Williams tunen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
wouter 16v

Ik heb nog een complete Devil uitlaat lijn te koop staan. Voor 750 euro.
Florus

wouter 16v schreef:Ik heb nog een complete Devil uitlaat lijn te koop staan. Voor 750 euro.
Waarom doe jij eigenlijk het spagetti spruitstuk weg?
Ben je niet tevreden over het resultaat :s
antoine
Car: Renault Clio III RS

Florus schreef:
wouter 16v schreef:Ik heb nog een complete Devil uitlaat lijn te koop staan. Voor 750 euro.
ik denk dat hij dat straks niet meer nodig heeft :lol:
wouter 16v

Florus schreef:
Nee ik ben er zeker over te spreken, maar als alles volgens plan gaat heb ik het inderdaad niet meer nodig 8) .
Florus

wouter 16v schreef:
Florus schreef:
Nee ik ben er zeker over te spreken, maar als alles volgens plan gaat heb ik het inderdaad niet meer nodig 8) .
Žk voel Žm al :D ,maar wat kost zoŽn devil spr.stuk nieuw eigenlijk?
wouter 16v

Nieuw kost het wat ik aan biedt, dus compleet een 1500 euro met montage. Ongeveer zo uit mijn hoofd. Maar het van mij is ook nog bijna nieuw. :)
Florus

Maar als ie nieuw ook 500 euro kost dan kan Žk Žm net zo goed nieuw kopen :~
wouter 16v

Ik weet niet wat hij los kost. Maar als hij 500 kost, dan moet ik er nog 300 euro voor hebben. Het losse spruitstuk dan.
Florus

wouter 16v schreef:Ik weet niet wat hij los kost. Maar als hij 500 kost, dan moet ik er nog 300 euro voor hebben. Het losse spruitstuk dan.
PM :smoke:
Thierry

Florus schreef:
wouter 16v schreef:Ik weet niet wat hij los kost. Maar als hij 500 kost, dan moet ik er nog 300 euro voor hebben. Het losse spruitstuk dan.
PM :smoke:
Dan heeft ie nu 2 PM's tegelijk gekregen :lol:
Florus

ikke eerst :lol: :lol:
wouter 16v

Spruitstuk verkocht. Iemand nog een motor :lol:
GeniustheGzA

question:

Binnenkort een Devil :worship: uitlaat onder mijn Williams. Het is de bedoeling om de complete uitlaat te kopen vanaf spruitstuk tot en met einddemper. Allemaal leuk en aardig maar wat is het voordeel van de Devil katvervanger en de Devil-rechte pijp boven een imitatie (lees goedkoper) exemplaar (ik bedoel dus de stukken pijp tussen spruitstuk en de einddemper mocht dat nog niet duidelijk zijn). Het spruitstuk en de einddemper dat snap ik, maar een pijp is toch een pijp?
Oh, en wie is de man van de RTC die chips (niet Lays of Croky) maakt voor ClioŽs?

Groet en zovast bedankt,

Gerarh
jean-paul

GeniustheGzA schreef:question:
wie is de man van de RTC die chips (niet Lays of Croky) maakt voor ClioŽs?
dat is menno. (Y)
GeniustheGzA

jean-paul schreef:
wie is de man van de RTC die chips (niet Lays of Croky) maakt voor ClioŽs?
dat is menno. (Y)
Thanx
RO 16v

Binnenkort een Devil :worship: uitlaat onder mijn Williams. Het is de bedoeling om de complete uitlaat te kopen vanaf spruitstuk tot en met einddemper. Allemaal leuk en aardig maar wat is het voordeel van de Devil katvervanger en de Devil-rechte pijp boven een imitatie (lees goedkoper) exemplaar (ik bedoel dus de stukken pijp tussen spruitstuk en de einddemper mocht dat nog niet duidelijk zijn). Het spruitstuk en de einddemper dat snap ik, maar een pijp is toch een pijp?
Oh, en wie is de man van de RTC die chips (niet Lays of Croky) maakt voor ClioŽs?

Groet en zovast bedankt,

Gerarh
idd pijp is pijp, let er wel op dat er in de bochten geen vernouwingen zijn door het buigen.
GeniustheGzA

RO 16v schreef:

Groet en zovast bedankt,

Gerarh
idd pijp is pijp, let er wel op dat er in de bochten geen vernouwingen zijn door het buigen.
Wederom many thanx. (Y)
Dus het belangrijkste is het spruitstuk en dan de einddemper en wat ertussen zit maakt niet zo veel uit, als het maar pijp is en niet te dun uiteraard.

Er zit hier trouwens een loodgieter bij en die vraagt of het ook een koperen pijp kan zijn :lol: :lol: :lol: :lol: ?!
canonballman

Laat me raden: die loodgieter was een tijdje bomendoktor........van dichtbij bomen bestuderen!

Maar koper roest niet, das in ieder geval een voordeel.
Denk alleen niet dat je voor het geld wat die middenpijp kost zelf aan de gang kunt gaan. Spruitstuk en einddemper zijn vaak het duurste.
Als je die middenpijp ook van Devil koopt:
-past ie zeker (loodgieters weten niks van autos :wink: )
-is ie van hetzelfde materiaal
-ziet het er netter uit
GeniustheGzA

canonballman schreef:Laat me raden: die loodgieter was een tijdje bomendoktor........van dichtbij bomen bestuderen!

Maar koper roest niet, das in ieder geval een voordeel.
Denk alleen niet dat je voor het geld wat die middenpijp kost zelf aan de gang kunt gaan. Spruitstuk en einddemper zijn vaak het duurste.
Als je die middenpijp ook van Devil koopt:
-past ie zeker (loodgieters weten niks van autos :wink: )
-is ie van hetzelfde materiaal
-ziet het er netter uit
Jij handelt met voorkennis! Dat mag dus niet he! :lol: :lol: :lol:
En inderdaad loodgieters weten niks van autoŽs, althans, deze niet... :wink:
En ja, de middenpijp etc. wordt ook van Devil kanonbalman! Wees maar niet bang...
Florus

Devil spruitstuk gemonteerd :worship: ,geheel ander geluid gekregen,minder zwaar,meer scherp.
Hij pakt wat sneller op maar,vooral in de hogere versnellingen is het goed merkbaar,ga deze week als het droog is ff meten en vergelijken met m'n oude tijden.
Thierry

Florus schreef:Devil spruitstuk gemonteerd :worship: ,geheel ander geluid gekregen,minder zwaar,meer scherp.
Hij pakt wat sneller op maar,vooral in de hogere versnellingen is het goed merkbaar,ga deze week als het droog is ff meten en vergelijken met m'n oude tijden.
En heb jij ook al een andere chip dan?
Tom
Moderator
Car: MB

ik denk van wel (aan die foto van het dashboard te zien)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Florus

SToRM666 schreef:
Florus schreef:Devil spruitstuk gemonteerd :worship: ,geheel ander geluid gekregen,minder zwaar,meer scherp.
En heb jij ook al een andere chip dan?
Nu:chip,cat.weg,mid.demper weg,peco einddemper,k&n verv.filter met slang in bumper,devil spruitstuk.
Robert dB.

mits het blok goed is, kan je rekenen op circa 170-175 pk en 200 Nm (soortgelijke setup als mijn Willi).
Florus

Robert dB. schreef:mits het blok goed is, kan je rekenen op circa 170-175 pk en 200 Nm (soortgelijke setup als mijn Willi).
Het blok heeft 91000km gelopen
Vermogen is deze zomer gemeten op 176 pk bij 6300tpm (Y)
en dat was nog zonder het devil spruitstuk
Tom
Moderator
Car: MB

dat zijn nette waarden (Y)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Florus

Zeker mooie waardes,maarja tis nooit genoeg :lol: :lol: :lol: :lol:
Donleben
Contacteer:

Weet iemand hoeveel graden standaard Williams nokkenassen zijn?

Ik heb het forum al aardig lopen afzoeken, maar ben het nog steeds niet tegengekomen. :(
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Robert dB.

hmmm staat niet in het werkplaatshandboek.

Waarom wil je het eigenlijk weten? Wil je juist daar een verbetering aan gaan brengen?
RO 16v

Donleben schreef:Weet iemand hoeveel graden standaard Williams nokkenassen zijn?

Ik heb het forum al aardig lopen afzoeken, maar ben het nog steeds niet tegengekomen. :(
Het zat ergens tussen de 264 en 268 graden, maar de kleplift is belangrijker. Je kan ook je orginele nokkenassen laten verslijpen, dit kost meestal de helft van een set nieuwe nokkenassen.
Florus

'K weet dat het al vaak besproken is,maar wat is nou
een betere katvervanger,een kat vervangende demper,of
een kat vervangende pijp van devil.
M'n spruitstuk is 50mm,maar de kat verv.demper is maar 41mm inwendig,
de tussenpijp daarna is 45mm inwendig,dus waar doe ik nu goed aan? :~

Iemand hier ervaring mee/of uitgeprobeerd/getest. :wink:
Robert dB.

niet getest, maar logisch is het niet he?! Alles dezelfde diameter lijkt me beter. Daarintegen krijg je weer de discussie over tegendruk etc.
Florus

Robert dB. schreef:niet getest, maar logisch is het niet he?! Alles dezelfde diameter lijkt me beter. Daarintegen krijg je weer de discussie over tegendruk etc.
Draait er dus gewoon op uit dat ik het zelf moet ervaren,misschien enig idee wat de binnendiameter van een katverv.pijp van devil is ?
Thierry

Ik heb onder mijn Willie gewoon een rechte buis ipv een kat. Maar ik heb ook nog een katvervanger liggen die eruit ziet als een gewone kat (met verdikking. Wat is nou het verschil daartussen?
Tijn
Contacteer:

SToRM666 schreef:Ik heb onder mijn Willie gewoon een rechte buis ipv een kat. Maar ik heb ook nog een katvervanger liggen die eruit ziet als een gewone kat (met verdikking. Wat is nou het verschil daartussen?
de ene geloven ze misschien bij de APK en de andere zeker niet :lol:
there is no spoon.
Plaats reactie