[ClioRSI]gillend geluid

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
~thijs~
Contacteer:

Met dit koude weer heb ik ineens als ik koud start de eerste 1 a 2 kilomter een soort van gillend geluid wat geen V-snaar is en niet constant is. Als de motor wat warmer word gaat het geleidelijk weg, het geluid gaat met de toeren van de motor mee.

iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn???
Calle

V-snaar te strak staan? Dan gaat hij meestal gillen, en waarschijnlijk is hij dan ook best versleten. Als het warmer wordt onder de kap zet dat ding een beetje uit dus zou dat het wegvallen van het gillen kunnen verklaren, maar ze mogen ook niet al te ver rekken, dan zou hij niet goed meer werken.
-=Chuckie=-
Contacteer:

Ja ik zou het toch in eerte instantie in je snaar zoeken
~thijs~
Contacteer:

Tis dus geen V-snaar, alleen het geluid lijkt er een beetje op
Steven
Car: M536

Stuurbekrachtiging? Of je waterpomp misschien...
~thijs~
Contacteer:

Ik stuur nog met spierkracht dus das het niet, waterpomp zou kunnen misschien

Iemand anders nog opties??
Marcel B.

brandstofpomp?
Don't walk the grass... smoke it
jeroen.k

Brandstofpomp is meer piepend...bij gillende kan het haast niet anders als je V-snaar... :s Misschien de bak? Weet niet wat voor geluid kapotte lagers in je bak maken?
Anonymous

jeroen.k schreef:Brandstofpomp is meer piepend...bij gillende kan het haast niet anders als je V-snaar... :s Misschien de bak? Weet niet wat voor geluid kapotte lagers in je bak maken?
Stiekem een turbo gemonteerd, gillende keukenmeid onder de kap geplaatst ? :lol:
~thijs~
Contacteer:

Matthijs schreef:
jeroen.k schreef:Brandstofpomp is meer piepend...bij gillende kan het haast niet anders als je V-snaar... :s Misschien de bak? Weet niet wat voor geluid kapotte lagers in je bak maken?
Stiekem een turbo gemonteerd, gillende keukenmeid onder de kap geplaatst ? :lol:
hahahahhahah was het maar zo van die turbo!!!

Hoop niet dat het me bak is!!! Het geluidje duurt dus maar een minuut of 2 ofzo en gaat niet achter elkaar door, tis voornamelijk met gas geven
Anonymous

valse lucht (slangen willen nog wel eens gek doen met dit weer) verder lager van je dynamo of waterpomp..... pekel weet je wel :(
Stefan S.

Zijn het niet de 200.000 muggen van Raymond zijn RSI :D
R(ay)Si

dtune_stefan schreef:Zijn het niet de 200.000 muggen van Raymond zijn RSI :D
Ik hoop het niet voor hem :D . Maar "mijn" muggen blijven bijna altijd zoemen. Die zakken niet meer af :( . Januari gaat ie uit elkaar, en dan vliegen ze hopelijk weg :) !
Alleen nog maar VW!
Steven
Car: M536

Als ie ook piept in z'n vrij dan ist iig niet de bak.

Kijk eens goed onder de kap en trek es aan je gaskabel en probeer het te lokaliseren?

Het lijkt op een kogellager wat rot is idd....
~thijs~
Contacteer:

Dan is het niet me bak i.i.g. lager hoop ik ook niet, ik zal van het weekend is effe me klep open trekken en aan me kabel sjorren, maar het kan dus nix tijdelijks zijn door de kou??
Jeroen-16v

Ik denk het te weten thijs,

Het is of je looprol, of je spanrol.
Ik heb het ook gehad, en heb ook overal naar gezocht.
Ik heb toen mijn distributiesnaar maar vervangen, en kwam er achter dat het mijn looprol was. Die ook meteen vervangen, en het was weer als nieuw. succes iig.
Calle

Oja, Cliko's hebben een distributiesnaar en geen ketting, daar had ik even niet aan gedacht. Dat lijkt me wel eens de winnende suggestie. :beer:
~thijs~
Contacteer:

~thijs~ schreef:Tis dus geen V-snaar, alleen het geluid lijkt er een beetje op
:wink:

denk toch meer aan een lager, het is echt alleen als het echt koud is (ongeveer 0 Graadjes) en het komt in de buurt van me verdelerkap vandaan, achter me kleppendenksel
Haas
Car: Megane RS

uit het overeenkomende geluid wat jij omschrijft en mijn eigen auto zeg ik: versleten dynamolagers...Dit wordt ook steeds erger...:(
r5alpine-turbo

en dit kan je testen door de v-snaar eraf te halen en dan te starten.is het dan weg,dan weet je genoeg
~thijs~
Contacteer:

~Haas~ schreef:uit het overeenkomende geluid wat jij omschrijft en mijn eigen auto zeg ik: versleten dynamolagers...Dit wordt ook steeds erger...:(
Dynamo is nog geen jaar oud!! enne het geluid duurt hooguit 2 minuten en ik heb het niet altijd alleen als het vriest
Haas

hhhmmmzz...das dan vreemd. Het klinkt bij mij precies hetzelfde als hoe jij t omschrijft. het begon ook met de eerste minuut, maar werd steeds erger. Nu ist zo erg dat t net is of ik een turbo heb...:(

Had je een ruildynamo van Renault btw?
Riël
Über-Spammer

~thijs~ schreef:
~Haas~ schreef:uit het overeenkomende geluid wat jij omschrijft en mijn eigen auto zeg ik: versleten dynamolagers...Dit wordt ook steeds erger...:(
Dynamo is nog geen jaar oud!! enne het geluid duurt hooguit 2 minuten en ik heb het niet altijd alleen als het vriest
testen kan geen kwaad. Kan ook de snaar zelf zijn die door de kou wat piept ofzo.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
~thijs~
Contacteer:

idd testen kan geen kwaad :)
Haas

~Haas~ schreef: Had je een ruildynamo van Renault btw?
moet zelf ook een nieuwe namelijk, maar vind een ruildynamo btje duur eigenlijk...
~thijs~
Contacteer:

~Haas~ schreef:
~Haas~ schreef: Had je een ruildynamo van Renault btw?
moet zelf ook een nieuwe namelijk, maar vind een ruildynamo btje duur eigenlijk...
Poeheej volgens mij had ik een gereviseerde idd, me garage heeft um besteld voor me en die zijn geen reno dealert (reno dealerts zijn te duur)
~thijs~
Contacteer:

mmmmmmmm Ik moet wachten totdat het weer gaat vriezen, nu kan ik helemaal nix tjekkuh als ik ook nix hoor he :wink:
turboman
Contacteer:

waterpomp ?
Plaats reactie