EN HET GAAT OM DE AFDICHTRING DIE ER DUS TUSSENUIT KOMT!!!
HET IS NIET EEN KWESTIE VAN TIJD...
Oliepomp overdrukventiel blijft gewoon hangen...
ken gebeuren bij (vooral) de nieuwe oliepompies...
maar wederom...just a man...always problems
kun je wel mee rije...alleen alssie er tussenuit klapt moet je wel gelijk stoppen, anders ken je weer gelijk nieuwe lagers zetten...Bart V schreef:Nope, blok is nooit kapot gelopen, kheb pas wel de drijfstanglagers vervangen i.c.m met een koprevisie. De schaaltjes die eruit kwamen zagen er netjes uit, evenals de tappen van de krukas.... Wat me wel opviel is dat de oliedruk bij de koudestart sinds die nieuwe lagers aanzienlijk hoger is, maar dat is logisch zou je zeggen na nieuwe lagers...PtrGte schreef:oh ja nog iets...
dat "zuigertje" kan dus wel degelijk vast gaan zitten, ik heb hier thuis wel een paar voorbeelden van liggen...
vaak is het zo dat een drijfstanglagerschade zorgt voor een hoop gruis in de motor, wat bij revisie verwijdert wordt, maar de oliepomp wordt vaak niet uit elkaar gehaald, waardoor de schade aan dat zuigertje niet gezien wordt...
is jouw blok wel eens kapot gelopen???
Kan het kwaad als ik er voorlopig mee doorrij??
Het oliefilter heb ik loeivast gezet met een kettingtang, terwijl ik ze voorheen allemaal met de hand vast gezet heb..(zoals het hoort)
Is het zo dat die klep "soms" vastzit dat hij dan hoe vast het filter ook zit dat rubber er tussen uitdrukt?? of gebeurt het alleen als het filter een steeds een beetje losser gaat zitten ofzo en dan uiteindelijk dat rubber er bij een koude start tussenuit drukt???
Hier heb je je eerste in 6 jaar!REMCO-X schreef:""Dit is een veel voorkomend probleem bij vooral nieuwere type renaults...""
Nou ,dan moet ik eerste nog tegenkomen,werk al 6 Jaar bij renault en nog nooit Zo iets meegemaakt,Dus lijkt me stug dat het echt vaak gebeurd
nieuwe stenen erin leggen!!Bart V schreef:ik geef hem liever ook een extra slag, maar met tang kom je er niet bij gewoon. Maar handvast moet gewoon voldoen normaal gesproken. Die stomme tap van de wisselaar zal wel een slagje los gekomen zijn met losdraaien.![]()
Iemand nog tips om je oprit van olie te ontdoen??
mn pa en ik hebben alle stenen eruit gehaald, en de oprit afgegraven tot 40 cm ofzo, zo diep zat namelijk die olie....LE-Man schreef:nieuwe stenen erin leggen!!Bart V schreef:ik geef hem liever ook een extra slag, maar met tang kom je er niet bij gewoon. Maar handvast moet gewoon voldoen normaal gesproken. Die stomme tap van de wisselaar zal wel een slagje los gekomen zijn met losdraaien.![]()
Iemand nog tips om je oprit van olie te ontdoen??![]()