ant1 schreef:kleppen moesten de orginele maat hebben en achterwiel ophanging moest orgineel (bijna) zijn.Dit alles omdat ze zich gingen houden aan de uit 1982 afkomstige groep A regeltjes.
Verder zal ik het niet weten.
gr antoine
Dat van de kleppen klopt, achterwielophanging niet. Na de 2 wk overwinningen werden er 3 nieuwe regels ingevoerd:
* Minimum gewicht 960 -> 1000 kg
* Verbod op actieve diffs (werd alleen in de Xsara gebruikt)
* Restrictor van 28 mm per cilinder, wat effectief leidt tot een beperking tot ongeveer 285 pk. De Xsara zat op dat moment op ongeveer 340 pk.
Sander101 schreef:Ik ben van plan om over een maand of 3,4 een WRC-rally te bezoeken.
Heeft iemand dat weleens gedaan en waar kan je dit allemaal regelen?
ant1 schreef:@ steven ga je vandaag niet naar circuit zolder?
Zeker wel; ik ben helemaal bevroren.
das de reden dat ik het nie zag zitten,vorig jaar bijna bevroren,p.s wie heeft er gewonnen???
Colsoul wint 2de rallysprint Dunlop Wintercup
Datum 7/12/2003
Op een bitterkoud circuit van Zolder heeft Bob Colsoul vanmiddag de tweede manche gewonnen van de Dunlop Wintercup. Colsoul won voor Hans Pasteels en Jos Sterckens.
In vriestemperatuur kreeg het publiek topper Chris Van Woensel uiteindelijk niet te zien. Van Woensel nam deel aan de verkenningen, maar voor de start van de eerste ronde zat het er al op voor de Brabander. De motor op de Pauwels-Escort WRC had teveel nukken en Van Woensel moest aan de kant.
Meteen lag de weg vrij voor Bob en Tom Colsoul, die de snelste waren in alle drie de doortochten met hun Mitsu Evo6 (mini-) groep A.
Colsoul: "Dit soort wedstrijden gebruiken we om te testen. Ik rij met een kleine groep A, dwz. grotere remmen, een andere versnellingsbak en een gewijzigde motor. Maar persoonlijk verkies ik toch met een groep N te rijden, eerder dan met een groep A."
Hans Pasteels eindigde tweede met een Mitsu evo7 voor de Ford Escort Cosworth van rallycrosser Jos Sterckens.
Sterckens: "Ik heb hier nog maar weinig gereden. Vorig jaar een rallysprint voor de Wintercup, en nu deze koers. En ik moet echt alles vergeten van in mijn periode in de rallycross: heel andere lijnen, alles is anders."
"De 300 pk van mijn Cosworth hier is natuurlijk niks in vergelijking met de 500 pk die ik vroeger had in mijn rallycross-Ford. Dus dat valt een beetje tegen."
Sander101 schreef:Ik ben van plan om over een maand of 3,4 een WRC-rally te bezoeken.
Heeft iemand dat weleens gedaan en waar kan je dit allemaal regelen?
Sander101 schreef:Ik ben van plan om over een maand of 3,4 een WRC-rally te bezoeken.
Heeft iemand dat weleens gedaan en waar kan je dit allemaal regelen?
misschien heeft stevenk nog wel meer informatie.De wk rally in duitsland is wel aardig om te gaan kijken.Voordeel is dat je niet zo ver hoeft te rijden.http://www.rallye-deutschland.de.Volgend jaar ,2004, wordt de wedstrijd op 20/8 t/m 22/8 gehouden.Tevens is dit een wedstrijd die meetelt voor het jwrc waarbij de clio super 1600's meerijden.
Sander101 schreef:Ik ben van plan om over een maand of 3,4 een WRC-rally te bezoeken.
Heeft iemand dat weleens gedaan en waar kan je dit allemaal regelen?
Full Spec Clio RS gpN (Fase 1): - AMP Bodyshell, reinforced, with excellent cage. - Renault Sport Spec Engine, ECU, exhaust cam, exhaust, 180 hp - Sadev Dogbox, topspeed 175 km/h - Proflex suspension - 15" Wheels - Gp N driveshafts - Hydraulic Handbrake - Roofvent - Lamp Pod There are a few spares with the car (alternator, subframe, left and right driveshaft) This car has been built in 2003 and has only run 2 races and is in excellent condition. The car is located and registered in Belgium
Full Spec Clio RS gpN (Fase 1): - AMP Bodyshell, reinforced, with excellent cage. - Renault Sport Spec Engine, ECU, exhaust cam, exhaust, 180 hp - Sadev Dogbox, topspeed 175 km/h - Proflex suspension - 15" Wheels - Gp N driveshafts - Hydraulic Handbrake - Roofvent - Lamp Pod There are a few spares with the car (alternator, subframe, left and right driveshaft) This car has been built in 2003 and has only run 2 races and is in excellent condition. The car is located and registered in Belgium
Net zoals bij elke andere kitcar:
- Hoge compressie
- Zeer lichte bewegende onderdelen
- belachelijk hoog toerental
- 4 gaskleppen
- Veel benzine
- vaak reviseren (ong. elke 800 km)
Nog een [url=mms://mms.web.vmma.be/kanaaltwee/pitstop/clio2003s1600.wmv]filmpje[/url] van een clio super 1600.Probleem is wel dat de server van de site vaak overbelast is.
redline van een Golf IV is 10.400, max. vermogen bij 9.500; aangezien boring en slag bij kitcar redelijk dicht bij elkaar liggen kun je er vanuit gaan dat dit bij een Megane of Clio Maxi hetzelfde is.
Voor de S1600 geldt trouwens vanaf volgend jaar een limiet van 9.000 rpm.
redline van een Golf IV is 10.400, max. vermogen bij 9.500; aangezien boring en slag bij kitcar redelijk dicht bij elkaar liggen kun je er vanuit gaan dat dit bij een Megane of Clio Maxi hetzelfde is.
Voor de S1600 geldt trouwens vanaf volgend jaar een limiet van 9.000 rpm.
Hmm jammer, toeren maken de man toch
Ik vind dat geluid echt huiveringwekkend...
tijn wat voor tripmaster gebruik je?
en heb jij verder nog voorkeuren?
het plan is om de tank naar binnen te gooien een carterplaat versnellingsbak revisie
4 carbs
spoor verbreding
en strijdjasje
[img]http://www.mcracingsa.com/RENAUL34.jpg[/img]
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:tijn wat voor tripmaster gebruik je?
en heb jij verder nog voorkeuren?
het plan is om de tank naar binnen te gooien een carterplaat versnellingsbak revisie
4 carbs
spoor verbreding
en strijdjasje
[img]http://www.mcracingsa.com/RENAUL34.jpg[/img]
strijdjasje ik ben gek op calberson versies... maar een tank binnenbord halen is tenzij je een echte FT3 tank hebt overkill hoor...
tripmasters heb ik altijd van terratrip gebrukt, maar het ligt aan de regels van een evenement welke je mag gebruiken. niet overal kan je met die echte boorcomputers aan de start komen he (in klassiekerrallies dan)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:bedoel meer eigenlijk lampjes
voeten steun?
en ja die tank die kan mischien van een 18
die is ook inwendig gemonteerd
Voetensteun vind ik erg fijn, als ik navigeer zet ik me hier tegen af, hang je niet zo in de gordels. Extra lampje is natuurlijk 's nachts nodig, maar elke simpel lampje voldoet, handig als je hem wat afschermt, zodat rijder er geen last van heeft...
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:bedoel meer eigenlijk lampjes
voeten steun?
en ja die tank die kan mischien van een 18
die is ook inwendig gemonteerd
oh ja, een kaartleeslampje op een flexibele arm, bij voorkeur op het deurpaneel gemonteerd. De alpine is vrij klein en ik vrij 1.90 dus een voetenplankje zal voor mij niet nodig zijn. In een klassiekerrally niet in ieder geval. Dan heb je zo veel zooi mee dat je daar ook alle ruimte kan gebruiken die je kan vinden.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:
en ja die tank die kan mischien van een 18
die is ook inwendig gemonteerd
een vleugje benzinedamp binnenin en je hebt koppijn waar je niet vrolijk van wordt he? Ik zie de meerwaarde ook niet echt hoor... zolang je op asfalt blijft houdt de tank onder de auto het prima vol. benzinetank binnenin echt niet doen tenzij je een FT3 tank hebt. da's brandveilig en laat geen dampen door.
Als er ook maar een stukje leiding door de binnenruimte loopt dan moet dat aeroquip leding zijn (dus met staalmantel) en dat past weer niet op een veilige manier op een normale brandstoftank / pomp zonder voor een paar 100 euro aan dure koppellingetjes te kopen. voor montage aan een inwendige brandstoftank kan je namenlijk weer alleen leiding met harde kern gebruiken, omdat alleen die een voldoende gasdichte aansluiting maakt.