schokbreker ph1 en ph2

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
jeffrey
Berichten: 200
Lid geworden op: wo 16 mei 2001 0:00
Locatie: leidschendam
Contacteer:

Heren, heeft iemand ervaring met het plaatsen van ph 2 schokbrekers onder een phase1?

Dit omdat het mij opviel dat bij een phase 2, de bovenste schokbreker-ŽplaatŽanders is als bij een phase1. De camber is hierdoor dus ook anders!

Is dit mogelijk of loop ik dan tegen onvoorziene problemen aan???
eigenlijk is het dus alleen de bedoeling om die bovenste plaat over te zetten!
Gr jeffrey
van marwijk passion
chendy
Berichten: 207
Lid geworden op: za 13 sep 2003 20:53
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Was ik dus ook eigenlijk benieuwd naar... Ik zie in alle prijslijsten altijd 2 sets die lverbaar zijn voor de GTT: ph1 en ph2 apart. En laat nou net de ph2 weer de duurste zijn. :~

Mvg, Chendy.
p.s: hoort deze niet bij wegligging?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

gewoon bij de veer poot een pijpassende schotel zoeken.

duss ph1 en ph2 niet gaan mixen, anders krijg je extreme camber ofte wel //--\\ of \\--//
jeffrey
Berichten: 200
Lid geworden op: wo 16 mei 2001 0:00
Locatie: leidschendam
Contacteer:

Abel schreef:gewoon bij de veer poot een pijpassende schotel zoeken.

duss ph1 en ph2 niet gaan mixen, anders krijg je extreme camber ofte wel //--\\ of \\--//
Dit is nou niet helemaal het antwoord waar ik op zat te wachten, krijg niet echt de indruk dat jij Žervaring`hebt met deze vraag! Zijn er misschien andere mensen die dit geprobeerd hebben.
Desnoods de hele schokbreker/veerpoot/schotel van een ph 2??? op een phase1 zetten???
van marwijk passion
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

de veerschotel is volgens mij het enige verschil. ik d8 dat de dempers en veren identiek waren
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Lotti
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 12:26

jeffrey schreef:
Abel schreef:gewoon bij de veer poot een pijpassende schotel zoeken.

duss ph1 en ph2 niet gaan mixen, anders krijg je extreme camber ofte wel //--\\ of \\--//
Dit is nou niet helemaal het antwoord waar ik op zat te wachten, krijg niet echt de indruk dat jij Žervaring`hebt met deze vraag! Zijn er misschien andere mensen die dit geprobeerd hebben.
Desnoods de hele schokbreker/veerpoot/schotel van een ph 2??? op een phase1 zetten???
Je kunt een alleen de fase 2 schokbrekers plaatsen onder je fase1 als je ook fase 2 schotels hebt. Je kunt dus niet mixen met de veerpoot(=schokbreker,veer, schotel), op fase 2 schokbrekers horen dus ook fase 2 schotels.
limburgio
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Locatie: paal-beringen

of wel moet je dat "ding" van een phase 2 over waar je remschijf en klauw ophangt, dan gaat het perfect! kspreek van ondervinding!
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

fusee bedoel je...?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik ga dat toch eens onderzoeken waar dan het verschil zit. Is de naafaansluiting anders ofzo? Een beetje meer camber zal vast niet slechter zijn .. ik heb zoveel schokbrekers omgegooid van de ene naar de andere en een van marco etc en heb nog nooit wat gemerkt eigenlijk...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

het verschil zit niet in de fusees, maar in de fuseebevestiging aan de veerpoot. De veerpoot en bovenste lager horen dus bij elkaar, voor phase 1 en 2. Als je dit gaat verwisselen krijg je heeeel raar camber.
rev it like a rental
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

jeffrey schreef:
Abel schreef:gewoon bij de veer poot een pijpassende schotel zoeken.

duss ph1 en ph2 niet gaan mixen, anders krijg je extreme camber ofte wel //--\\ of \\--//
Dit is nou niet helemaal het antwoord waar ik op zat te wachten, krijg niet echt de indruk dat jij Žervaring`hebt met deze vraag! Zijn er misschien andere mensen die dit geprobeerd hebben.
Desnoods de hele schokbreker/veerpoot/schotel van een ph 2??? op een phase1 zetten???
Hoezo?? ik wil dus alleen maar tegen je zeggen HET MAAKT NIET UIT!!! zolang je maar geen Ph1 en Ph2 onderdelen met elkaar uitgaat ruilen (schotels en veerpoot dus)

jij hebt vargen over het plaatsen van een pH2 VEERPOOT onder een PH1, ik probeer te zeggen dat past, zolang je er maar bijpassende schotels hebt.
jeffrey
Berichten: 200
Lid geworden op: wo 16 mei 2001 0:00
Locatie: leidschendam
Contacteer:

Ga op me werk eens kijken of de bestel nummers inderdaad verschillend zijn...info volgt
van marwijk passion
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

die zijn echt wel verschillend anders was t niet zo bekend toch?
chendy
Berichten: 207
Lid geworden op: za 13 sep 2003 20:53
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Ik snap nog steeds niet helemaal hoe ik een p-1 voorschokbreker onder een p-2 moet plaatsen. Kan iemand mij dit wat duidelijker uitleggen svp?

mvg, Chendy.
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

Ik vraag mij ook af waar nou precies het verschil in zit.Je hebt inderdaad verschillende verlagingsveren voor p1 en p2.Zit ook verschil in lengte.De toplagers zijn wel hetzelfde,ik moest vorig jaar een nieuwe omdat er een ruim was.Daar was maar een nummer voor en voor p1 en p2 hetzelfde.iig als het past dan past het,kwestie van proberen lijkt mij,alleen wat de stand van de wielen wordt ben ik erg benieuwd naar.
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Abel schreef:jij hebt vargen over het plaatsen van een pH2 VEERPOOT onder een PH1, ik probeer te zeggen dat past, zolang je er maar bijpassende schotels hebt.
Over veerpoten gesproken, ga je mijn mail nog beantwoorden Abel?
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

Mijn schokbreker linksACHTER is aan vervanging toe. Naar mijn weten zit daar alleen de schokbreker en niet nog eens iets met veren en dergelijke. Nu mijn vraag; alleen de schokbreker verwisselen, dus van een phase1 op een phase2 is dit gewoon mogelijk?
don't be a fool, wrap your tool
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

GTT__Geert schreef:Mijn schokbreker linksACHTER is aan vervanging toe. Naar mijn weten zit daar alleen de schokbreker en niet nog eens iets met veren en dergelijke. Nu mijn vraag; alleen de schokbreker verwisselen, dus van een phase1 op een phase2 is dit gewoon mogelijk?
Klopt alleen een schokbreker, verder niets. Als links aan vervanging toe is waarom neem je rechts niet gelijk mee. weet je zeker dat je over een tijdje niet weer het zelfde probleem hebt.

Fase 1 en 2 maakt achter niets uit. Je zou zelfs schokbrekers van een clio kunnen pakken heb ik wel eens gehoord. Een GTT achteras en clio 16v schokbrekers passen gewoon op een normale clio.

GR.Frits
GTT__Geert
Berichten: 569
Lid geworden op: zo 9 mar 2003 20:21
Locatie: Den Helder (NL)

OK.. bedankt voor de snelle reactie :beer:

Het loshalen en verwisselen van de schokbreker is niet veel werk neem ik aan?
don't be a fool, wrap your tool
Plaats reactie