Heren, heeft iemand ervaring met het plaatsen van ph 2 schokbrekers onder een phase1?
Dit omdat het mij opviel dat bij een phase 2, de bovenste schokbreker-ŽplaatŽanders is als bij een phase1. De camber is hierdoor dus ook anders!
Is dit mogelijk of loop ik dan tegen onvoorziene problemen aan???
eigenlijk is het dus alleen de bedoeling om die bovenste plaat over te zetten!
Gr jeffrey
schokbreker ph1 en ph2
van marwijk passion
Was ik dus ook eigenlijk benieuwd naar... Ik zie in alle prijslijsten altijd 2 sets die lverbaar zijn voor de GTT: ph1 en ph2 apart. En laat nou net de ph2 weer de duurste zijn.
Mvg, Chendy.
p.s: hoort deze niet bij wegligging?

Mvg, Chendy.
p.s: hoort deze niet bij wegligging?
Dit is nou niet helemaal het antwoord waar ik op zat te wachten, krijg niet echt de indruk dat jij Žervaring`hebt met deze vraag! Zijn er misschien andere mensen die dit geprobeerd hebben.Abel schreef:gewoon bij de veer poot een pijpassende schotel zoeken.
duss ph1 en ph2 niet gaan mixen, anders krijg je extreme camber ofte wel //--\\ of \\--//
Desnoods de hele schokbreker/veerpoot/schotel van een ph 2??? op een phase1 zetten???
van marwijk passion
Je kunt een alleen de fase 2 schokbrekers plaatsen onder je fase1 als je ook fase 2 schotels hebt. Je kunt dus niet mixen met de veerpoot(=schokbreker,veer, schotel), op fase 2 schokbrekers horen dus ook fase 2 schotels.jeffrey schreef:Dit is nou niet helemaal het antwoord waar ik op zat te wachten, krijg niet echt de indruk dat jij Žervaring`hebt met deze vraag! Zijn er misschien andere mensen die dit geprobeerd hebben.Abel schreef:gewoon bij de veer poot een pijpassende schotel zoeken.
duss ph1 en ph2 niet gaan mixen, anders krijg je extreme camber ofte wel //--\\ of \\--//
Desnoods de hele schokbreker/veerpoot/schotel van een ph 2??? op een phase1 zetten???
fusee bedoel je...?
Ik ga dat toch eens onderzoeken waar dan het verschil zit. Is de naafaansluiting anders ofzo? Een beetje meer camber zal vast niet slechter zijn .. ik heb zoveel schokbrekers omgegooid van de ene naar de andere en een van marco etc en heb nog nooit wat gemerkt eigenlijk...
het verschil zit niet in de fusees, maar in de fuseebevestiging aan de veerpoot. De veerpoot en bovenste lager horen dus bij elkaar, voor phase 1 en 2. Als je dit gaat verwisselen krijg je heeeel raar camber.
rev it like a rental
Hoezo?? ik wil dus alleen maar tegen je zeggen HET MAAKT NIET UIT!!! zolang je maar geen Ph1 en Ph2 onderdelen met elkaar uitgaat ruilen (schotels en veerpoot dus)jeffrey schreef:Dit is nou niet helemaal het antwoord waar ik op zat te wachten, krijg niet echt de indruk dat jij Žervaring`hebt met deze vraag! Zijn er misschien andere mensen die dit geprobeerd hebben.Abel schreef:gewoon bij de veer poot een pijpassende schotel zoeken.
jij hebt vargen over het plaatsen van een pH2 VEERPOOT onder een PH1, ik probeer te zeggen dat past, zolang je er maar bijpassende schotels hebt.
Ga op me werk eens kijken of de bestel nummers inderdaad verschillend zijn...info volgt
van marwijk passion
die zijn echt wel verschillend anders was t niet zo bekend toch?
Ik snap nog steeds niet helemaal hoe ik een p-1 voorschokbreker onder een p-2 moet plaatsen. Kan iemand mij dit wat duidelijker uitleggen svp?
mvg, Chendy.
mvg, Chendy.
Ik vraag mij ook af waar nou precies het verschil in zit.Je hebt inderdaad verschillende verlagingsveren voor p1 en p2.Zit ook verschil in lengte.De toplagers zijn wel hetzelfde,ik moest vorig jaar een nieuwe omdat er een ruim was.Daar was maar een nummer voor en voor p1 en p2 hetzelfde.iig als het past dan past het,kwestie van proberen lijkt mij,alleen wat de stand van de wielen wordt ben ik erg benieuwd naar.
Over veerpoten gesproken, ga je mijn mail nog beantwoorden Abel?Abel schreef:jij hebt vargen over het plaatsen van een pH2 VEERPOOT onder een PH1, ik probeer te zeggen dat past, zolang je er maar bijpassende schotels hebt.
-
Mijn schokbreker linksACHTER is aan vervanging toe. Naar mijn weten zit daar alleen de schokbreker en niet nog eens iets met veren en dergelijke. Nu mijn vraag; alleen de schokbreker verwisselen, dus van een phase1 op een phase2 is dit gewoon mogelijk?
don't be a fool, wrap your tool
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Klopt alleen een schokbreker, verder niets. Als links aan vervanging toe is waarom neem je rechts niet gelijk mee. weet je zeker dat je over een tijdje niet weer het zelfde probleem hebt.GTT__Geert schreef:Mijn schokbreker linksACHTER is aan vervanging toe. Naar mijn weten zit daar alleen de schokbreker en niet nog eens iets met veren en dergelijke. Nu mijn vraag; alleen de schokbreker verwisselen, dus van een phase1 op een phase2 is dit gewoon mogelijk?
Fase 1 en 2 maakt achter niets uit. Je zou zelfs schokbrekers van een clio kunnen pakken heb ik wel eens gehoord. Een GTT achteras en clio 16v schokbrekers passen gewoon op een normale clio.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
OK.. bedankt voor de snelle reactie
Het loshalen en verwisselen van de schokbreker is niet veel werk neem ik aan?

Het loshalen en verwisselen van de schokbreker is niet veel werk neem ik aan?
don't be a fool, wrap your tool