Job-Turbo - Andere auto!!! Nu met filmpje!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Job-turbo
Contacteer:

Weer even kleine update: Gisteravond is er iemand geweest om te kijken naar de mogelijkheden wat betreft de intercoolerbuizen. Nou dat is geen probleem dus binnen kort mooie alu intercooler buisjes :p. Helaas zat het gisteren ook wat tegen. Tijdens duwen van een crossauto hebben ze tegen mijn auto opgezeten. Gevolg deur helemaal in de kreukels :s Echt balen dus. Kan ik daar ook weer mee aan de slag :(
Haas
Car: Megane RS

Job-turbo schreef:Weer even kleine update: Gisteravond is er iemand geweest om te kijken naar de mogelijkheden wat betreft de intercoolerbuizen. Nou dat is geen probleem dus binnen kort mooie alu intercooler buisjes :p. Helaas zat het gisteren ook wat tegen. Tijdens duwen van een crossauto hebben ze tegen mijn auto opgezeten. Gevolg deur helemaal in de kreukels :s Echt balen dus. Kan ik daar ook weer mee aan de slag :(
Tering zeg...dat gebeurt te vaak...bij bas ook al...:@
Robert dB.

tjsa....die R5 deuren zijn ook net koekblik :s

succes ermee!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Job, kom je zondag naar De Meern? Ik wil deze auto wel eens in het echt zien! Ik vind 'm schitterend, namelijk. :)
Job-turbo
Contacteer:

Merijn schreef:Job, kom je zondag naar De Meern? Ik wil deze auto wel eens in het echt zien! Ik vind 'm schitterend, namelijk. :)
Nee helaas niet :( heb hem nog niet rijdend en daarbij komt ook nog eens dat ik nu schade heb. :@

Maar zodra hij klaar is neem ik hem zeker een keer mee naar een meeting :p
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Okay dan! :) Ben echt benieuwd.

Overigens, die Espace-vents aan de zijkant van je voorschermen: is dat sier of heeft het ook een functie? Da's namelijk het enige wat ik niet echt mooi vind aan de auto. (sorry! ;) )
Job-turbo
Contacteer:

Die espace-vents hebben niet echt meer een functie. Het was eerst de bedoeling om hier het luchtfilter rechtstreeks achter te hangen. maar hier is geen plaats voor omdat mijn intercoolerbuizen daar nu langs komen te lopen. Het enige wat ze nu nog doen is wat koude lucht in de motorruimte laten stromen.
Job-turbo
Contacteer:

Zo weer even een snelle update:

Inmiddels na veel gedonder ligt de schade aan de deur eindelijk bij de verzekeraar van de tegenpartij. Tegenpartij deed nogal moeilijk helaas :evil: maar het lijkt nu goed te komen. De schade is geschat op een kleine 1000 euro. Ook de intercooler buizen liggen nu bij de lasser maar dat schiet helaas ook niet echt op :( hij heeft het nogal druk... Met andere woorden dat kan ook nog wel even duren. Maar we wachten rustig af ook al begint het steeds meer te kriebelen.... :smoke:
Xedrah

Er komt een dag, dat ook jij snel rijden mag! :lol: :wink:
Donleben
Contacteer:

En hoe staat het er nu voor? Je bent immers weer een maandje verder.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Matijs
Contacteer:

Als het allemaal net zo snel gaat als bij mij dan is een maandje niks... :@
Job-turbo
Contacteer:

Het gaat helaas niet zo snel allemaal. Zit nog steeds op mijn intercooler buizen te wachten. Het project staat nu eigenlijk ook een beetje in de wacht want ik heb een huisje gekocht en ben op dit moment druk bezig de badkamer te verbouwen :p
Matijs
Contacteer:

Ander soort loodgieterij dus :lol:

Ga je de openingsmeeting wel halen Job?
Bij mij gaat het op zijn minst krap worden :@ Ik zit nu weer met een vastgeroeste torsie-as, en mijn inlaatspruitstuk kan waarschijnlijk pas op zijn vroegst in februari gelast worden :s
Job-turbo
Contacteer:

Ik hoop van wel..... Maarja dat hoopte ik vorig jaar ook al :lol:

De ellende bij het opknappen van een auto is dat je vaak afhankelijk bent van anderen. Je wil ze ook niet te veel pushen want je hebt ze wel nodig.. Maar soms...... :@
Matijs
Contacteer:

Ik heb inderdaad precies hetzelfde. En dan ook nog eens een auto waar alles zit vastgerot. Hoeveel onderdelen ik al heb moeten vervangen omdat het alleen nog met de slijptol los kon... :evil:
Xedrah

Wanneer is die meeting?

Dan moeten we binnenkort maar weer aan de slag, Jeroen. Net zo lang tot dat het af is. Ik heb er wel weer zin in. :smoke:

Een deadline stellen heeft niet zoveel zin, heeft de ervaring geleerd. :(
jeroen.k

Dan heb je tot 6 maart, want 7 maart is de meeting! :D
Job-turbo
Contacteer:

Zal vanavond die gozer weer even bellen met die gozer van die IC buizen. Zal even wat druk op de ketel proberen te zetten.
Xedrah

Job-turbo schreef:druk op de ketel proberen te zetten.
Veel turbodruk! :D
Job-turbo
Contacteer:

Heb net even gebeld met die gozer. Hij heeft 10 lasbochtjes nodig. Die dingen kosten maar 23 euro per stuk in alu :( RVS schijnt hij goedkoper aan te kunnen komen. Hij zou dit nog even uitzoeken. Maar echt goedkoop zal het niet zijn denk ik.......
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Als je wat goeds wil hebben kost het helaas ook wat centen... maarja als alles gratis is, dan was het ook niet leuk meer ;)
Jeroen V
Contacteer:

Job-turbo schreef:Heb net even gebeld met die gozer. Hij heeft 10 lasbochtjes nodig. Die dingen kosten maar 23 euro per stuk in alu :( RVS schijnt hij goedkoper aan te kunnen komen. Hij zou dit nog even uitzoeken. Maar echt goedkoop zal het niet zijn denk ik.......
probeer het op aluminium te houden, anders worden het echt verwarmingsbuizen.
Job-turbo
Contacteer:

Mijn voorkeur gaat idd uit naar alu. Het word sowieso een oventje onder de motorkap. Maar dat moet je natuurlijk zoveel mogelijk beperken. We wachten nog wel even af.............
Steven
Car: M536

Jeroen V schreef:probeer het op aluminium te houden, anders worden het echt verwarmingsbuizen.
Nou dat verschilt niet zoveel hoor, dat doen ze allebei wel...

Ik zou gewoon RVS nemen en dan gewoon bewerken met een funky tapeje of kleurtje(isoleert gelijk ook :p )

Voor de 200SX van een vriend van mij hebben we ook gekeken voor alu en dat waren maar een paar kleine stukjes en dat was echt 2,5x zo duur als dat ie het in RVS zou nemen.
En gezien je het toch nauwelijks ziet en geborsteld RVS ook mooi is, is de keuze snel gemaakt.

Maareh 23 lasbochtjes? ga je de hele motorruimte door ofzo?
Xedrah

Steven schreef:
Maareh 23 lasbochtjes? ga je de hele motorruimte door ofzo?
10 voor 23 euro per stuk. Er moet inderdaad een vrij lang buizenstelsel gemaakt worden omdat de IC vrij groot is een volledig rechte luchtdoorstroming heeft.
Steven

Ow 10, hehe jah net uit bed ;)

Maareh zou je dan niet wat meer met samco's gaan werken? Anders krijg je zo'n stijve constructie dat met een paar x gasgeven (en wiebelen van de motor) de hele boel weer aan stukken is?

Kweenie hoe het eruit moet gaan zien, maar het klinkt erg ingewikkeld :)
Job-turbo
Contacteer:

Steven schreef:Ow 10, hehe jah net uit bed ;)

Maareh zou je dan niet wat meer met samco's gaan werken? Anders krijg je zo'n stijve constructie dat met een paar x gasgeven (en wiebelen van de motor) de hele boel weer aan stukken is?

Kweenie hoe het eruit moet gaan zien, maar het klinkt erg ingewikkeld :)
Gaan ook met samco werken anders krijg je inderdaad eente stijve constructie. Maar dan nog heb ik zoveel bochten nodig :S
Steven

Hmm zoveel bochten moeten toch wel een merkbare stromingsweerstand geven vrees ik :s

Naja dan de turbodruk maar iets hoger ;)
lauw

Mooi project. :worship:

RVS kan je beter toch niet gebruiken, volgens mij houdt het warmte vast en is het behoorlijk zwaarder dan aluminium.
Steven

Jullie denken zeker echt dat het gewicht en die warmteoverdracht wereldverschillen geeft?

Als het warmer onder de kap is dan je inlaatlucht kun je beter RVS hebben.
En zo heel veel meer straalt dat alu niet aan warmte uit (ff uitgaande dat de temp onder de kap lager is als de lucht in de pijpen). Dat scheelt hooguit 2 graden met je inlaatlucht en dan nog is het fors genomen.
Sander
Contacteer:

Steven schreef:Jullie denken zeker echt dat het gewicht en die warmteoverdracht wereldverschillen geeft?

En zo heel veel meer straalt dat alu niet aan warmte uit (ff uitgaande dat de temp onder de kap lager is als de lucht in de pijpen). Dat scheelt hooguit 2 graden met je inlaatlucht en dan nog is het fors genomen.
Als het goed is de lucht naar je motor koeler dan de onder de motor kap. En je kunt veel beter slang gebruikt want die isoleert veel beter.

gr S :D nder
Tijn
Contacteer:

Steven schreef:Hmm zoveel bochten moeten toch wel een merkbare stromingsweerstand geven vrees ik :s
toch is het normaal voor frontmount intercoolers bij een GTT. Ga maar na waar je langs moet als je op de originele plaatsen van de ic aansluitingen wilt uitkomen aan twee kanten. In het meest efficiente geval heb je 9 bochten nodig, in het geval van een "rechtdoor"" model ic dus met tegenoverliggende in en uitgangen heb je er 10 nodig van 90 graden. Komt door de kruip-door-sluip-door route die de buizen moeten afleggen.
there is no spoon.
Steven

Sander schreef:
Steven schreef:Jullie denken zeker echt dat het gewicht en die warmteoverdracht wereldverschillen geeft?

Als het goed is de lucht naar je motor koeler dan de onder de motor kap. En je kunt veel beter slang gebruikt want die isoleert veel beter.

gr S :D nder
Juist, dat dacht ik ook, maar stukken pijp isoleren kan ook hetzelfde effect halen.
Steven

Tijn schreef:
Steven schreef:Hmm zoveel bochten moeten toch wel een merkbare stromingsweerstand geven vrees ik :s
toch is het normaal voor frontmount intercoolers bij een GTT. Ga maar na waar je langs moet als je op de originele plaatsen van de ic aansluitingen wilt uitkomen aan twee kanten. In het meest efficiente geval heb je 9 bochten nodig, in het geval van een "rechtdoor"" model ic dus met tegenoverliggende in en uitgangen heb je er 10 nodig van 90 graden. Komt door de kruip-door-sluip-door route die de buizen moeten afleggen.
Jah das wel waar, de ruimte onder de kap van een GT is gewoon kut. Toch als ik een beetje ideaal denk zou het ook met minder dan 9 moeten kunnen.
Vooral van turbo naar inlaatkant intercooler moet in principe met 2 bochten en 1 pijp kunnen. Uitlaatkant naar inlaatspruistuk is wel wat lastiger idd.

Maargoed ik neem aan dat er goed over nagedacht wordt :)
Riël
Über-Spammer

Ik begrijp niet waarom je geen samco-bochtjes neemt en lengtes pijp ... dat is toch veel makkelijker? Stukken die flexibel moeten zijn vervang je door een samco bocht. De warmtewisseling met de 'warme' buizen wil ik wel eens nameten, want volgens mij is dat net nix aangezien de lucht er met liters per sec doorheen vliegt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie