De Clio S van de moeder van mijn vriendin moest zijn jaarlijkse onderhoudsbeurt hebben en omdat ik in de buurt van een Renault garage werk regel ik dat altijd (verzamel ik natuurlijk ook bonuskorting mee voor mijn Renaults

Vanochtend was anders dan anders, hij voelde niet zo lekker, maar omdat ik er bijna nooit mee rijdt, kon ik ook niet meteen zeggen wat er was, zal de kou wel zijn.
Na 20 KM Autoweg zonder problemen! viel me bij het stoplicht aan het einde van de afrit wel op, dat er waterdamp uit de uitlaat kwam, ik dacht nog; wat vreemd!!
Vanaf dat moment liep de auto ook nog maar op drie Cylinders, of zelfs maar twee.
De laatste paar KM naar de garage gepruttelt denkende aan kapotte bougiekabels en motersteunen, daar aangekomen zag ik dat het toch iets meer was, de weg achter bij de uitlaat was mooi nat

Hopende op "slechts" een kapotte koppakking, kwam zojuist het telefoontje dat het toch iets meer is, op z'n minst ook afvlakken en bij Cylinders 2 en 3 een paar "watergesmeerde" onderdeeltjes vervangen

Volgens de monteur was dit al wat langer kapot maar omdat er alleen maar kleine stukkies mee gereden worden (wordt nooit echt warm) is het voor die tijd nooit opgevallen.
Na kort Krisisberaad is besloten om de 1.4 eruit te gooien en er een 1.2 in te hangen, die hij daar nog heeft liggen.
Ben benieuwd hoe dat rijdt, zo'n gedetunede Clio S.
Na mijn werk ga ik even kijken en keep you posted.

Groetjes
Maarten