[R1916V]oliefilter loopt los OPGELOST

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
PtrGte
Contacteer:

maakt trouwens echt niet veel uit wat voor Renault type het is, espace,laguna,megane, 1600, 1800, heb ze allemaal wel een keer gezien...

EN HET GAAT OM DE AFDICHTRING DIE ER DUS TUSSENUIT KOMT!!!

HET IS NIET EEN KWESTIE VAN TIJD...

Oliepomp overdrukventiel blijft gewoon hangen...

ken gebeuren bij (vooral) de nieuwe oliepompies...

maar wederom...just a man...always problems :wink:
PtrGte
Contacteer:

Bart V schreef:
PtrGte schreef:oh ja nog iets...

dat "zuigertje" kan dus wel degelijk vast gaan zitten, ik heb hier thuis wel een paar voorbeelden van liggen...

vaak is het zo dat een drijfstanglagerschade zorgt voor een hoop gruis in de motor, wat bij revisie verwijdert wordt, maar de oliepomp wordt vaak niet uit elkaar gehaald, waardoor de schade aan dat zuigertje niet gezien wordt...

is jouw blok wel eens kapot gelopen???
Nope, blok is nooit kapot gelopen, kheb pas wel de drijfstanglagers vervangen i.c.m met een koprevisie. De schaaltjes die eruit kwamen zagen er netjes uit, evenals de tappen van de krukas.... Wat me wel opviel is dat de oliedruk bij de koudestart sinds die nieuwe lagers aanzienlijk hoger is, maar dat is logisch zou je zeggen na nieuwe lagers...

Kan het kwaad als ik er voorlopig mee doorrij??

Het oliefilter heb ik loeivast gezet met een kettingtang, terwijl ik ze voorheen allemaal met de hand vast gezet heb..(zoals het hoort)

Is het zo dat die klep "soms" vastzit dat hij dan hoe vast het filter ook zit dat rubber er tussen uitdrukt?? of gebeurt het alleen als het filter een steeds een beetje losser gaat zitten ofzo en dan uiteindelijk dat rubber er bij een koude start tussenuit drukt???
kun je wel mee rije...alleen alssie er tussenuit klapt moet je wel gelijk stoppen, anders ken je weer gelijk nieuwe lagers zetten...

filter gaat dus niet steeds iets losser zitten..
als de druk oploopt tot zeg een 10 bar, dan kun je dat filter met een lange pijp vastzetten, maar dan komt die ring er nog steeds tussenuit...

nieuwe oliepomp zetten...oliefilter handvast(twee handen!!!) en gaaaaan!!! :D
Bart V

hm ja, ik geloof je meteen hoor, maar wat mij opvalt is dat het een hele tijd goed gaat, en dat het weleens voorkwam dat ik het filter een slagje kon geven, ookal had ik hem vastgezet. Dan hebben we het over 2000 km verder, dus laten we zeggen 50 koude starten verder ofzow....????

Ohwja, de 2e keer gebeurde het met warme motor, filter zat toen alleen los, rubber was er niet tussenuitgeperst. Dat is dus wel het vreemde zegmaar van dit verhaal, zeker ook dat het 5000 km goed gegaan is....?????

Je moet met me eens zijn dat als die klep muurvast zou zitten het bij de volgende koude start meteen weer zou moeten gebeuren, zeker als je gasgeeft...

Tis hoedanook link, en ga carter er wel afslopen. iemand nog tips hoe je beste alu carter eraf haalt als de motor erinzit???? clio en 19 is hetzelfde, dus zit hier vast wel iemand die dat wel eens gedaan heeft.
canonballman

motor optakelen aan de passagierszijde en subframe wat laten zakken, dan moet je m met wat moeite onderuit kunnen pakken.
Bart V

ff updeet:

Carter eraf gesloopt, dit viel me erg mee, alleen de motor optakelen was voldoende, dr was zat ruimte.

kheb de oliepomp eraf gehaald en uitelkaar gehaald, en het overdrukventiel zit muurvast :) Gelukkig maar, want nu weet ik tenminste wat het is, en kan het verhelpen.
canonballman

Nou mooi! Had niet gedacht dat dat zou kunnen..... naja, iedereen heeft het wel eens mis!
Weet ik dat ook weer, dat zoiets kan gebeuren.
PtrGte
Contacteer:

tadaa... :wink:
PtrGte
Contacteer:

REMCO-X schreef:""Dit is een veel voorkomend probleem bij vooral nieuwere type renaults...""

Nou ,dan moet ik eerste nog tegenkomen,werk al 6 Jaar bij renault en nog nooit Zo iets meegemaakt,Dus lijkt me stug dat het echt vaak gebeurd
Hier heb je je eerste in 6 jaar! :wink:
Remco_Rs
Contacteer:

Inderdaad dit is de eerste die ik meemaak :D (Y)
GTE 16v
Contacteer:

Bart V schreef:ik geef hem liever ook een extra slag, maar met tang kom je er niet bij gewoon. Maar handvast moet gewoon voldoen normaal gesproken. Die stomme tap van de wisselaar zal wel een slagje los gekomen zijn met losdraaien. :(

Iemand nog tips om je oprit van olie te ontdoen??
nieuwe stenen erin leggen!! :D :lol:
Michiel

Omdraaien werkt ook :wink:
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Steven
Car: M536

Jah alsof dat nognie gezegd is :p
Bart V

LE-Man schreef:
Bart V schreef:ik geef hem liever ook een extra slag, maar met tang kom je er niet bij gewoon. Maar handvast moet gewoon voldoen normaal gesproken. Die stomme tap van de wisselaar zal wel een slagje los gekomen zijn met losdraaien. :(

Iemand nog tips om je oprit van olie te ontdoen??
nieuwe stenen erin leggen!! :D :lol:
mn pa en ik hebben alle stenen eruit gehaald, en de oprit afgegraven tot 40 cm ofzo, zo diep zat namelijk die olie.... :evil:
Plaats reactie