Je mag je versterker(s) nooit aan hebben staan als je je motor start; Startmotor trekt zoveeel stroom dat de spanning op je accu te laag wordt voor de versterkers en deze springen daardoor in de beveiliging! Staat in iedere handleiding van iedere fatsoenlijke versterker.Yde 16V schreef:Ik heb ook zoiets:
Als ik de auto 's ochtends op contact zet (of een andere keer na een aantal uren stilstaan) doet mijn versterker het gewoon zoals die het moet doen. Als ik de motor dan echter start valt ie weg. Na een paar keer de radio uit en aan te zetten springt de versterker weer aan en blijft ook aan.
Oververhitting kan het dus nooit zijn. Ook een massaprobleem lijkt mij onwaarschijnlijk (terwijl het er wel naar uitziet, denk ik). Ik heb een redelijke kort massakabel in de achterbak vast geschroefd op blank metaal.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Versterkers vallen/vielen weg !?!?! (vreemd verschijnsel)
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Mijn radio staat op contact geschakeld en het is er één met klapfront van Kenwood, een mask. Dus als ik het contact aanzet gaat automatisch de radio aan, dan klap ie 180graden om aan te gaan, zodra ik start wil ie weer dichtgaan doordat de spanning eraf valt, na gestart te hebben gaat ie weer open, zo ook met de versterker.Michiel schreef: Je mag je versterker(s) nooit aan hebben staan als je je motor start; Startmotor trekt zoveeel stroom dat de spanning op je accu te laag wordt voor de versterkers en deze springen daardoor in de beveiliging! Staat in iedere handleiding van iedere fatsoenlijke versterker.
Maar de stroom wordt door het starten onderbroken, dus krijgt de radio in z'n geheel geen stroomvoorziening meer, het is dus niet zo dat de radio lage spanning krijgt tijdens het starten wat slecht kan zijn.
Mrtn = Maarten
dat verhaal van direct op het frame van de auto zal wel maar daar ligt het niet aan dat weet ik 100% zeker.
heb de installatie al een tijdje en in mijn vorige auto was er niks aan de hand.
probleem dat hij te heet wordt zal het niet zijn anders zou hij ook moeten uitvalen als ik rechtdoor ga.
hij viel uit zodra ik remde of naar rechts ging, met nadruk op viel want toen de buiten temp naar beneden ging was er niets meer aan de hand.
om deze rede valt het aarde probleem ook een beetje af lijkt mij.
heb de installatie al een tijdje en in mijn vorige auto was er niks aan de hand.
probleem dat hij te heet wordt zal het niet zijn anders zou hij ook moeten uitvalen als ik rechtdoor ga.
hij viel uit zodra ik remde of naar rechts ging, met nadruk op viel want toen de buiten temp naar beneden ging was er niets meer aan de hand.
om deze rede valt het aarde probleem ook een beetje af lijkt mij.
je kan gewoon een massakabel naar je accu trekken... is volgens mij beter dan op de koets vastzetten....
there is no spoon.
onder mijn achter bank zou ik zelf dus geen gat boren.......hier zit je tank toch .
vindt ik een beetje gevaarlijk
vindt ik een beetje gevaarlijk