project clio vr-6 biturbo x 2

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

volgens mij hebben die wel een speciale afdeling ofzo
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

dacht dat een quattro een 4wiel aandrijver was.

maargoed, succes ermee.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

cliomaniac schreef:...en koeling daar is inderdaad over nagedacht daarom het audi front meer plaats voor twee radiatoren of intercoolers...
als ruimte een probleem wordt, denk dan aan een chargecooler!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Quattro GmbH is een op zichzelf staande firma volgens mij. Ze bouwen echter wel veel in opdracht van Audi
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

cliomaniac schreef:
Er is alleen een ding en dat moet je niet hebben in brabant(ivm diefstal): en dat is een golf 3. Dus probeer ik deze golf een beetje te camoufleren/ lees lomp verbouwen, en koeling daar is inderdaad over nagedacht daarom het audi front meer plaats voor twee radiatoren of intercoolers.
Ja, zeker........
Ik woon ook in brabant en die golfjes 3 halen ze hier echt met BAKKEN weg..... scheepsladingen vol gaan naar het oostblok. :lol:
Nog nooit zon lullig excuus gehoord voor het slopen van een leuke golf.......
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

ja sorry voor de negatieve energie hoor, moest het effe kwijt.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

een golf slopen is in mijn ogen niks mis mee :D
Anonymous

ff over dat quattro:

quattro GmbH was founded in 1983 as a subsidiary of Audi AG, and began marketing an exclusive accessory collection in 1985. Since 1996, quattro GmbH has been registered as a manufacturer of high-performance vehicles. With its own development and production areas in the Audi plants in Neckarsulm and Ingolstadt, Germany, the team — consisting of approximately 160 employees — points the way to the future in the area of professional vehicle personalization. Currently, approximately 35,000 Audi vehicles per year are individually equipped after production.

http://www.audiworld.com/news/03/010503/content.shtml
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

hoe staat het met het project ben toch wel benieuwd :)
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

Merijn schreef:Ja, tuurlijk... Hij gaat voor zijn lol een Golf VR6 kopen! :lol: ;)
Ja wel voor de lol. Maakt een mooie grote barbeque... :lol:
bruno @af
Berichten: 1179
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Belgium
Contacteer:

is dit geen alternatief ??? :lol: :lol: :lol:
[img]http://www.ditismijnauto.nl/Essen0049.jpg[/img]
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Zeker 10 pk extra :p
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Ivm wielgewicht en wegligging lijkt mij dat het gehele onderstel op zijn kop moet. De spoorbreedtes maximaal vergroten, zowel voor als achter om ook plaats te maken voor de grote velgen en banden die een dergelijke auto nodig heeft.

Het lijkt mij verstandig de complete achterwielophanging te herontwerpen met McPherson veerpoten. Dus een volledig onafhankelijke wielophanging rondom. Zoiezo is dit al nodig om plaats te maken voor de aandrijving.

En waarom een aandrijftunnel in de auto lassen? Overbodig werk aangezien er geen koppeling tussen de aandrijflijnen nodig is. Hoevaak moeten we dat nog herhalen? Je jaagt jezelf onnodig op kosten en de setup van de auto wordt veel en veel moeilijker.

Je zou sterkere fusees kunnen gebruiken van een VW Motorsport Golf kitcar. Hans Weijs en consorten kunnen je wel aan die spullen helpen. Misschien is het ivm de kosten het makkelijkst om voor en achter dezelfde wielophanging te gebruiken (met de nodige aanpassingen) van een Golf Kitcar. Misschien is het zoiezo wel verstandig om een volledig "gelaste" Golf kitcar te gebruiken als structurele basis en een volledige voorwielophanging kopieren naar achteren. Afstellen komt in een later stadium.

Oh jzs. Laatste reactie=mnd geleden. Dit project zal wel zoals voorspeld een stille dood sterven.

Grtz,

Zzpeedie.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

speedline schreef:Ivm wielgewicht en wegligging lijkt mij dat het gehele onderstel op zijn kop moet. De spoorbreedtes maximaal vergroten, zowel voor als achter om ook plaats te maken voor de grote velgen en banden die een dergelijke auto nodig heeft.

Het lijkt mij verstandig de complete achterwielophanging te herontwerpen met McPherson veerpoten. Dus een volledig onafhankelijke wielophanging rondom. Zoiezo is dit al nodig om plaats te maken voor de aandrijving.

En waarom een aandrijftunnel in de auto lassen? Overbodig werk aangezien er geen koppeling tussen de aandrijflijnen nodig is. Hoevaak moeten we dat nog herhalen? Je jaagt jezelf onnodig op kosten en de setup van de auto wordt veel en veel moeilijker.

Je zou sterkere fusees kunnen gebruiken van een VW Motorsport Golf kitcar. Hans Weijs en consorten kunnen je wel aan die spullen helpen. Misschien is het ivm de kosten het makkelijkst om voor en achter dezelfde wielophanging te gebruiken (met de nodige aanpassingen) van een Golf Kitcar. Misschien is het zoiezo wel verstandig om een volledig "gelaste" Golf kitcar te gebruiken als structurele basis en een volledige voorwielophanging kopieren naar achteren. Afstellen komt in een later stadium.

Oh jzs. Laatste reactie=mnd geleden. Dit project zal wel zoals voorspeld een stille dood sterven.

Grtz,

Zzpeedie.

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ :lol: :lol:
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

speedline schreef:
Het lijkt mij verstandig de complete achterwielophanging te herontwerpen met McPherson veerpoten. Dus een volledig onafhankelijke wielophanging rondom. Zoiezo is dit al nodig om plaats te maken voor de aandrijving.

Grtz,

Zzpeedie.
Nee niet mcpherson. Dan moet je het goed doen. en meteen een multilink wielophanging bedenken. Dan zijn de afstel mogelijkheden ook beter. En afstellen is hard nodig bij dit project.

Derby
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

In de nieuwe Max Power staat een Corsa met 2 motoren, 630 pk, 0-60 m/ph 2,83 sec :worship: .
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Weer een reportage bij een Mac zeker?
Daar zijn ze in Engeland toch gek van :lol:
Cleaned Style
Projecttopic
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

multilink zal best beter zijn,
maar mc pherson is makkelijker uit te voeren. Je bent nl vrijer wbt de aanhechtingspunten op het chassis.
En het project moet natuurlijk wel uitvoerbaar blijven. :lol:
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

wouter 16v schreef:In de nieuwe Max Power staat een Corsa met 2 motoren, 630 pk, 0-60 m/ph 2,83 sec :worship: .
>-) :worship: >-) :worship: >-) :worship: >-) :worship: >-)
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

robert schreef:multilink zal best beter zijn,
maar mc pherson is makkelijker uit te voeren. Je bent nl vrijer wbt de aanhechtingspunten op het chassis.
En het project moet natuurlijk wel uitvoerbaar blijven. :lol:
Maar een beetje hersen gymnastiek(let op) op zijn tijd is niet verkeerd. en het heeft voordelen in de toekomst

Derby
jetab
Berichten: 679
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Contacteer:

Een renault 5 gt turbo met twee motoren bestaat al dus een golf vr6 met twee motoren moet ook wel haalbaar zijn. Of wordt het nu een clio met 2 motoren?

Succes (Y) ! Zal wel lang duren voordat het af is (ben zelf met 1 motorige auto al jaren bezig :lol: )
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

die golf met 2 ver 6 jes is er ook al lang
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Derby schreef: =Nee niet mcpherson. Dan moet je het goed doen. en meteen een multilink wielophanging bedenken. Dan zijn de afstel mogelijkheden ook beter. En afstellen is hard nodig bij dit project.
robert schreef:multilink zal best beter zijn,
maar mc pherson is makkelijker uit te voeren. Je bent nl vrijer wbt de aanhechtingspunten op het chassis.
En het project moet natuurlijk wel uitvoerbaar blijven. :lol:
Derby schreef: Maar een beetje hersen gymnastiek(let op) op zijn tijd is niet verkeerd. en het heeft voordelen in de toekomst
Die hersengymnastiek had ik al gedaan...

Vooruitdenkend aan zowel projectvorm, uitvoerbaarheid en realisatie direkt besloten om McPherson te adviseren...
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

speedline schreef:
Derby schreef: =Nee niet mcpherson. Dan moet je het goed doen. en meteen een multilink wielophanging bedenken. Dan zijn de afstel mogelijkheden ook beter. En afstellen is hard nodig bij dit project.
robert schreef:multilink zal best beter zijn,
maar mc pherson is makkelijker uit te voeren. Je bent nl vrijer wbt de aanhechtingspunten op het chassis.
En het project moet natuurlijk wel uitvoerbaar blijven. :lol:
Derby schreef: Maar een beetje hersen gymnastiek(let op) op zijn tijd is niet verkeerd. en het heeft voordelen in de toekomst
Die hersengymnastiek had ik al gedaan...

Vooruitdenkend aan zowel projectvorm, uitvoerbaarheid en realisatie direkt besloten om McPherson te adviseren...
even voor de goede orde. Het woord hersen gymnastiek was bedoel voor de gene die dit topic gestart is. Daarbij als alles verandert wordt waarom dan maar niet meteen een multilink ophanging. is wel zo handig als straks blijkt dat de auto bijvoorkeur rechtdoor wil.
En over uitvoerbaarheid wil ik het niet eens hebben.

I rest my case

Derby

No offence
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Aangezien we niets meer vernemen van Cliomaniac, ben ik bang dat dit topic een stille dood krijgt....
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Nee jo hij is vast hard aan et werk :)
Don't walk the grass... smoke it
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

we hebben wel vaker een tijdje nix van hem gehoord en toen dook ie ook ineena weer op we wachten het af :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het zal mij niet verbazen als zijn Golfje compleet getransformeerd is! Als je zijn Clio ooit gezien hebt weet je dat 'ie dat in ieder geval echt kan! Dat ding was echt schitterend!!! :worship:
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Ja, snap nu nog niet dat dat ding in onderdelen verkocht is, echt een doodzonde :@
bazzer2k
Berichten: 35
Lid geworden op: di 23 sep 2003 10:30
Locatie: boxtel

Geloof me, deze jongen is goed bezig. Heb laatst een onderdeeltje bij em opgehaald en t zag er echt wel vet uit zo'n audi front erop om van zn (wieltjes) nog maar te zwijgen.
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

zeg maar ff tegen hem dat ie ons weerus op de hoogte moet gaan houden :)
Smasher
Berichten: 127
Lid geworden op: do 3 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland / Sint Annaland
Contacteer:

hmzzz ik vond dit topic wel grappig om te lezen altijd maar tis een beetje stilletjes...... (S)

hoe verloopt het W12-projectje........??? :D

of.... kink in de kabel :wink:
the power of goodbye
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

ik las op marktplaats in zn advertentie wel iets over een audi R3???volgens mij is hij met iets anders bezig... :)
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Stond een mooi bedrag vh project bij...60.000 euri 8)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

welke advertentie is dat dan ?
Gesloten