Met dit koude weer heb ik ineens als ik koud start de eerste 1 a 2 kilomter een soort van gillend geluid wat geen V-snaar is en niet constant is. Als de motor wat warmer word gaat het geleidelijk weg, het geluid gaat met de toeren van de motor mee.
iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn???
[ClioRSI]gillend geluid
V-snaar te strak staan? Dan gaat hij meestal gillen, en waarschijnlijk is hij dan ook best versleten. Als het warmer wordt onder de kap zet dat ding een beetje uit dus zou dat het wegvallen van het gillen kunnen verklaren, maar ze mogen ook niet al te ver rekken, dan zou hij niet goed meer werken.
-
- Contacteer:
Ja ik zou het toch in eerte instantie in je snaar zoeken
Tis dus geen V-snaar, alleen het geluid lijkt er een beetje op
Ik stuur nog met spierkracht dus das het niet, waterpomp zou kunnen misschien
Iemand anders nog opties??
Iemand anders nog opties??
Stiekem een turbo gemonteerd, gillende keukenmeid onder de kap geplaatst ?jeroen.k schreef:Brandstofpomp is meer piepend...bij gillende kan het haast niet anders als je V-snaar...Misschien de bak? Weet niet wat voor geluid kapotte lagers in je bak maken?

hahahahhahah was het maar zo van die turbo!!!Matthijs schreef:Stiekem een turbo gemonteerd, gillende keukenmeid onder de kap geplaatst ?jeroen.k schreef:Brandstofpomp is meer piepend...bij gillende kan het haast niet anders als je V-snaar...Misschien de bak? Weet niet wat voor geluid kapotte lagers in je bak maken?
Hoop niet dat het me bak is!!! Het geluidje duurt dus maar een minuut of 2 ofzo en gaat niet achter elkaar door, tis voornamelijk met gas geven
valse lucht (slangen willen nog wel eens gek doen met dit weer) verder lager van je dynamo of waterpomp..... pekel weet je wel 

Ik hoop het niet voor hemdtune_stefan schreef:Zijn het niet de 200.000 muggen van Raymond zijn RSI

Alleen nog maar VW!
Dan is het niet me bak i.i.g. lager hoop ik ook niet, ik zal van het weekend is effe me klep open trekken en aan me kabel sjorren, maar het kan dus nix tijdelijks zijn door de kou??
-
Ik denk het te weten thijs,
Het is of je looprol, of je spanrol.
Ik heb het ook gehad, en heb ook overal naar gezocht.
Ik heb toen mijn distributiesnaar maar vervangen, en kwam er achter dat het mijn looprol was. Die ook meteen vervangen, en het was weer als nieuw. succes iig.
Het is of je looprol, of je spanrol.
Ik heb het ook gehad, en heb ook overal naar gezocht.
Ik heb toen mijn distributiesnaar maar vervangen, en kwam er achter dat het mijn looprol was. Die ook meteen vervangen, en het was weer als nieuw. succes iig.
~thijs~ schreef:Tis dus geen V-snaar, alleen het geluid lijkt er een beetje op
denk toch meer aan een lager, het is echt alleen als het echt koud is (ongeveer 0 Graadjes) en het komt in de buurt van me verdelerkap vandaan, achter me kleppendenksel
uit het overeenkomende geluid wat jij omschrijft en mijn eigen auto zeg ik: versleten dynamolagers...Dit wordt ook steeds erger...

-
en dit kan je testen door de v-snaar eraf te halen en dan te starten.is het dan weg,dan weet je genoeg
Dynamo is nog geen jaar oud!! enne het geluid duurt hooguit 2 minuten en ik heb het niet altijd alleen als het vriest~Haas~ schreef:uit het overeenkomende geluid wat jij omschrijft en mijn eigen auto zeg ik: versleten dynamolagers...Dit wordt ook steeds erger...
hhhmmmzz...das dan vreemd. Het klinkt bij mij precies hetzelfde als hoe jij t omschrijft. het begon ook met de eerste minuut, maar werd steeds erger. Nu ist zo erg dat t net is of ik een turbo heb...
Had je een ruildynamo van Renault btw?

Had je een ruildynamo van Renault btw?
testen kan geen kwaad. Kan ook de snaar zelf zijn die door de kou wat piept ofzo.~thijs~ schreef:Dynamo is nog geen jaar oud!! enne het geluid duurt hooguit 2 minuten en ik heb het niet altijd alleen als het vriest~Haas~ schreef:uit het overeenkomende geluid wat jij omschrijft en mijn eigen auto zeg ik: versleten dynamolagers...Dit wordt ook steeds erger...
idd testen kan geen kwaad 

moet zelf ook een nieuwe namelijk, maar vind een ruildynamo btje duur eigenlijk...~Haas~ schreef: Had je een ruildynamo van Renault btw?
Poeheej volgens mij had ik een gereviseerde idd, me garage heeft um besteld voor me en die zijn geen reno dealert (reno dealerts zijn te duur)~Haas~ schreef:moet zelf ook een nieuwe namelijk, maar vind een ruildynamo btje duur eigenlijk...~Haas~ schreef: Had je een ruildynamo van Renault btw?
mmmmmmmm Ik moet wachten totdat het weer gaat vriezen, nu kan ik helemaal nix tjekkuh als ik ook nix hoor he 
waterpomp ?