Vrijdag heb ik mn olie en oliefilter vervangen, dat is opzich een routine klusje, en je zou haast zeggen dat dat niet fout kan gaan. Ik heb daarna nog 200 kilometer gereden met de auto, en ook 200 km per uur gereden, en alles ging gewoon goed.
Echter de volgende ochtend start ik die auto, en binnen 5 seconden ligt er 2 liter olie op mn oprit, het had weinig gescheeld of hij was droogelopen

Dus ik na een hoop gegodver nieuwe olie gehaald en een filter. Wat blijkt nou, zat het oude filter (eigenlijk de nieuwe dus) GEWOON LOS. Je zou haast zeggen dat ik hem niet goed vastget heb, maar ik heb mischien wel 200 van die dingen vervangen, dus gok toch dat hij wel goed zat eigenlijk. Maargoed, heb dus nieuwe filter erop gezet, extra vast ook, en nieuwe olie erin. Starten en lopen, niks aan de hand, heb er een stuk mee gereden, niks aan de hand.
En nou komt het..
Ik start die auto vannochtend, NIKS aan de hand, ik rij naar mn werk, pleur die auto op de brug, laat hem ff stationair draaien, sta ondertussen ff met iemand te praten, en VERDOMD, weer een plas olie onder mn auto, dit keer was er slechts een halve liter uit, en WEER zat het filter los, kon hem kwartslag geven ofzo, Ik heb hem weer vastgezet in warme toestand, en olie bijgevuld, en gereden. Nu is alles weer droog, maar ben toch bang dat dit weer gaat gebeuren. Opzich weet ik dan wel wat de oorzaak is denk ik (tapeinde warmtewisselaar)
maar mijn vraag is: Heeft IEMAND dit wel eens meegemaakt?? Ik snap er echt geen moer van, een filter KAN en MAG niet zomaar loslopen ondanks warmte verschillen, en ik hem hen echt ZEKERWETEN vastgezet.

Gr Bart