Williams tunen
-
Ik heb nog een complete Devil uitlaat lijn te koop staan. Voor 750 euro.
-
- Car: Renault Clio III RS
ik denk dat hij dat straks niet meer nodig heeftFlorus schreef:Waarom doe jij eigenlijk het spagetti spruitstuk weg?wouter 16v schreef:Ik heb nog een complete Devil uitlaat lijn te koop staan. Voor 750 euro.
Ben je niet tevreden over het resultaat

-
Nee ik ben er zeker over te spreken, maar als alles volgens plan gaat heb ik het inderdaad niet meer nodigFlorus schreef:Waarom doe jij eigenlijk het spagetti spruitstuk weg?wouter 16v schreef:Ik heb nog een complete Devil uitlaat lijn te koop staan. Voor 750 euro.
Ben je niet tevreden over het resultaat

Žk voel Žm alwouter 16v schreef:Nee ik ben er zeker over te spreken, maar als alles volgens plan gaat heb ik het inderdaad niet meer nodigFlorus schreef:Waarom doe jij eigenlijk het spagetti spruitstuk weg?wouter 16v schreef:Ik heb nog een complete Devil uitlaat lijn te koop staan. Voor 750 euro.
Ben je niet tevreden over het resultaat.

-
Nieuw kost het wat ik aan biedt, dus compleet een 1500 euro met montage. Ongeveer zo uit mijn hoofd. Maar het van mij is ook nog bijna nieuw. 

-
Ik weet niet wat hij los kost. Maar als hij 500 kost, dan moet ik er nog 300 euro voor hebben. Het losse spruitstuk dan.
Dan heeft ie nu 2 PM's tegelijk gekregenFlorus schreef:PMwouter 16v schreef:Ik weet niet wat hij los kost. Maar als hij 500 kost, dan moet ik er nog 300 euro voor hebben. Het losse spruitstuk dan.

-
Spruitstuk verkocht. Iemand nog een motor 

-
question:
Binnenkort een Devil
uitlaat onder mijn Williams. Het is de bedoeling om de complete uitlaat te kopen vanaf spruitstuk tot en met einddemper. Allemaal leuk en aardig maar wat is het voordeel van de Devil katvervanger en de Devil-rechte pijp boven een imitatie (lees goedkoper) exemplaar (ik bedoel dus de stukken pijp tussen spruitstuk en de einddemper mocht dat nog niet duidelijk zijn). Het spruitstuk en de einddemper dat snap ik, maar een pijp is toch een pijp?
Oh, en wie is de man van de RTC die chips (niet Lays of Croky) maakt voor ClioŽs?
Groet en zovast bedankt,
Gerarh
Binnenkort een Devil

Oh, en wie is de man van de RTC die chips (niet Lays of Croky) maakt voor ClioŽs?
Groet en zovast bedankt,
Gerarh
dat is menno.GeniustheGzA schreef:question:
wie is de man van de RTC die chips (niet Lays of Croky) maakt voor ClioŽs?

-
Thanxjean-paul schreef:dat is menno.GeniustheGzA schreef:question:
wie is de man van de RTC die chips (niet Lays of Croky) maakt voor ClioŽs?
idd pijp is pijp, let er wel op dat er in de bochten geen vernouwingen zijn door het buigen.GeniustheGzA schreef:question:
Binnenkort een Deviluitlaat onder mijn Williams. Het is de bedoeling om de complete uitlaat te kopen vanaf spruitstuk tot en met einddemper. Allemaal leuk en aardig maar wat is het voordeel van de Devil katvervanger en de Devil-rechte pijp boven een imitatie (lees goedkoper) exemplaar (ik bedoel dus de stukken pijp tussen spruitstuk en de einddemper mocht dat nog niet duidelijk zijn). Het spruitstuk en de einddemper dat snap ik, maar een pijp is toch een pijp?
Groet en zovast bedankt,
Gerarh
-
Wederom many thanx.RO 16v schreef:idd pijp is pijp, let er wel op dat er in de bochten geen vernouwingen zijn door het buigen.GeniustheGzA schreef:question:
Binnenkort een Deviluitlaat onder mijn Williams. Het is de bedoeling om de complete uitlaat te kopen vanaf spruitstuk tot en met einddemper. Allemaal leuk en aardig maar wat is het voordeel van de Devil katvervanger en de Devil-rechte pijp boven een imitatie (lees goedkoper) exemplaar (ik bedoel dus de stukken pijp tussen spruitstuk en de einddemper mocht dat nog niet duidelijk zijn). Het spruitstuk en de einddemper dat snap ik, maar een pijp is toch een pijp?
Groet en zovast bedankt,
Gerarh

Dus het belangrijkste is het spruitstuk en dan de einddemper en wat ertussen zit maakt niet zo veel uit, als het maar pijp is en niet te dun uiteraard.
Er zit hier trouwens een loodgieter bij en die vraagt of het ook een koperen pijp kan zijn

-
Laat me raden: die loodgieter was een tijdje bomendoktor........van dichtbij bomen bestuderen!
Maar koper roest niet, das in ieder geval een voordeel.
Denk alleen niet dat je voor het geld wat die middenpijp kost zelf aan de gang kunt gaan. Spruitstuk en einddemper zijn vaak het duurste.
Als je die middenpijp ook van Devil koopt:
-past ie zeker (loodgieters weten niks van autos
)
-is ie van hetzelfde materiaal
-ziet het er netter uit
Denk alleen niet dat je voor het geld wat die middenpijp kost zelf aan de gang kunt gaan. Spruitstuk en einddemper zijn vaak het duurste.
-past ie zeker (loodgieters weten niks van autos
-ziet het er netter uit
-
Jij handelt met voorkennis! Dat mag dus niet he!canonballman schreef:Laat me raden: die loodgieter was een tijdje bomendoktor........van dichtbij bomen bestuderen!
-past ie zeker (loodgieters weten niks van autos)
-ziet het er netter uit

En inderdaad loodgieters weten niks van autoŽs, althans, deze niet...
En ja, de middenpijp etc. wordt ook van Devil kanonbalman! Wees maar niet bang...
Devil spruitstuk gemonteerd
,geheel ander geluid gekregen,minder zwaar,meer scherp.
Hij pakt wat sneller op maar,vooral in de hogere versnellingen is het goed merkbaar,ga deze week als het droog is ff meten en vergelijken met m'n oude tijden.

Hij pakt wat sneller op maar,vooral in de hogere versnellingen is het goed merkbaar,ga deze week als het droog is ff meten en vergelijken met m'n oude tijden.
En heb jij ook al een andere chip dan?Florus schreef:Devil spruitstuk gemonteerd,geheel ander geluid gekregen,minder zwaar,meer scherp.
Nu:chip,cat.weg,mid.demper weg,peco einddemper,k&n verv.filter met slang in bumper,devil spruitstuk.SToRM666 schreef:En heb jij ook al een andere chip dan?Florus schreef:Devil spruitstuk gemonteerd,geheel ander geluid gekregen,minder zwaar,meer scherp.
-
mits het blok goed is, kan je rekenen op circa 170-175 pk en 200 Nm (soortgelijke setup als mijn Willi).
Het blok heeft 91000km gelopenRobert dB. schreef:mits het blok goed is, kan je rekenen op circa 170-175 pk en 200 Nm (soortgelijke setup als mijn Willi).
Vermogen is deze zomer gemeten op 176 pk bij 6300tpm

en dat was nog zonder het devil spruitstuk
-
- Contacteer:
Weet iemand hoeveel graden standaard Williams nokkenassen zijn?
Ik heb het forum al aardig lopen afzoeken, maar ben het nog steeds niet tegengekomen.
Ik heb het forum al aardig lopen afzoeken, maar ben het nog steeds niet tegengekomen.

Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
hmmm staat niet in het werkplaatshandboek.
Waarom wil je het eigenlijk weten? Wil je juist daar een verbetering aan gaan brengen?
Waarom wil je het eigenlijk weten? Wil je juist daar een verbetering aan gaan brengen?
Het zat ergens tussen de 264 en 268 graden, maar de kleplift is belangrijker. Je kan ook je orginele nokkenassen laten verslijpen, dit kost meestal de helft van een set nieuwe nokkenassen.Donleben schreef:Weet iemand hoeveel graden standaard Williams nokkenassen zijn?
'K weet dat het al vaak besproken is,maar wat is nou
een betere katvervanger,een kat vervangende demper,of
een kat vervangende pijp van devil.
M'n spruitstuk is 50mm,maar de kat verv.demper is maar 41mm inwendig,
de tussenpijp daarna is 45mm inwendig,dus waar doe ik nu goed aan?
Iemand hier ervaring mee/of uitgeprobeerd/getest.
een betere katvervanger,een kat vervangende demper,of
een kat vervangende pijp van devil.
M'n spruitstuk is 50mm,maar de kat verv.demper is maar 41mm inwendig,
de tussenpijp daarna is 45mm inwendig,dus waar doe ik nu goed aan?

Iemand hier ervaring mee/of uitgeprobeerd/getest.
-
niet getest, maar logisch is het niet he?! Alles dezelfde diameter lijkt me beter. Daarintegen krijg je weer de discussie over tegendruk etc.
Draait er dus gewoon op uit dat ik het zelf moet ervaren,misschien enig idee wat de binnendiameter van een katverv.pijp van devil is ?Robert dB. schreef:niet getest, maar logisch is het niet he?! Alles dezelfde diameter lijkt me beter. Daarintegen krijg je weer de discussie over tegendruk etc.
Ik heb onder mijn Willie gewoon een rechte buis ipv een kat. Maar ik heb ook nog een katvervanger liggen die eruit ziet als een gewone kat (met verdikking. Wat is nou het verschil daartussen?
de ene geloven ze misschien bij de APK en de andere zeker nietSToRM666 schreef:Ik heb onder mijn Willie gewoon een rechte buis ipv een kat. Maar ik heb ook nog een katvervanger liggen die eruit ziet als een gewone kat (met verdikking. Wat is nou het verschil daartussen?

there is no spoon.