16V dashbord in een RSi

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Joost R

Mensen ik heb een vraagje.

Ik zit er over te denken om een 16V dasbord (alleen de bovenkant dus) in mijn RSi te bouwen, nou is mijn vraag of iemand ervaring heeft met het aansturen van de meters die daar in zitten?
[rsi]peerke

Joost,

De dash van een 16V is toch al volledig identiek aan die van de RSi?? Ik heb een paar 16V's en ook 2 RSi's gehad, maar het verschil heb ik nooit kunnen ontdekken hoor!

Of begrijp ik je vraag niet goed?????
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Uhm... Zitten bij de RSi's dan ook oliepeil, olietemp en oliedruk meters?

Ik dacht dat dat alleen in 16V's en Willi's zat... :s
-=Chuckie=-
Contacteer:

Merijn schreef:Uhm... Zitten bij de RSi's dan ook oliepeil, olietemp en oliedruk meters?

Tja in die waan heb ik ook geleefd tot nu toe :p
Tijn
Contacteer:

Joost R schreef:Mensen ik heb een vraagje.

Ik zit er over te denken om een 16V dasbord (alleen de bovenkant dus) in mijn RSi te bouwen, nou is mijn vraag of iemand ervaring heeft met het aansturen van de meters die daar in zitten?
in verband met de prijs van sensoren en de kwaliteit van de metertjes denk ik dat je beter af bent met drie VDO metertjes naar eigen smaak in een paneeltje bouwen. ...

maar voor de originele metertjes kan je denk ik het beste even een werkplaatshandboek scoren...
there is no spoon.
[rsi]peerke

Merijn schreef:Uhm... Zitten bij de RSi's dan ook oliepeil, olietemp en oliedruk meters?

Ik heb toch echt gelijk hoor!! :)
Kennelijk worden de RSI's ook op dit punt onderschat.......
[rsi]peerke

Ik heb veel clio's gehad, (RSi's, 16V's en -heel kort- 'n willie)maar als ik uit dit rijtje 1 auto zou mogen kiezen obv rijplezier/duurzaamheid/value for money, dan werd het zeker een RSI!

Maar da's persoonlijk :)
[rsi]peerke

Dus Joost,

Met alle respect, heb jij wel een echte RSI??????
~thijs~
Contacteer:

[rsi]peerke schreef:

Dus Joost,

Met alle respect, heb jij wel een echte RSI??????
De fase 1 RSi en ik meen de fase 2 RSi hadden geen extra meters, de fase 3 RSi daarintegen wel die zijn voorzien van hetzelfde dash als de 16V's

en wat ik tot nu toe altijd begrepen heb is het aansluiten van die extra meters een helse klus, waarom zou ik nie weten
Marc

Peerke peerke toch, je kennis schiet een beetje te kort :lol: :lol:
Thijs heeft gelijk ph I&II hebben een gewoon dash. maar de phIII zijn een beetje geupgraded omdat er toen geen 16V meer leverbaar was en het ook een beetje end of the model editie was.

Cheers
Alrik

Yep dat klopt, in de phase I & II zitten geen extra metertjes..

Ik heb zelf een phase III en hier zitten ze wel in !
[rsi]peerke

Mijn eerste RSI was er 1 uit 1993.De tweede RSi was er 1 uit 1997.

Volgens jullie zaten er dus in die '93 er geen extra metertjes???? Ik zou bijna zweren dat ze er wel inzaten......

Indien jullie gelijk hebben, dan bied ik hierbij mijn oprechte verontschuldigingen aan voor het geven van foute info.
~thijs~
Contacteer:

kan wel effe een fotootje maken :) of de vorige eigenaar van je auto heeft ze zelf ingebouwd :wink:
Joost R

Jah idd ik heb dus wel een echte RSi echter zonder de exra metertje, maar goed dat dashbord is zo over gezet, maar ik begrijp dat het zelf aansluiten van de metertjes niet echt handig gaat. toch es even informeren naar een werkplaatshandboek ergens.
ronald clio

Alleen de RSI LONGCHAMP van 1996 / 97 hebben de 16v meters meegekregen daarvoor had je een gewoon dashboard erin zitten..
Zon dash lijkt mij ook wel flex om erin te hebben.. :worship:
Marc

ronald clio schreef:Alleen de RSI LONGCHAMP van 1996 / 97 hebben de 16v meters meegekregen daarvoor had je een gewoon dashboard erin zitten..
Zon dash lijkt mij ook wel flex om erin te hebben.. :worship:
Ook niet helemaal juist, de "gewone" RSI van '96 heeft ook de 3 metertjes. Alle phase III Clio's RSI hebben ze.

Cheers
Stefan S.

Persoonlijk vind het het jammer, je ziet steeds vaker mensen met een RSI met een 16V motorkap, 16V interieur ofzo. Ik heb zoiets van:" koop dan een 16V ipv een RSI. Je kunt een RSI ook erg mooi uitbouwen zonder dat die dan op een 16V lijkt. Ik vond het juist mega lachen, want vaak dachten die gasten met een Golf GTI dat het gewoon een clio 1.4 of 1.2 was en dan gewoon lekker weggassen bij een stoplicht >-) :p
~thijs~
Contacteer:

Maar ja, die extra metertjes zijn wel errug handig weet je, dan zie je tenminste wanneer je kan planken :)
Joost R

~thijs~ schreef:Maar ja, die extra metertjes zijn wel errug handig weet je, dan zie je tenminste wanneer je kan planken :)
Precies, heb net van christian al de bovenkant van het dashbord opgehaald. Nu nog de metertjes scoren.
~thijs~
Contacteer:

Joost R schreef:
~thijs~ schreef:Maar ja, die extra metertjes zijn wel errug handig weet je, dan zie je tenminste wanneer je kan planken :)
Precies, heb net van christian al de bovenkant van het dashbord opgehaald. Nu nog de metertjes scoren.
Hou me effe op de hoogte of de boel makkelijk aan te sluiten is Joost?
ronald clio

die van mij is verder nog origineel behalve de velgen..
is idd wel leuk met de golf gti tjes vergissen zich vaak! :lol:
Eelko

Heb er zelf ook wel eens aan gedacht om het erin te plaatsen maar schijnt een lastig werkje te zijn!!
Ben erg benieuwd of het lukt.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

dtune_stefan schreef:Persoonlijk vind het het jammer, je ziet steeds vaker mensen met een RSI met een 16V motorkap, 16V interieur ofzo. Ik heb zoiets van:" koop dan een 16V ipv een RSI. Je kunt een RSI ook erg mooi uitbouwen zonder dat die dan op een 16V lijkt. Ik vond het juist mega lachen, want vaak dachten die gasten met een Golf GTI dat het gewoon een clio 1.4 of 1.2 was en dan gewoon lekker weggassen bij een stoplicht >-) :p
Niet alleen met een RSI, Er is nog een andere 1.8 :wink: :wink:
Alrik

Inderdaad jah, veel mensen vergissen zich in de RSi 8)

Ik heb nou ± 6 maand een RSi Longchamp en het bevalt me goed (Y)
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Frits schreef:
dtune_stefan schreef:Persoonlijk vind het het jammer, je ziet steeds vaker mensen met een RSI met een 16V motorkap, 16V interieur ofzo. Ik heb zoiets van:" koop dan een 16V ipv een RSI. Je kunt een RSI ook erg mooi uitbouwen zonder dat die dan op een 16V lijkt. Ik vond het juist mega lachen, want vaak dachten die gasten met een Golf GTI dat het gewoon een clio 1.4 of 1.2 was en dan gewoon lekker weggassen bij een stoplicht >-) :p
Ook met een 1.4 kan je een menig auto laten schikken hoor :D :D :p
turboman
Contacteer:

Alrik schreef:Inderdaad jah, veel mensen vergissen zich in de RSi 8)

Hoi Alrik, ik heb ook een RSi Longchamp.
Heb je mijn RSi site al gezien?
Het is een prima auto (alleen motorlwawaai boven de 120 km/h en bij koude remmen hoor je deze duidelijk als je goed doorremt).

Heb je afbeeldingen van je RSi voor me? Ik wil ze dan op m'n site zetten.

OVERIGE:
RSi fase 3 (ook de Longchamp) heeft het volledige 16V interieur (dus ook de 3 meters voor oliepeil, -druk en -temperatuur).
turboman
Contacteer:

Frits schreef:
Yep, die met 95 pk (monopoint inspuiting).
turboman
Contacteer:

[img]http://www.turboman.nl/CLIORSI2.jpg[/img]
[img]http://www.turboman.nl/230602E.jpg[/img]

Verlengd RSi dashboard fase 3

Wie weet wat de pijltjes naar beneden en naar boven wijzend op de rechter schakelaarhendel betekenen (boordcomputer of radio Renault ???) NIEMAND kan het me vertellen, zelfs de dealer niet en ook niet de autozaak waar ik de auto gekocht heb ??!!
Mijn RSi heeft geen boordcomputer! en ook geen radio Renault, dus ik kan er niets mee... Het is ook niet de interval voor de ruitewissers.... Wat is het dan wel ?!!!
Robke
Car: Lexus IS250

Cruise control??
speedline

Die ruitenwisselhandle met schakelaar is va een model met boordcomputer. Waarschijnlijk vervangen voor zo'n exemplaar.

Joost, stuur ff een pm voor het Clio 16v aansluitschema. Ook die extra meters staan precies beschreven.

Grtz,

Zzpeedie.
~thijs~
Contacteer:

speedline schreef:Die ruitenwisselhandle met schakelaar is va een model met boordcomputer. Waarschijnlijk vervangen voor zo'n exemplaar.

Joost, stuur ff een pm voor het Clio 16v aansluitschema. Ook die extra meters staan precies beschreven.

Grtz,

Zzpeedie.
Heb je die Speedie???? aansluitschema om die meters aan te sluiten in een RSi
Joost R

speedline schreef:Die ruitenwisselhandle met schakelaar is va een model met boordcomputer. Waarschijnlijk vervangen voor zo'n exemplaar.

Grtz,

Zzpeedie.
PM :D
Marc

turboman schreef:
Alrik schreef:Inderdaad jah, veel mensen vergissen zich in de RSi 8)

Hoi Alrik, ik heb ook een RSi Longchamp.
Heb je mijn RSi site al gezien?
Het is een prima auto (alleen motorlwawaai boven de 120 km/h en bij koude remmen hoor je deze duidelijk als je goed doorremt).

Heb je afbeeldingen van je RSi voor me? Ik wil ze dan op m'n site zetten.

OVERIGE:
RSi fase 3 (ook de Longchamp) heeft het volledige 16V interieur (dus ook de 3 meters voor oliepeil, -druk en -temperatuur).
Aaaaah dus dat lawaai van de remmen is normaal, ik begon me al een beetje zorgen te maken. Vooral met dit natte en koude weer hoor je de remmen erg goed als ie nog koud is.

Cheers 8)
~thijs~
Contacteer:

Anders iemand enig idee of er standaard op een RSi een aansluitpunt zit om een olietemperatuur sensor aan te sluiten? Misschien dat ik dan alleen een olietemeratuur meter aansluit met zo'n ding op me deurstijl!
turboman
Contacteer:

~thijs~ schreef:Anders iemand enig idee of er standaard op een RSi een aansluitpunt zit om een olietemperatuur sensor aan te sluiten? Misschien dat ik dan alleen een olietemeratuur meter aansluit met zo'n ding op me deurstijl!
Motorisch e.d. zit er tussen de Clio RSi fasen minimaal verschil dat je mag aannemen dat de voorbereiding op de 3 oliemeters ook op de fasen RSi zit die de oliemeters niet hebben (c.q. 16V dashboard)
Plaats reactie