het blok in de auto van bas hagen is er een uit een 19 txe.... en is naar mijn weten hetzelfde alleen de bak is iets anders maar past dus ook wel......Hooliead schreef:ja idd dat weet ik dus inmiddels ook maar in het begin wist ik dat dus niet. en dan kun je dus echt UREN zoeken als je een klein onderdeeltje moet hebben.Vosje schreef:als je toch iets nodig hebt van het motorblok ga je naar de dealer en bestel je gewoon het onderdeel van een 19 txe.... zelfde blok.....
(is het blok echt EXACT hetzlefde btw?
Probleem GTE
Clio 16v.....
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
ok dan dan weten we dat ook weer.
danke.
Ik was altijd wel heel voorzichtig namelijk als ik spullen ging bestellen maar als het zelf gewoon past etc. kan ik voortaan (bijna) blindelings van een 19TXE bestellen
hoe staat het met jou GTE btw? nergens problemen mee?
danke.
Ik was altijd wel heel voorzichtig namelijk als ik spullen ging bestellen maar als het zelf gewoon past etc. kan ik voortaan (bijna) blindelings van een 19TXE bestellen
hoe staat het met jou GTE btw? nergens problemen mee?
hoe! benzine pomp hoor ik maarjah! hoe kan je zien of ie benzine krijgt.. is injectie heh!Bart V schreef:Mischien toch wel iets met je brandstoftoevoer, ff kijken dus of hij wel benzine krijgt....LE-Man schreef:echt niemand ideeen?!?
ok, vriend van mij kwam op een idee! ODP sensor kapot!?! ik heb namelijk een koelvloeistof lekkage gehad! en de zeer heete vloeistof kwam langs de kop naar beneden richting de bak(lang de ODP sensor) zou het kunnen zijn dat die kapot is! hij vonkt nog wel! maar wat doet een ODP sensor nou precies?
'tis BDP sensor. Hij voelt waar het bovenste dode punt zich bevind, zodat hij weet waneeer hij moet vonken en inspuiten. Die werkt wel, anders had je geen vonk.
brandstofslang loshalen geeft vaak wel duidelijkheid of hij brandstof geeft....
en inderdaad, als de bdp sensor stuk was dan vonkte hij helemaal nooit. ook de ontstekingsmodule doet het dus, de kabels zullen ook wel goed zijn....
heb je gecontroleerd of ALLE bougies vonken? want op 1 start hij zeg maar ook niet (je weet het niet) want op basis van domme pech kan je de enige goede hebben gecheckt en is bijvoorbeeld de rotor van je verdeler an vervanging toe...
en inderdaad, als de bdp sensor stuk was dan vonkte hij helemaal nooit. ook de ontstekingsmodule doet het dus, de kabels zullen ook wel goed zijn....
heb je gecontroleerd of ALLE bougies vonken? want op 1 start hij zeg maar ook niet (je weet het niet) want op basis van domme pech kan je de enige goede hebben gecheckt en is bijvoorbeeld de rotor van je verdeler an vervanging toe...
there is no spoon.
ik zal zo eens even controleren! maar de bougie die ik checkte was namelijk niet nat ofzo! het is echt eenvaag probleem!!
nou! bougies allemaal na gekeken, vonken allemaal! evengoed!! ruik benzine.. dus?!? ik heb geeeeen id.. iemand nog paar ideetjes ofzo?!?
Goede bougievolgorde?
hoe moet ie dan zijn?Riël schreef:Goede bougievolgorde?
ja, zou kunnen ja, bougiekabels verkeerd gemonteerd zeg maar... maar dat kan alleen als hij ze tussendoor losgehad heeft....Riël schreef:Goede bougievolgorde?
was het nou 1423 ?
there is no spoon.
jah maar dan zou ik onder het rijden toch last gehad hebben?!? dus!
maare! vriend van me zei dat die BDP sensor heel goed kapot kan zijn! want ik had dus koelvloeistof lekkage! recht boven de sensor! en jah! het is nou vet bruinig rond die buurt! inclusief de sensor.. dus morge ff kijken!
maare! vriend van me zei dat die BDP sensor heel goed kapot kan zijn! want ik had dus koelvloeistof lekkage! recht boven de sensor! en jah! het is nou vet bruinig rond die buurt! inclusief de sensor.. dus morge ff kijken!
volgens mij vonkt hij helemaal niet als je BDP stuk is ...
bij mij niet in ieder geval ... het ius het proberen waard hoor, daar niet van ...
bij mij niet in ieder geval ... het ius het proberen waard hoor, daar niet van ...
there is no spoon.
benzine krijgt ie in iedergeval! dat rook ik duidelijk! en bougies waren nat! hij onsteek ook! allemaal! maar de BDP sensor bepaald waneer... kan zijn dat hij het op bijv de inlaat slag doet!(doet ie dus niks) kan! maarjah, kan ook weer iets anders zijn! maar we beginnen simpel!Tijn schreef:volgens mij vonkt hij helemaal niet als je BDP stuk is ...
bij mij niet in ieder geval ... het ius het proberen waard hoor, daar niet van ...
de BDP gaaft een signaal aan de ontstekingsmodule af wanneer hij mag beginnen met ontsteken... als hij geen signaal geeft begint hij ook niet ...
there is no spoon.
Foute mengsel misschien (ruik je echt benzine?) -> kapotte temp sensor, gaskleppotmeter ?
nou alle 4 de bougies vonken... en die sensor kan heel goed kapot zijn!! want al dat koelvloeistof liep er langs heen.. maar ik moet nog ff een sensor zien te versieren! rotor en bougies zijn allemaal nog goed! en ik ruik wel degelijk bezine!(ken de geur heel goed!, ben pompbediende
) ik vind het maar een vreemd iets!

tempsensor? wat doet die dan eigenlijk! en waar zit die?Riël schreef:Foute mengsel misschien (ruik je echt benzine?) -> kapotte temp sensor, gaskleppotmeter ?
kan toch zijn dat hij een verkeerd signaal geeft?!Tijn schreef:de BDP gaaft een signaal aan de ontstekingsmodule af wanneer hij mag beginnen met ontsteken... als hij geen signaal geeft begint hij ook niet ...
Nee dat kan niet. Er wordt een puls gegenereerd door het langsvliegen van tandjes op je vliegwiel, hier kan niets aan veranderen. Het werkt, of het werkt niet.LE-Man schreef:kan toch zijn dat hij een verkeerd signaal geeft?!Tijn schreef:de BDP gaaft een signaal aan de ontstekingsmodule af wanneer hij mag beginnen met ontsteken... als hij geen signaal geeft begint hij ook niet ...
hmm! dus onsteking hoef ik niet naar te kijken... inspuiting lijkt me ook sterkt.. want ik ruik(en zie) benzine.. maar wat kan het dan zijn?!? echt! volgends mij ken ik beter een nieuw blok in gooienRiël schreef:Nee dat kan niet. Er wordt een puls gegenereerd door het langsvliegen van tandjes op je vliegwiel, hier kan niets aan veranderen. Het werkt, of het werkt niet.LE-Man schreef:kan toch zijn dat hij een verkeerd signaal geeft?!Tijn schreef:de BDP gaaft een signaal aan de ontstekingsmodule af wanneer hij mag beginnen met ontsteken... als hij geen signaal geeft begint hij ook niet ...
temperatuursensor. Ik denk dat ie aan de bestuurderskant aan de zijkant in je kop zit. Wil nog wel eens lastig starten als die stuk is, onnodig choken etc.
aha! maar hij pakt geen 1 slag, ja als ik het contact los laat pakt ie SOMS 1 slag! maar ik zat te denken.. is miss mijn computer stuk?!? want wat regelt die precies?Riël schreef:temperatuursensor. Ik denk dat ie aan de bestuurderskant aan de zijkant in je kop zit. Wil nog wel eens lastig starten als die stuk is, onnodig choken etc.
Computer kan ook. Kijk die sensor nou eens na. Je potmeter? Misschien blijft je stappenmotor hangen? vacuumslangen niet goed (op de map-sensor?) Kan zoveel zijn! Ik denk niet je computer!
pff.. heb zo weinig tijd! moest zoveel werken van de week! morge weer naar schoolRiël schreef:Computer kan ook. Kijk die sensor nou eens na. Je potmeter? Misschien blijft je stappenmotor hangen? vacuumslangen niet goed (op de map-sensor?) Kan zoveel zijn! Ik denk niet je computer!

Je hoeft niet meteen een stappenmotor te kopen. Beweegt dat ding uberhaupt?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Zou je willen vragen wat de computer moet kosten? ik heb er nl. nog 1 nodig...LE-Man schreef:pff.. heb zo weinig tijd! moest zoveel werken van de week! morge weer naar schoolRiël schreef:Computer kan ook. Kijk die sensor nou eens na. Je potmeter? Misschien blijft je stappenmotor hangen? vacuumslangen niet goed (op de map-sensor?) Kan zoveel zijn! Ik denk niet je computer!ff kijken of ik op de sloop ff een stappenmotor kan score en sensor(staat namelijk nog een GTE met 147dkm op de teller daaro) echt zonde.. rechts voor schade(lichte) echt zonde..

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
wat bedoel je eigenlijk met stappenmotor??(stomme vraag miss)Riël schreef:Je hoeft niet meteen een stappenmotor te kopen. Beweegt dat ding uberhaupt?
ik miss ook!! haha, nee maar vonkte die gte nog! toen die computer kapot was? je kan gewoon een computer van een Renault 19 1.7 TXE afhalen of een GTX maakt niet uit! zijn er zat te vinden op de sloop.. hoeft niet specerfiek GTE te zijn..Martijn *Baccara* schreef:Zou je willen vragen wat de computer moet kosten? ik heb er nl. nog 1 nodig...LE-Man schreef:pff.. heb zo weinig tijd! moest zoveel werken van de week! morge weer naar schoolRiël schreef:Computer kan ook. Kijk die sensor nou eens na. Je potmeter? Misschien blijft je stappenmotor hangen? vacuumslangen niet goed (op de map-sensor?) Kan zoveel zijn! Ik denk niet je computer!ff kijken of ik op de sloop ff een stappenmotor kan score en sensor(staat namelijk nog een GTE met 147dkm op de teller daaro) echt zonde.. rechts voor schade(lichte) echt zonde..
Zit boa waar zit dat ook alweer bij een gte? Vooraan de dikke inlaat geloo fik bij de gasklep ergens. Die zet de klep wat open/dicht om stationair te regelen. Kontroleer alle kleine slangetjes eens?
Of ie vonkt kan je makkelijk checken. Dan is de BDP sensor in ieder geval ok. De kans dat 't de computer is lijkt me erg klein.
Ook met een defecte stappenmotor moet ie wel starten, no problemo.
Je probleem klinkt erg alsof de brandstofhoeveelheid niet klopt. Oorzaak is dan doorgaans een of andere sensor, of een probleem in de bedrading.
Met defecte mapsensor wil een motor doorgaans nog wel aanslaan, maar loopt vervolgens heel beroerd.
Ik zou eens naar motortemperatuursensor en bedrading daarvan kijken.
Wat je nog ff zou kunnen doen is proberen om 'm aan te slepen. Je kunt dan wat langer, en met hoger toerental proberen. Ondertussen wat spelen met t gas, zoekend naar een stand waarbij ie wel wil.
Als ie dan wel aanslaat, en 't lukt je om 'm aan de praat te houden, moet je opletten of 't ding zich warm anders begint te gedragen.
Ook met een defecte stappenmotor moet ie wel starten, no problemo.
Je probleem klinkt erg alsof de brandstofhoeveelheid niet klopt. Oorzaak is dan doorgaans een of andere sensor, of een probleem in de bedrading.
Met defecte mapsensor wil een motor doorgaans nog wel aanslaan, maar loopt vervolgens heel beroerd.
Ik zou eens naar motortemperatuursensor en bedrading daarvan kijken.
Wat je nog ff zou kunnen doen is proberen om 'm aan te slepen. Je kunt dan wat langer, en met hoger toerental proberen. Ondertussen wat spelen met t gas, zoekend naar een stand waarbij ie wel wil.
Als ie dan wel aanslaat, en 't lukt je om 'm aan de praat te houden, moet je opletten of 't ding zich warm anders begint te gedragen.
rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
[img]http://home.wanadoo.nl/haperensound/nie ... C00744.JPG[/img]
Dat tonnetje vlakbij het oog om de motor op te takelen is de stappenmotor.
Dat van die computer weet ik, maar ik wil absoluut zeker zijn dat er niet een probleem bijkomt door een verkeerde computer.
Tis wel wat met die GTE's, he
Dat tonnetje vlakbij het oog om de motor op te takelen is de stappenmotor.
Dat van die computer weet ik, maar ik wil absoluut zeker zijn dat er niet een probleem bijkomt door een verkeerde computer.
Tis wel wat met die GTE's, he

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
je kan beter zeggen, it's wat met die renault 5jes!! haha! 
