Radio Renault 4x15W??

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Ollie

Hoezo probleem...

# Stel dat ie 1 RCA heeft, dan splits je die toch zodat je beide kanalen kunt voorzien
# Als ie er 2 heeft, is het helemaal geen probleem natuurlijk
# Als ie er geen heeft, dan sluit je mooi de speakerkabels aan, ook opgelost dus

:D
martin rs

Ollie schreef:Hoezo probleem...

# Stel dat ie 1 RCA heeft, dan splits je die toch zodat je beide kanalen kunt voorzien
# Als ie er 2 heeft, is het helemaal geen probleem natuurlijk
# Als ie er geen heeft, dan sluit je mooi de speakerkabels aan, ook opgelost dus

:D
1 rca splitsen dan ben je je controle kwijt voor voor en achter.

2 bij twee idd geen probleem is meestal voor en achter

3 bij geen moet je niet je speakeruitgang op een tulpingang zetten dat komt niet goed dan wordt het zo een ding die eerder stonden idd.
Tom
Moderator
Car: MB

boeit die fader rageling nou weer, die kun je dan weer op je amp. aanpassen. En je moet idd geen speakerkabels om gaan vormen tot cinch, maar dat zei Ollie ook niet
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ollie

Bij 3 bedoel ik dan de speakerkabels op een high-input aansluiting.
Bij 1, helemaal gelijk, niet aan gedacht.

Maar ik ga er van uit dat er geen RCA aanwezig is! Dus op zoek naar eentje met High level input!

Mail anders een naar Renault, die weten dat wel toch :D
Tom
Moderator

mijn idee: dat ding eruit gooien en een degelijk HU met verterker kopen (Y)
Ollie

Tja, is meteen ook weer een dubbele uitgave dan he. En om de een of andere reden vind ik die originele dingen beter in het interieur passen.
martin rs

Ollie schreef:Tja, is meteen ook weer een dubbele uitgave dan he. En om de een of andere reden vind ik die originele dingen beter in het interieur passen.
bij de nieuwere wagens is het display van de radio ook ergens anders in het dashboard.
dat is opzich ook wel zonde als je dat niet meer gebruikt.....heeft wel wat toch
Tom
Moderator

is wel wat duurder j. Ik vind die dingen vaak juist niet zo mooi. En bovendien is de keuze zo beperkt. Als je zelf iets uitzoekt heb je vaak een betere prijs kwaliteit verhouding en ziet het er leuker uit. Ik vind het zonde dat ze tegenwoordig allemaal van die standaard zooi inbouwen
Tom
Moderator

martin rs schreef:
Ollie schreef:Tja, is meteen ook weer een dubbele uitgave dan he. En om de een of andere reden vind ik die originele dingen beter in het interieur passen.
bij de nieuwere wagens is het display van de radio ook ergens anders in het dashboard.
dat is opzich ook wel zonde als je dat niet meer gebruikt.....heeft wel wat toch
vaak zijn hier wel module's voor, evenals voor het stuurwiel
Ollie

Daar bestaat toch wel iets voor, heeft Opel bijvoorbeeld ook, maar dan krijg je helemaal een flink kostenplaatje:

Nieuwe HU + versterker + display-thingie ( :D ) = veel euri :(

Als je gewoon wat meer sound eruit wilt halen, zou ik eens verder op onderzoek gaan naar zo'n versterker met high level input...
Stefan S.

Bij conrad te koop
[img]http://www1.nl.conrad.com/IMS_Docs/7A/7 ... 010251.JPG[/img]

HIGH-LOW-LEVEL CONVERTER :D :D
martin rs

conrad bevordelijk voor de geluidskwaliteit???
Ollie

Zo, case solved

converter + ieder willekeurig versterktje :D
Stefan S.

Dat bedoel ik maar :D
Riël
Über-Spammer

Ik heb ene versterkertje van 2x 25 watt (rockford fosgate) met High en Low-level input om mijn baspijp én mijn 2 voorste boxen te versterken, dat ding gaat even hard als mijn doorsnee 4x75 RMS versterker. En niet hard maar toch wel erg hard. Ik heb er een 15" pijp op laten brullen! wattages zeggen dus nix. Zo'n rockford mini-versterkertje is op ebay (:) ) te vinden voor 30 euro en is zéér aan te bevelen!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
clio-devil

Ollie schreef:Enige wat ik zo kan bedenken is het feit dat je deze versterkers ook kunt aansluiten via je speakerkabels en niet met een RCA. Maar er zijn toch heel wat meer die dat ook kunnen!
Heel goed gezien OLLIE!! Deze versterkers kan je idd op de speakers aansluiten aangezien radio renault geen RCA uitgangen heeft.

Ter informatie de sony XM-423 levert 4 x 55 Watt op 4 ohm, wat sony aangeeft is een typefoutje wellicht. Verkoop die dingen dagelijks dus........

Voor zover mij bekend zijn er nog wel andere soortgelijke versterkers maar moeilijk te krijgen, je kan even op de blaupunkt site kijken wellicht daar meer!!!!
clio-devil

REMCO-X schreef:Er zijn Sony versterkers verkrijgbaar die speciaal voor Radio RENAULT zijn

het is de SONY XM423sl
4 *55 watt

ONDERDEELNUMMER= 7711216929
Dank je wel naamgenoot!

Heb ik ook eerder gezegd, deze versterkers zijn speciaal geschikt voor dit soort radio's en JA de speakers van de renault (standaard dus) kunnen het aan de standaard speakers in de renault zijn namelijk 80 Watt max. muziekvermogen, aangezien de sony dan 55 Watt levert hou je nog 25 Watt over wat op zich genoeg is.

groet,

clio-devil
martin rs

speakers 80 watt max...
de versterker van sony is die 55 watt max of is dat rms vermogen?
want als dat rms is dan heb je niks over :)
Stefan S.

Ik koop morgen bij de mediamarkt een high-low-level converter van Caliber en dan gaat er een versterker van Ground Zero op de af-fabriek radio :D :p
Ollie

martin rs schreef:speakers 80 watt max...
de versterker van sony is die 55 watt max of is dat rms vermogen?
want als dat rms is dan heb je niks over :)
Die van Sony is 55W MAX, dus dat gaat dan goed met die OEM-boxen :D
En volgens mij zijn er toch behoorlijk veel versterkers van verschillende merken te krijgen met een High Level Input...
Gewoon eens rondkijken op marktplaats enzo. Tenzij je een echte audiofiel wilt worden, hoeft het toch echt geen RF te zijn hoor :wink:
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

OK, Jongens, thanks for your information (Y) !

Ik zal eens gaan kijken naar zo'n versterkertje.

In m'n ex-R19 waar m'n moeder nu in rijdt zitten nog zes 3-wegboxen van Pioneer in die ik gekocht had. Die wil ik waarschijnlijk overzetten naar m'n Coupé.

Dat zijn de volgende boxen:
Tweeters: 80W (10cm)
Deuren: 150W (16cm)
Hoedenplank: 100W (13cm)

Dus dat moet dan helemaal goed komen dacht ik!!

Groeten,

Rik
Laatst gewijzigd door Rik Hamberg op vr 12 dec 2003 9:26, 1 keer totaal gewijzigd.
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
clio-devil

dtune_stefan schreef:Ik koop morgen bij de mediamarkt een high-low-level converter van Caliber en dan gaat er een versterker van Ground Zero op de af-fabriek radio :D :p
Caliber HI/Lo converter ook goede optie (goeie kwaliteit), en bij de mediamarkt kopen is helemaal goed haha ik werk er niet :p :wink:

groet,

clio-devil
Hoekie

REMCO-X schreef:Er zijn Sony versterkers verkrijgbaar die speciaal voor Radio RENAULT zijn

het is de SONY XM423sl
4 *55 watt

ONDERDEELNUMMER= 7711216929
Ik heb er vandaag 1 gekocht bij Ron de Vries (49 Euro!!) om mijn Renault Radio op te peppen.

Aansluiten is geen probleem met de meegeleverde kabels, maar ik heb nog wel een vraagje.
Waar zou ik de versterker het beste kunnen monteren? Ik heb een Scenic I uit 2003, een leasebak, dus ik kan er niet al te veel aan prutsen. Zelf dacht ik onder 1 van de voorstoelen, maar dan moet ik nog op zoek naar een aardepunt en de kabelboom wegwerken.
Een andere plek is onder het dashboard voor de passagierstoel, maar daar is het niet makkelijk vastmaken met de aansluitingen van de airbag.

Hebben jullie nog ideetjes?
Hoekie

UPDATE 25-4-2004:
Ik heb inmiddels de versterker onder de passagierstoel liggen. De kabel via de middenbalk en onder de stoellade weggewerkt. Het geluid is nu echt een stuk beter :worship: , en dan heb ik nog niet met de High pass filters en de input levels gespeeld.
Daarna maar eens kijken of de achterspeakers vervangen moeten worden door zwaardere exemplaren, ik vind ze nu nog wat te veel hoog afgeven. (~)
Ferdy
Über-Spammer

foto's ! :)
Hoekie

Ok, effe snel :foto:
[img]http://home.wanadoo.nl/hans.hoekstra/re ... ewerkt.jpg[/img]
De kabelboom is weggewerkt in middelbalk (in het midden zie je nog een stukje witte kabel, straks even wegwerken). En dan binnendoor omhoog naar de radio.

[img]http://home.wanadoo.nl/hans.hoekstra/re ... _stoel.jpg[/img]
De versterker ligt onder de passagierstoel, net achter de opbergruimte. De kabel verdwijnt onder de afdekplaat van de opbergruimte en de massa kabel zit bij de schroef.
Ferdy
Über-Spammer

ziet er netjes uit hoor !
Anonymous

Hoekie,

Ik zag dat jij de sony versterker ertussen had gezet... Ik mag een nieuwe leasebak bestellen (laguna grandtour). Zelf twijfel ik nog tussen:

- standaard radio met sony versterker en andere boxen (ongeveer netto 7,50 euro per maand)
-cabasse 4 x 40 radio met cabasse boxen en wisselaar (ongeveer 20 euro p.m.)
- standaard radio met ander merk versterker en ander boxen (afhankelijk van versteker ongeveer 10 euro p.m.)
- aanvulling met subwoofer (3,5 euro per maand)

Door de leaseauto en de regelementen van mijn werkgever blijkt het nu dat ik het allemaal door de dealer zelf moet laten inbouwen.. Ik heb net de dealer aan de telefoon gehad en zij willen alleen maar achter de oplossing met de sony versterker staan. Dit vanwege het feit dat de speakerdraden e.d. allemaal deel zouden uitmaken van de kabelbomen van renault en dat ze veel elek. storingen zouden krijgen bij het gebruik van iets anders. Ik kan hier weinig aan veranderen (of ik het er wel of niet mee eens ben is een andere zaak).

Nou las ik dat jij een dergelijke versterker hebt en ik vroeg me af welke verschillen jij in het geluis kan waarnemen en of jij ook andere boxen hebt aangesloten.

mvg,

René
Hoekie

rmjanzen schreef:Nou las ik dat jij een dergelijke versterker hebt en ik vroeg me af welke verschillen jij in het geluis kan waarnemen en of jij ook andere boxen hebt aangesloten.
René,

Ik heb de orginele Renault radio met 4x15w versterker en de standaard 6 speakers. Omdat ik het geluid maar zozo vond, heb ik uiteindelijk de extra versterker ertussen gezet. Gewoon de meegeleverde kabels aansluiten tussen de radio en de orginele kabels. Kan je enigzins een schroevendraaier vasthouden, dan kan je het prima zelf doen, zonder zichtbare schade aan de auto als je de versterker wilt verwijderen als je de auto weer in moet leveren.
De raad die ik je wil geven, kies de radio met standaardspeakers en koop zelf een versterker en bouw het zelf in. Kost uiteindelijk minder dan de maandelijkse bijtelling.

En het geluid is merkbaar beter, minder vervorming en betere bastonen.
Plaats reactie