Welke digitale camera moet ik kopen

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
rasit..

Steven (Fiets) schreef:Is d'r al iemand die van z'n ixus V2 afwil? :D

ik weet wel iemand die een weinig gebruikte kodak DX3900 heeft liggen :D
Jasper16v

Marcel dLC schreef:
Jasper clio 16v schreef:waarom letten veel mensen op de megapixels ? dat geeft alleen de resolutie maar aan

3.2 lijkt mij voldoende, tenzij je veel laat uiprinten ofzo of vergroten

je kan beter naar de lens kijken
Inderdaad, voor 'normaal' gebruik (dus niet in de grafische sector, zoals Thijs...) is 3.2mp meer dan zat.
Ik heb ook inmiddels een Canon A70 (niet erg origineel nee... :p ). Gewoon 3,2MP en lekker veel mogelijkheden.
a70 ga ik waarschijnlijk ook aanschaffen, qua prijs/kwaliteit is ie erg goed
Jasper16v

Rene (Mr. TX) schreef:De hoeveelheid megapixels hoeft niks te zeggen over de kwaliteit van de foto's.
Stefijn liet me laatst een paar bijna dezelfde foto's zien, de 1 was gemaakt met een Canon A40 2 megapixels en de ander met een Fuji 5 megapixels.
Nou, die van de A40 was veel mooier, de kleuren waren veel natuurgetrouwer.
inderdaad, de lens zegt veel meer
Rudo

Ik probeer nu al 5 weken aan een Canon Powershot A70 te komen maar tot nu toe kunnen ze Žm niet leveren :(
Er is één firma die Žm verkocht voor 378 euro, en daarvan kreeg ik gisteren een mailtje dat hij weer leverbaar is maar dat de prijs is verhoogd naar 449 euro!!!! :evil: :evil:

Nou, dan kijk ik nog wel even verder....
Marcel B.

Rudo schreef:Ik probeer nu al 5 weken aan een Canon Powershot A70 te komen maar tot nu toe kunnen ze Žm niet leveren :(
Er is één firma die Žm verkocht voor 378 euro, en daarvan kreeg ik gisteren een mailtje dat hij weer leverbaar is maar dat de prijs is verhoogd naar 449 euro!!!! :evil: :evil:

Ik had em destijds met 1 dag in huis, wel met duitse handleiding, maar wel voor 375 :D
Don't walk the grass... smoke it
Tom
Moderator
Car: MB

er is volgens mij ook een canon die veel overeen komt met de A70
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marcel B.

ja de a60, alleen 2.1 mpix
Steven
Car: M536

Es ff een schopje omhoog...

Ik wil ook een digicam, liefst een Ixus omdat die zo lekker gebruiksvriendelijk en multifunctioneel zijn.

Dus ik ben op zoeknaar een Ixus II of een 400, weet iemand nog sites waar ik ze goedkoop kan vinden en de eaxcte verschillen?

Ben 'r een beetje uit (of nooit echt in geweest)
Panoramix

Marcel B. schreef:
Rudo schreef:Ik probeer nu al 5 weken aan een Canon Powershot A70 te komen maar tot nu toe kunnen ze Žm niet leveren :(

Ik had em destijds met 1 dag in huis, wel met duitse handleiding, maar wel voor 375 :D
ff op sites zoals http://www.kieskeurig.nl kijken voor laagste prijs. Scheelt vaak een hoop mbt winkels zoals bcc (met hun laagste prijsgarantie...maar niet mbt internetwinkels)

Ik zie hem bv bij http://www.pick2pay.nl voor 324 euro incl. staan.
Waarom niet meteen een stapje hoger naar de Canon A80? Een euro of 60 duurder maar.

En wat online testen lezen helpt ook wel bij een keuze zoals http://www.dpreview.com, http://www.imaging-resource.com etc.
RJ
Contacteer:

Zelf ga ik voor de Canon EOS 300D. :foto:
Dit omdat ik dan mijn huidige lenzen ook op deze camera kan gebruiken. :smile:
RJ
_Martijn_
Contacteer:

He! nu is die weer rood.
~thijs~
Contacteer:

Steven schreef:Es ff een schopje omhoog...

Ik wil ook een digicam, liefst een Ixus omdat die zo lekker gebruiksvriendelijk en multifunctioneel zijn.

Dus ik ben op zoeknaar een Ixus II of een 400, weet iemand nog sites waar ik ze goedkoop kan vinden en de eaxcte verschillen?

Ben 'r een beetje uit (of nooit echt in geweest)
je kan ook voor de Ixus i gaan, dies wat goedkoper dan de ixus 400 maar heeft wel 4 megapixeltjes en hij ziet er zeker tof uit
Marcel B.

RJ schreef:Zelf ga ik voor de Canon EOS 300D. :foto:
Dit omdat ik dan mijn huidige lenzen ook op deze camera kan gebruiken. :smile:
RJ
:worship:

Steven als je een ixus alleen maar koopt voor de functionaliteit kun je beter een normale powershot kopen, dat zijn niet van die design-camera's en zijn dus stukje goedkoper :)
~thijs~
Contacteer:

dennisrsi schreef:
Thijs RSI schreef:Tis een Canon IXUS 400 geworden, 4 miljoen megapixelstjes met een 32, 128 en een 512 cf kaart :D
Netjes Thijs! :) en hoe bevalt ie?

Ik wil die ook gaan kopen. Aangezien mijn huidige digi cam de Canon S10 (2,1 megapixels) probs geeft. (ja vind je het gek als dat ding al 8300 foto's heeft gemaakt) en de battery is ook niet al te best meer(Nimh) Geheugen heb ik gelukkig al :) 128 en 256 mb cfkaart.
Zo ik heb hem nu een tijdje in gebruik en hij bevald prima(Y)
Steven

Sja met de Ixus II kun je bijv. nog best mooie filmpjes maken, dat vind ik ook wel leuk vandaar die Ixus. En hijs een lekker formaatje :)
Kweenie exact hoe dat zit met die powersnots?
Marcel B.

ze kunnen hetzelfde, alleen zijn ze wat groter :)

Mijn powershot a70 kan op 320x240 en 640x480 filmpjes maken, en dat ziet er best goed uit.
Steven

Ook met geluid en met geluid kunnen afspelen, op je cam dus?
Marcel B.

Jahoor
Steven

Sja als ik zo kijk zie ik de Ixus II voor 312 op z'n goedkoopst en de Ixus 400 voor 400+ (link van Martijn)

Voordeel van de Ixus 400 is de 4mp en de 3x optische zoom. Nadeel is de max filmreso van 320x240.

Ixus II heeft dan 3,2mp 2x optische zoom en filmreso van 640x480.

Denkd at ik toch liever voor de Ixus II ga, goedkoper dus kan er nog een extra geheugenkaart bijkopen en 4mp gebruik je toch bijna nooit. Alleen die extra zoomoptie is misschien nog wel te overwegen. Maar de Ixus II kan wel mooier filmen, wat ik ook nog wel es gebruik :)

De Ixus i kan alleen digitaal zoomen, daar heb je dus weinig aan.
Marcel B.

Volgens http://www.dpreview.com maakt de ixus 2 gebruik van SecureDigital geheugenkaarten ipv compactflash...
Steven

Hmm op canon.nl zie ik daar nix over, isda zo onhandig dan of zijn ze duurder?

Een vriend van me heeft zo'n ding met een apart USB-ding erbij waar je het kaartje in kan doen, werkte prima?
Marcel B.

http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... sp?specs=1

Daar staat et bij, kijk op zich maakt et geen hol uit welke opslagmethode ie gebruikt, maar securedigital is ietsje duurder...
ronald clio

canon powershot s45! :worship:
maakt mooie pics!
Priyantha
Contacteer:

Iemand die al een D-SLR heeft ?
Ben op dit moment een beetje aan het kijken naar zo'n cam, en tegelijkertijd hard aan het sparen :lol:.
Mr Bullet (Sietze)
Contacteer:

maikel schreef: En wat is de kwaliteit van de toestellen van sony?
Sony heeft goede kwaliteit foto's! En werkt heel makkelijk heb met meerdere toestellen gewerkt maar ik zou een Olympus nemen die is het beste op het gebied van digitale fotografie. Er is nog een betere maar das een Minolta alleen die gaat richting de 1500 pleuro! Ik heb zelf eentje van Olympus 1.3 mpixel en eentje van de aldi (medion) 4.1 mpixel en die bevallen allebij prima alleen de lens van de medion is wat minder qua belichting. Het verschil in 2 of 4 batterijen is niet van belang! Neem alleen geen compact flash geheugen dit is er traag met wegschrijven. Ik heb helaas geen ervaring met canon!

Ik hoop dat je er wat aan hebt
-Ray-
Contacteer:

ik zweer bij m'n ixus V2, en zo velen met mij. zeker nu is de prijs-kwaliteit verhouding erg goed.

lekker klein, oplaadbare accu, geen plastic gevalletje. filmpjes met geluid, gewoon top :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven

Juist daarom neem ik een Ixus II, nu ongeveer 370 euro met 128 mb. 640x480 filmpjes en 3.2mp.

Daar red ik het voorlopig wel ff mee :)
Plaats reactie