Clio S de- tuning !!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
The Saint

Het gebeurde vanmorgen!

De Clio S van de moeder van mijn vriendin moest zijn jaarlijkse onderhoudsbeurt hebben en omdat ik in de buurt van een Renault garage werk regel ik dat altijd (verzamel ik natuurlijk ook bonuskorting mee voor mijn Renaults >-) ).
Vanochtend was anders dan anders, hij voelde niet zo lekker, maar omdat ik er bijna nooit mee rijdt, kon ik ook niet meteen zeggen wat er was, zal de kou wel zijn.
Na 20 KM Autoweg zonder problemen! viel me bij het stoplicht aan het einde van de afrit wel op, dat er waterdamp uit de uitlaat kwam, ik dacht nog; wat vreemd!!
Vanaf dat moment liep de auto ook nog maar op drie Cylinders, of zelfs maar twee.
De laatste paar KM naar de garage gepruttelt denkende aan kapotte bougiekabels en motersteunen, daar aangekomen zag ik dat het toch iets meer was, de weg achter bij de uitlaat was mooi nat :@ !
Hopende op "slechts" een kapotte koppakking, kwam zojuist het telefoontje dat het toch iets meer is, op z'n minst ook afvlakken en bij Cylinders 2 en 3 een paar "watergesmeerde" onderdeeltjes vervangen :( .
Volgens de monteur was dit al wat langer kapot maar omdat er alleen maar kleine stukkies mee gereden worden (wordt nooit echt warm) is het voor die tijd nooit opgevallen.
Na kort Krisisberaad is besloten om de 1.4 eruit te gooien en er een 1.2 in te hangen, die hij daar nog heeft liggen.
Ben benieuwd hoe dat rijdt, zo'n gedetunede Clio S.
Na mijn werk ga ik even kijken en keep you posted. :p
Groetjes

Maarten
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Hmmm Dit zijn de minder leuke geintjes :evil:
* Stefan T-SPORT *
Ollie

Gaat het zoveel duurder worden om de 1.4 op te lappen dan? En hoe is de staat van het 1.2 blokje?

Wel Renault-minded daar bij julie :D Staat die S ook in Brunssum trouwens ?
The Saint

@ Ollie

yep, de S staat ook in Brunssum, FX-??-??
Blauw Metallic, met wieldoppen ipv de 14" witte stalen velgen.
Wat het motertje betreft, als de moter wat speciaals is, lap ik 'm tzt op, anders, who cares, motoren genoeg :D .
Ik dacht, dat de "kracht" van de S alleen in de bak zat, niet in de moter.
Wat de 1.2 betreft ga ik strake ff kijken, ik kan kiezen tussen bouwjaar 1991 - 1994, 78000 KM - 112000 KM.
Ik zie wel, dat ding moet zo snel mogelijk weer rijden, vandaar de transplantatie 8)

Maarten

P.S. Renault minded, was wel eens erger, toen de Safrane (vader), de 5 (vriendin), de 25 Monaco (broer), de andere 19 (ikke), de 21 (ikke)er nog waren :D
Ollie

Motor is idd identiek aan een niet-S. Bak heeft in de 1 en 2 wat andere verhoudingen. Verders natuurlijk de optische verschillen.
Weet trouwens niet of het bevorderlijk is met die bak met een minder blokje.
Tsja..de keuze voor het juiste motortje zal zo te horen voor jou geen probleem zijn!
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

snif een 1.4s motor minder :(

nee effe serie, waarom nie op zoek naar een 1.4 motor je wilt er toch niet op achteruit qua vermogen?
The Saint

oude motortje begin ik niet meer aan, de kleppen van twee cylinders waren verroest!!
De koppakking zag eruit alsof hij er ooit tussenuit was geweest en daarna ff gauw er tussen geduwd, overal lek.
De kop moet afgevlakt worden (minstens twee kleppen eruit, hogere compressie) en dan weet je na 120 DKM nooit wat er dan stuk gaat...

Maar niet getreurd, ne een beetje zoeken, praten en een beetje sleutelen staat er weer een echt! S-je?
Lopen als een trein met een andere 1.4 !!!
Was pas uitgebouwd dus dat scheelde nog een hoop werk ook. Die 1.2-tjes, hadden anders eerst nog uitgebouwd moeten worden.

Ben vandaag met de "Twingo van het huis" gereden, maar morgenmiddag komt er een echte Clio S uit het ziekenhuis terug :D

Dan kan de Twingo terug naar de garage, de Clio terug naar de moeder van mijn vriendin, krijgt zij mijn oude 19 terug en kan ik 's avonds met de Fuego naar mijn eerste bezoekie aan TNM!! (Y)
The Saint

@ P@TB@D
die witte mistlampen zijn niet origineel toch?
Die waren toch allemaal geel bij de S??Die van mij zijn inmiddels na wat steenslag ook wit :wink:
Ollie

Jeetje, gaat snel bij jou man...ik heb flink lang stilgestaan toen ik een nieuwe bak nodig had, maar jij hebt de turbo aanstaan :wink: (Y)
The Saint

Hij doet het weer!!
Loopt als een zonnetje, en de auto lijkt veel stiller als ie ooit geweest is, maar lijkt ook langzamer, en nee het is geen 1.2 :beer:

Maarten
Patrick RS
Moderator

The Saint schreef:@ P@TB@D
die witte mistlampen zijn niet origineel toch?
Die waren toch allemaal geel bij de S??Die van mij zijn inmiddels na wat steenslag ook wit :wink:
er zaten idd gele in maar zo ver ik weet is dat een optie en konde ze ook de keus maken voor witte, fase II sjes zijn wel standaart voorzien van witte.
Patrick RS
Moderator

The Saint schreef:Hij doet het weer!!
Loopt als een zonnetje, en de auto lijkt veel stiller als ie ooit geweest is, maar lijkt ook langzamer, en nee het is geen 1.2 :beer:

Maarten
misschien is een beetje lui dat had ik ook toen ik mijn s net kocht van een opaatje (eigenlijk weer opnieuw in rijden :p )
Plaats reactie