ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Gisteren in duitsland op de autobahne:

Op de linker baan haal een paar auto's in en er gaat zo'n nieuwe mini cooper S op mijn bumper plakken. Het was daar vrij druk dus had het gas er niet opstaan.

Dus ik denk ok, opzij en vol op het gas en kijken of ie het bij kan houden :) .

Van 110-150 (4e versnel)kon ie nog redelijk meekomen, viel niet tegen. Van 150-235 (5e) (op teller) was het een ander verhaal ik trok in eens een enorm gat. Later 200 rijdend komt ie voorbij, dus het was niet zo dat ie het niet probeerde.
[rsi]peerke
Berichten: 664
Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33

patser :lol:
[rsi]peerke
Berichten: 664
Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33

patser :lol:
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

[rsi]peerke schreef:patser :lol:
2x, ja? :)
[rsi]peerke
Berichten: 664
Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33

ik bedoelde slechts 1 x patser.

sorry
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

150 red de mijne niet eens in z'n 4 :s :lol:

komt door die korte shit bak van de GTT :( toch eens kijken voor ander....

maar die korte versnellingen zijn wel lekker als je naast een CRniX staat, zo'n 1600 16V... ze zijn snel, maar net niet snel genoeg >-)
Mrtn = Maarten
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Tsss...mn 1.7 haalt de 160 nog in zn 4 ;)
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

[quote="Merijn"]Ik kom net van mijn ouders af en kom bij een stoplicht een BMW 325i (E30) tegen.



moeilijk tegen een 325i ????
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

jeroen.k schreef:Tsss...mn 1.7 haalt de 160 nog in zn 4 ;)
Da's ook wat, haalde gisteren 150! in z'n 3 tot de begrenzer erin kwam. En dat heb ik echt niet verkeerd afgelezen. Een afwijking heeft mijn teller ook niet. Dat is toch eigenlijk niet normaal voor een Clio 16v in de 3e versnelling? Of ligt dat misschien aan de koude lucht? Auto was overigens uiteraard wel goed op temp.
[rsi]peerke
Berichten: 664
Lid geworden op: do 5 sep 2002 14:33

Gisteren echt gelachen.

Raakte toevallig in gesprek met een jongen bij mij op de sportschool, en die bleek ook aardig autogek. Hij wist dat mijn vorige auto een RSi was.....

Met waterige oogjes deelde hij mij mede, dat ie al meerdere malen schijt gereden is door RSI'tjes in zijn GOLF 3 GTI.Hij had zich vergist in het "tamme"uiterljk van de RSI.

:lol: :lol:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

patrick 21TURBO schreef:
Merijn schreef:Ik kom net van mijn ouders af en kom bij een stoplicht een BMW 325i (E30) tegen.


moeilijk tegen een 325i ????
Jep! Heb je de specs van dat ding wel eens bekeken? 0-100 in 8,3 sec! Zoals ik al zei had ik het niet direct in de gaten, dus daar heb ik het op verloren... Daarna verloor ik het gewoon op koppel, denk ik! Tijd voor een chippie? ;)
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Tijd voor een GTT!
>-) :wink:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Met een GT rijdt je er ook geen 325i uit na de 120, vrees ik... :) Althans, een standaard 5je zeker niet!
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Hoeft natuurlijk niet standaard te blijven >-)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

AZ4L schreef:
jeroen.k schreef:Tsss...mn 1.7 haalt de 160 nog in zn 4 ;)
Da's ook wat, haalde gisteren 150! in z'n 3 tot de begrenzer erin kwam. En dat heb ik echt niet verkeerd afgelezen. Een afwijking heeft mijn teller ook niet. Dat is toch eigenlijk niet normaal voor een Clio 16v in de 3e versnelling? Of ligt dat misschien aan de koude lucht? Auto was overigens uiteraard wel goed op temp.

Dit ligt niet aan lucht, temp, conditie van je motor of wat dan ook, als je 150 de toerenbegrenzer aantikt dan is dat zo. Al heb je er een 1.1 inliggen. Heeft pure met de overbrengingsverhouding, wieldiameter en ingesteld max toerental in de compjoeter te maken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik reed met de gtt 120 in de 5 bij 4000 toeren, bij 6500 reed ik 195 en harder ging ie niet .. :( Kleine wielen ... maar 't trekt als een lier!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

6500 toeren?? dat hoort ie niet standaard te redden toch? zijn toch meestal begrenst op 5400 toeren in z'n 5 ongeveer??
Mrtn = Maarten
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Standaard hoort een gtt 201 te kunnen halen. Die van mij haalde de 190 niet eens. Ja in duitsland wel maar das wel weer appart. Kwa toeren kun je makkelijk met een gtt naar de 7000 toeren. Ook met een 208 wat veel beweren wat niet kan.
There will be plenty of time to rest when your dead
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zeker weten idd. Daarbij heeft een gtt niet zoiets als een toerenbegrenzer. in de vrij trap je zo'n ding richting de 8000 >-)


... was trouwens met een compressieloos blokje rijp voor de sloop, voor de puristen onder ons, ik vond het wel toegestaan te proberen hé ...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Mrtn schreef:6500 toeren?? dat hoort ie niet standaard te redden toch? zijn toch meestal begrenst op 5400 toeren in z'n 5 ongeveer??
Daarbij had ik 185ér bandjes eronder :s maar de kleinere afrolomtrek zorgde voor zo'n extreem toerental.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

catrinus schreef:Standaard hoort een gtt 201 te kunnen halen. Die van mij haalde de 190 niet eens. Ja in duitsland wel maar das wel weer appart. Kwa toeren kun je makkelijk met een gtt naar de 7000 toeren. Ook met een 208 wat veel beweren wat niet kan.
Bij mijn oude gt kon ik in de 5 echt niet boven de 6000 rpm komen! :S Dan wilde hij gewoon echt niet harder...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

net op de A2 een saab 9-3 2.0 T. Dingen zijn best rap maar niet snel genoeg 8)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Merijn schreef:
catrinus schreef:Standaard hoort een gtt 201 te kunnen halen. Die van mij haalde de 190 niet eens. Ja in duitsland wel maar das wel weer appart. Kwa toeren kun je makkelijk met een gtt naar de 7000 toeren. Ook met een 208 wat veel beweren wat niet kan.
Bij mijn oude gt kon ik in de 5 echt niet boven de 6000 rpm komen! :S Dan wilde hij gewoon echt niet harder...
ik heb de mijne in zijn 5 nooit echt boven de 205 kunnen krijgen. Dan kreeg ie het toch echt moeilijk. Hij was wel helemaal standaard (ook druk) met standaard banden.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

[rsi]peerke schreef:Gisteren echt gelachen.

Raakte toevallig in gesprek met een jongen bij mij op de sportschool, en die bleek ook aardig autogek. Hij wist dat mijn vorige auto een RSi was.....

Met waterige oogjes deelde hij mij mede, dat ie al meerdere malen schijt gereden is door RSI'tjes in zijn GOLF 3 GTI.Hij had zich vergist in het "tamme"uiterljk van de RSI.

:lol: :lol:

:D :D :D :D :D

RSi: Respect
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Brede banden: meer luchtweerstand
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Tom schreef:net op de A2 een saab 9-3 2.0 T. Dingen zijn best rap maar niet snel genoeg 8)
Moet je het eens proberen tegen een 9-5 Aero, ik had het niet verwacht... zo snel dat die dingen zijn.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

turboman schreef:Brede banden: meer luchtweerstand
Ik denk eerder dat je het over rolweerstand hebt... :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

RO 16v schreef:
Tom schreef:net op de A2 een saab 9-3 2.0 T. Dingen zijn best rap maar niet snel genoeg 8)
Moet je het eens proberen tegen een 9-5 Aero, ik had het niet verwacht... zo snel dat die dingen zijn.
die ben ik nooit tegen gekomen terwijl ik de kans had te gassen. De 3.0 T van saab in de 9-5 kun je iig hebben met een GTT. Ik vergeet dat gezicht van die kerel nooit :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Merijn schreef:
turboman schreef:Brede banden: meer luchtweerstand
Ik denk eerder dat je het over rolweerstand hebt... :)
mm.. toch ook wel luchtweerstand hoor.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Beide te verwaarlozen, klaar! :D
Don't walk the grass... smoke it
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

RO 16v schreef:
Tom schreef:net op de A2 een saab 9-3 2.0 T. Dingen zijn best rap maar niet snel genoeg 8)
Moet je het eens proberen tegen een 9-5 Aero, ik had het niet verwacht... zo snel dat die dingen zijn.
Ik heb een keer in zo'n 9-5 Aero mogen rijden, en dat gaat inderdaad allejezus hard. Gas in, turbodruk omhoog, kickdown en wooshhh, daar ga je! :worship:
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Matijs schreef:
RO 16v schreef:
Tom schreef:net op de A2 een saab 9-3 2.0 T. Dingen zijn best rap maar niet snel genoeg 8)
Moet je het eens proberen tegen een 9-5 Aero, ik had het niet verwacht... zo snel dat die dingen zijn.
Ik heb een keer in zo'n 9-5 Aero mogen rijden, en dat gaat inderdaad allejezus hard. Gas in, turbodruk omhoog, kickdown en wooshhh, daar ga je! :worship:
Tell me about it. :(
Matijs
Berichten: 5380
Lid geworden op: wo 29 aug 2001 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

:lol:
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Vanmiddag verloren van n fiat punto, stond naast m bij t stoptlicht.
Licht sprong op groen en hij spuit ineens weg.
Maar k had geen zin om tegen m te racen, motor stond nog koud, k rijd mn bakkie natuurlijk wel altijd eerst netjes warm :D
AZ4L
Berichten: 266
Lid geworden op: do 2 okt 2003 20:26
Locatie: Hong Kong

joeri_clio_power schreef:Vanmiddag verloren van n fiat punto, stond naast m bij t stoptlicht.
Licht sprong op groen en hij spuit ineens weg.
Maar k had geen zin om tegen m te racen, motor stond nog koud, k rijd mn bakkie natuurlijk wel altijd eerst netjes warm :D
Een HGT?
Gesloten