RO 16v schreef:Ten eerste zijn deze rijstijlen niet voor op de openbare weg en helemaal niet om deze technieken aan te leren, als je toch zo belachelijk hard wilt rijden, ga dan naar een cirquit, das mijn mening.
Slipcorrectie niet voor de openbare weg ? of mag je op de openbare weg geen autosporttechnieken gebruiken om je auto uit een slip te halen?
Sorry hoor, maar het verhaal wat gijs verteld is bijzonder zinvol, al zitten er wat nuances aan die hier overgeslagen worden. (logisch, stuurgevoel is niet in een paar zinnen uit te leggen)
Er zijn momenten op de openbare weg dat mensen maar beter wat meer gevorderde technieken hadden kunnen leren. Sneeuw, regen, ijs....
Het grootste voordeel van links remmen op de openbare weg is dat je reactietijd verkort word. In een voorwielaangedreven auto op nat wegdek vang je onderstuur wissellend met wachten/ gaslos, beetje bijremmen als de wielen weer tractie hebben eventueel en gas geven op. Als je hiervoor beide voeten kunt gebruiken is er meer rust in de auto, kosten de handelingen minder tijd en zal de controle sneller en kalmer terug zijn. da's net het verschil tussen doorrijden en de vangrail en ik kan je zo drie voorbeelden van mensen hier op de site noemen die dit graag hadden gekund voordat ze in de vangrails stonden (niet lullig bedoeld mannen) en een van iemand hier die er zijn auto en wellicht meer aan te danken heeft dat hij wel een gevorderde slipcursus gevolgd heeft.
there is no spoon.