Probleem GTE

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Vos

Hooliead schreef:
Vosje schreef:als je toch iets nodig hebt van het motorblok ga je naar de dealer en bestel je gewoon het onderdeel van een 19 txe.... zelfde blok.....
ja idd dat weet ik dus inmiddels ook maar in het begin wist ik dat dus niet. en dan kun je dus echt UREN zoeken als je een klein onderdeeltje moet hebben.

(is het blok echt EXACT hetzlefde btw?
het blok in de auto van bas hagen is er een uit een 19 txe.... en is naar mijn weten hetzelfde alleen de bak is iets anders maar past dus ook wel......
Clio 16v.....
Ad van Haperen
Contacteer:

ok dan dan weten we dat ook weer.

danke.

Ik was altijd wel heel voorzichtig namelijk als ik spullen ging bestellen maar als het zelf gewoon past etc. kan ik voortaan (bijna) blindelings van een 19TXE bestellen

hoe staat het met jou GTE btw? nergens problemen mee?
Vos

nee nog nix tegen gekomen op een dorpel na dan die inmiddels al een tijdje gelast is! starten en lopen :D 29 januari keuren bij de rdw en dan kijken of zij wel wat kunnen vinden.....
Clio 16v.....
GTE 16v
Contacteer:

Bart V schreef:
LE-Man schreef:echt niemand ideeen?!?
Mischien toch wel iets met je brandstoftoevoer, ff kijken dus of hij wel benzine krijgt....
hoe! benzine pomp hoor ik maarjah! hoe kan je zien of ie benzine krijgt.. is injectie heh!
GTE 16v
Contacteer:

ok, vriend van mij kwam op een idee! ODP sensor kapot!?! ik heb namelijk een koelvloeistof lekkage gehad! en de zeer heete vloeistof kwam langs de kop naar beneden richting de bak(lang de ODP sensor) zou het kunnen zijn dat die kapot is! hij vonkt nog wel! maar wat doet een ODP sensor nou precies?
Riël
Über-Spammer

'tis BDP sensor. Hij voelt waar het bovenste dode punt zich bevind, zodat hij weet waneeer hij moet vonken en inspuiten. Die werkt wel, anders had je geen vonk.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tijn
Contacteer:

brandstofslang loshalen geeft vaak wel duidelijkheid of hij brandstof geeft....

en inderdaad, als de bdp sensor stuk was dan vonkte hij helemaal nooit. ook de ontstekingsmodule doet het dus, de kabels zullen ook wel goed zijn....

heb je gecontroleerd of ALLE bougies vonken? want op 1 start hij zeg maar ook niet (je weet het niet) want op basis van domme pech kan je de enige goede hebben gecheckt en is bijvoorbeeld de rotor van je verdeler an vervanging toe...
there is no spoon.
GTE 16v
Contacteer:

ik zal zo eens even controleren! maar de bougie die ik checkte was namelijk niet nat ofzo! het is echt eenvaag probleem!!
GTE 16v
Contacteer:

nou! bougies allemaal na gekeken, vonken allemaal! evengoed!! ruik benzine.. dus?!? ik heb geeeeen id.. iemand nog paar ideetjes ofzo?!?
Riël
Über-Spammer

Goede bougievolgorde?
GTE 16v
Contacteer:

Riël schreef:Goede bougievolgorde?
hoe moet ie dan zijn?
Tijn
Contacteer:

Riël schreef:Goede bougievolgorde?
ja, zou kunnen ja, bougiekabels verkeerd gemonteerd zeg maar... maar dat kan alleen als hij ze tussendoor losgehad heeft....

was het nou 1423 ?
there is no spoon.
GTE 16v
Contacteer:

jah maar dan zou ik onder het rijden toch last gehad hebben?!? dus!

maare! vriend van me zei dat die BDP sensor heel goed kapot kan zijn! want ik had dus koelvloeistof lekkage! recht boven de sensor! en jah! het is nou vet bruinig rond die buurt! inclusief de sensor.. dus morge ff kijken!
Tijn
Contacteer:

volgens mij vonkt hij helemaal niet als je BDP stuk is ...

bij mij niet in ieder geval ... het ius het proberen waard hoor, daar niet van ...
there is no spoon.
GTE 16v
Contacteer:

Tijn schreef:volgens mij vonkt hij helemaal niet als je BDP stuk is ...

bij mij niet in ieder geval ... het ius het proberen waard hoor, daar niet van ...
benzine krijgt ie in iedergeval! dat rook ik duidelijk! en bougies waren nat! hij onsteek ook! allemaal! maar de BDP sensor bepaald waneer... kan zijn dat hij het op bijv de inlaat slag doet!(doet ie dus niks) kan! maarjah, kan ook weer iets anders zijn! maar we beginnen simpel!
Tijn
Contacteer:

de BDP gaaft een signaal aan de ontstekingsmodule af wanneer hij mag beginnen met ontsteken... als hij geen signaal geeft begint hij ook niet ...
there is no spoon.
Bart V

dus is het niet je bdp sensor....kan je uitsluiten als hij vonkt.

Zijn alle 4 je bougies nat als je start, en heb je ook gekeken of ze alle 4 vonk hebben???
Riël
Über-Spammer

Foute mengsel misschien (ruik je echt benzine?) -> kapotte temp sensor, gaskleppotmeter ?
GTE 16v
Contacteer:

nou alle 4 de bougies vonken... en die sensor kan heel goed kapot zijn!! want al dat koelvloeistof liep er langs heen.. maar ik moet nog ff een sensor zien te versieren! rotor en bougies zijn allemaal nog goed! en ik ruik wel degelijk bezine!(ken de geur heel goed!, ben pompbediende :lol: ) ik vind het maar een vreemd iets!
GTE 16v
Contacteer:

Riël schreef:Foute mengsel misschien (ruik je echt benzine?) -> kapotte temp sensor, gaskleppotmeter ?
tempsensor? wat doet die dan eigenlijk! en waar zit die?
GTE 16v
Contacteer:

Tijn schreef:de BDP gaaft een signaal aan de ontstekingsmodule af wanneer hij mag beginnen met ontsteken... als hij geen signaal geeft begint hij ook niet ...
kan toch zijn dat hij een verkeerd signaal geeft?!
Riël
Über-Spammer

LE-Man schreef:
Tijn schreef:de BDP gaaft een signaal aan de ontstekingsmodule af wanneer hij mag beginnen met ontsteken... als hij geen signaal geeft begint hij ook niet ...
Nee dat kan niet. Er wordt een puls gegenereerd door het langsvliegen van tandjes op je vliegwiel, hier kan niets aan veranderen. Het werkt, of het werkt niet.
GTE 16v
Contacteer:

Riël schreef:
LE-Man schreef:
Nee dat kan niet. Er wordt een puls gegenereerd door het langsvliegen van tandjes op je vliegwiel, hier kan niets aan veranderen. Het werkt, of het werkt niet.
hmm! dus onsteking hoef ik niet naar te kijken... inspuiting lijkt me ook sterkt.. want ik ruik(en zie) benzine.. maar wat kan het dan zijn?!? echt! volgends mij ken ik beter een nieuw blok in gooien :wink:
Riël
Über-Spammer

temperatuursensor. Ik denk dat ie aan de bestuurderskant aan de zijkant in je kop zit. Wil nog wel eens lastig starten als die stuk is, onnodig choken etc.
GTE 16v
Contacteer:

Riël schreef:temperatuursensor. Ik denk dat ie aan de bestuurderskant aan de zijkant in je kop zit. Wil nog wel eens lastig starten als die stuk is, onnodig choken etc.
aha! maar hij pakt geen 1 slag, ja als ik het contact los laat pakt ie SOMS 1 slag! maar ik zat te denken.. is miss mijn computer stuk?!? want wat regelt die precies?
Riël
Über-Spammer

Computer kan ook. Kijk die sensor nou eens na. Je potmeter? Misschien blijft je stappenmotor hangen? vacuumslangen niet goed (op de map-sensor?) Kan zoveel zijn! Ik denk niet je computer!
GTE 16v
Contacteer:

Riël schreef:Computer kan ook. Kijk die sensor nou eens na. Je potmeter? Misschien blijft je stappenmotor hangen? vacuumslangen niet goed (op de map-sensor?) Kan zoveel zijn! Ik denk niet je computer!
pff.. heb zo weinig tijd! moest zoveel werken van de week! morge weer naar school :( ff kijken of ik op de sloop ff een stappenmotor kan score en sensor(staat namelijk nog een GTE met 147dkm op de teller daaro) echt zonde.. rechts voor schade(lichte) echt zonde..
Riël
Über-Spammer

Je hoeft niet meteen een stappenmotor te kopen. Beweegt dat ding uberhaupt?
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

LE-Man schreef:
Riël schreef:Computer kan ook. Kijk die sensor nou eens na. Je potmeter? Misschien blijft je stappenmotor hangen? vacuumslangen niet goed (op de map-sensor?) Kan zoveel zijn! Ik denk niet je computer!
pff.. heb zo weinig tijd! moest zoveel werken van de week! morge weer naar school :( ff kijken of ik op de sloop ff een stappenmotor kan score en sensor(staat namelijk nog een GTE met 147dkm op de teller daaro) echt zonde.. rechts voor schade(lichte) echt zonde..
Zou je willen vragen wat de computer moet kosten? ik heb er nl. nog 1 nodig... :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
GTE 16v
Contacteer:

Riël schreef:Je hoeft niet meteen een stappenmotor te kopen. Beweegt dat ding uberhaupt?
wat bedoel je eigenlijk met stappenmotor??(stomme vraag miss)
GTE 16v
Contacteer:

Martijn *Baccara* schreef:
LE-Man schreef:
Zou je willen vragen wat de computer moet kosten? ik heb er nl. nog 1 nodig... :)
ik miss ook!! haha, nee maar vonkte die gte nog! toen die computer kapot was? je kan gewoon een computer van een Renault 19 1.7 TXE afhalen of een GTX maakt niet uit! zijn er zat te vinden op de sloop.. hoeft niet specerfiek GTE te zijn..
Riël
Über-Spammer

Zit boa waar zit dat ook alweer bij een gte? Vooraan de dikke inlaat geloo fik bij de gasklep ergens. Die zet de klep wat open/dicht om stationair te regelen. Kontroleer alle kleine slangetjes eens?
Menno

Of ie vonkt kan je makkelijk checken. Dan is de BDP sensor in ieder geval ok. De kans dat 't de computer is lijkt me erg klein.

Ook met een defecte stappenmotor moet ie wel starten, no problemo.

Je probleem klinkt erg alsof de brandstofhoeveelheid niet klopt. Oorzaak is dan doorgaans een of andere sensor, of een probleem in de bedrading.
Met defecte mapsensor wil een motor doorgaans nog wel aanslaan, maar loopt vervolgens heel beroerd.

Ik zou eens naar motortemperatuursensor en bedrading daarvan kijken.

Wat je nog ff zou kunnen doen is proberen om 'm aan te slepen. Je kunt dan wat langer, en met hoger toerental proberen. Ondertussen wat spelen met t gas, zoekend naar een stand waarbij ie wel wil.

Als ie dan wel aanslaat, en 't lukt je om 'm aan de praat te houden, moet je opletten of 't ding zich warm anders begint te gedragen.
rev it like a rental
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

[img]http://home.wanadoo.nl/haperensound/nie ... C00744.JPG[/img]

Dat tonnetje vlakbij het oog om de motor op te takelen is de stappenmotor.

Dat van die computer weet ik, maar ik wil absoluut zeker zijn dat er niet een probleem bijkomt door een verkeerde computer.

Tis wel wat met die GTE's, he :(
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
GTE 16v
Contacteer:

je kan beter zeggen, it's wat met die renault 5jes!! haha! :lol:
Plaats reactie