Ik heb een nieuwe wagen (R19 16V)

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

aiaiai... Dat is de reden waarom ik NOOIT iemand anders in mijn auto laat rijden. Al helemaal niet zonder dat ik erbij ben... (N)

Sterkte!
jeroen.k

Precies, nobody drives my car...maar welk lampje ging er branden dan? En vuur bij de uitlaat? Olielek? Benzinelek?

EN tjah...bij zulke auto's als er een lampje gaat branden nooit verder rijden...
martin rs

maar goed ik ga er straks heen om dat ding te slepen maar kan ik de motor welop contact zetten in verband met de rem???
want anders wordt die rem na een paar keer remmen zo hard en remt ie voor geen meter meer.
iemand nog nuttige tips voor me/ons ???
jeroen.k

Motor op contact is geen probleem, maar volgens mij helpt dat niet voor de rembekrachtiger hoor, dat is geen electrisch systeem namelijk...gewoon heel rustig te rijden. Is prima te remmen met zo'n harde rem...al meerdere keren gedaan...verder weinig tips alleen voor degene die gesleept wordt zo veel mogelijk de kabel strak houden.
Merijn
Über-Spammer

Het liefst laat dje de motor lopen, maar of dat een goed idee is, weet ik niet. Lijkt me persoonlijk van niet.

Alleen het contact aanzetten zal niks helpen wat betreft de remdruk, maar wel met het stuurslot, dus zet 'm in ieder geval op contact!!!
martin rs

oke dan dan gaat het goed komen ik neem een dynamische lijn mee om te slepen dus dat scheelt ook weer.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Das mooi klote.

Wat je wel kan doen , het ligt er nuurlijk wel een beetje wat er aan de hand is!

Om je remdruk te houden afentoe ff het contact doordraaien zodat ie net niet start maar wel dat idee ff heeft dan doet. Je remdruk doet het weer ff.
Dat lijkt me toch wat veiliger , want je moet echt hard trappen als je wilt remmen .

Succes ermee
jeroen.k

Als de remmen goed zijn moet het echt wel gaan hoor...gewoon niet harder dan bijv. 40 km/u rijden en degene die gesleept wordt moet goed voorruit kijken...dan is het prima te beremmen...je blok eventueel helemaal naar de klote helpen (als ie dat nog niet is) omdat je iets remdruk wil hebben lijkt me ook zo zonde...
martin rs

we gaan zowieso binnendoor terug en lekker rustig aan en dan zien we wel verder.
Serge1916V

jeroen.k schreef:Motor op contact is geen probleem, maar volgens mij helpt dat niet voor de rembekrachtiger hoor, dat is geen electrisch systeem namelijk...gewoon heel rustig te rijden. Is prima te remmen met zo'n harde rem...al meerdere keren gedaan...verder weinig tips alleen voor degene die gesleept wordt zo veel mogelijk de kabel strak houden.
Jawel dat werkt wel!! :)
Het zou goed kunnen dat de bougiekabels aan vervanging toe zijn en bougies! Heb precies hetzelfde gehad mijn mijn 19 16v!!
Ook vuur uit de uitlaat en opeens hield ie er mee op.
martin rs

had je alleen de kabels vervangen en toen kon je weer rijden???
en ging er van te voren ook een rood lampje branden?
jeroen.k

Serge1916V schreef:
jeroen.k schreef:Motor op contact is geen probleem, maar volgens mij helpt dat niet voor de rembekrachtiger hoor, dat is geen electrisch systeem namelijk...gewoon heel rustig te rijden. Is prima te remmen met zo'n harde rem...al meerdere keren gedaan...verder weinig tips alleen voor degene die gesleept wordt zo veel mogelijk de kabel strak houden.
Jawel dat werkt wel!! :)
Het zou goed kunnen dat de bougiekabels aan vervanging toe zijn en bougies! Heb precies hetzelfde gehad mijn mijn 19 16v!!
Ook vuur uit de uitlaat en opeens hield ie er mee op.
HEt bekrachtings-systeem is niet electrisch, dus alleen op contact zetten helpt niet!!! Hiervoor moet de motor lopen...

edit: Robert, heb je de 19 uberhaupt wel ff grondig nagekeken (laten kijken) voordat je er mee bent gaan rijden? Door dat niet te doen is de vorige eigenaar van de mijne er ook mooi vanaf geraakt he...
Merijn
Über-Spammer

Weet zijn vader niet WELK rood lampje er ging branden?
Emiel

Deze auto is voorzien van Bendix ABS, dus met electrische pomp. Op contact is dus voldoende.

Emiel
jeroen.k

Dat vroeg ik ook al ja...lijkt me toch wel handige info :)
jeroen.k

Emiel schreef:Deze auto is voorzien van Bendix ABS, dus met electrische pomp. Op contact is dus voldoende.

Emiel
Haha, stom ja...ABS, dan wel ja *schaam* :p
Bart V

Maar welke lampjes gingen branden dan??
martin rs

zo heb emnet even met hem gehaald.
volgens de vader het accu lampje :s

maar goed lopen deed ie net wel tot ie erg beroerd ging lopen en daarna was het over.
jeroen.k

Het acculampje? Dan zou ik idd de ontsteking eens nalopen...
Bart V

schroef er ff een volle accu in en ga er mee rijden. Als ie dan gewoon rijd is het een simpel laadprobleem -> gare dynamo..
martin rs

starten doet ie wel... maar hij is vanaaf weer thuis dus dan zal ie alles wel zelf vertellen.
Merijn
Über-Spammer

Bart V schreef:schroef er ff een volle accu in en ga er mee rijden. Als ie dan gewoon rijd is het een simpel laadprobleem -> gare dynamo..
Daar krijg je toch geen rook van onder de motorkap en geen vuur uit de uitlaat?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Merijn schreef:
Bart V schreef:schroef er ff een volle accu in en ga er mee rijden. Als ie dan gewoon rijd is het een simpel laadprobleem -> gare dynamo..
Nee dat zijn de SPECIAL EFFECTS van reno , was optioneel in de tijd :lol:
Merijn
Über-Spammer

Je hebt mensen die het er later ook opbouwen... ;) :lol:
Bart V

Merijn schreef:
umm nee, dat detail was ik ff vergeten.. :p

maar mischien dat door een probleem met het electrisch cirquit (spanningsregelaar) bijv een piekspanning onstaan is, welke de computer mischien beschadigd heeft met mischien de bovenstaande gevolgen... Defecte spanningsregelaar zou inelkgeval wel het acculampje kunnen verklaren..

Het is slechts gissen naar het probleem...
Merijn
Über-Spammer

Ik gok op kortsluiting...
clio_rally
Contacteer:

Ik zet mijn geld ook op kortsluiting en die rook uit de uitlaat kan ik de stress van alles zijn, beetje damp ofzo...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Merijn
Über-Spammer

Effe een gokje...

Kortsluiting in de ontsteking, als dat mogelijk is. ;) De injectoren blijven benzine inspuiten, waardoor de benzine uiteindelijk in je uitlaat terecht komt --> heet --> verbranden --> vlammen!
MissKiss
Contacteer:

ondanks de problemen die je nu al hebt ziet hij er mooi uit... Hoop dat je snel weet wat het probleem is
Chris
Erelid - Moderator - RvT

RobertR19 schreef:Edit: Komen nog RTC nummerplaathouders op, moet ik nog van de 1.4 afhalen :D
(Y)
Nogmaals, gave bak! Ik hoop hem snel eens te zien op een meeting!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Merijn schreef:Je hebt mensen die het er later ook opbouwen... ;) :lol:
he?? wie? :p :p
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Robert Turbo

Chris schreef:
RobertR19 schreef:Edit: Komen nog RTC nummerplaathouders op, moet ik nog van de 1.4 afhalen :D
(Y)
Nogmaals, gave bak! Ik hoop hem snel eens te zien op een meeting!
Kijk zulke repleys die maken me vrolijk.

Nouja, hij reed vanmorgen en toen ging volgens hem het acculampje branden.
Hij gestopt en na een 10 min weer verder gereden, later lichtte het acculampje weer op en toen mijn pa achter hem keek, 1 en al rook, en toen hij uitstapte en onder de auto keek, waren er vlammen en hele uitlaat was van voor naar achter roodgloeiend.

Nou, dit is dus de laatste keer dat er ooit iemand in deze auto rijdt.

Martin, jij mag nog wel een keer. :wink:

Kwam thuis van mijn werk vanmorgen en mijn ma al direct al van slecht nieuws.

Toen hoorde ik dat dus, hele huis bij elkaar geschreeuwd, geschopt.

Dat krijg je dus van mensen die nooit eens naar mij luisteren.

Mijn ma en ik werden vanmorgen wakker omdat mijn pa op de bel stond te jengelen en toen ging mijn ma naar beneden, en toen mijn vader vet pist dat de R19 1.8 van mijn pa niet wou starten, hoor ik opeens mijn naam, dus ik kleren aan, denk van duw ik die auto ff aan.

Heb ik half kleren aan, rijdt hij zomaar met mijn auto weg, ik snel naar mijn ma toe, was alweer op bed gekropen.
Ik zo, wat doet pa nou, mijn ma: die gaat naar zijn werk met jou auto.

Ik zo GVD, ik ben hem vandaag nog nodig en zou er nog mee bezig.(schoonmaken enz).

Liet de 16V ook niet ff warmdraaien, direct gas erop en weg.
Ja, zo gaat dat blok wel naar de mallemiezen.

Ik zal dezer dagen kijken, wat het is.

Dan horen jullie het nog.

Dus ik leen nooit meer die 16V uit. :@
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Emiel

Auto kan wel iets hebben hoor. Dus zou niet meteen conclusies trekken. Kan ook iets zijn wat jouw net zo goed was gebeurd.

Emiel
Bart V

Liet de 16V ook niet ff warmdraaien, direct gas erop en weg.
Ja, zo gaat dat blok wel naar de mallemiezen.
Um warmdraaien en warmrijden zijn 2 verschillende dingen he. Warmdraaien is zinloos (behalve als je auto bevroren is) en alles behalve goed voor je blok. (discussiepunt)

Gewoon starten en rustig rijden is voldoende, zolang je maar niet meteen boven de 2500 rpm uitkomtis dr niks an de hand.

Wat emiel al zei, ik denk dat dit jou anders ook gebeurd was, dus dat kan je je pa niet echt kwalijk nemen. Wel natuurlijk dattie zomaar je auto pakt.

Gr Bart
Jan-Geert (Momentsleutel)

is die katalysator niet verstopt? dat ie bijna afslaat en t lampje dan ff gaat branden , dan is je uitlaat ook gloeiende heet. Check dat eerst maar eens , uitlaat eronder weg :) , moet ie t weer doen

grj g
Plaats reactie