Op de linker baan haal een paar auto's in en er gaat zo'n nieuwe mini cooper S op mijn bumper plakken. Het was daar vrij druk dus had het gas er niet opstaan.
Dus ik denk ok, opzij en vol op het gas en kijken of ie het bij kan houden .
Van 110-150 (4e versnel)kon ie nog redelijk meekomen, viel niet tegen. Van 150-235 (5e) (op teller) was het een ander verhaal ik trok in eens een enorm gat. Later 200 rijdend komt ie voorbij, dus het was niet zo dat ie het niet probeerde.
jeroen.k schreef:Tsss...mn 1.7 haalt de 160 nog in zn 4
Da's ook wat, haalde gisteren 150! in z'n 3 tot de begrenzer erin kwam. En dat heb ik echt niet verkeerd afgelezen. Een afwijking heeft mijn teller ook niet. Dat is toch eigenlijk niet normaal voor een Clio 16v in de 3e versnelling? Of ligt dat misschien aan de koude lucht? Auto was overigens uiteraard wel goed op temp.
Raakte toevallig in gesprek met een jongen bij mij op de sportschool, en die bleek ook aardig autogek. Hij wist dat mijn vorige auto een RSi was.....
Met waterige oogjes deelde hij mij mede, dat ie al meerdere malen schijt gereden is door RSI'tjes in zijn GOLF 3 GTI.Hij had zich vergist in het "tamme"uiterljk van de RSI.
Merijn schreef:Ik kom net van mijn ouders af en kom bij een stoplicht een BMW 325i (E30) tegen.
moeilijk tegen een 325i ????
Jep! Heb je de specs van dat ding wel eens bekeken? 0-100 in 8,3 sec! Zoals ik al zei had ik het niet direct in de gaten, dus daar heb ik het op verloren... Daarna verloor ik het gewoon op koppel, denk ik! Tijd voor een chippie?
jeroen.k schreef:Tsss...mn 1.7 haalt de 160 nog in zn 4
Da's ook wat, haalde gisteren 150! in z'n 3 tot de begrenzer erin kwam. En dat heb ik echt niet verkeerd afgelezen. Een afwijking heeft mijn teller ook niet. Dat is toch eigenlijk niet normaal voor een Clio 16v in de 3e versnelling? Of ligt dat misschien aan de koude lucht? Auto was overigens uiteraard wel goed op temp.
Dit ligt niet aan lucht, temp, conditie van je motor of wat dan ook, als je 150 de toerenbegrenzer aantikt dan is dat zo. Al heb je er een 1.1 inliggen. Heeft pure met de overbrengingsverhouding, wieldiameter en ingesteld max toerental in de compjoeter te maken.
Standaard hoort een gtt 201 te kunnen halen. Die van mij haalde de 190 niet eens. Ja in duitsland wel maar das wel weer appart. Kwa toeren kun je makkelijk met een gtt naar de 7000 toeren. Ook met een 208 wat veel beweren wat niet kan.
There will be plenty of time to rest when your dead
catrinus schreef:Standaard hoort een gtt 201 te kunnen halen. Die van mij haalde de 190 niet eens. Ja in duitsland wel maar das wel weer appart. Kwa toeren kun je makkelijk met een gtt naar de 7000 toeren. Ook met een 208 wat veel beweren wat niet kan.
Bij mijn oude gt kon ik in de 5 echt niet boven de 6000 rpm komen! Dan wilde hij gewoon echt niet harder...
catrinus schreef:Standaard hoort een gtt 201 te kunnen halen. Die van mij haalde de 190 niet eens. Ja in duitsland wel maar das wel weer appart. Kwa toeren kun je makkelijk met een gtt naar de 7000 toeren. Ook met een 208 wat veel beweren wat niet kan.
Bij mijn oude gt kon ik in de 5 echt niet boven de 6000 rpm komen! Dan wilde hij gewoon echt niet harder...
ik heb de mijne in zijn 5 nooit echt boven de 205 kunnen krijgen. Dan kreeg ie het toch echt moeilijk. Hij was wel helemaal standaard (ook druk) met standaard banden.
Raakte toevallig in gesprek met een jongen bij mij op de sportschool, en die bleek ook aardig autogek. Hij wist dat mijn vorige auto een RSi was.....
Met waterige oogjes deelde hij mij mede, dat ie al meerdere malen schijt gereden is door RSI'tjes in zijn GOLF 3 GTI.Hij had zich vergist in het "tamme"uiterljk van de RSI.
Tom schreef:net op de A2 een saab 9-3 2.0 T. Dingen zijn best rap maar niet snel genoeg
Moet je het eens proberen tegen een 9-5 Aero, ik had het niet verwacht... zo snel dat die dingen zijn.
die ben ik nooit tegen gekomen terwijl ik de kans had te gassen. De 3.0 T van saab in de 9-5 kun je iig hebben met een GTT. Ik vergeet dat gezicht van die kerel nooit
Vanmiddag verloren van n fiat punto, stond naast m bij t stoptlicht.
Licht sprong op groen en hij spuit ineens weg.
Maar k had geen zin om tegen m te racen, motor stond nog koud, k rijd mn bakkie natuurlijk wel altijd eerst netjes warm
joeri_clio_power schreef:Vanmiddag verloren van n fiat punto, stond naast m bij t stoptlicht.
Licht sprong op groen en hij spuit ineens weg.
Maar k had geen zin om tegen m te racen, motor stond nog koud, k rijd mn bakkie natuurlijk wel altijd eerst netjes warm