clio 1.6 16V phase3 Zelf "airbox" gebouwd

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Rémi clio ph3

Ik zit een beetje in een conflict met mijn dealer.
Ik wil graag 17" velgen op mijn clio leggen :p maar nu weet ik niet
1) welke ET waarde mijn auto standaard heeft
2) of er 17" velgen met ET 35 en 7j breed op passen?
Zijn er mensen die rond rijden met een clio phase 2 en die 17" hebben (geen RS) zo ja welke maten en of er problemen zijn met aanlopen enz.

Mijn dealer is al bijna een maand bezig om er achter te komen :(

Alvast bedankt :wink:
Laatst gewijzigd door Rémi clio ph3 op wo 15 sep 2004 6:55, 8 keer totaal gewijzigd.
One clio to rule them all
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

[edit] Laat maar, is niet van toepassing![/edit]
Laatst gewijzigd door Merijn op vr 9 jan 2004 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasper16v

Met phase 2 bedoel je een clio 2 neem ik aan (aangezien je er bij zet geen RS) ? ER rijden zat non-RS clio's 2 met 17", maat de maten durf ik je niet te zeggen.
Rémi clio ph3

Het zit zo, ik heb die auto nieuw besteld, en ik wil graag dat de dealer mijn 15" standaard velgen met banden omruild voor 17" toora velgen zonder banden zodat ik zelf toyo's erop kan leggen. Maar hoeveel druk ik ook zet, ze willen nog geen uitspraak doen. Dat moeten ze uitzoeken! al bijna een maand! Het probleem is dat al een kriebeltje heb gezet voor de auto, en dit kost alleen maar moeite en levert voor hun niks op :@
Jasper16v

Dat is toch zo uit te zoeken...wel raar van de dealer. Wat als je ff belt naar een velgenzaak? Die hebben wel maten van alle type auto's.
Rémi clio ph3

Dat is idd misschien wel een goed idee.
Dat dealers wel eens raar (eikels) kunnen zijn heb ik helaas al eens eerder gemerkt, maar hier in zuid limburg zijn alle renault dealers van hetzelfde bedrijf, dus overstappen heeft niet zoveel zin :@
michel 16v
Contacteer:

in mijn velgenboekje geef een advies voor 17 inch;

clio2 1.6 16v ==> 7.5x17 et min35 max38 band 225/35r17
Rémi clio ph3

Aha, als 17 7,5j met 225/35/17 past dan moet 17 7j met 205/40/17 al helemaal passen! Deze velgen liggen namelijk al bij de dealer!
Robert dB.

let ook op de steek 4x100
Rémi clio ph3

Erg oplettend Robert :wink: , maar dat klopte ook.
Ik ben dus al een paar keer naar die dealer gegaan om antwoord te krijgen, en giseren (ben gisteren weer geweest) heb dan echt oprecht beloofd gekregen dat ze er vandaag achter aan zouden gaan en dat ze me beslist zouden bellen met de hand op het hart!! (Y) Extra nog eens het telefoon nummer gegeven wat ze al in tien bestanden hebben staan! |: En wat denk je? om 16:45 hebben die eikels nog niet gebeld! :@ Ik dus niet stom en niet gebeld om afgescheept te worden met een domme smoes, maar weer langs. Toen ik binnen kwam begonnen gewoon twee verkopers met elkaar te bekvechten om de schuld op elkaar af te schuiven. :gun: Daar dus weer stress zitten maken dat het nu ECHT de spuigaten uit begon te lopen.
Helaas was het al na 17:00 uur en konden ze geen velgenbedrijf meer bellen om na te vragen, want ze hadden de know how niet in huis om te kijken welke velgen er op een "fucking" clio moeten. Dus kon ik weer afdampen met het antwoord, we bellen je morgen, echt waar. Ik ben benieuwd, en erg pissig

PS het draait om de dealer Kerres in Heerlen, trouwens Kerres Maastricht is ook al niet beter, daar had ik mijn vorige clio gekocht (N)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Toch maar liever naar de echte dealer... uhuh... :(
SilverRS

clio rs van 2000 maximaal 205/40/17 dat is volgens mij 7j, heb een gozer met 7.5j :@ gezien en gesproken en hij was niet blij met die breedte. bij zijn clio (ook een phase 2) liep het redelijk aan.

Maar met een dremel lukt bijna alles, heb ook een phase 2 met 18 inch gezien.... :worship: :worship:

p.s. die toyo`s, ik neem aan Toyo proxis t-1S, zijn lekkere gumbanden (zomerbanden), maar houd rekening met nat en glad weer.

Heb ze nu ook onder mijn clio en de achterkant van de auto wordt er erg levendig door. Een echte lekkere band: Michelin Sport (Xalto of zoiets, gaan ze ook monteren onder de clio 2004)

Overigens wel even een fototje sturen als je je nieuwe voiture met dikke wielen hebt.
Als het maar hard gaat!
chendy
Contacteer:

Is 195-40-17 geen optie voor de Clio p-2 i.c.m. 7,5j ET35? Aanlopen van het spul zit er dik in. Zeker als die ook nog eens lekker laag staat. Nadat je de wielen eronder hebt is een complete verlagingskit een must.

mvg, Chendy.
Rémi clio ph3

Het verhaal gaat verder!
De renault dealer heeft idd zaterdag terug gebeld (Y) . En idd de velgen zouden er onder kunnen passen en ik kon mijn velgen + banden ook nog inleveren tegen alleen de velgen, alleen ik moest dan wel nog 800 euro bij lappen !!!!! |: . Als je snel even op internet zoekt vind je die velgen (kompleet nieuw) voor 832 euro terwijl die bij de dealer al op een auto hebben gelegen :( . Hier blijkt dus uit dat deze dealer of een super grote maten naaier is of dat ze echt geen zin hebben gehad om die velgen erop te leggen en dus maar zo'n prijs hebben verzonnen, dat ze wisten dat het niet interessant zou zijn. Ik weet in iedergeval wat ik voor een vlees in de kuip heb! (N)
In eerste instantie komen er op de clio bij aflevering wintervelgen op te liggen (van mijzelf) en dan kijk ik nog wel of ik andere velgen koop 17 toora's of andere. En of ik de standaard velgen dan verkoop of niet.
Ferdy
Über-Spammer

gaat lekker daar...
ik heb ook andere velgen onder mn clio2 laten leggen, maar heb mn originele gewoon gehouden.
mocht ik mijn auto dan verkopen, dan pof ik mn originele velgen eronder en heb dan die andere nog over
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.....
Cleaned Style
Projecttopic
turboman
Contacteer:

dyna clio ph2 schreef:Erg oplettend Robert :wink: , maar dat klopte ook.
Ik ben dus al een paar keer naar die dealer gegaan om antwoord te krijgen, en giseren (ben gisteren weer geweest) heb dan echt oprecht beloofd gekregen dat ze er vandaag achter aan zouden gaan en dat ze me beslist zouden bellen met de hand op het hart!! (Y) Extra nog eens het telefoon nummer gegeven wat ze al in tien bestanden hebben staan! |: En wat denk je? om 16:45 hebben die eikels nog niet gebeld! :@ Ik dus niet stom en niet gebeld om afgescheept te worden met een domme smoes, maar weer langs. Toen ik binnen kwam begonnen gewoon twee verkopers met elkaar te bekvechten om de schuld op elkaar af te schuiven. :gun: Daar dus weer stress zitten maken dat het nu ECHT de spuigaten uit begon te lopen.
Helaas was het al na 17:00 uur en konden ze geen velgenbedrijf meer bellen om na te vragen, want ze hadden de know how niet in huis om te kijken welke velgen er op een "fucking" clio moeten. Dus kon ik weer afdampen met het antwoord, we bellen je morgen, echt waar. Ik ben benieuwd, en erg pissig

PS het draait om de dealer Kerres in Heerlen, trouwens Kerres Maastricht is ook al niet beter, daar had ik mijn vorige clio gekocht (N)
Gewoon die velgendeal annuleren wegens wanprestatie van je ''dealer'' ! Ergens anders bestellen!
Ollie

Inderdaad Remi, laat ze maar lekker stikken daar, gekke gasten! Ga mooi op zoek naar een mooi setje velgen bij de velgenboer!
En het onderhoud van jouw Clio konden ze wat mij betreft ook op hun buik schrijven en dat zou ik ze ook even duidelijk maken :D
Rémi clio ph3

*fredy- dat is idd ook een goede overweging, maar ik denk niet dat ik dan nog ruim 1200euro ga uitgeven aan 17" toora's + banden. waarschijnlijk koop ik dan goedkopere velgen, en dan ben ik voor rond de 800 euro klaar en dan leg ik winterbanden op mijn standaard velgen.

*peter- waarschijnlijk heeft jou dealer ook geen zin in zo'n ruil, of mijn velgen terug nemen voor een goede prijs. Die is toch zo soepel in dat soort dingen. Maar ja hij heeft mij de auto niet verkocht!
Rémi clio ph3

tja ik heb zo'n kriebeltje moeten zetten voor die auto, dus daar kom ik niet meer onder uit! maar ik heb wel spijt als haren op mijn hoofd, dat ik hem daar heb gekocht. Maar ik werk in Aken (Duitsland) dicht bij een renault dealer, en dan ga ik daar voor het onderhoud, maar helaas is het slecht om een auto in Duitsland kopen!
Ferdy
Über-Spammer

dyna clio ph2 schreef:*fredy- dat is idd ook een goede overweging, maar ik denk niet dat ik dan nog ruim 1200euro ga uitgeven aan 17" toora's + banden. waarschijnlijk koop ik dan goedkopere velgen, en dan ben ik voor rond de 800 euro klaar en dan leg ik winterbanden op mijn standaard velgen.
Ik heb ook 1100 euro voor mn velgen + banden (215/40/16) neergelegd, tis maar wat je er voor over hebt.

ferdy trouwens :)

en veel succes ermee.
vind het overigens geen goede reclame voor die dealer, maar dat doet hij zichzelf aan :wink:[/b]
Rémi clio ph3

Ferdy schreef:Ik heb ook 1100 euro voor mn velgen + banden (215/40/16) neergelegd, tis maar wat je er voor over hebt.
Dat is idd ook best veel :p Heb je nergens een foto van je auto staan?
Het mooie van die toora's is dat ze een beetje mat chroom zijn en dat staat volgens mij ideaal op die fel blauwe kleur waarin ik mijn clio krijg! 8) . Ik heb al vaker gemerkt dat Kerres Renault niet sportief is ingesteld. Ze hebben zo'n Renault programmaatje en alles wat daar niet instaat, dat gaat niet, omdat ze de verantwoording er niet voor willen dragen. Helaas, want volgens mij zijn best veel mensen bereid om veel extra geld aan hun auto uit te geven, en dat lopen zij nu mis. Of erger nog, de mensen lopen over naar een ander merk, bv naar volkswagen waar je een volkswagen verlagings kitje kunt bestellen of een chip die in de garantie valt. VW is voor mij geen optie, maar het zou niet slecht zijn als renault daar wat Dynamischer in zou worden, daar maken ze per slot van rekening ook reclame mee |:
Ferdy
Über-Spammer

mijn velgjes, let op, mn auto was hier nog niet verlaagd, nu wel:)

[img]http://home.wanadoo.nl/pierced.panda/velg05.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/pierced.panda/velg04.jpg[/img]
Rémi clio ph3

(Y) dat ziet er strak uit (Y)
Welke ET waarde hebben die velgen? want ze staan relatief ver naar buiten voor renault begrippen en zo ver ik kan zien geen spoor verbreders 8)
Ollie

ET zou handig zijn, heb je daar ook zekerheid over, want die Dealer is een prutser daar! Alleen ff rekening houden met een eventuele verlaging...
Ferdy
Über-Spammer

dyna clio ph2 schreef:(Y) dat ziet er strak uit (Y)
Welke ET waarde hebben die velgen? want ze staan relatief ver naar buiten voor renault begrippen en zo ver ik kan zien geen spoor verbreders 8)
goeie vraag, waar vind ik die ET waarde ?
geen spoorverbreders nee :)
en past allemaal perfect.
vind helemaal niet dat ze zo ver naar buiten staan eigenlijk :)
Rémi clio ph3

Ze staan ook niet echt ver naar buiten, maar het ziet er gewoon beter gevuld uit dan standaard. De ET-waarde is altijd een mooie vraag! vaak staat hij aan de achter/binnen kant van de velg, maar bv op mijn standaard Renault velgjes staat dus niks!
Rémi clio ph3

Ik ga niks meer tegen die dealer ondernemen, en koop de velgen DUS ook niet daar. Ik hou de eer aan mezelf. En dan leg ik winter banden op mijn standaard velgen en dan koop ik in het voorjaar mooie grotere velgen :p . Vandaar zijn mijn huidige stalen velgen met winter banden tekoop! klik!
Ollie

Good for you ! (Y)
Rémi clio ph3

Ik kon het niet laten!
Ben gisteren toch nog naar de renault dealer gegaan, die mensen moeten helemaal gek van mij worden, haha. >-)
Ik had gebeld, en "mijn" verkoper was niet daar en die andere die van de velgen af wist was met vakantie, dus ik zag mijn kans schoon. Ik er naar toe en naar de bedrijfs leider gevraagd. Hem gezegd dat ik niet zo gelukkig was met de hele situatie. Toen hebben we het over de omstreden deal gehad. Die bedrijfsleider had dus graag dat er alleen onderdelen op kwamen die door hun geleverd waren. toen kwam hij met het voorstel om 725 euro bij te betalen op mijn standaard velgen (N) . Toen heb ik gezegd: ook niet! en heb hem uitgelegd dat die velgen voor 832 via internet te krijgen zijn.
Ik heb toen gevraagd of de banden die op de standaard velgen komen niet vervangen konden worden door winterbanden, zodat ik ook in de winter met leuke velgen kan rijden, toen zei hij moeten we even kijken want daar gaat zeker een uurtje werk in zitten en we werken hier niet voor nop en winterbanden zijn meestal duurder (N) .
Op het laatste kwam hij met de opmerking, hij had nog één aanbod!
Voor 850 euro leverde hij me de velgen kaal zonder montage maar met de garantie van zijn velgen leverancier. Dus eigenlijk het zelfde als via internet kopen, maar dan voor 18 euro meer en ik hoef niet meer ergens het land in te rijden voor de velgen te halen en ik heb renault achter me staan, dus dat is dan wel netjes (Y) .

Je moet alleen niet zelf verder redeneren: 725 met inruil, 850 zonder..... dat betekend hij geeft me maar 125 euro voor vier velgen + banden. Waarschijnlijk vraagt hij aan de volgende klant nog meer voor één band! |:

Trouwens Olie die teksjes onder je posts zijn wel geinig :lol:
Rémi clio ph3

Oh ja ik heb de prijs een beetje aan gepast Nog eens klikken
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Da's nogal een hele toestand bij zo'n dealer.
Maar goed daar hebben we het 2 nov. jongstleden al over gehad. :p
T'is dat je ver van Tholen afwoont, anders zou ik je eens uitnodigen om hier m'n dealer te bezoeken.
Cleaned Style
Projecttopic
Thierry

dyna clio ph2 schreef:Het mooie van die toora's is dat ze een beetje mat chroom zijn en dat staat volgens mij ideaal op die fel blauwe kleur waarin ik mijn clio krijg! 8) .
Ik heb zelf ook Toora's, maar dan in 16 inch. Ik heb ook een blauwe Clio (Willie) en ze staan daar idd echt prachtig onder.
Als je ze wilt zien moet je maar eens op mn profile drukken en dan op gallery.
Rémi clio ph3

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Da's nogal een hele toestand bij zo'n dealer.
Maar goed daar hebben we het 2 nov. jongstleden al over gehad. :p
T'is dat je ver van Tholen afwoont, anders zou ik je eens uitnodigen om hier m'n dealer te bezoeken.
Ik heb er idd serieus over nagedacht om naar jou dealer toe te gaan, maar ik was aan mijn dealer verbonden voor een goede inruil prijs , omdat ze een foute nieuw prijs aan een of ander systeem hadden door gegeven, waar alle auto dealers in kunnen kijken (N) . Daardoor zou ik veel minder terug krijgen ergens anders (dat heb ik uitgeprobeerd)! Alleen zij wisten wat ik echt betaald had.
SToRM666 schreef:
dyna clio ph2 schreef:Het mooie van die toora's is dat ze een beetje mat chroom zijn en dat staat volgens mij ideaal op die fel blauwe kleur waarin ik mijn clio krijg! 8) .
Ik heb zelf ook Toora's, maar dan in 16 inch. Ik heb ook een blauwe Clio (Willie) en ze staan daar idd echt prachtig onder.
Als je ze wilt zien moet je maar eens op mn profile drukken en dan op gallery.
Ziet er top (Y) uit, en 16" is voor een clio1 zeker groot genoeg :p . Ik vind de strada mooi, het is een beetje een golf velg :@ maar dan met acht spaken :D . Ik heb al zitten fotopainten voor een indruk te krijgen :foto:
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Als ik het goed begrijp ruil je je oude clio in voor een nieuwere? En dan gelijk een conversie met velgen...
Ik kan het er niet zo duidelijk uit opmaken....
Cleaned Style
Projecttopic
Plaats reactie