of wat dan ook.
En toch, als je kijkt hoe vaak het wonderwel goed gaat is het ongelofelijk dat er niet meer doden vallen.
Er is echt maar 1 oplossing: De auto moet het stuurwerk overnemen, want mensen kun je niet veranderen. Iedereen is overtuigd van het gelijk aan zijn of haar kant, maar enkel de feiten doen ertoe. De feiten zijn dat bestuurders onder de 24 een verhoogd risico lopen en zeker met wagens in de gti klasse. Andere feiten zijn dat bestuurders van middelbare leeftijd meer snelheidsovertredingen maken procentueel gezien, maar dat dat relatief lage overschrijdingen zijn. Jonge bestuurders daarentegen rijden weer meer door rood en als ze te hard rijden ook VEEEEL te hard rijden. Voor al dit soort dingen geldt dat mannen extremer zijn dan vrouwen.
Ook agressiviteit is leeftijds en geslachts gebonden.
Doen alsof je gelijk hebt is dus nogal naïf en hypocriet, want het gelijk is vaak niet eenzijdig en soms niet eens definieerbaar.
Ik wil hiermee niet zeggen dat ik zelf een heilig boontje ben, want ook ik rij wel eens te hard op stukken waarvan ik denk dat het kan. Overigens is dat wel heel sporadisch, getuige ook de enige bekeuring in 4 jaar rijbewijs. Was voor een overtreding van 10 km/h.
Overigens vind ik het opvallend hoe vaak juist de bestuurder een zwaar ongeval wel overleeft, waar de bijrijder het leven laat.
Onderzoek heeft uitgewezen dat we achter het stuur primitief en territoriaal gedrag gaan vertonen. Hierdoor gaan we dingen verdraaien, worden we minder tolerant en agressiever tegenover andere weggebruikers. Er wordt vergeten dat mensen fouten maken, niet allemaal even vaardig zijn, niet dezelfde inzichten hebben, niet hetzelfde intellect, er soms met hun hoofd niet bij zijn, of wat dan ook.
En toch, als je kijkt hoe vaak het wonderwel goed gaat is het ongelofelijk dat er niet meer doden vallen.
Er is echt maar 1 oplossing: De auto moet het stuurwerk overnemen, want mensen kun je niet veranderen. Iedereen is overtuigd van het gelijk aan zijn of haar kant, maar enkel de feiten doen ertoe. De feiten zijn dat bestuurders onder de 24 een verhoogd risico lopen en zeker met wagens in de gti klasse. Andere feiten zijn dat bestuurders van middelbare leeftijd meer snelheidsovertredingen maken procentueel gezien, maar dat dat relatief lage overschrijdingen zijn. Jonge bestuurders daarentegen rijden weer meer door rood en als ze te hard rijden ook VEEEEL te hard rijden. Voor al dit soort dingen geldt dat mannen extremer zijn dan vrouwen.
Doen alsof je gelijk hebt is dus nogal naïf en hypocriet, want het gelijk is vaak niet eenzijdig en soms niet eens definieerbaar.
Ik wil hiermee niet zeggen dat ik zelf een heilig boontje ben, want ook ik rij wel eens te hard op stukken waarvan ik denk dat het kan. Overigens is dat wel heel sporadisch, getuige ook de enige bekeuring in 4 jaar rijbewijs. Was voor een overtreding van 10 km/h.
Overigens vind ik het opvallend hoe vaak juist de bestuurder een zwaar ongeval wel overleeft, waar de bijrijder het leven laat.
-
Pfffff, kom ik daar mooi even weg....Roy schreef:En pak ouderen aan en laat ze vanaf 55 elk jaar een rijcursus afleggen.

Le Mec schreef:Ik heb helemaal niets tegen Rotterdam, alleen dat het zonde is om zoveel "economische" ruimte verkeerd te gebruiken. Verder is de haven voor het grootste gedeelte een overslag voor Europa en mijn onderdelen komen uit France
het is duidelijk dat je een paar keer problemen heb gehad met vrachtwagenchauffeurs, je scheert ze allemaal over 1 kam.. Dat is hetzelfde als dat iedereen een streetracer wordt genoemd alleen omdat ze een sportieve auto hebben.. RTC = streetracer

wat je over rotterdam zegt vind ik ook nergens op slaan

als bijna heel de wereld nou te maken heeft met rotterdam, gebruikt maakt van de havens enz, lijkt het me toch dat zoveel "economische" ruimte WEL goed gebruikt wordt.
-
- Contacteer:
Denk dat Rotterdam als mainport van europa een hele grote bijdrage leverd aan onze economische toestand in ons kleine landje. En zo slecht is die nou ook weer niet d8 ik zo. Zonder transport staat alles stil...Kijk alleen al naar de raffinaderijen die in rotterdam zitten. Ze zorgen er wel voor dat er door heel europa olie en benzine beschikbaar is...
En voor de diegenen die iets tegen vrachtwagens hebben: Ga eens een weekie met een internationale chauffeur op een 40 tons combi mee...denk dat je wel van gedachten veranderd

En voor de diegenen die iets tegen vrachtwagens hebben: Ga eens een weekie met een internationale chauffeur op een 40 tons combi mee...denk dat je wel van gedachten veranderd
Twingo te koop!!!!
dat zeg ikroeland twingo schreef:Denk dat Rotterdam als mainport van europa een hele grote bijdrage leverd aan onze economische toestand in ons kleine landje. En zo slecht is die nou ook weer niet d8 ik zo. Zonder transport staat alles stil...Kijk alleen al naar de raffinaderijen die in rotterdam zitten. Ze zorgen er wel voor dat er door heel europa olie en benzine beschikbaar is...

-
- Contacteer:
Dat laatste is best te verklaren. Dit schijnt bij het rallyrijden ook zo te zijn. Kijk, als je ergens vanaf schiet, dan zul je toch altijd op het laatste moment nog proberen die boom niet recht voor je te krijgen. Dus dan maar naast je, waar iemand zit. Daar denk je op het moment gewoon niet aan. Het is puur reflexmatig... Je stuurt altijd weg...da-goof schreef:Kijk, dat is dus het hele probleem. Dit topic sprijdt dat mooi tentoon. Iedereen bekijkt de situaties vanuit zijn eigen standpunt en verhardt heel erg in dat standpunt met allerlei wrijvingen tot gevolg.
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
-
- Contacteer:
Ik zou dolgraag zien welke economen jij hier bedoelt. Rotterdam is economisch van enorm belang voor Nederland! Laat dan nu aub ook iets van die economen zien, al is het maar omdat ik deze mening enorm interessant vind...Le Mec schreef:Goed, het eigenlijke probleem is de veroozaker van al dat vrachtverkeer; en ja er zijn ook een hoop auto's op de weg; dit is Rotterdam, als we dit dicht gooien, wat volgens vele economen ook verstandiger is omdat het niets oplevert. We lossen een heel groot file en ergenis probleem op, neemt niet weg dat ht nog steeds belachelijk is dat een vrachtwagen een andere vrachtwagen gaat inhalen met nog 5km/h verschil
Gijs
Bezemer Rally Team
Iedereen denk dat hij of zij zoo goed kan rijen, en dat het altijd de ander is die de fouten maakt. Maar vaak ergeren mensen zich aan het gedrag van andere terwijl zij zelf precies hetzelfde doen. Ik weet van mezelf dat ik ook wel eens dingen niet helemaal volgens de regels heb gedaan, en dat ik me erger aan bumperklevers, maar ook ikzelf heb wel es gekleefd!
Maar dat neemt niet weg dat ik meteen een slechte rijder ben. Zolang als je je grenzen maar kent. En dit is vaak iets wat ze niet kennen. Het is idd zo dat het gros van de 18/19 jarige geen beheersing over hun wagen hebben als ze net hun rijbewijs hebben. Je leert pas rijden als je je rijbewijs hebt.
Want ik heb nu bijna 3 jaar mijn rijbewijs, waarvan ik 1,5 jaar in een R5GTT rijd. En hier heb je tenminste nog een gevoel van snelheid. In de Alfa 147 van mijn vader heb je nog bij 180 het gevoel alsof je 80 rijd. Zo stabiel, en zo vast ligt die wagen op de weg. En dat is niet alleen bij de 147, maar ook bij een heleboel andere nieuwe wagens. Men heeft gewoon niet het gevoel van snelheid! Eigenlijk zouden ze er niet km/uur van moeten maken, maar m/sec. Dan schrikken de meeste wel, hoe hard dat ze eigenlijk rijden.
Maar dat neemt niet weg dat ik meteen een slechte rijder ben. Zolang als je je grenzen maar kent. En dit is vaak iets wat ze niet kennen. Het is idd zo dat het gros van de 18/19 jarige geen beheersing over hun wagen hebben als ze net hun rijbewijs hebben. Je leert pas rijden als je je rijbewijs hebt.
Want ik heb nu bijna 3 jaar mijn rijbewijs, waarvan ik 1,5 jaar in een R5GTT rijd. En hier heb je tenminste nog een gevoel van snelheid. In de Alfa 147 van mijn vader heb je nog bij 180 het gevoel alsof je 80 rijd. Zo stabiel, en zo vast ligt die wagen op de weg. En dat is niet alleen bij de 147, maar ook bij een heleboel andere nieuwe wagens. Men heeft gewoon niet het gevoel van snelheid! Eigenlijk zouden ze er niet km/uur van moeten maken, maar m/sec. Dan schrikken de meeste wel, hoe hard dat ze eigenlijk rijden.
-
- Contacteer:
zeg maar, het gevoel dat je in een 5 gtt ook hebt...Rob (R5B) schreef:Iedereen denk dat hij of zij zoo goed kan rijen, en dat het altijd de ander is die de fouten maakt. Maar vaak ergeren mensen zich aan het gedrag van andere terwijl zij zelf precies hetzelfde doen. Ik weet van mezelf dat ik ook wel eens dingen niet helemaal volgens de regels heb gedaan, en dat ik me erger aan bumperklevers, maar ook ikzelf heb wel es gekleefd!

Twingo te koop!!!!
Rob k ben het helemaal met je eens. Ik heb zo'n drie jaar me rijbewijs en ik denk ook pas sinds een jaar echt verstandig na in het verkeer. (Oke niet altijd dan ik rij GTT5
). Maar veel (jongeren) zeggen dat ze kunnen rijden omdat ze leuk met hun handrem in de bochten kunnen spelen en kunnen driften met hun BMWtje. En deze gedachten heb ik ook stiekum wel gehad (net als iedereen hier) tot dat ik met op een weg reed met een gang of 120 en 10 meter voor me een rotonde zag (twas een beetje mistig
). En precies in de bocht moest gaan remmen. Na 1 rustig tikje op me rem brak tie gelijk al uit. Maar om het kort te houden, de rotonde heb ik net gemist en ben via de de stoep tussen 2 bomen door gevlogen het gras in waarna 3 keer in het rond. Naast 2 vierkante wielen had ik verder geen schade. Alhoewel ik de gehele tijd rustig ben gebleven en de wijze lessen van me maat (die enige ervaring heeft op Zandvoort met crashen
) zoals direct koppeling in en dergelijk mocht t gewoon diet baten.
Als jij met hoge sneheid in de slip raakt op krappe weggetjes mag je in je handjes klappen als niks heb geraakt hebt. Tis gwoon moeilijk om dan je auto nog te houden. En dat realiseren mensen zich niet.
Na dit incident heb ik het niet zo heel erg op hoge snelheids bochten. En ik ben hardleers hoor!!

Als jij met hoge sneheid in de slip raakt op krappe weggetjes mag je in je handjes klappen als niks heb geraakt hebt. Tis gwoon moeilijk om dan je auto nog te houden. En dat realiseren mensen zich niet.
Na dit incident heb ik het niet zo heel erg op hoge snelheids bochten. En ik ben hardleers hoor!!
Idd! Ik heb zo'n slipcursus gedaan waar je dus echt wel leert dat het vaak de snelheid is die het verschil uitmaakt. En wat je moet doen als je in de slip (dreigt) te raken. En ondanks dit heb ik ook al achterstevoren gestaan.RENESI schreef:Maar om het kort te houden, de rotonde heb ik net gemist en ben via de de stoep weggetjes mag je in je handjes klappen als niks heb geraakt hebt. Tis gwoon moeilijk om dan je auto nog te houden. En dat realiseren mensen zich niet.
Maar ik denk dat dit verplicht zou moeten worden, want hier leer je wel cker wat van, hoe je in zo'n situatie moet reageren. Want er zijn genoeg mensen die in een vreemde situatie in paniek raken.
ff weer wat anders. zo reed ik al een tijd geleden over de weg en er komt een bus tegenmoet.
die bus word plots ingehaad door een auto maar er was geen ruimte want ik kwam tegemoet.
er zat voor mij niks anders op dan uitwijken want ertegenaan in je 5 is niet alles.
gevolg is wel dat ik schade heb. die mafkees kan doorrijden en ik mijn schade niet vergoed krijg terwijl hij fout zat.
ik had er dan tegenaan moeten rijden dan had ik pas bewijs dat hij fout zat volgens de politie
't wordt steeds krommer.
die bus word plots ingehaad door een auto maar er was geen ruimte want ik kwam tegemoet.
er zat voor mij niks anders op dan uitwijken want ertegenaan in je 5 is niet alles.
gevolg is wel dat ik schade heb. die mafkees kan doorrijden en ik mijn schade niet vergoed krijg terwijl hij fout zat.
ik had er dan tegenaan moeten rijden dan had ik pas bewijs dat hij fout zat volgens de politie

't wordt steeds krommer.

Als de snelheid te hoog is kun je niks meer doen. Ik bleef ook gewoon kalm en heb van alles geprobeerd, zelfs de handrem erbij gepakt om hem om te gooien. Dat had nog wel een beetje geholpen anders had ik dwars op de stoep rand gekomen. En dat had niet goed gegaan denk ik. SLIPCURSUS!!Rob (R5B) schreef:Idd! Ik heb zo'n slipcursus gedaan waar je dus echt wel leert dat het vaak de snelheid is die het verschil uitmaakt. En wat je moet doen als je in de slip (dreigt) te raken. En ondanks dit heb ik ook al achterstevoren gestaan.RENESI schreef:Maar om het kort te houden, de rotonde heb ik net gemist en ben via de de stoep weggetjes mag je in je handjes klappen als niks heb geraakt hebt. Tis gwoon moeilijk om dan je auto nog te houden. En dat realiseren mensen zich niet.![]()
Maar ik denk dat dit verplicht zou moeten worden, want hier leer je wel cker wat van, hoe je in zo'n situatie moet reageren. Want er zijn genoeg mensen die in een vreemde situatie in paniek raken.

-
- Contacteer:
Dit filmpje bewijst maar weer dat t niet super snel hoeft te gaan voor een crash, doch achterwielaandrijving onder controle houden schijnt toch moeilijker te zijn...RENESI schreef:Als de snelheid te hoog is kun je niks meer doen. Ik bleef ook gewoon kalm en heb van alles geprobeerd, zelfs de handrem erbij gepakt om hem om te gooien. Dat had nog wel een beetje geholpen anders had ik dwars op de stoep rand gekomen. En dat had niet goed gegaan denk ik. SLIPCURSUS!!Rob (R5B) schreef:Idd! Ik heb zo'n slipcursus gedaan waar je dus echt wel leert dat het vaak de snelheid is die het verschil uitmaakt. En wat je moet doen als je in de slip (dreigt) te raken. En ondanks dit heb ik ook al achterstevoren gestaan.RENESI schreef:Maar om het kort te houden, de rotonde heb ik net gemist en ben via de de stoep weggetjes mag je in je handjes klappen als niks heb geraakt hebt. Tis gwoon moeilijk om dan je auto nog te houden. En dat realiseren mensen zich niet.![]()
http://www.ce.rit.edu/~mezz/crash.mpeg
Twingo te koop!!!!
[achterwielaandrijving onder controle houden schijnt toch moeilijker te zijn...
Driften met achterwielaandrijving kun je of je kunt t niet. Met een achterwielaangedreven auto kan ik een hoop. Als t maar onder de 40 Km/uur blijft![]()
In vele rekenmodellen is al bewezen dat als een deel van de activiteiten vanauit Rotterdam naar andere havens als Delfzijl of Vlissingen worden overgebracht, dit de concurrentie kracht van Nederland zou verbeteren. Echter wordt nog steeds krampachtig volgehouden aan het idee dat Rotterdam onvervangbaar is.clio_rally schreef:Ik zou dolgraag zien welke economen jij hier bedoelt. Rotterdam is economisch van enorm belang voor Nederland! Laat dan nu aub ook iets van die economen zien, al is het maar omdat ik deze mening enorm interessant vind...Le Mec schreef:Goed, het eigenlijke probleem is de veroozaker van al dat vrachtverkeer; en ja er zijn ook een hoop auto's op de weg; dit is Rotterdam, als we dit dicht gooien, wat volgens vele economen ook verstandiger is omdat het niets oplevert. We lossen een heel groot file en ergenis probleem op, neemt niet weg dat ht nog steeds belachelijk is dat een vrachtwagen een andere vrachtwagen gaat inhalen met nog 5km/h verschil
Gijs
Als je bijvoorbeeld de haven in Delfzijl neemt, het leger laadt hier al goederen in omdat het goedkoper is (veel) en een stuk sneller gaat. Echter weigert de huidige (en vorige regeringen) krampachtig om zulke investeringen te doen in het Noorden. Want die redden zich zelf wel, (doen we ook!)
-
Ik zeg: ken je eigen beperkingen! Weet wat je kunt en wat je zeker niet kunt. Ga er ook vanuit dat een ander niet kan rijden.
Kijk, te hard rijden in de spits kan, maar houd er wel rekening mee dat je ieder moment kunt moeten remmen. Ik rij ook taxi (part- time) en zie ook veel fouten op de weg. Een van de voornaamste en waar veel ongelukken door ontstaan is het kijken. Mensen kijken wel, maar mensen kijken niet lang genoeg. Ze schatten je in op afstand en niet op snelheid. Stel ik ergens rij met 10 km/h en 20 meter voor me wil iemand oversteken/invoegen dat gaat dat. Rij ik 80 km/h en de afstand is bv 50m meter dan gaat dat gewoon NIET! Als je ervan uit gaat dat deze persoon niet kan rijden, laat je je gas al een beetje los en hou je er rekening mee dat ie invoegd, doet ie dat niet, heb je geluk. Doet ie het wel, ben je mooi op tijd om te remmen (rij wel even door tot vlak achter hem om te laten merken dat ie het verkeerd inschatte
)
Bij bumperklevers geef ik altijd een beetje gas bij, zodat hij er sneller langs kan. Tuurlijk kan ik hem gaan kutten, maar wat schiet je daar mee op. Hij over de zeik, ik ook --->frustratie en agressie. Laat hem/haar erlangs en je rijdt beide een stuk prettiger door.
Dat was het voorlopig
Kijk, te hard rijden in de spits kan, maar houd er wel rekening mee dat je ieder moment kunt moeten remmen. Ik rij ook taxi (part- time) en zie ook veel fouten op de weg. Een van de voornaamste en waar veel ongelukken door ontstaan is het kijken. Mensen kijken wel, maar mensen kijken niet lang genoeg. Ze schatten je in op afstand en niet op snelheid. Stel ik ergens rij met 10 km/h en 20 meter voor me wil iemand oversteken/invoegen dat gaat dat. Rij ik 80 km/h en de afstand is bv 50m meter dan gaat dat gewoon NIET! Als je ervan uit gaat dat deze persoon niet kan rijden, laat je je gas al een beetje los en hou je er rekening mee dat ie invoegd, doet ie dat niet, heb je geluk. Doet ie het wel, ben je mooi op tijd om te remmen (rij wel even door tot vlak achter hem om te laten merken dat ie het verkeerd inschatte

Bij bumperklevers geef ik altijd een beetje gas bij, zodat hij er sneller langs kan. Tuurlijk kan ik hem gaan kutten, maar wat schiet je daar mee op. Hij over de zeik, ik ook --->frustratie en agressie. Laat hem/haar erlangs en je rijdt beide een stuk prettiger door.
Dat was het voorlopig

-
- Contacteer:
Antwerpen is al een grote concurrent van Rotterdam. Alleen rederijen blijven in Rotterdam omdat ze dan niet verder het land in hoeven, of de facaliteiten er niet voor zijn, te denken aan loods(boten), zandbanken, capaciteit, uitgroeien, milieu, toegangswegen...enz.marcel16v schreef:In vele rekenmodellen is al bewezen dat als een deel van de activiteiten vanauit Rotterdam naar andere havens als Delfzijl of Vlissingen worden overgebracht, dit de concurrentie kracht van Nederland zou verbeteren. Echter wordt nog steeds krampachtig volgehouden aan het idee dat Rotterdam onvervangbaar is.clio_rally schreef:Ik zou dolgraag zien welke economen jij hier bedoelt. Rotterdam is economisch van enorm belang voor Nederland! Laat dan nu aub ook iets van die economen zien, al is het maar omdat ik deze mening enorm interessant vind...Le Mec schreef:Goed, het eigenlijke probleem is de veroozaker van al dat vrachtverkeer; en ja er zijn ook een hoop auto's op de weg; dit is Rotterdam, als we dit dicht gooien, wat volgens vele economen ook verstandiger is omdat het niets oplevert. We lossen een heel groot file en ergenis probleem op, neemt niet weg dat ht nog steeds belachelijk is dat een vrachtwagen een andere vrachtwagen gaat inhalen met nog 5km/h verschil
Gijs
Als je bijvoorbeeld de haven in Delfzijl neemt, het leger laadt hier al goederen in omdat het goedkoper is (veel) en een stuk sneller gaat. Echter weigert de huidige (en vorige regeringen) krampachtig om zulke investeringen te doen in het Noorden. Want die redden zich zelf wel, (doen we ook!)
maar denk dat deze discussie verder weinig te maken heeft met gedrag in het verkeer welteverstaan het topic onderwerp...so
Twingo te koop!!!!