Welke oliedrukmeter kan ik het beste kopen.
Capillair is goed geloof ik maar duur en nogal lastig in te bouwen.
Elektrisch is wel makkelijker maar weet niet of die zo nauwkeurig zijn.
Ik was van plan om hem in de "vrije" bout rechts in het motorblok te zetten.
Iemand ervaring hiermee?
[5GTT]Oliedrukmeter Welke kopen?
Wie is in nederland de leverancier van dat Autometer? of waar kan je ze zoal bestellen?
Ennuh, de dollar staat verdomd laag he, dus als je ze besteld
:
http://www.overboost.com/obs/search.asp ... string=oil
alleen zit je dan op de verkeerde eenheid (psi) te kijken...SI-eenheid is toch makkelijker, anders zit je de hele tijd om te rekenen
Ennuh, de dollar staat verdomd laag he, dus als je ze besteld

http://www.overboost.com/obs/search.asp ... string=oil
alleen zit je dan op de verkeerde eenheid (psi) te kijken...SI-eenheid is toch makkelijker, anders zit je de hele tijd om te rekenen
Total car concept geloof ik. vlak bij rotterdam ergens.Dennis WBJ schreef:Wie is in nederland de leverancier van dat Autometer? of waar kan je ze zoal bestellen?
there is no spoon.
in het gat onder de dynamo is geen probleem, werkt prima.
zelf heb ik meters van equus (http://www.conrad.nl). betaalbaar en goed.
autometer is enorm geil, maar duur.
verder zou je voor VDO kunnen gaan, die zit daar weern een beetej tussen in. zorg ook voor een goeie kwaliteit sensor!
succes
zelf heb ik meters van equus (http://www.conrad.nl). betaalbaar en goed.
autometer is enorm geil, maar duur.
verder zou je voor VDO kunnen gaan, die zit daar weern een beetej tussen in. zorg ook voor een goeie kwaliteit sensor!
succes

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
- Locatie: leiden
Ray,-Ray- schreef:in het gat onder de dynamo is geen probleem, werkt prima.
zelf heb ik meters van equus (http://www.conrad.nl). betaalbaar en goed.
autometer is enorm geil, maar duur.
verder zou je voor VDO kunnen gaan, die zit daar weern een beetej tussen in. zorg ook voor een goeie kwaliteit sensor!
succes
wat voor een maat bout heeft dat gat onder de dynamo?
Geloof dat de normale sensoren daar niet in passen en dat ik een adaptorbout nodig heb. Dus is het wel handig welke adaptorbout ik nodig heb.
Ik heb geen idee welk merk ik heb, maar weet wel dat ie glycerine gevuld is. Dat zijn de besten!
[img]http://home.zonnet.nl/xedrah/kadett/20xe16.jpg[/img]
Heb helaas geen foto van dichterbij op dit moment.
[img]http://home.zonnet.nl/xedrah/kadett/20xe16.jpg[/img]
Heb helaas geen foto van dichterbij op dit moment.
Je kan idd het beste eentje nemen die niet electronisch is maar gewoon op de druk zelf. Bovenstaande heb ik ook in mijn GT...Xedrah schreef:Ik heb geen idee welk merk ik heb, maar weet wel dat ie glycerine gevuld is. Dat zijn de besten!
[img]http://home.zonnet.nl/xedrah/kadett/20xe16.jpg[/img]
Heb helaas geen foto van dichterbij op dit moment.
Uit me hoofd is dat gewoon M14 schroefdraad, JL weet wel welke sensoren erin moeten, ik heb de mijne daar ook vandaan.Daaf (Davy) schreef:Ray,-Ray- schreef:in het gat onder de dynamo is geen probleem, werkt prima.
zelf heb ik meters van equus (http://www.conrad.nl). betaalbaar en goed.
autometer is enorm geil, maar duur.
verder zou je voor VDO kunnen gaan, die zit daar weern een beetej tussen in. zorg ook voor een goeie kwaliteit sensor!
succes
wat voor een maat bout heeft dat gat onder de dynamo?
Geloof dat de normale sensoren daar niet in passen en dat ik een adaptorbout nodig heb. Dus is het wel handig welke adaptorbout ik nodig heb.
Ben alleen het merk ff kwijt

M14x1,5Daaf (Davy) schreef:Ray,-Ray- schreef:in het gat onder de dynamo is geen probleem, werkt prima.
zelf heb ik meters van equus (http://www.conrad.nl). betaalbaar en goed.
autometer is enorm geil, maar duur.
verder zou je voor VDO kunnen gaan, die zit daar weern een beetej tussen in. zorg ook voor een goeie kwaliteit sensor!
succes
wat voor een maat bout heeft dat gat onder de dynamo?
Geloof dat de normale sensoren daar niet in passen en dat ik een adaptorbout nodig heb. Dus is het wel handig welke adaptorbout ik nodig heb.

JL Tuning levert sowieso de temp sensoren, dus druksensoren zullen ook geen probleem zijn.
Immer wieder die verdammte Holländer
de turbodruk meter heeft een lampje, en dus ook een voeding nodig. die kan je mooi pakken van je achterruitverwarmingsschakelaarlampje (SCRABBLE!!!Dennis WBJ schreef:werken die meters nu met een radiosignaaltje ofzo? of moeten er allemaal draden enzo naar die metertjes toe?


Immer wieder die verdammte Holländer
dubbelpolige sensor of enkelpolig ligt maar net aan het soort metertje dat je hebt. VDO bijvoorbeeld heeft twee signaaldraden naar de temperatuursensor.
de 12V van je achteruitrijlamschakelaardinges is inderdaad een goeie mogelijkheid, zolang je altijd met je licht aan rijdt. Andere optie is een 12V draad te zoeken die op je contact geschakeld staat, dan gaat hij gelijk met de rest van de meters aan. verlicting van je klokken schakel je vervolgens weer wel op een schakelaartje ofzo zodat deze gelijk met de rest van de verlichting aan gaat.
Zelf heb ik optie drie: extra draad getrokken 12V met aparte zekering voor de extra meters die apart geschakeld staat. dit geeft me de optie om voor lange stukken met regenachtig weer 's avonds de extra verlichting bij de A stijl uit te schakelen om extra reflecties te voorkomen in de ruiten. vind het persoonlijk wat prettiger rijden dan op die manier.
Standaard verlichting van de metertjes is doorgaans wit (m.u.v. autostyle 7-kleuren opties natuurlijk) dus haal gelijk wat van die lampcondooms (ook leuk voor scrabble) om de verlichting aan te passen aan de rest van het dash. Wit is ook wel erg fel in het donker. Er zit nu oranje in bij mij na rood geprobeerd te hebben. rood was weer net te weinig licht, oranje is top.
de 12V van je achteruitrijlamschakelaardinges is inderdaad een goeie mogelijkheid, zolang je altijd met je licht aan rijdt. Andere optie is een 12V draad te zoeken die op je contact geschakeld staat, dan gaat hij gelijk met de rest van de meters aan. verlicting van je klokken schakel je vervolgens weer wel op een schakelaartje ofzo zodat deze gelijk met de rest van de verlichting aan gaat.
Zelf heb ik optie drie: extra draad getrokken 12V met aparte zekering voor de extra meters die apart geschakeld staat. dit geeft me de optie om voor lange stukken met regenachtig weer 's avonds de extra verlichting bij de A stijl uit te schakelen om extra reflecties te voorkomen in de ruiten. vind het persoonlijk wat prettiger rijden dan op die manier.
Standaard verlichting van de metertjes is doorgaans wit (m.u.v. autostyle 7-kleuren opties natuurlijk) dus haal gelijk wat van die lampcondooms (ook leuk voor scrabble) om de verlichting aan te passen aan de rest van het dash. Wit is ook wel erg fel in het donker. Er zit nu oranje in bij mij na rood geprobeerd te hebben. rood was weer net te weinig licht, oranje is top.
there is no spoon.