Gedrag in het verkeer.
-
- Contacteer:
Als mensen (te) hard rijden op rustige wegen en op wegen waar het kan heb ik er niet zoveel op tegen. Pas als de acties asosiaal gaan worden of andere mensen in het gevaar gaan of kunnen gaan brengen, vragen zij er zelf om. Beter 's nachts met 140 op de provinciale weg dan met 100 in de bebouwde kom auto's gaan inhalen bij een doorgetrokken streep om vervolgens weer hard te moeten remmen voor een voorganger die wel netjes rijdt! Uiteindelijk staan ze na 400 meter samen bij het stoplicht....
De maniakken pak je niet met een statief, maar dan moet je toch echt de videowagen hebben. Dat is ook het nieuwe beleid wat ze willen gaan invoeren bij de politie. Er zijn al weer videowagens bijgekomen en ook onopvallende videomotoren!
De maniakken pak je niet met een statief, maar dan moet je toch echt de videowagen hebben. Dat is ook het nieuwe beleid wat ze willen gaan invoeren bij de politie. Er zijn al weer videowagens bijgekomen en ook onopvallende videomotoren!
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Bumperklevers ben ik zo`n fan van. Ik haal ze vaak het bloed onder hun nagels vandaan. Stomme lui zijn dat. En wat mij opvalt is dat het heel erg vaak lui zijn in een te net pak en te dure auto. Nou die winnen het niet van mij als ik met de patrol rij. En al helemaal niet als ik de minikraan erachter heb. Dan kan ik als ik wil erg irritant zijn op de linkerbaan 

There will be plenty of time to rest when your dead
-
De veiligheid van de 5GTT zal niet erg groot zijn. Hoe snel de auto ook kan zijn het is net de vraag hoe de BESTUURDER daarmee omgaat! Tuurlijk isset mooi om flink te gassen, als ik een keer iemand zoekrij vanaf een stoplicht dan heb ik de grootste
volgens mij ben ik ook niet de enige hier, want als ik het topic "je eigen auto VS iemands anders auto" mag geloven zijn er wel meer mensen die van snelheid houden
En dat je als je "jong" bent, gezien wordt als risicogroep daar kan ik best inkomen, want dat is in sommige gevallen ook zo.. Maar kreten zoals 18/19 jarige horen niet in snelle auto's te rijden, vind ik niet helemaal terecht.. Alsof elke 18/jarige te hard rijd ???
Iedereen zal er wel zijn eigen mening op over houden, maar op de weg gebeuren af en toe de meest ongelofelijke dingen!

En dat je als je "jong" bent, gezien wordt als risicogroep daar kan ik best inkomen, want dat is in sommige gevallen ook zo.. Maar kreten zoals 18/19 jarige horen niet in snelle auto's te rijden, vind ik niet helemaal terecht.. Alsof elke 18/jarige te hard rijd ???
Iedereen zal er wel zijn eigen mening op over houden, maar op de weg gebeuren af en toe de meest ongelofelijke dingen!
don't be a fool, wrap your tool
Het topic begon geloof ik met een verhaal dat met mensen die net hun rijbewijs hebben geen snelle auto zouden moeten (mogen) kopen.
En ik rijd wel eens volgas. Maar dat is op de plekken waar ik denk dat t kan. Tuurlijk zit ik er ook vaak naast maar je blijft een mens. En die maken fouten. Daarom is het ook zo moeilijk om een duidelijk verkeersbeeld te maken. Wat de een denk dat goed voor andere weggebruikers is, kan in een ander zn ogen wel helemaal fout zijn.
En ik rijd wel eens volgas. Maar dat is op de plekken waar ik denk dat t kan. Tuurlijk zit ik er ook vaak naast maar je blijft een mens. En die maken fouten. Daarom is het ook zo moeilijk om een duidelijk verkeersbeeld te maken. Wat de een denk dat goed voor andere weggebruikers is, kan in een ander zn ogen wel helemaal fout zijn.
5 GT Turbo '88 GT5
Een vrachtwagen mag wel degelijk op de linkerbaan komen. Hoe moet hij anders inhalen als er weer een malloot met caravan 70 rijd. Als er een inhaalverbod voor vrachtwagens is mag hij niet op de linkerstrookArnoud schreef: een vrachtwagen mag nog niet eens op de linkerbaan komen volgens mij, dus dan zat hij misschien ook wel fout. ik weet het niet...
There will be plenty of time to rest when your dead
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ik heb veel respect voor vrachtwagenchaufeurs, want het is een heel karwei om zo'n ding goed te besturen en alles in de gaten te houden. Maar als je dan vaak de cabine inkijkt, zie je ze zitten achter een gordijntje met hun poten op het dashboard...dan zou je op zich niet denken dat ze echt geconcentreerd met de weg bezig zijn...daarmee gebeuren dan ook vaak de ongelukken...Arnoud schreef:het jammere is dat heel veel mensen niet weten wat een vrachtwagenchauffeur wel en niet ziet, als jij dicht achter een vrachtwagen rijd, en je schiet er snel langs en misschien zonder richting aan te geven, en je rijd in zn dode hoek(die toch echt groot is) dan ziet hij je over het hoofd!
ik zeg niet dat je dat deed, want dit is maar een schets van een bepaalde situatie, maar wel een die zomaar voor kan komen.nb een vrachtwagen mag nog niet eens op de linkerbaan komen volgens mij, dus dan zat hij misschien ook wel fout. ik weet het niet...
Over Vrachtwagens gesproken,Ik reed gister nadat ik mijn auto had opgehaalt in het klote weer uit Limburg naar heerhugowaard .ergens in de buurt van Utrecht reed ik dus op de rechter baan.Maar op een gegeven moment kwam er dus RECHTS van mij een invoegstrook.Aangezien het druk was,lette ik direct al exra op ,alleen al om het feit dat er een vrachtwagen wou invoegen,Dus ik maakte wat vaart voor de man zodat hij wat meer ruimte had om inte voegen ,Nou je raadt het al hij voegde hem snel in op de rechter baan zonder het Ford Transit busje gezien te hebben die nog achter mij reed.Met als gevolg dat de Ford bestuurder een uitwijk manouvre naar links maakte waardoor hij dus mooi wel eff de bestuurder op de linker baan de vangrail in duwde..Dus wat dat a gaat heb ik mijn twijfels er nog wel eens over met die Vrachtwagen chaufeurs(( dit is dus puur mijn eigen ervaring,dus bedoel niet iederevrachtwagen chaufeur))
-
- Car: Renault Clio III RS
Zo te lezen rijd je veel kilometers per dag.Dus als jij achter een vrachtwagen rijd en je gaat hem inhalen denk je dat hij jou de hele tijd in de gaten houd?Le Mec schreef:Wat een onzin! Kijken het dat, hoeveel spiegels heeft zo'n ding wel niet tegenwoordig. En als een het n beetje chauffeur was wist ie dondersgoed dat ik daar reed, jij kijkt tenslotte met regelmaat in je spiegels of niet soms.ant1 schreef:[
dan zit je volgens mij in de dode hoek van de vrachtwagen?!
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Neenee, als je goed leest zeg ik ook SOMMIGE mensen...GTT__Geert schreef:DMaar kreten zoals 18/19 jarige horen niet in snelle auto's te rijden, vind ik niet helemaal terecht.. Alsof elke 18/jarige te hard rijd ???

JA ik rij veel km's en ja de meesten zijn te dom voor hun chauffeurs rijbewijs!ant1 schreef:Zo te lezen rijd je veel kilometers per dag.Dus als jij achter een vrachtwagen rijd en je gaat hem inhalen denk je dat hij jou de hele tijd in de gaten houd?Le Mec schreef:Wat een onzin! Kijken het dat, hoeveel spiegels heeft zo'n ding wel niet tegenwoordig. En als een het n beetje chauffeur was wist ie dondersgoed dat ik daar reed, jij kijkt tenslotte met regelmaat in je spiegels of niet soms.ant1 schreef:[
anticiperen, ik weet het is een moeilijk woord, maar misschien had die ford transit dat beter moeten doen.kijk gewoon goed om je heen, ook in de file, zodat je sneller kan reageren op bepaalde situaties
natuurlijk, ik was er niet bij,dus ik weet niet precies hoe t gegaan is... maar t gebeurt vaak genoeg dat volgelingen alleen maar naar hun voorganger kijken, blindstaren noem ik het maar...
Gr, Arnoud
natuurlijk, ik was er niet bij,dus ik weet niet precies hoe t gegaan is... maar t gebeurt vaak genoeg dat volgelingen alleen maar naar hun voorganger kijken, blindstaren noem ik het maar...
Gr, Arnoud
-
- Car: Renault Clio III RS
Arnoud schreef:anticiperen, ik weet het is een moeilijk woord, maar misschien had die ford transit dat beter moeten doen.kijk gewoon goed om je heen, ook in de file, zodat je sneller kan reageren op bepaalde situaties
Gr, Arnoud

-
- Contacteer:
En of er verband is tussen snelheid en schade. Een exponentieel verband om precies te zijn. Dat houdt dus in dat de kracht die vrijkomt bij 120 km/h het kwadraat is van de kracht die vrijkomt bij 60 km/h.
Een frontale impact met een snelheid van meer dan 150 km/h is eigenlijk altijd dodelijk. Maakt niet uit hoe groot je auto is en wat voor passieve en actieve veiligheidsmaatregelen erin zitten. Als je kijkt naar de euro-NCAP botsproeven schrik je af en toe van de resultaten en dat zijn proeven bij 60!!!! km/h Een klap van 120 km/h is dus meestal al dodelijk.
Ik vertrek zelf komende donderdag avond voor een week naar tsjechië (skieën
), maar ik weet wel dat er verantwoord gereden gaat worden en zeker daar.
Tot slot heb ik nog een verhaaltje dat ik ooit hoorde.
Stel, je vertelt het volgende aan iemand: Stel dat er een monster bestaat dat enorm goed is voor de economie, mensen voorziet in hun behoefte en enorm makkelijk is voor allerlei doeleinden, maar dat monster verorbert 3 mensen per dag, zou je bereid zijn dat monster te nemen?
De meeste mensen zullen NEE antwoorden. Dit monster bestaat al en heet HET VERKEER...
Een frontale impact met een snelheid van meer dan 150 km/h is eigenlijk altijd dodelijk. Maakt niet uit hoe groot je auto is en wat voor passieve en actieve veiligheidsmaatregelen erin zitten. Als je kijkt naar de euro-NCAP botsproeven schrik je af en toe van de resultaten en dat zijn proeven bij 60!!!! km/h Een klap van 120 km/h is dus meestal al dodelijk.
Ik vertrek zelf komende donderdag avond voor een week naar tsjechië (skieën

Tot slot heb ik nog een verhaaltje dat ik ooit hoorde.
Stel, je vertelt het volgende aan iemand: Stel dat er een monster bestaat dat enorm goed is voor de economie, mensen voorziet in hun behoefte en enorm makkelijk is voor allerlei doeleinden, maar dat monster verorbert 3 mensen per dag, zou je bereid zijn dat monster te nemen?
De meeste mensen zullen NEE antwoorden. Dit monster bestaat al en heet HET VERKEER...
ben ik het ZEKER met je eens ,mensen kijken te vaak naar 1 bepaald iets,en dat is nou net iets wat je net niet alleen moet doen.Ook een groot PROBLEEM is ,veel mensen zijn te gehaast ,Snelsnelsnel.en je schiet er toch geen reed mee op in de file ,het is gewoon een beetje "geven en nemen" als ik bv zie dat iemand wil invoegen en die heeft zijn knipperlicht gewoon netjes aanstaan,dan laat ik hem gerust ertussen hoor ,Want wat maakt het nou eigenlijk uit eff 2 tellen wachten!Arnoud schreef:anticiperen, ik weet het is een moeilijk woord, maar misschien had die ford transit dat beter moeten doen.kijk gewoon goed om je heen, ook in de file, zodat je sneller kan reageren op bepaalde situaties
Gr, Arnoud
Feit is wel dat veel ongelukken hier in de buurt (rond Arnhem) al dan niet met dodelijke afloop worden veroorzaakt door jonge mensen in een auto die behoorlijk snel is.
Jaar ofzo terug op de A325 iemand van 19 met een 205 gti uit de bocht tegen een boom, pas zijn rijbewijs, maar wel dood.
Natuurlijk kan dat iedereen overkomen, maar de groep van ca 18-22 jaar is toch wel vaker in het nieuws met dodelijke ongelukken dan als ze ouder zijn. Vooral met een aantal mensen aan boord is het wel 'stoer' om hard te rijden. Als ik hard zou willen rijden doe ik dat wel in mijn eentje, maar ik ga niet het leven van mijn inzittenden in gevaar brengen.
Dan krijgen we weer die eeuwige discussie of mensen tot een bepaalde leeftijd wel of geen auto met teveel pk's mogen kopen zoals met motorfietsen.
En met 17 in de auto zal het nog erger worden vrees ik
Jaar ofzo terug op de A325 iemand van 19 met een 205 gti uit de bocht tegen een boom, pas zijn rijbewijs, maar wel dood.
Natuurlijk kan dat iedereen overkomen, maar de groep van ca 18-22 jaar is toch wel vaker in het nieuws met dodelijke ongelukken dan als ze ouder zijn. Vooral met een aantal mensen aan boord is het wel 'stoer' om hard te rijden. Als ik hard zou willen rijden doe ik dat wel in mijn eentje, maar ik ga niet het leven van mijn inzittenden in gevaar brengen.
Dan krijgen we weer die eeuwige discussie of mensen tot een bepaalde leeftijd wel of geen auto met teveel pk's mogen kopen zoals met motorfietsen.
En met 17 in de auto zal het nog erger worden vrees ik

Idd, doe ik ook altijd. En ik zie ook maar al te vaak mensen die gewoon keihard doorrijden als er iemand bij een zebrapad wil oversteken.REMCO-X schreef:het is gewoon een beetje "geven en nemen" als ik bv zie dat iemand wil invoegen en die heeft zijn knipperlicht gewoon netjes aanstaan,dan laat ik hem gerust ertussen hoor ,Want wat maakt het nou eigenlijk uit eff 2 tellen wachten!
-
Ik wil ook vrachtwagenchauffeur worden.Le Mec schreef:JA ik rij veel km's en ja de meesten zijn te dom voor hun chauffeurs rijbewijs!ant1 schreef:Zo te lezen rijd je veel kilometers per dag.Dus als jij achter een vrachtwagen rijd en je gaat hem inhalen denk je dat hij jou de hele tijd in de gaten houd?Le Mec schreef:Wat een onzin! Kijken het dat, hoeveel spiegels heeft zo'n ding wel niet tegenwoordig. En als een het n beetje chauffeur was wist ie dondersgoed dat ik daar reed, jij kijkt tenslotte met regelmaat in je spiegels of niet soms.ant1 schreef:[
Ik moet nog 1 diploma halen en dan heb ik chauffeursdiploma
Heb mijn C(vrachtwagen) rijbewijs gehaald en ben nu bezig met (E)aanhanger.
Als je een vrachtwagen zit en er een auto achter je rijdt, dan zie je hem in beide spiegels NIET.
Ik ben er nu mee bezig en het is echt moeilijker dan je denkt.
Ben nu beetje bezig met achteruit het bochtje om met aanhanger.
Is echt moeilijker dan je denkt, vooral met zo'n groot beest.
Ik heb veel respect voor Vrachtwagenchauffeurs.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Nadat ik veel op jullie site heb gelezen, wil ik graag op dit topic ook even reageren:
Als parttime taxichauffeur rij ik gemiddeld meer als 1000 km per week...
Wat ik in die twee jaar allemaal heb meegemaakt is niet in een dunner boek als de dikke van Dale te beschrijven...
Ik heb al verschillende ongelukken kunnen voorkomen (mede dankzij ABS & ESP): Mensen die vergeten dat er richtingaanwijzers op hun auto zitten , Fietsers die denken overal voorrang te hebben , Fietsers zonder licht , mobiele bellers enz enz.
Tevens denken sommige automobilisten al ruzie met je te hebben zonder dat er iets is gebeurd (Ik rij nou eenmaal in een taxi dus ben asosjaal, denken ze)
Ik zal niet ontkennen dat ik me altijd netjes aan de snelheid houdt, dit kan gewoonweg niet altijd ivm met tijdsdruk & noodgevallen (We vallen wel eens in als ambulance namelijk).
Wat mij vooral opvalt, is als ik een keer doorrij, dat automobilisten gewoonweg de snelheid van het achteropkomend verkeer niet kunnen inschatten... Ze komen op het laatste moment nog ff voor je tuffen enzo.
Maar goed: om een kort verhaal lang te maken ( ):
Mijn ervaringen zijn:
* Dat het heel belangrijk is om VER vooruit te kijken, zodat je goed kunt anticiperen op de dingen die komen gaan,
* Het overdag niet verstandig is om hard te rijden; er zijn teveel automobilisten die je snelheid niet goed kunnen inschatten
* Vrachtwagenschauffeurs? Zelfde als automobilisten; Goede en slechte, vervelende en minder vervelende.
* Flitsers: levensgevaarlijk; ankers uitgooien bij mobiele flitsers zorgt voor levensgevaarlijke situaties,
* Bumperklevers; bestaan niet (altijd)-> hiervoor rijdt waarschijnlijk een LP (= LinksPlakker)
* Rechts inhalen; Idem dito, bestaat ook niet ivm LP's.
Al met al een lang verhaal, maar zoals ik al zei kan ik er wel een boek over schrijven. Ik ga hier ook niet mn gal spugen over automobilisten & andere verkeersdeelnemers in t algemeen; Elke manouvre is afhankelijk van de situatie op de weg...
Daarom lijkt mij die videowagens beter geschikt dan die driepoten & flitspalen. (PS mn eerste bekeuring moet nog binnenkomen, of is betaald door mn baas)
GRTZ Jacco
Wat ik in die twee jaar allemaal heb meegemaakt is niet in een dunner boek als de dikke van Dale te beschrijven...
Ik heb al verschillende ongelukken kunnen voorkomen (mede dankzij ABS & ESP): Mensen die vergeten dat er richtingaanwijzers op hun auto zitten , Fietsers die denken overal voorrang te hebben , Fietsers zonder licht , mobiele bellers enz enz.
Tevens denken sommige automobilisten al ruzie met je te hebben zonder dat er iets is gebeurd (Ik rij nou eenmaal in een taxi dus ben asosjaal, denken ze)
Ik zal niet ontkennen dat ik me altijd netjes aan de snelheid houdt, dit kan gewoonweg niet altijd ivm met tijdsdruk & noodgevallen (We vallen wel eens in als ambulance namelijk).
Wat mij vooral opvalt, is als ik een keer doorrij, dat automobilisten gewoonweg de snelheid van het achteropkomend verkeer niet kunnen inschatten... Ze komen op het laatste moment nog ff voor je tuffen enzo.
Maar goed: om een kort verhaal lang te maken ( ):
Mijn ervaringen zijn:
* Dat het heel belangrijk is om VER vooruit te kijken, zodat je goed kunt anticiperen op de dingen die komen gaan,
* Het overdag niet verstandig is om hard te rijden; er zijn teveel automobilisten die je snelheid niet goed kunnen inschatten
* Vrachtwagenschauffeurs? Zelfde als automobilisten; Goede en slechte, vervelende en minder vervelende.
* Flitsers: levensgevaarlijk; ankers uitgooien bij mobiele flitsers zorgt voor levensgevaarlijke situaties,
* Bumperklevers; bestaan niet (altijd)-> hiervoor rijdt waarschijnlijk een LP (= LinksPlakker)
* Rechts inhalen; Idem dito, bestaat ook niet ivm LP's.
Al met al een lang verhaal, maar zoals ik al zei kan ik er wel een boek over schrijven. Ik ga hier ook niet mn gal spugen over automobilisten & andere verkeersdeelnemers in t algemeen; Elke manouvre is afhankelijk van de situatie op de weg...
Daarom lijkt mij die videowagens beter geschikt dan die driepoten & flitspalen. (PS mn eerste bekeuring moet nog binnenkomen, of is betaald door mn baas)
GRTZ Jacco
Jonge je weet niet waar je over praat probeer jij maar even in die vrachtwagen te zitten en dan ook nog alles in de gaten houden valt je smerig tegen je bent wel 17 meter en als je dan vlak achter een vrachtauto rijdt dan ziet hij je echt niet hoor de meeste spiegels zijn speciaal voor de voetgangers.
Ga jij nou eerst maar eens je spiegels af stellen, ik weet ook wel hoe het is om zo'n ding te rijden. En respect heb ik niet voor vrachtwagenchauffeurs, ze denken dat ze de koning op de weg zijn en als er iets aan de hand is zit zogenaamd in de dode hoek; tief dan op naar de binnenvaart ofzo!RobertR19 schreef: Ik wil ook vrachtwagenchauffeur worden.
Ik moet nog 1 diploma halen en dan heb ik chauffeursdiploma
Heb mijn C(vrachtwagen) rijbewijs gehaald en ben nu bezig met (E)aanhanger.
Als je een vrachtwagen zit en er een auto achter je rijdt, dan zie je hem in beide spiegels NIET.
Ik ben er nu mee bezig en het is echt moeilijker dan je denkt.
Ben nu beetje bezig met achteruit het bochtje om met aanhanger.
Is echt moeilijker dan je denkt, vooral met zo'n groot beest.
Ik heb veel respect voor Vrachtwagenchauffeurs.
dat zeg ik DOM zijn ze kenne niet eens in de spiegels kijkenpatrick24 schreef:Jonge je weet niet waar je over praat probeer jij maar even in die vrachtwagen te zitten en dan ook nog alles in de gaten houden valt je smerig tegen je bent wel 17 meter en als je dan vlak achter een vrachtauto rijdt dan ziet hij je echt niet hoor de meeste spiegels zijn speciaal voor de voetgangers.
-
Ik rijdt op een taxibus van 7 meter, ik rijdt ook meer dan 1000km per weekJacco Twingi schreef:Nadat ik veel op jullie site heb gelezen, wil ik graag op dit topic ook even reageren:
Ik zie ook veel dingen in het verkeer waarvan ik denk

Ik heb al 3 bekeuringen gehad op de taxi, alle 3 voor 1-10km te hard. (3x28)(PS mn eerste bekeuring moet nog binnenkomen, of is betaald door mn baas)
Moet ik zelf betalen.
Heb ik mijn pa's 19 ook al eens een bekeuring gehad.
Fout pakeren ---> 40 euro

Renault 5 GT Turbo "EVO"
Ik heb nu bijna 6 jaar mijn rijbewijs, en rij sinds dat ik deze heb gemiddeld zo'n 55.000 a 60.000 per jaar. Dus kan denk ik wel een beetje zeggen dat ik wat rij ervaring heb.
Ik rij op alle tijdstippen van de dag en het maakt werkelijk niet uit, ten aller tijden zijn er van die randdebielen. Is het niet oma die met 70 op de rechterbaan zit, danwel de jup met 170 die loopt te kleven.
Er zijn een aantal zaken waar ik mij zeer aan kan ergeren in het verkeer, en ongetwijfeld zullen mensen dit ook bij mij doen.
1. Geen richting aangeven
-het lijkt wel naarmate de auto duurder wordt, dit steeds vaker optioneel is
2. verlichting
- heel veel mensen die met stadslichten, mistlichten achter of defecte verlichting rijden. En dan nog maar niet te spreken over verlichting op aanhangers
(aangezien ik al 4 jaar mijn BE rijbewijs heb en vaak met aanhanger rij, is dit ook vreselijk vervelend)
3. aanhanger + caravan
- het rijden van 70, netaan 80, rij gewoon 90, dat doen ook de vrachtwagens, en dat rijd veel prettiger + dat je er een hoop rare acties van het snellere verkeer mee veroorzaakt
4. kleven
- bumperkleven, daar heb ik een hekel aan, als ik iemand hard zie aankomen en ik heb de tijd, dan zal ik aan de kant gaan, behalve als ze met hun lampen beginnen te seinen. (we zitten niet in Duitsland)
- middelste baan, wat is er toch mis met de rechter? wat toch vaak resulteerd in rechts inhalen, ik "betrap" mij erop dat ik dit steeds vaker doe, (maar de mensen die veel op de weg zitten begrijpen dit wel.)
Dan vrachtwagens, ik heb zelf ooit een de kans gehad om met een trekker oplegger combi te rijden, en dan pas zie heb automobilisten zijn. Ik denk dat het voor mensen die hun rijbewijs gaan halen, verplicht moet worden om eens 1 of 2 dagen met een chauffeur mee te gaan, dat ze eens kunnen zien waarom ze: kort op elkaar rijden, of vroef hun richting aanwijzer aanzetten.
Vrachtwagens zijn voor de meeste automobilisten een grote ergenis, dan zal ik je iets nieuws vertellen: Dat zijn jullie allemaal voor de chauffeurs!
Ik zelf probeer er rekenening mee te houden, wil je ervoor ga je er maar voor, ik ben toch sneller dus kan je altijd nog inhalen.
Weer: zodra er 1 spatje regen valt is heel Nederland meteen van slag, waar is iedereen toch bang voor, als je "normaal" rijd is dit niet anders dan met droog weer. Gewoon op blijven letten. En dit laatste blijft een probleem.
Ik heb op de jaren al heel wat gekke dingen meegemaakt, maar als ik dat allemaal zou moeten vertellen denk ik dat ik hier morgen nog zit.
Snelle auto's op jonge leeftijd: waarom niet? Ik denk dat er in het voortraject (het behalen van het rijbewijs) eens meer aandacht besteed zou moeten worden, bijvoorbeeld film materiaal, aan het weggedrag van de "asociale" weggebruiker. Misschien dat dat de mensen VOORAF al een beetje inzien wat de gevolgen zijn of kunnen zijn van da roekeloze rijden.
Ik heb zelf altijd snelle auto's gereden, Kadet GTE, 3 x Alfa90 V6, waarvan de laatste een 3.0. Ik heb de auto ooit eens op de 235 gehad, en dat was voldoende (en in Duitsland) Ik denk dat jezelf enigszins het besef zal moeten hebben om met zo'n auto om te gaan.
Vaak komt dit pas nadat ze een zelfde auto in de kreukels hebben gezien. Ik noem hier dus NIET iedereen mee die jong is. Maar daar bedoel ik net die paar idioten mee.
Maar goed, ik kan zo nog wel even doorgaan, maar dit is een beetje mijn visie op het verkeer. Ik heb er meer dan dagelijks mee te maken, ik vind het heerlijk om auto te rijden. En zie het rijden in mijn GTT dan ook meer als ontspanning, lekker relaxed rijden en als de gelegenheid het toelaat even een beetje sporten.
Aan iedereen, wees voorzichtig in het verkeer...en zijn zoveel meer en belangrijkere dingen in het leven.
Ik rij op alle tijdstippen van de dag en het maakt werkelijk niet uit, ten aller tijden zijn er van die randdebielen. Is het niet oma die met 70 op de rechterbaan zit, danwel de jup met 170 die loopt te kleven.
Er zijn een aantal zaken waar ik mij zeer aan kan ergeren in het verkeer, en ongetwijfeld zullen mensen dit ook bij mij doen.
2. verlichting
- heel veel mensen die met stadslichten, mistlichten achter of defecte verlichting rijden. En dan nog maar niet te spreken over verlichting op aanhangers
(aangezien ik al 4 jaar mijn BE rijbewijs heb en vaak met aanhanger rij, is dit ook vreselijk vervelend)
3. aanhanger + caravan
- het rijden van 70, netaan 80, rij gewoon 90, dat doen ook de vrachtwagens, en dat rijd veel prettiger + dat je er een hoop rare acties van het snellere verkeer mee veroorzaakt
4. kleven
- bumperkleven, daar heb ik een hekel aan, als ik iemand hard zie aankomen en ik heb de tijd, dan zal ik aan de kant gaan, behalve als ze met hun lampen beginnen te seinen. (we zitten niet in Duitsland)
- middelste baan, wat is er toch mis met de rechter? wat toch vaak resulteerd in rechts inhalen, ik "betrap" mij erop dat ik dit steeds vaker doe, (maar de mensen die veel op de weg zitten begrijpen dit wel.)
Dan vrachtwagens, ik heb zelf ooit een de kans gehad om met een trekker oplegger combi te rijden, en dan pas zie heb automobilisten zijn. Ik denk dat het voor mensen die hun rijbewijs gaan halen, verplicht moet worden om eens 1 of 2 dagen met een chauffeur mee te gaan, dat ze eens kunnen zien waarom ze: kort op elkaar rijden, of vroef hun richting aanwijzer aanzetten.
Vrachtwagens zijn voor de meeste automobilisten een grote ergenis, dan zal ik je iets nieuws vertellen: Dat zijn jullie allemaal voor de chauffeurs!
Ik zelf probeer er rekenening mee te houden, wil je ervoor ga je er maar voor, ik ben toch sneller dus kan je altijd nog inhalen.
Weer: zodra er 1 spatje regen valt is heel Nederland meteen van slag, waar is iedereen toch bang voor, als je "normaal" rijd is dit niet anders dan met droog weer. Gewoon op blijven letten. En dit laatste blijft een probleem.
Ik heb op de jaren al heel wat gekke dingen meegemaakt, maar als ik dat allemaal zou moeten vertellen denk ik dat ik hier morgen nog zit.
Snelle auto's op jonge leeftijd: waarom niet? Ik denk dat er in het voortraject (het behalen van het rijbewijs) eens meer aandacht besteed zou moeten worden, bijvoorbeeld film materiaal, aan het weggedrag van de "asociale" weggebruiker. Misschien dat dat de mensen VOORAF al een beetje inzien wat de gevolgen zijn of kunnen zijn van da roekeloze rijden.
Ik heb zelf altijd snelle auto's gereden, Kadet GTE, 3 x Alfa90 V6, waarvan de laatste een 3.0. Ik heb de auto ooit eens op de 235 gehad, en dat was voldoende (en in Duitsland) Ik denk dat jezelf enigszins het besef zal moeten hebben om met zo'n auto om te gaan.
Vaak komt dit pas nadat ze een zelfde auto in de kreukels hebben gezien. Ik noem hier dus NIET iedereen mee die jong is. Maar daar bedoel ik net die paar idioten mee.
Maar goed, ik kan zo nog wel even doorgaan, maar dit is een beetje mijn visie op het verkeer. Ik heb er meer dan dagelijks mee te maken, ik vind het heerlijk om auto te rijden. En zie het rijden in mijn GTT dan ook meer als ontspanning, lekker relaxed rijden en als de gelegenheid het toelaat even een beetje sporten.
Aan iedereen, wees voorzichtig in het verkeer...en zijn zoveel meer en belangrijkere dingen in het leven.
Doe jij dat dan wel altijd? Of mis je wel eens watLe Mec schreef:dat zeg ik DOM zijn ze kenne niet eens in de spiegels kijkenpatrick24 schreef:Jonge je weet niet waar je over praat probeer jij maar even in die vrachtwagen te zitten en dan ook nog alles in de gaten houden valt je smerig tegen je bent wel 17 meter en als je dan vlak achter een vrachtauto rijdt dan ziet hij je echt niet hoor de meeste spiegels zijn speciaal voor de voetgangers.

Ga eens een paar dagen met een chauffeur mee, dan zie je het van de andere kant!
-
Rick for president!Rick D. schreef:Ik heb nu bijna 6 jaar mijn rijbewijs, en rij sinds dat ik deze heb gemiddeld zo'n 55.000 a 60.000 per jaar. Dus kan denk ik wel een beetje zeggen dat ik wat rij ervaring heb.
2. verlichting
3. aanhanger + caravan
4. kleven

Stel je rijdt 400km, de ene vrachtwagen rijdt 90 de andere 93 [dat zijn de max. veschillen] hoeveel tijd scheelt dat, juist nog geen 9 min. op de 4 uur rit. Ik zeg op de trein ermee, doen we tenminste iets goeds met die betuwelijn, of algeheel inhaal verbod.
Afgezien van het feit dat de gewone autombilist moet betalen voor het asfalt dat zij mollen en de file's die zij veroorzaken
Afgezien van het feit dat de gewone autombilist moet betalen voor het asfalt dat zij mollen en de file's die zij veroorzaken
Denk je nou werkelijk waar dat het de vrachtwagens zijn die de files veroorzaken?Le Mec schreef:Stel je rijdt 400km, de ene vrachtwagen rijdt 90 de andere 93 [dat zijn de max. veschillen] hoeveel tijd scheelt dat, juist nog geen 9 min. op de 4 uur rit. Ik zeg op de trein ermee, doen we tenminste iets goeds met die betuwelijn, of algeheel inhaal verbod.
Afgezien van het feit dat de gewone autombolist moet betalen voor het asfalt dat zij mollen en de file's die zij veroorzaken
Volgens mij als je je zo ergert op de weg kan je beter zelf met de trein gaan!
je hebt kennelijk geen idee wat een file veroorzaaktRick D. schreef: Denk je nou werkelijk waar dat het de vrachtwagens zijn die de files veroorzaken?
-
Ik zie trouwens meer auto's files veroorzaken dan vrachtwagens. Vooral als ik dat bij ons in de regio bekijk. Elke keer als er een file rond de stad Groningen is dan zijn er 1 of meerdere auto's bij betrokken.Le Mec schreef:Afgezien van het feit dat de gewone autombilist moet betalen voor het asfalt dat zij mollen en de file's die zij veroorzaken
rond groningen valt allemaal wel mee, kijk eens naar de A2 die heb ik helemaal vol zine lopen met vracht verkeer richting R'dam; geen doorkomen aan
Denk het wel! Ik woon in de randstad en sta dagelijks in de file, en trust me, dat komt niet door het vrachtverkeer.Le Mec schreef:je hebt kennelijk geen idee wat een file veroorzaaktRick D. schreef: Denk je nou werkelijk waar dat het de vrachtwagens zijn die de files veroorzaken?
Wat dacht je van versmallingen van 3 naar 2 banen? Of een brug waar mensen voor remmen?
Of een idioot die niet op zit te letten die ergens in kleunt?
Ik kan nog wel ff doorgaan, maar dat laat ik nog wel aan je eigen fantasie over.
Wat heb jij nou te klagen in Groningen?
Dat ik naar regelmatig naar de randstad moet!Rick D. schreef:
Wat heb jij nou te klagen in Groningen?
-
Rick, uit persoonlijke en dagelijkse ervaring weet ik dat Groningen ook al aardig minder begint te worden.Rick D. schreef: Wat heb jij nou te klagen in Groningen?