Probleem GTE

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
GTE 16v
Contacteer:

ok! ik reed afgelopen maandag lekker hiero door Baarn.. werd ik in ene gebeld.. dus jah! ik stopte ff.. was wel een ruzie makend gesprek namelijk! :p maargoed! na 10 min merkte ik in ene dat me ramen ging beslaan, dat vond ik wel raar! want de motor liep nog en de kachel stond lekker aan! op standje 4! dus ik voelen, K*T geen warme lucht?!? dus ik kijk naar mijn temp meter :~ shit! dik in het rood.. en ik pakte mijn contactsleutels beet om hem uit te zetten.. maar hij sloeg uit!(vast.. of warmloper leek et wel) dus ik ooooh!! nee heh! dik sneeuwen buiten, klep open.. jah hoor.. dikke stoom! radiateur stond af te blazen.. dus ik kijk ff op de koelvloeistof reservoir.. nou die was dus gewoon leeg!! terwijl ik die smiddags nog had bij gevult!! dus jah! beetje vreemd.. dus ik had hem ff laten afkoelen.. gauw naar de pomp(1km rijden gelukkig) ff 2l koelvloeistof erin gedondert.. en hij liep kut!! op 3 poten leek wel! dus ik oooh nee heh! lekke koppaking ofzo! dus jah, et leek er allemaal wel op.. maar ik had geen water in de olie, koelvloeistof borrelde niet.. heel vaag allemaal.. maar als ik ging rijden leek et wel een machine geweer!! dik knallen enz.. dus gisteren kwamen ff vrienden van mij kijken.. en jah die vonden het allemaal vreemd, toen zei 1 van me vrienden.. hee! er ligt koelvloeistof op je bak!?!? dus ik kijken, hmm zag niks.. kop was wel nat enz! dus we d8ten koppaking naar buiten uit geknalt ofzo! maargoed verder niet echt gekeken(kerst heh) dus net zat ik ff wat te rommelen in me auto.. dus ik d8 ach ik start hem ff.. nou starten en lopen!?! nou liep prima.. dus ik liet hem een tijdje lopen.. word warm enz.. dus in ene ruik ik koelvloeistof.. ik kijken.. kijken.. ah! bij de termostaat! koelslang van de kop naar de radiateur lek!! dus ik gas geven, kijken of ie erger ging lekken.. dus.. gas.. vroem vroem! :p hield het op met lekken?!?!? heel raar!! dus ik een stukje rijden.. hmm!! kon weer volgas geven! reed gewoon weer perfect!(geen geknal enz) maar ik zit eenbeetje met vragen.. wat kost die koelslang? en jah, dat raar lopen waar zou dat door komen? bougie niet goed ofzo?(door de intense hitte) hebben jullie miss ideeen?!? ik weet het namelijk allemaal niet meer!

Alvast bedankt! :)

[img]http://members.lycos.nl/leov3/105_0552%20duidelijk.JPG[/img]

ok! dit is mijn blokkie! let ff niet op de gele
motorkap! moet nog gespoten worden :lol:

1. dit is het punt waar ik het koelvloeistof eruit zag spuiten!!
2. hier druppelde het.. maar dat kan ook van punt 1 afkomen..
Patrick L.

dat is het thermostaathuis, michien werkt je thermostaat niet, blijft ie dicht staan en/of opent ie te laat, waardoor de motor te warm loopt en mischien door de hoge druk bij de slangaansluting begint te lekken.
Je kunt het thermostaathuis eens open maken en de thermostaat eruit halen en controleren in een bak met goed heet water, kijk je of ie opent.
GTE 16v
Contacteer:

hmm jah, hij werd altijd wel aardig warm! maar zodra ik reed werd ie gewoon een mooie temp! maar zodra ik file reed klom ie wel gauw naar het 3de streepje.. maar dan gaat de ven aan... en daalt ie.. ietsie hoorde van mensen dat et gte kwaal is..
Ad van Haperen
Contacteer:

LE-Man schreef:hmm jah, hij werd altijd wel aardig warm! maar zodra ik reed werd ie gewoon een mooie temp! maar zodra ik file reed klom ie wel gauw naar het 3de streepje.. maar dan gaat de ven aan... en daalt ie.. ietsie hoorde van mensen dat et gte kwaal is..
ja dat is een GTE kwaal de meine loopt ook bij file miminaal tot het derde streepje.
Vos

Is idd een GTE kwaal handgeschakelde fan doet wonderen :wink: !
Clio 16v.....
Ad van Haperen
Contacteer:

Vosje schreef:Is idd een GTE kwaal handgeschakelde fan doet wonderen :wink: !
Ja idd denk dat ik daar ook aanmoet want volgens mij doet mij fan het niet meer als ik de sleutels uit het contact haal. :S
Vos

Hooliead schreef:
Vosje schreef:Is idd een GTE kwaal handgeschakelde fan doet wonderen :wink: !
Ja idd denk dat ik daar ook aanmoet want volgens mij doet mij fan het niet meer als ik de sleutels uit het contact haal. :S
deden mijn vorige ook niet..... gewoon ff in de auto blijven zitten :D
Clio 16v.....
Steven
Car: M536

Hooliead schreef:
LE-Man schreef:hmm jah, hij werd altijd wel aardig warm! maar zodra ik reed werd ie gewoon een mooie temp! maar zodra ik file reed klom ie wel gauw naar het 3de streepje.. maar dan gaat de ven aan... en daalt ie.. ietsie hoorde van mensen dat et gte kwaal is..
ja dat is een GTE kwaal de meine loopt ook bij file miminaal tot het derde streepje.
Nix GTE kwaal, gewoon even een ander thermocontact halen, volgens mij zijn het dezelfde aansluitingen van een GT.

Weet ff niet exact de temperaturen uit me hoofd, dacht dat je ene 88-92 moest hebben of iets in die buurt. Dus gewoon 1 die eerder schakelt.
GTE 16v
Contacteer:

jah maar waarom hebben alle gte's dat dan?!? beetje raar of nie? ik moet nu dus een nieuwe koelslang kopen van de kop(thermostaat) naar de radiateur.. eenig id hoeveel dat kost(+ bestel code?!)
Danny van Duren
Car: GTT

dit is helemaal geen gte kwaal 2 weken geleden nog een rally met mijn gte gereden en daarna in de file toen we naar huis reden en nergens last van.
speedline

Dit is geen kwaal maar beroerd onderhoud...

En waarom heb je er in hemelsnaam mee doorgereden? :(
Vos

speedline schreef:Dit is geen kwaal maar beroerd onderhoud...

En waarom heb je er in hemelsnaam mee doorgereden? :(
wat een onzin :@ heb je zelf een gte??? nagevraagd of meerdere mensen hier last van hebben??

dit komt bij heel veel gte's voor

en dat van beroerd onderhoud is helemaal onzin. bij mijn eerste GTE zaten boekjes alles bij van de dealer en de beurten die hij gehad heeft.... de auto heeft nu 110000 km gelopen en heeft er last van!

@steven: als dit aan het thermocontact ligt en meerdere hebben er last van is dit dus wel een kwaal! of niet???
Clio 16v.....
Tom
Moderator
Car: MB

is idd wel aan het onderhoud te wijten zou ik zeggen (zoals Stevie en speedline zeggen). Dit wordt namelijk ook vaak van de GTT gezegd maar dat is het hetzelfde liedje. Als je zorgt voor een goede werkende thermostaat en thermocontact, een goede rad. en nieuwe koelvloeistof moet dat ding gewoon goed koelen!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tijn
Contacteer:

Tom schreef:is idd wel aan het onderhoud te wijten zou ik zeggen (zoals Stevie en speedline zeggen). Dit wordt namelijk ook vaak van de GTT gezegd maar dat is het hetzelfde liedje. Als je zorgt voor een goede werkende thermostaat en thermocontact, een goede rad. en nieuwe koelvloeistof moet dat ding gewoon goed koelen!!
precies. en dus niet, zoals het meeste onderhoud op klein budget gebeurd, alleen dat vervangen dat stuk gaat, maar gewoon af en toe een frisse plets goede koelvloeistof, een radiateur heeft niet het eeuwige leven, ook niet als hij nog niet lek is, een goed werkende waterpomp pomp veel efficienter dan eentje die nog net niet aan vervanging toe is....

idem voor de GTT eigenlijk.
there is no spoon.
Riël
Über-Spammer

inderdaad. Dingen slijten allemaal, zijn niet allemaal kwaaltjes.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Mrtn
Car: R5GTT

GTE's (maar ook andere type's) zijn oud en lopen nu verhoogd risico dat bijv. de thermostaat het begeeft, dat meerdere dit nu blijkbaar hebben zegt niets over een kwaal, maar over het feit dat ze rond rijden met oude (slijtbare) onderdelen :wink:
Mrtn = Maarten
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

ZO DAS DUIDELIJK :lol:

Maar wel waar , preventief onderhoud is belangrijk en ja soms duur , maar koop dan een mooie fiets want elke oudere auto zal dit probleem "kunnen" hebben.
Riël
Über-Spammer

Ach, renault-gek zijn is een kwaal op zich...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Vos

Riël schreef:Ach, renault-gek zijn is een kwaal op zich...
:wink:
Clio 16v.....
GTE 16v
Contacteer:

haha, jah idd! we hebben allemaal last van een kwaal! :lol:

Nou goed! hij is weer gefixed! lekt geen koelvloeistof meer! hij rijd ook perfect! ik heb de radiator doorgespoelt(met azijn ofzo.. vriend van me deed et ff) en nieuwe slang erop, gelijk maar ff olie+olie filter, bougies vervangen... morge nieuwe banden erom, ff kijken of ik vande week me gele koni's kan halen! jaja! schiet op!! en mijn blokkie heeft 250dkm gelopen! en echt rijd nog super! moet alleen binnenkort de distributie vervangen... maarjah! hoort erbij!

bedankt voor jullie hulp! :)
GTE 16v
Contacteer:

ok mensen!! nou het volgende probleem weer met mijn auto!! jaja! ben niet eens 3 dagen verder, en heb het volgende probleem alweer!

ik reed net naar huis! en was gelukkig bijna thuis! remde ik voor een drempel en trapte ik mijn koppeling in om terug te schakelen.. viel in ene me motor uit?!? maar! het raare is! ik heb van 3 t/m 5 gereden!! en geen problemen! merkte wel SOMS dat als ik reed dat hij een slag oversloeg?!? maargoed! nu start hij dus niet meer, ik had ff een bougie los gehaald! en ff gekeken of hij vonkte! nou hij vonkte wel degelijk! en goed! bougie was verder niet nat(mooi koffie bruin, tikje wittjes) maarjah! wat kan dit zijn denken jullie?!? ik snap het echt niet, benzine pomp hoor ik gewoon nog(zijn nieuwe bougies, zitten net 2 dagen in)

plz! help!!
Robert Turbo

Misschien je distributieriem.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
GTE 16v
Contacteer:

jah, maar hij vonkt nog wel! en het onsteking rotor zit toch aan de nokkenas vast toch?!?
GTE 16v
Contacteer:

echt niemand ideeen?!?
Jan-Geert (Momentsleutel)

check je kabels eens :) bougiekabels wel te verstaan
GTE 16v
Contacteer:

Jan-Geert (Momentsleutel) schreef:check je kabels eens :) bougiekabels wel te verstaan
zijn miss 6 maanden oud!!
Robert Turbo

LE-Man schreef:
Jan-Geert (Momentsleutel) schreef:check je kabels eens :) bougiekabels wel te verstaan
zijn miss 6 maanden oud!!
Ja, maar wat net nieuw is, kan ook stuk gaan.
Renault 5 GT Turbo "EVO"
Bart V

LE-Man schreef:echt niemand ideeen?!?
Mischien toch wel iets met je brandstoftoevoer, ff kijken dus of hij wel benzine krijgt....
speedline

Vosje schreef:wat een onzin :@ heb je zelf een gte??? nagevraagd of meerdere mensen hier last van hebben??

dit komt bij heel veel gte's voor

en dat van beroerd onderhoud is helemaal onzin. bij mijn eerste GTE zaten boekjes alles bij van de dealer en de beurten die hij gehad heeft.... de auto heeft nu 110000 km gelopen en heeft er last van!

@steven: als dit aan het thermocontact ligt en meerdere hebben er last van is dit dus wel een kwaal! of niet???
+ bovenstaande =

Onzin he?

(N)
Bekend figuur binnen rtc kringen schreef:De meeste eigenaren van een GTE rijden deze omdat ze de "ellende" van een GTT niet willen. Met als gevolg dat er aan die GTE's helemaal geen onderhoud gepleed wordt...
:lol:

Grtz,

Zzpeedie.
Ad van Haperen
Contacteer:

LE-Man schreef:ok mensen!! nou het volgende probleem weer met mijn auto!! jaja! ben niet eens 3 dagen verder, en heb het volgende probleem alweer!

ik reed net naar huis! en was gelukkig bijna thuis! remde ik voor een drempel en trapte ik mijn koppeling in om terug te schakelen.. viel in ene me motor uit?!? maar! het raare is! ik heb van 3 t/m 5 gereden!! en geen problemen! merkte wel SOMS dat als ik reed dat hij een slag oversloeg?!? maargoed! nu start hij dus niet meer, ik had ff een bougie los gehaald! en ff gekeken of hij vonkte! nou hij vonkte wel degelijk! en goed! bougie was verder niet nat(mooi koffie bruin, tikje wittjes) maarjah! wat kan dit zijn denken jullie?!? ik snap het echt niet, benzine pomp hoor ik gewoon nog(zijn nieuwe bougies, zitten net 2 dagen in)

plz! help!!
Dit heb ik dus ook gehad. is nu een maandje geleden. en toen stond ik bij mijn vriendin thuis en heb (ondanks dat het niet mag omdat ik een KAT heb.) hem aan proberen te durwn dit ging niet maar daarna kreeg ik hem wel weer gewoon gestart. en heb sindsdien nergens meer last van gehad.
Ad van Haperen
Contacteer:

speedline schreef:
Bekend figuur binnen rtc kringen schreef:De meeste eigenaren van een GTE rijden deze omdat ze de "ellende" van een GTT niet willen. Met als gevolg dat er aan die GTE's helemaal geen onderhoud gepleed wordt...
als dit op mij gericht is. Ik geef mijn GTE meer onderhoud dan de meeste mensen hier aan hun GTT hoor dat weet ik zeker. twee keer in het jaar een grote beurt. alle vloeistoffen en andere om de 2/3 weken controleren op iets wat niet klopt etc.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

:lol: :lol: :lol: dan snap ik er niets meer van !
Ad van Haperen
Contacteer:

jochem de haas schreef::lol: :lol: :lol: dan snap ik er niets meer van !
ik heb er nu geen problemen meer mee he dus ik snap er ook niets meer van kan er alleen niet mee zitten. :lol:

er zit gewoon alleen 1 GROOT nadeel aan de GTE en dat is dat ze hem nergens kennen. Ook niet bij de Renault (terwijl deze motor toch ook in andere renault's is geleverd)
Vos

als je toch iets nodig hebt van het motorblok ga je naar de dealer en bestel je gewoon het onderdeel van een 19 txe.... zelfde blok.....
Clio 16v.....
Ad van Haperen
Contacteer:

Vosje schreef:als je toch iets nodig hebt van het motorblok ga je naar de dealer en bestel je gewoon het onderdeel van een 19 txe.... zelfde blok.....
ja idd dat weet ik dus inmiddels ook maar in het begin wist ik dat dus niet. en dan kun je dus echt UREN zoeken als je een klein onderdeeltje moet hebben.

(is het blok echt EXACT hetzlefde btw?
Plaats reactie