jeroen.k schreef:Die ribvormige versterking zitten ook op mijn oude R19 16v ph2 blok...het nieuwe (opgeboorde) blok heeft dit niet...dus misschien dat latere Clio 16v's die ribben ook wel hebben?
Een blok waar een krukas in kan met 93mm slag moet die verstevigingsribben hebben. Of die krukas er nu in zit of niet. Zo'n blok is in principe een 2-liter motor. Maar de ribben waar ik het over heb zijn specifiek voor een 2-liter. Een 1800 heeft ook ingegoten "ribben" voor versteviging. Maar deze zijn echt anders tov een 2-liter gietgedeelte (blok).
speedline schreef:De Williams heeft een versterkt grijs gelakt subframe...
Dat is dus alleen zo als de originele er nog onder zit. Ik heb een nieuw en die is zwart.
Op het oog is het blok hetzelfde... Danman heeft het over een blok van een 16V (van een maat van hem) en dat is compleet anders. Dan zet ik mijn vraagtekens bij dat 16V blok. Een normaal oog ziet hetzelfde blok (uitgezonderd het uitlaatspruitstuk, maar dat is in principe ook niet meer het blok. )
Merijn schreef:Op het oog is het blok hetzelfde... Danman heeft het over een blok van een 16V (van een maat van hem) en dat is compleet anders. Dan zet ik mijn vraagtekens bij dat 16V blok. Een normaal oog ziet hetzelfde blok (uitgezonderd het uitlaatspruitstuk, maar dat is in principe ook niet meer het blok. )
Misschien vergist ie zich in een ander 1800 of RSI blok?? Die zijn wel totaal anders en dan ben je ook een heel stuk sneller met je 16V.
speedline schreef:Jullie kijken helemaal naar de verkeerde dingen...
Maak eens een detail foto van het gietgedeelte tegen de carterpanrand aan aan 2 zijden. Dan kan ik duidelijk aanwijzen waar het verschil in zit.
En dan aub van een 2-liter R en een 1.8-liter P...
Dus het gaat om de zijkanten van het blok? OK Hehe...maar waar dienen die voorste "ribben" voor dan? Koeling oid? Omdat ph1 het niet heeft en ph2 wel...
Hier aan de onderkant van de foto op het zwarte gedeelte hoor je de onderstaand beschreven verstevigingsribben van onder naar boven te zien lopen op een 2-liter blok! Op deze motor zitten ze dus niet. Dit is dus een 1.8-liter P blok.
Net zo breed als deze freesbanen en in dezelfde richting aan de buitenzijde van het gietgedeelte zie je de verstevigingsribben zitten op een 2-liter R blok. Ze zien er net uit als "spare-ribs". Jullie bedoel andere ribben. Die dunne verstevigingsribbetjes die overdwars lopen. Maar dat komt omdat jullie nog nooit een echte 2-liter hebben gezien
jeroen.k schreef:Dus het gaat om de zijkanten van het blok? OK Hehe...maar waar dienen die voorste "ribben" voor dan? Koeling oid? Omdat ph1 het niet heeft en ph2 wel...
Versteviging van de gietmal is gewoon produktverbetering. Samen met het aluminium carter is motor en bak samen een beter geheel wat minder geluid maakt en stijver is. Gewoon produktverbetering. Maar bepaald geen 2-liter R blok
jeroen.k schreef:Dus het gaat om de zijkanten van het blok? OK Hehe...maar waar dienen die voorste "ribben" voor dan? Koeling oid? Omdat ph1 het niet heeft en ph2 wel...
Versteviging van de gietmal is gewoon produktverbetering. Samen met het aluminium carter is motor en bak samen een beter geheel wat minder geluid maakt en stijver is. Gewoon produktverbetering. Maar bepaald geen 2-liter R blok
Dat het geen 2-liter R-blok was wist ik ook wel, maar vroeg me dus af waar die ribben dan voor waren...plaatste mijn foto ook als voorbeeld van een 1.8 he
mrbullet schreef:@:danman de foto's zijn gemaakt in Bilgaard of de vrijheidwijk of niet?
Ja dat klopt man,iedereen lijkt maar te weten,waar die neppert staat van me lol !
Ja,en hij stond laatst OOk bk renault dealer ja,en oke HOW doe YOU know THAT??!?
grz danman
vriendin woont in de vrijheidswijk dus rijd regelmatig langs de renault dealer! En kom ook regelmatig in bilgaard en elke renault bestudeer ik grondig op rtc kenmerken enzovoort!