Vragen over de clio williams.
Hey guys,tja ik weet nog niet zoveel over willie,maar ik lees ook steeds dat er een phase1 en 2 zijn!
wat is het verschil??
En ik weet dat er REREGISTREERDE williams zijn,en look a likes,maar ik heb een willie, niet geregistreerd,kan dat wel kloppen dan???
tis voor de rest precies hetzelfde als een REG willie,alleen andere kleur hoezen,en witte wijzerplaten met een rood achtige gloed er doorheen!!
en hoe krijg ik bij me naam links een fotootje???
thx..
GRZ danman
wat is het verschil??
En ik weet dat er REREGISTREERDE williams zijn,en look a likes,maar ik heb een willie, niet geregistreerd,kan dat wel kloppen dan???
tis voor de rest precies hetzelfde als een REG willie,alleen andere kleur hoezen,en witte wijzerplaten met een rood achtige gloed er doorheen!!
en hoe krijg ik bij me naam links een fotootje???
thx..
GRZ danman
ff van me eigen site http://www.clio16v.nl
In augustus 1993 kwam Renault met een zeer speciale Clio op de markt, de Clio Williams. Renault werkte in de formule 1 samen met het Williams team van Sir Frank Williams en laatstgenoemde gaf zijn naam mee aan de auto. De auto werd uitgerust met een 2-liter 16v motor met 150 pk en zou in een beperkte oplage van 3500 stuks worden gemaakt. Echter door de zeer grote vraag zijn er zo'n 10.000 exemplaren van gemaakt. De auto is mede ontworpen door Renault Rallye Sport en Renault Engineering voordat hij op de weg kwam.
Phase 1: De Williams phase 1 verschilt qua uiterlijk nogal met de andere clio's. De Williams is enkel geleverd in blauw metallic met opvallende gouden 15" Speedline velgen en Williams stickers. Verder heeft de Williams net als de 16v brede voor- en achterschermen en een motorkap met een luchtinlaat voor koeling van het uitlaatspruitstuk. Ook de voortrein is bij de Williams verbreed t.o.v. de 16v. Dit uiterlijk staat garant voor heel wat bewonderende blikken. Het interieur van de Williams verschilt ook van de 16v, zo zijn er andere stoelen gemonteerd met andere bekleding, blauwe gordels, blauwe wijzerplaten, speciale vloermatten en een typeplaatje met eigen nr. in de eerste oplage. De Williams heeft net als de 16v 3 extra meters in het dashboard, te weten: oliepeil, olietemperatuur en oliedruk meter. Verder zijn er dus de speciale kuipstoelen aanwezig en een sportstuur. Deze serie auto's is genummerd.
[img]http://yx.gamepoint.net/images/clio_williams.gif[/img]
Phase 2: In maart 1994 kwam er een facelift van de gehele Clio serie. De Williams moest hier iets later ook aan geloven. De grille werd gewijzigd, de achterlampen en de stootstrippen rondom. De lakkleur werd ook gewijzigd.
[img]http://yx.gamepoint.net/images/clio_16v2.gif[/img]
(dit is geen williams, maar een 16v ph.2)
Phase 3: In 1996 komt er een 2e facelift van de Clio serie, maar de Williams krijgt deze facelift niet. Dit is het einde van het Williams tijdperk.
----------------------------------------------------
Om te zien of je een echte williams hebt zou je het kenteken kunnen natjekken. Of naar de motorcode kunnen kijken, deze staat op het blok, kweet zo nie waar
Een plaatje bij je naam kun je krijgen als je lid bent van de RTC.
In augustus 1993 kwam Renault met een zeer speciale Clio op de markt, de Clio Williams. Renault werkte in de formule 1 samen met het Williams team van Sir Frank Williams en laatstgenoemde gaf zijn naam mee aan de auto. De auto werd uitgerust met een 2-liter 16v motor met 150 pk en zou in een beperkte oplage van 3500 stuks worden gemaakt. Echter door de zeer grote vraag zijn er zo'n 10.000 exemplaren van gemaakt. De auto is mede ontworpen door Renault Rallye Sport en Renault Engineering voordat hij op de weg kwam.
Phase 1: De Williams phase 1 verschilt qua uiterlijk nogal met de andere clio's. De Williams is enkel geleverd in blauw metallic met opvallende gouden 15" Speedline velgen en Williams stickers. Verder heeft de Williams net als de 16v brede voor- en achterschermen en een motorkap met een luchtinlaat voor koeling van het uitlaatspruitstuk. Ook de voortrein is bij de Williams verbreed t.o.v. de 16v. Dit uiterlijk staat garant voor heel wat bewonderende blikken. Het interieur van de Williams verschilt ook van de 16v, zo zijn er andere stoelen gemonteerd met andere bekleding, blauwe gordels, blauwe wijzerplaten, speciale vloermatten en een typeplaatje met eigen nr. in de eerste oplage. De Williams heeft net als de 16v 3 extra meters in het dashboard, te weten: oliepeil, olietemperatuur en oliedruk meter. Verder zijn er dus de speciale kuipstoelen aanwezig en een sportstuur. Deze serie auto's is genummerd.
[img]http://yx.gamepoint.net/images/clio_williams.gif[/img]
Phase 2: In maart 1994 kwam er een facelift van de gehele Clio serie. De Williams moest hier iets later ook aan geloven. De grille werd gewijzigd, de achterlampen en de stootstrippen rondom. De lakkleur werd ook gewijzigd.
[img]http://yx.gamepoint.net/images/clio_16v2.gif[/img]
(dit is geen williams, maar een 16v ph.2)
Phase 3: In 1996 komt er een 2e facelift van de Clio serie, maar de Williams krijgt deze facelift niet. Dit is het einde van het Williams tijdperk.
----------------------------------------------------
Om te zien of je een echte williams hebt zou je het kenteken kunnen natjekken. Of naar de motorcode kunnen kijken, deze staat op het blok, kweet zo nie waar

Een plaatje bij je naam kun je krijgen als je lid bent van de RTC.
[quote="Jasper16v"]ff van me eigen site http://www.clio16v.nl
oke thx,maar wat heb ik dan??
Voor wat ik weet,is dat de geregistreerde willie in de willie fabriek was gemaakt,en dat ze verder zijn gegaan,buiten de fabriek om!!!
wel vreemd of niet?
Hoeveel zouden er zijn verkocht die geen nummer hebben!?!?
oke thx,maar wat heb ik dan??
Voor wat ik weet,is dat de geregistreerde willie in de willie fabriek was gemaakt,en dat ze verder zijn gegaan,buiten de fabriek om!!!
wel vreemd of niet?
Hoeveel zouden er zijn verkocht die geen nummer hebben!?!?

Vul je kenteken hier eens in: http://www.vanheck.nl/remus/
Wat zegt ie?
Wat zegt ie?
En het moet toch ook wel in de papieren staan?Op het typeplaatje staat een bepaalde code, dat is C57D voor de 16V en C57M voor de Williams.
Als het goed is staat die code ook op de veerpoot, dus in het chassisnummer zit het verwerkt.
Laatst gewijzigd door Jasper16v op ma 12 jan 2004 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Hmmm error,nou kijk het is wel een 2 liter dus,en originele gouden velgen....williams stickers!!Jasper16v schreef:Vul je kenteken hier eens in: http://www.vanheck.nl/remus/
Wat zegt ie?
En het moet toch ook wel in de papieren staan?Op het typeplaatje staat een bepaalde code, dat is C57D voor de 16V en C57M voor de Williams.
Als het goed is staat die code ook op de veerpoot, dus in het chassisnummer zit het verwerkt.
Nog nooit van gehoot dan?een Niet geregistreerde wille 2 liter????
Voor zover ik weer zijn alle phase 1 (1993-1994) genummerd. In 1995 en 1996 zijn de phase 2's uitgekomen, deze hebben geen nummer. Andere kleine veranderingen zijn:
- kleur
- stootlijsten
- achterklep
- achterlichten
- Dashboard (verwarming e.d.)
Verder zijn ze identiek aan elkaar.
Als jij geen echte Williams hebt, dan kan het zijn dat ze alle onderdelen van een Williams op een Clio 16V gezet hebben en een Williams-motor erin hebben gehangen. Dit heeft iemand (of een bedrijf) dus zelf gedaan.
Zou je eens wat foto's van je auto willen posten? Ik ben nu wel heel erg benieuwd, want ik heb laatst contact gehad met iemand die zijn 'Williams' verkocht op Marktplaats, terwijl het geen Williams was...
Ik ben echt benieuwd!
- kleur
- stootlijsten
- achterklep
- achterlichten
- Dashboard (verwarming e.d.)
Verder zijn ze identiek aan elkaar.
Als jij geen echte Williams hebt, dan kan het zijn dat ze alle onderdelen van een Williams op een Clio 16V gezet hebben en een Williams-motor erin hebben gehangen. Dit heeft iemand (of een bedrijf) dus zelf gedaan.
Zou je eens wat foto's van je auto willen posten? Ik ben nu wel heel erg benieuwd, want ik heb laatst contact gehad met iemand die zijn 'Williams' verkocht op Marktplaats, terwijl het geen Williams was...
Ik ben echt benieuwd!
Qua uiterlijk kan het een Williams lijken, dat kan een ieder namaken. De velgen kan je zo los kopen, de stoelen, gordels, vloermatten, stickers, etc. Alles wat nodig om het een Williams te laten lijken.
Maar om te zien of het een echte is, moet je dus je chassisnr. bekijken, dat zal nu wel duidelijk zijn denk ik
Ik zou ook graag wat foto's willen zien...
En je hebt het in je andere topic ook hele tijd over dat ie getuned is...maar wat dan? Weet je dat al? 172 pk zit je bij een willy redelijk makkelijk op, een goede uitlaat en chip en je zit er al zowat op.
Maar om te zien of het een echte is, moet je dus je chassisnr. bekijken, dat zal nu wel duidelijk zijn denk ik

Ik zou ook graag wat foto's willen zien...
En je hebt het in je andere topic ook hele tijd over dat ie getuned is...maar wat dan? Weet je dat al? 172 pk zit je bij een willy redelijk makkelijk op, een goede uitlaat en chip en je zit er al zowat op.
Laatst gewijzigd door Jasper16v op ma 12 jan 2004 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
heb je email voeg mij ff toe dan op msn dat kan je meteen de foto zien...Merijn schreef:Da's dus een zelfbouw-projectje geweest...danman schreef:Nog nooit van gehoot dan?een Niet geregistreerde wille 2 liter????
vreemd...
dannythefly@hotmail.com
Dit heb ik bij een Willie nog nooit geziendanman schreef:...,en witte wijzerplaten met een rood achtige gloed er doorheen!!
@Merijn: kun je de foto eens posten?

[img]http://members.home.nl/m.vandekamp/danman.jpg[/img]
Dit is 'm...
Duidelijk te zien dat het geen Williams is:
- gele mistlampen
- Grijze stootlijsten
- ph1 plaatje op deurstijl
Dit is 'm...
Duidelijk te zien dat het geen Williams is:
- gele mistlampen
- Grijze stootlijsten
- ph1 plaatje op deurstijl
Williams sticker zit ook een beetje laag aan de zijkant.
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Dit is de 50-GG-KV en dat is gewoon een 16v. Hij is toen met motorschade ingevoerd uit Duitsland en is vervolgens motorisch opgeknapt en vergroot naar een 2 liter. Dit was er aan veranderd:
1.8 motor met 2.0 zuigers en krukas
2.0 inlaatkleppen (bewerkt)
cilinderkop is bewerkt (kanalen en compressieverhouding)
snelle nokkenassen
spaghetti uitlaatspruitstuk
k&n inlaat
chiptuned
wegens versnellingsbak van 1.8 is de topsnelheid minder hoog als die van een "echte" williams
Het interieur is van een 16v en lijkt toataal niet op die van een williams. Ik heb eventueel nog meer foto's van de auto, want heb er van de zomer ook een testrit in gemaakt. Ik heb toen besloten om hem maar niet te kopen.
1.8 motor met 2.0 zuigers en krukas
2.0 inlaatkleppen (bewerkt)
cilinderkop is bewerkt (kanalen en compressieverhouding)
snelle nokkenassen
spaghetti uitlaatspruitstuk
k&n inlaat
chiptuned
wegens versnellingsbak van 1.8 is de topsnelheid minder hoog als die van een "echte" williams
Het interieur is van een 16v en lijkt toataal niet op die van een williams. Ik heb eventueel nog meer foto's van de auto, want heb er van de zomer ook een testrit in gemaakt. Ik heb toen besloten om hem maar niet te kopen.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
nou das mooi weten we eindelelijk dat dit ook een neppert is gaat ook op de lijst van de neppers
Op welke lijst staat: PV-BP-89???P@TB@D schreef:nou das mooi weten we eindelelijk dat dit ook een neppert is gaat ook op de lijst van de neppers
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: do 24 apr 2003 21:29
- Locatie: Oosterhout NB
volgens mij rijdt ie idd best door 

De auto is snel van eigenaar gewisseld, hoogstwaarschijnlijk. Want de verkoper waarvan Danman 'm gekocht heeft wist niks van die ombouw en tuning. Ik hoop niet dat er een reden voor is dat hij zo snel van eigenaar is gewisseld.Donleben schreef:Dit is de 50-GG-KV en dat is gewoon een 16v. Hij is toen met motorschade ingevoerd uit Duitsland en is vervolgens motorisch opgeknapt en vergroot naar een 2 liter. Dit was er aan veranderd:
1.8 motor met 2.0 zuigers en krukas
2.0 inlaatkleppen (bewerkt)
cilinderkop is bewerkt (kanalen en compressieverhouding)
snelle nokkenassen
spaghetti uitlaatspruitstuk
k&n inlaat
chiptuned
wegens versnellingsbak van 1.8 is de topsnelheid minder hoog als die van een "echte" williams
Het interieur is van een 16v en lijkt toataal niet op die van een williams. Ik heb eventueel nog meer foto's van de auto, want heb er van de zomer ook een testrit in gemaakt. Ik heb toen besloten om hem maar niet te kopen.
Als je die bij die remus-site invult is het dus een 1.8 16v oftewel nep...Edwin16v schreef:Op welke lijst staat: PV-BP-89???P@TB@D schreef:nou das mooi weten we eindelelijk dat dit ook een neppert is gaat ook op de lijst van de neppers
Wat staat er op het kentekenbewijs vermeld?!!!Merijn schreef:[img]http://members.home.nl/m.vandekamp/danman.jpg[/img]
Dit is 'm...
Duidelijk te zien dat het geen Williams is:
- gele mistlampen
- Grijze stootlijsten
- ph1 plaatje op deurstijl
type, uitvoering ??
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
dit is wel een echt hoor!!!Edwin16v schreef:Op welke lijst staat: PV-BP-89???P@TB@D schreef:nou das mooi weten we eindelelijk dat dit ook een neppert is gaat ook op de lijst van de neppers
ten minste dat staat zo in mijn lijst
Als je het kenteken invoerd op die Remus-site dan geeft ie dit:P@TB@D schreef:dit is wel een echt hoor!!!Edwin16v schreef:Op welke lijst staat: PV-BP-89???P@TB@D schreef:nou das mooi weten we eindelelijk dat dit ook een neppert is gaat ook op de lijst van de neppers
ten minste dat staat zo in mijn lijst
RENAULT CLIO 1.8 16V. 99KW TYP.C57D MOT.F7P
En das geen Willie he

Van die auto of van die siteMerijn schreef:Is daar een foto van???
