Tering zeg...dat gebeurt te vaak...bij bas ook al...Job-turbo schreef:Weer even kleine update: Gisteravond is er iemand geweest om te kijken naar de mogelijkheden wat betreft de intercoolerbuizen. Nou dat is geen probleem dus binnen kort mooie alu intercooler buisjes. Helaas zat het gisteren ook wat tegen. Tijdens duwen van een crossauto hebben ze tegen mijn auto opgezeten. Gevolg deur helemaal in de kreukels
Echt balen dus. Kan ik daar ook weer mee aan de slag
Nee helaas nietMerijn schreef:Job, kom je zondag naar De Meern? Ik wil deze auto wel eens in het echt zien! Ik vind 'm schitterend, namelijk.
probeer het op aluminium te houden, anders worden het echt verwarmingsbuizen.Job-turbo schreef:Heb net even gebeld met die gozer. Hij heeft 10 lasbochtjes nodig. Die dingen kosten maar 23 euro per stuk in aluRVS schijnt hij goedkoper aan te kunnen komen. Hij zou dit nog even uitzoeken. Maar echt goedkoop zal het niet zijn denk ik.......
Nou dat verschilt niet zoveel hoor, dat doen ze allebei wel...Jeroen V schreef:probeer het op aluminium te houden, anders worden het echt verwarmingsbuizen.
10 voor 23 euro per stuk. Er moet inderdaad een vrij lang buizenstelsel gemaakt worden omdat de IC vrij groot is een volledig rechte luchtdoorstroming heeft.Steven schreef:
Maareh 23 lasbochtjes? ga je de hele motorruimte door ofzo?
Gaan ook met samco werken anders krijg je inderdaad eente stijve constructie. Maar dan nog heb ik zoveel bochten nodigSteven schreef:Ow 10, hehe jah net uit bed
Maareh zou je dan niet wat meer met samco's gaan werken? Anders krijg je zo'n stijve constructie dat met een paar x gasgeven (en wiebelen van de motor) de hele boel weer aan stukken is?
Kweenie hoe het eruit moet gaan zien, maar het klinkt erg ingewikkeld
Als het goed is de lucht naar je motor koeler dan de onder de motor kap. En je kunt veel beter slang gebruikt want die isoleert veel beter.Steven schreef:Jullie denken zeker echt dat het gewicht en die warmteoverdracht wereldverschillen geeft?
Als het warmer onder de kap is dan je inlaatlucht kun je beter RVS hebben.
En zo heel veel meer straalt dat alu niet aan warmte uit (ff uitgaande dat de temp onder de kap lager is als de lucht in de pijpen). Dat scheelt hooguit 2 graden met je inlaatlucht en dan nog is het fors genomen.
toch is het normaal voor frontmount intercoolers bij een GTT. Ga maar na waar je langs moet als je op de originele plaatsen van de ic aansluitingen wilt uitkomen aan twee kanten. In het meest efficiente geval heb je 9 bochten nodig, in het geval van een "rechtdoor"" model ic dus met tegenoverliggende in en uitgangen heb je er 10 nodig van 90 graden. Komt door de kruip-door-sluip-door route die de buizen moeten afleggen.Steven schreef:Hmm zoveel bochten moeten toch wel een merkbare stromingsweerstand geven vrees ik![]()
Juist, dat dacht ik ook, maar stukken pijp isoleren kan ook hetzelfde effect halen.Sander schreef:Als het goed is de lucht naar je motor koeler dan de onder de motor kap. En je kunt veel beter slang gebruikt want die isoleert veel beter.Steven schreef:Jullie denken zeker echt dat het gewicht en die warmteoverdracht wereldverschillen geeft?
Als het warmer onder de kap is dan je inlaatlucht kun je beter RVS hebben.
En zo heel veel meer straalt dat alu niet aan warmte uit (ff uitgaande dat de temp onder de kap lager is als de lucht in de pijpen). Dat scheelt hooguit 2 graden met je inlaatlucht en dan nog is het fors genomen.
gr Snder
Jah das wel waar, de ruimte onder de kap van een GT is gewoon kut. Toch als ik een beetje ideaal denk zou het ook met minder dan 9 moeten kunnen.Tijn schreef:toch is het normaal voor frontmount intercoolers bij een GTT. Ga maar na waar je langs moet als je op de originele plaatsen van de ic aansluitingen wilt uitkomen aan twee kanten. In het meest efficiente geval heb je 9 bochten nodig, in het geval van een "rechtdoor"" model ic dus met tegenoverliggende in en uitgangen heb je er 10 nodig van 90 graden. Komt door de kruip-door-sluip-door route die de buizen moeten afleggen.Steven schreef:Hmm zoveel bochten moeten toch wel een merkbare stromingsweerstand geven vrees ik![]()