project clio vr-6 biturbo x 2
dacht dat een quattro een 4wiel aandrijver was.
maargoed, succes ermee.
maargoed, succes ermee.
-
als ruimte een probleem wordt, denk dan aan een chargecooler!cliomaniac schreef:...en koeling daar is inderdaad over nagedacht daarom het audi front meer plaats voor twee radiatoren of intercoolers...
-
Ja, zeker........cliomaniac schreef:
Er is alleen een ding en dat moet je niet hebben in brabant(ivm diefstal): en dat is een golf 3. Dus probeer ik deze golf een beetje te camoufleren/ lees lomp verbouwen, en koeling daar is inderdaad over nagedacht daarom het audi front meer plaats voor twee radiatoren of intercoolers.
Ik woon ook in brabant en die golfjes 3 halen ze hier echt met BAKKEN weg..... scheepsladingen vol gaan naar het oostblok.

Nog nooit zon lullig excuus gehoord voor het slopen van een leuke golf.......
-
ja sorry voor de negatieve energie hoor, moest het effe kwijt.
-
een golf slopen is in mijn ogen niks mis mee 

ff over dat quattro:
quattro GmbH was founded in 1983 as a subsidiary of Audi AG, and began marketing an exclusive accessory collection in 1985. Since 1996, quattro GmbH has been registered as a manufacturer of high-performance vehicles. With its own development and production areas in the Audi plants in Neckarsulm and Ingolstadt, Germany, the team consisting of approximately 160 employees points the way to the future in the area of professional vehicle personalization. Currently, approximately 35,000 Audi vehicles per year are individually equipped after production.
http://www.audiworld.com/news/03/010503/content.shtml
quattro GmbH was founded in 1983 as a subsidiary of Audi AG, and began marketing an exclusive accessory collection in 1985. Since 1996, quattro GmbH has been registered as a manufacturer of high-performance vehicles. With its own development and production areas in the Audi plants in Neckarsulm and Ingolstadt, Germany, the team consisting of approximately 160 employees points the way to the future in the area of professional vehicle personalization. Currently, approximately 35,000 Audi vehicles per year are individually equipped after production.
http://www.audiworld.com/news/03/010503/content.shtml
-
- Moderator
- Car: Megane
hoe staat het met het project ben toch wel benieuwd 

-
Ja wel voor de lol. Maakt een mooie grote barbeque...Merijn schreef:Ja, tuurlijk... Hij gaat voor zijn lol een Golf VR6 kopen!![]()

-
- Contacteer:
Zeker 10 pk extra 

Ivm wielgewicht en wegligging lijkt mij dat het gehele onderstel op zijn kop moet. De spoorbreedtes maximaal vergroten, zowel voor als achter om ook plaats te maken voor de grote velgen en banden die een dergelijke auto nodig heeft.
Het lijkt mij verstandig de complete achterwielophanging te herontwerpen met McPherson veerpoten. Dus een volledig onafhankelijke wielophanging rondom. Zoiezo is dit al nodig om plaats te maken voor de aandrijving.
En waarom een aandrijftunnel in de auto lassen? Overbodig werk aangezien er geen koppeling tussen de aandrijflijnen nodig is. Hoevaak moeten we dat nog herhalen? Je jaagt jezelf onnodig op kosten en de setup van de auto wordt veel en veel moeilijker.
Je zou sterkere fusees kunnen gebruiken van een VW Motorsport Golf kitcar. Hans Weijs en consorten kunnen je wel aan die spullen helpen. Misschien is het ivm de kosten het makkelijkst om voor en achter dezelfde wielophanging te gebruiken (met de nodige aanpassingen) van een Golf Kitcar. Misschien is het zoiezo wel verstandig om een volledig "gelaste" Golf kitcar te gebruiken als structurele basis en een volledige voorwielophanging kopieren naar achteren. Afstellen komt in een later stadium.
Oh jzs. Laatste reactie=mnd geleden. Dit project zal wel zoals voorspeld een stille dood sterven.
Grtz,
Zzpeedie.
Het lijkt mij verstandig de complete achterwielophanging te herontwerpen met McPherson veerpoten. Dus een volledig onafhankelijke wielophanging rondom. Zoiezo is dit al nodig om plaats te maken voor de aandrijving.
En waarom een aandrijftunnel in de auto lassen? Overbodig werk aangezien er geen koppeling tussen de aandrijflijnen nodig is. Hoevaak moeten we dat nog herhalen? Je jaagt jezelf onnodig op kosten en de setup van de auto wordt veel en veel moeilijker.
Je zou sterkere fusees kunnen gebruiken van een VW Motorsport Golf kitcar. Hans Weijs en consorten kunnen je wel aan die spullen helpen. Misschien is het ivm de kosten het makkelijkst om voor en achter dezelfde wielophanging te gebruiken (met de nodige aanpassingen) van een Golf Kitcar. Misschien is het zoiezo wel verstandig om een volledig "gelaste" Golf kitcar te gebruiken als structurele basis en een volledige voorwielophanging kopieren naar achteren. Afstellen komt in een later stadium.
Oh jzs. Laatste reactie=mnd geleden. Dit project zal wel zoals voorspeld een stille dood sterven.
Grtz,
Zzpeedie.
-
- Car: Renault Clio III RS
speedline schreef:Ivm wielgewicht en wegligging lijkt mij dat het gehele onderstel op zijn kop moet. De spoorbreedtes maximaal vergroten, zowel voor als achter om ook plaats te maken voor de grote velgen en banden die een dergelijke auto nodig heeft.
Grtz,
Zzpeedie.
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Nee niet mcpherson. Dan moet je het goed doen. en meteen een multilink wielophanging bedenken. Dan zijn de afstel mogelijkheden ook beter. En afstellen is hard nodig bij dit project.speedline schreef:
Grtz,
Zzpeedie.
Derby
-
In de nieuwe Max Power staat een Corsa met 2 motoren, 630 pk, 0-60 m/ph 2,83 sec
.

-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Weer een reportage bij een Mac zeker?
Daar zijn ze in Engeland toch gek van
Daar zijn ze in Engeland toch gek van

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Maar een beetje hersen gymnastiek(let op) op zijn tijd is niet verkeerd. en het heeft voordelen in de toekomstrobert schreef:multilink zal best beter zijn,
maar mc pherson is makkelijker uit te voeren. Je bent nl vrijer wbt de aanhechtingspunten op het chassis.
En het project moet natuurlijk wel uitvoerbaar blijven.
Derby
Een renault 5 gt turbo met twee motoren bestaat al dus een golf vr6 met twee motoren moet ook wel haalbaar zijn. Of wordt het nu een clio met 2 motoren?
Succes
! Zal wel lang duren voordat het af is (ben zelf met 1 motorige auto al jaren bezig
)
Succes

-
- Contacteer:
die golf met 2 ver 6 jes is er ook al lang
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Derby schreef: =Nee niet mcpherson. Dan moet je het goed doen. en meteen een multilink wielophanging bedenken. Dan zijn de afstel mogelijkheden ook beter. En afstellen is hard nodig bij dit project.
robert schreef:multilink zal best beter zijn,
maar mc pherson is makkelijker uit te voeren. Je bent nl vrijer wbt de aanhechtingspunten op het chassis.
En het project moet natuurlijk wel uitvoerbaar blijven.
Die hersengymnastiek had ik al gedaan...Derby schreef: Maar een beetje hersen gymnastiek(let op) op zijn tijd is niet verkeerd. en het heeft voordelen in de toekomst
Vooruitdenkend aan zowel projectvorm, uitvoerbaarheid en realisatie direkt besloten om McPherson te adviseren...
even voor de goede orde. Het woord hersen gymnastiek was bedoel voor de gene die dit topic gestart is. Daarbij als alles verandert wordt waarom dan maar niet meteen een multilink ophanging. is wel zo handig als straks blijkt dat de auto bijvoorkeur rechtdoor wil.speedline schreef:Derby schreef: =Nee niet mcpherson. Dan moet je het goed doen. en meteen een multilink wielophanging bedenken. Dan zijn de afstel mogelijkheden ook beter. En afstellen is hard nodig bij dit project.robert schreef:multilink zal best beter zijn,
En het project moet natuurlijk wel uitvoerbaar blijven.Die hersengymnastiek had ik al gedaan...Derby schreef: Maar een beetje hersen gymnastiek(let op) op zijn tijd is niet verkeerd. en het heeft voordelen in de toekomst
Vooruitdenkend aan zowel projectvorm, uitvoerbaarheid en realisatie direkt besloten om McPherson te adviseren...
En over uitvoerbaarheid wil ik het niet eens hebben.
I rest my case
Derby
No offence
-
Aangezien we niets meer vernemen van Cliomaniac, ben ik bang dat dit topic een stille dood krijgt....
-
- Moderator
- Car: Megane
we hebben wel vaker een tijdje nix van hem gehoord en toen dook ie ook ineena weer op we wachten het af