[5GTT]Oliedrukmeter Welke kopen?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Welke oliedrukmeter kan ik het beste kopen.
Capillair is goed geloof ik maar duur en nogal lastig in te bouwen.
Elektrisch is wel makkelijker maar weet niet of die zo nauwkeurig zijn.
Ik was van plan om hem in de "vrije" bout rechts in het motorblok te zetten.
Iemand ervaring hiermee?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Als je geld genoeg hebt zou ik voor Autometer gaan! (Y)

Die zijn echt schitterend! :D
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

Wie is in nederland de leverancier van dat Autometer? of waar kan je ze zoal bestellen?

Ennuh, de dollar staat verdomd laag he, dus als je ze besteld :D :
http://www.overboost.com/obs/search.asp ... string=oil

alleen zit je dan op de verkeerde eenheid (psi) te kijken...SI-eenheid is toch makkelijker, anders zit je de hele tijd om te rekenen
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Dennis WBJ schreef:Wie is in nederland de leverancier van dat Autometer? of waar kan je ze zoal bestellen?
Total car concept geloof ik. vlak bij rotterdam ergens.
there is no spoon.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

in het gat onder de dynamo is geen probleem, werkt prima.

zelf heb ik meters van equus (http://www.conrad.nl). betaalbaar en goed.

autometer is enorm geil, maar duur.

verder zou je voor VDO kunnen gaan, die zit daar weern een beetej tussen in. zorg ook voor een goeie kwaliteit sensor!

succes :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

zorg dat je een sensor gebruikt die bij de meter hoort. VDO en Racimex zijn goeie meters, voor een zinvolle prijs.
rev it like a rental
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

-Ray- schreef:in het gat onder de dynamo is geen probleem, werkt prima.

zelf heb ik meters van equus (http://www.conrad.nl). betaalbaar en goed.

autometer is enorm geil, maar duur.

verder zou je voor VDO kunnen gaan, die zit daar weern een beetej tussen in. zorg ook voor een goeie kwaliteit sensor!

succes :)
Ray,

wat voor een maat bout heeft dat gat onder de dynamo?
Geloof dat de normale sensoren daar niet in passen en dat ik een adaptorbout nodig heb. Dus is het wel handig welke adaptorbout ik nodig heb.
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Ik heb geen idee welk merk ik heb, maar weet wel dat ie glycerine gevuld is. Dat zijn de besten!

[img]http://home.zonnet.nl/xedrah/kadett/20xe16.jpg[/img]

Heb helaas geen foto van dichterbij op dit moment.
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Xedrah schreef:Ik heb geen idee welk merk ik heb, maar weet wel dat ie glycerine gevuld is. Dat zijn de besten!

[img]http://home.zonnet.nl/xedrah/kadett/20xe16.jpg[/img]

Heb helaas geen foto van dichterbij op dit moment.
Je kan idd het beste eentje nemen die niet electronisch is maar gewoon op de druk zelf. Bovenstaande heb ik ook in mijn GT...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Daaf (Davy) schreef:
-Ray- schreef:in het gat onder de dynamo is geen probleem, werkt prima.

zelf heb ik meters van equus (http://www.conrad.nl). betaalbaar en goed.

autometer is enorm geil, maar duur.

verder zou je voor VDO kunnen gaan, die zit daar weern een beetej tussen in. zorg ook voor een goeie kwaliteit sensor!

succes :)
Ray,

wat voor een maat bout heeft dat gat onder de dynamo?
Geloof dat de normale sensoren daar niet in passen en dat ik een adaptorbout nodig heb. Dus is het wel handig welke adaptorbout ik nodig heb.
Uit me hoofd is dat gewoon M14 schroefdraad, JL weet wel welke sensoren erin moeten, ik heb de mijne daar ook vandaan.
Ben alleen het merk ff kwijt :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Daaf (Davy) schreef:
-Ray- schreef:in het gat onder de dynamo is geen probleem, werkt prima.

zelf heb ik meters van equus (http://www.conrad.nl). betaalbaar en goed.

autometer is enorm geil, maar duur.

verder zou je voor VDO kunnen gaan, die zit daar weern een beetej tussen in. zorg ook voor een goeie kwaliteit sensor!

succes :)
Ray,

wat voor een maat bout heeft dat gat onder de dynamo?
Geloof dat de normale sensoren daar niet in passen en dat ik een adaptorbout nodig heb. Dus is het wel handig welke adaptorbout ik nodig heb.
M14x1,5 :)

JL Tuning levert sowieso de temp sensoren, dus druksensoren zullen ook geen probleem zijn.
Immer wieder die verdammte Holländer
Dennis VK
Berichten: 828
Lid geworden op: wo 23 apr 2003 16:50
Locatie: Deventer / Best

werken die meters nu met een radiosignaaltje ofzo? of moeten er allemaal draden enzo naar die metertjes toe?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

normaal gesproken moeten er gewoon draden naar elk metertje. Is ook wel zo logisch natuurlijk, bovendien zit er een lichtje in
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Dennis WBJ schreef:werken die meters nu met een radiosignaaltje ofzo? of moeten er allemaal draden enzo naar die metertjes toe?
de turbodruk meter heeft een lampje, en dus ook een voeding nodig. die kan je mooi pakken van je achterruitverwarmingsschakelaarlampje (SCRABBLE!!! ;)). Een olietemp meter bijvoorbeeld heeft een + een - en een signaalpool. Signaal komt van de ENKELpolige sensor in je blok (zie boven), de plus en de min is het mooiste om die van je contact te pakken, dan doet ie het ook als je je licht uit hebt. Ik heb zelf voor de snelle en makkelijke oplossing gekozen en het ook op het ..lange woord.. :p gezet, licht aan --> temp meten dus.
Immer wieder die verdammte Holländer
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

dubbelpolige sensor of enkelpolig ligt maar net aan het soort metertje dat je hebt. VDO bijvoorbeeld heeft twee signaaldraden naar de temperatuursensor.

de 12V van je achteruitrijlamschakelaardinges is inderdaad een goeie mogelijkheid, zolang je altijd met je licht aan rijdt. Andere optie is een 12V draad te zoeken die op je contact geschakeld staat, dan gaat hij gelijk met de rest van de meters aan. verlicting van je klokken schakel je vervolgens weer wel op een schakelaartje ofzo zodat deze gelijk met de rest van de verlichting aan gaat.

Zelf heb ik optie drie: extra draad getrokken 12V met aparte zekering voor de extra meters die apart geschakeld staat. dit geeft me de optie om voor lange stukken met regenachtig weer 's avonds de extra verlichting bij de A stijl uit te schakelen om extra reflecties te voorkomen in de ruiten. vind het persoonlijk wat prettiger rijden dan op die manier.

Standaard verlichting van de metertjes is doorgaans wit (m.u.v. autostyle 7-kleuren opties natuurlijk) dus haal gelijk wat van die lampcondooms (ook leuk voor scrabble) om de verlichting aan te passen aan de rest van het dash. Wit is ook wel erg fel in het donker. Er zit nu oranje in bij mij na rood geprobeerd te hebben. rood was weer net te weinig licht, oranje is top.
there is no spoon.
Plaats reactie