Versterkers vallen/vielen weg !?!?! (vreemd verschijnsel)

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Michiel

Yde 16V schreef:Ik heb ook zoiets:
Als ik de auto 's ochtends op contact zet (of een andere keer na een aantal uren stilstaan) doet mijn versterker het gewoon zoals die het moet doen. Als ik de motor dan echter start valt ie weg. Na een paar keer de radio uit en aan te zetten springt de versterker weer aan en blijft ook aan.
Oververhitting kan het dus nooit zijn. Ook een massaprobleem lijkt mij onwaarschijnlijk (terwijl het er wel naar uitziet, denk ik). Ik heb een redelijke kort massakabel in de achterbak vast geschroefd op blank metaal.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Je mag je versterker(s) nooit aan hebben staan als je je motor start; Startmotor trekt zoveeel stroom dat de spanning op je accu te laag wordt voor de versterkers en deze springen daardoor in de beveiliging! Staat in iedere handleiding van iedere fatsoenlijke versterker.
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Ollie

Bij mij springt de versterker pas aan nadat de radio ingeschakeld is, dus met een vertraging van 1 a 2 sec. Bij starten gaat de radio uit, dus ook versterker, dus daar geen probleem. :D
Is dat niet altijd zo dan?
Mrtn
Car: R5GTT

Michiel schreef: Je mag je versterker(s) nooit aan hebben staan als je je motor start; Startmotor trekt zoveeel stroom dat de spanning op je accu te laag wordt voor de versterkers en deze springen daardoor in de beveiliging! Staat in iedere handleiding van iedere fatsoenlijke versterker.
Mijn radio staat op contact geschakeld en het is er één met klapfront van Kenwood, een mask. Dus als ik het contact aanzet gaat automatisch de radio aan, dan klap ie 180graden om aan te gaan, zodra ik start wil ie weer dichtgaan doordat de spanning eraf valt, na gestart te hebben gaat ie weer open, zo ook met de versterker.

Maar de stroom wordt door het starten onderbroken, dus krijgt de radio in z'n geheel geen stroomvoorziening meer, het is dus niet zo dat de radio lage spanning krijgt tijdens het starten wat slecht kan zijn.
Mrtn = Maarten
Ollie

Dat zeg ik, Gamma :)
Mrtn

editje
Laatst gewijzigd door Mrtn op do 11 dec 2003 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrtn = Maarten
Mrtn

(Y) dat zag ik...... iets later :p
Mrtn = Maarten
John B
Contacteer:

dat verhaal van direct op het frame van de auto zal wel maar daar ligt het niet aan dat weet ik 100% zeker.
heb de installatie al een tijdje en in mijn vorige auto was er niks aan de hand.
probleem dat hij te heet wordt zal het niet zijn anders zou hij ook moeten uitvalen als ik rechtdoor ga.
hij viel uit zodra ik remde of naar rechts ging, met nadruk op viel want toen de buiten temp naar beneden ging was er niets meer aan de hand.
om deze rede valt het aarde probleem ook een beetje af lijkt mij.
Ollie

Effe vraagje voor de Clio rijders...

Waaraan leggen jullie de massa vast in de kofferbak?
Marcel B.

Onder de achterbank, stukje kaal schuren, gaatje boren en massa erop vastschroeven
Don't walk the grass... smoke it
Ollie

Heb nu namelijk last van een zoemtoon in de speakers :(
Marcel B.

ik ook :evil: :(
Ollie

Owkee...hoef ik mijn massa dus niet te verplaatsen, want daar ligt het schijnbaar niet aan.
RCA-kabel ligt ook mooi aan de andere kant en dus niet samen met de voeding...
Snap het niet :(
Marcel B.

Ik ook niet, maar volgens mij is het bij mij de brandstofpomp, want als ik gas geef wordt het geluid hoger, maargoed als ik em hard zet hoor ik et niet meer :p
Ollie

Same here, dat met die toerenafhankelijkheid.
Wat zou hieraan gedaan kunnen worden?
Marcel B.

Je kan de gain van je versterker wat dichter draaien en dan je headunit wat harder dus, maar et blijft wel aanwezig :(
Ollie

Been there, done that :D
Marcel B.

dan weet ik et ook niet meer, wie heeft er tips voor ons!? :)
Tijn
Contacteer:

je kan gewoon een massakabel naar je accu trekken... is volgens mij beter dan op de koets vastzetten....
there is no spoon.
Ollie

Nog een kabel van voren naar achter? Waar moet ik die dan weer gaan proppen ? :D
Ik hoor ook wel eens iets over ontstoringsfilters. Wat ontstoren die, waar zitten die, waarop zitten die?
John B
Contacteer:

onder mijn achter bank zou ik zelf dus geen gat boren.......hier zit je tank toch .
vindt ik een beetje gevaarlijk
Plaats reactie