Ik wil mn dynamo vervangen/laten reviseren, maar ik krijg m er met geen mogelijkheid uit. de bouten zitten muur en muurvast. ik heb al geprobeerd om de boel in te smeren/in te spuiten met smeermiddel en kruipolie, ff in laten werken, maar helpt niet.
Weet iemand nog een andere manier om bouten los te maken?
Hoe krijg ik supervastzittende bouten los??
Anders als losdraaien zit er niet in
je hoeft toch alleen de 13'er stang onderaan los te maken? Die kan toch niet zo vast zitten? Stang eroverheen ofzo. Die bovenste moet zeker lukken.

-
Werkt inderdaad heel goed een stang eroverheen. Heb het ook gedaan om mn veerpoten los te krijgen, wat zaten die vast zeg. Met een stang van een meter ofzo eromheen (erg overdreven maar kon niets anders vinden) ging het ineens supermakkelijk.
some people are alive only because it's illegal to kill them
-
- Contacteer:
Mocht het met een hefboom niet lukken, dan probeer eens de moer warm te stoken en los te "schrikken" met een hamer. Als dat ook niet werkt is de enige oplossing kapot slijpen/boren en nieuwe plaatsen.
-
- Die bout een tijd lang bestoken met kruipolie op colloidaal grafiet-basis (bijvoorbeeld IMAL spray van CFS).
- Laten schrikken door er met een hamer of ander heerlijk meppend voorwerp op te rammen. (als die bout je echt begint te irriteren, is dit een leuke bezigheid)
- Hefboom werkt helemaal top. Zet een buis over een sleutel en draaien maar. Let er wel op dat je de kop dan niet kapot draait (heb ik wel eens gehad bij de veerpoot en dan kun je die bout eruit gaan liggen boren). Doe er dan van tevoren voor de zekerheid even kruipolie op.
- Laten schrikken door er met een hamer of ander heerlijk meppend voorwerp op te rammen. (als die bout je echt begint te irriteren, is dit een leuke bezigheid)
- Hefboom werkt helemaal top. Zet een buis over een sleutel en draaien maar. Let er wel op dat je de kop dan niet kapot draait (heb ik wel eens gehad bij de veerpoot en dan kun je die bout eruit gaan liggen boren). Doe er dan van tevoren voor de zekerheid even kruipolie op.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Probeer met hefboom (zoals beschreven) de moer/bout nog een tikkie vaster te draaien, de moer/bout schrikt dan op het draad. Hierna voorzichtig los proberen te draaien, en met voorzichtig bedoel ik dat je de moer/bout niet rond draait
Mrtn = Maarten
-
volgens mij heb je daar geen ruimte voor
Die van je dynamo zou idd niet erg vast mogen zitten nee...moet met een goede ratel al wel te doen zijn...anders een moker erbij...krijg je alles mee los 
Heb je wel een beetje proffessioneel gereedschap? Anders zit daar je eerste makke al

Heb je wel een beetje proffessioneel gereedschap? Anders zit daar je eerste makke al

-
- Contacteer:
en een glaasje cola.
de helft opzuipen en de andere helft over de bout en ff laten intrekken
de helft opzuipen en de andere helft over de bout en ff laten intrekken
Ok, want ik heb ook wel eens lopen vloeken op een bout die niet loswilde met een el-cheapo ratel...ff mn eigen erbij gehaald en dan kwam ie zo los zonder probs...en die dynamo bouten heb ik nog nooit last mee gehad met vervangen...Arie16v schreef:gereerdschap is het probleem niet!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Iemand die sterker is .
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nouja , er zal wat gewicht in de stijd kunnen ,maar echt kracht . . . nee ,dat nietSteven schreef:Bij deze bied Jochem zich aan