[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

jeroen, ultra goed bezig! heb je nog pics?
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Nee geen Pics...volgende pics komen als het blok loopt! ;) Dus ergens deze week hoop ik :P
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Hmmz....ik wilde stiekem voor Haas toch wat foto's maken, maar mn camera blijkt stuk te zijn :( Nu had ik ook ff de camera nodig eigenlijk, want ik raak 1 stekker van de kabelboom niet kwijt. Dit is een stekker die uit de dikke boom komt die van de computer afkomt. Het is exact zo'n stekker als ook in de zijkant van de radiateur moet (de sensor). Maar zover naar beneden komt hij niet en die stekker zit er al op :s Heb de stekker rond bewogen zover als hij kan, maar vindt niet zo snel een aansluiting ervoor. Iemand een idee?

Verder zitten de nieuwe schijven erop en aan 1 kant de goodridge remslangen! (Y) Mooi spul is dat :D Helaas kan ik vanavond niet verder, maar vrijdag-avond flink aan de slag, misschien dat ik het dan red om zaterdag te starten...

Ik moet binnenkort ook iig 1 van de koperen remleidingen vervangen en nu hoorde ik van een kennis dat er ook flexibele remleidingen voor zijn. Zijn die goed te gebruiken? Of is het voor de remdruk beter om gewoon koperen te gebruiken?
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Niemand een idee waar die stekker thuis zou horen? :)
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Niemand? :~
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

kzal vanmiddag eens kijken of ik het kan zien :)

kan me wel herinneren dat er iig 1 stekker overblijft, misschien wel meerdere....
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

De kabelboom van een Clio zal alleen net anders zijn als die van een 19 (weet ik wel zeker) maar misschien is toch net gelijk? (Y)

Het is iig een stekker die vlak naast de computer zit en het is zo'n ronde waar 2 pennetjes ingedrukt moeten worden met zo'n ronde "knijpsluiting" erop...net als bij de tempsensor in de radiateur...
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Zit er ook niet zo'n stekker bij de pomp van de stuurbekrachtiging. Ik weet het niet zeker hoor, maar er staat me zoiets van bij.

En volgens mij zit er ook zo'n stekker in de buurt van de rechter veerpoot (vanuit de auto gezien). Tussen de computer en de veerpoot ergens op 1 of ander vaatje/kastje/potje (EGR klepje?)
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Hmzz...dan zullen we daar eens kijken :) Op de stuurbekr. pomp volgens mij niet, maar op zo'n vaatje zou nog wel eens kunnen :)
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Stekker moest op vaatje idd :D


Iemand tips hoe je een remleiding waarvan de bout rond is los kunt krijgen? :(
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

toch niet zo'n speciaal sleuteltje gekocht als ik zei? :lol: Ik zei nog dat je 'm geheid ronddraait met een gewone steeksleutel :wink:
Mrtn = Maarten
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Rond gedraaid met dat speciale sleuteltje...het stukje bij de klauw...was bezig de goodridge remslangen te monteren...maar niemand tips? Ik wil zondag wel in de 16v komen namelijk eigenlijk :p Het schiet al lekker op...alleen die remleiding zit nu dus tegen....


Ik zat net ook ff naar de ontsteking te kijken...daar horen toch 3 stekkers in? Ik heb er namelijk maar 2 in, de meest rechts (3-polig) mist. Waar moet die vandaan komen? Kan hem nergens vinden namelijk...
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Mn camera deed het weer...dus ff wat foto's geschoten...

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/vrijdag1.jpg[/img]
De remleiding...iemand een tip om die bovenste bout die dus rond is er toch af te krijgen?

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/vrijdag2.jpg[/img]
Dit stekkertje lag los...functieloos neem ik aan?

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/vrijdag3.jpg[/img]
De nieuwe schijf met goodridge remslang...

[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/vrijdag4.jpg[/img]
Zo ligt de motor er momenteel bij
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

De remleiding...iemand een tip om die bovenste bout die dus rond is er toch af te krijgen?
met een griptang??


[img]http://members.chello.nl/~tc.van.der.ve ... _small.JPG[/img]
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

jeroen.k schreef:
Ik zat net ook ff naar de ontsteking te kijken...daar horen toch 3 stekkers in? Ik heb er namelijk maar 2 in, de meest rechts (3-polig) mist. Waar moet die vandaan komen? Kan hem nergens vinden namelijk...
Hier horen maar 2 stekkers in. Rechter "stopcontact" hoort niks in.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Ik zag het al bij mn oude ja...dus dat is mooi. Remleiding heb ik idd losgekregen met een griptang (mn gereedschapsset breid zich wel snel uit zo :p )

Ben nu de vloeistoffen aan het bijvullen, dan de uitlaat ff vastzetten. 1 bout van de achterste motorsteun goed vastdraaien, contactslot aansluiten en dan kijken of hij start. Hoop het wel, want anders kan ik morgen niet eens naar de ALV komen...mn rode start nu helemaal niet meer namelijk :(
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Jeroen als je hem gaat starten, start hem dan eerst droog zodat de olie goed is doorgepompt, de meeste mensen vergeten dit, en het contact een paar keer aan en uit zodat er druk op je brandstof leiding komt te staan, start ie een stuk makkelijker van.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Wat is droogstarten? :s

Nou...ik heb alles klaar om te starten...de wirwar van het contactslot aangesloten...sleutel omdraaien...niks! :@

Toen ik de min op de accu zette hoorde ik wel wat relaitjes tikken. Dat hoor ik nu niet meer...en electronica is niet echt mijn grootste vriend.

Mensen tips waar ik naar moet kijken? Er zit overigens een klasse 1 startonderbreker op! :(

Help..... :)
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

jeroen.k schreef:Wat is droogstarten? :s

Nou...ik heb alles klaar om te starten...de wirwar van het contactslot aangesloten...sleutel omdraaien...niks! :@

Toen ik de min op de accu zette hoorde ik wel wat relaitjes tikken. Dat hoor ik nu niet meer...en electronica is niet echt mijn grootste vriend.

Mensen tips waar ik naar moet kijken? Er zit overigens een klasse 1 startonderbreker op! :(

Help..... :)
Zonder dat ie aan slaat. ff de kabel naar de bobine loshalen, bobinekabel heet dat meen ik :)
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Maar ik heb dus helemaal geen stroom niets doet het...ook alarmlichten niet...hoe kan ik nameten of de draden van contact goed zitten? :S
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Zijn je zekeringen nog wel heel??
Je alarmlichten staan helemaal los van je contact, dus er is nog iets anders niet goed.
Er zitten toch gewoon stekkers bij je contact neem ik aan?
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Contact is een verzameling van soldeerel en dat soort gein...ziet er echt niet uit en is geen touw aan vast te knopen...wat zou er verder fout kunnen zijn dan? Alle zekeringen zijn gewoon heel namelijk...tenminste...de enige zekeringen zitten toch in het zekeringskastje onder het dashboard?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Is de accu niet gewoon leeg?

Of denk ik nu te simpel ;)
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Nee, want de relais tikten wel...maar nu niet meer
ik kan ff mn oude accu erop gooien..... (I)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Heb je geen multimeter ofzo?? Dan kun je gewoon effe een paar dingen meten.
Jan-Geert (Momentsleutel)
Berichten: 1522
Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
Locatie: Waskemeer Friesland

een draad vergeten bij de accu?? of zon dikke zekering eruit?
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

robclio16V schreef:Heb je geen multimeter ofzo?? Dan kun je gewoon effe een paar dingen meten.
Kan wel een multimeter regelen...maar ik snap de ballen van electra...dus dan kom ik nog geen steek verder...vraag is dus wat ik zou moeten meten... :s
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Jan-Geert (Momentsleutel) schreef:een draad vergeten bij de accu?? of zon dikke zekering eruit?
Accu zit alles op...en dikke zekering? :s waar moeten die zitten dan?
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Zitten de stekkers in je relai kast goed aangesloten, misschien slecht contact, dit is meestal het probleem bij de Clio's als niks het doet.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Jep die zitten er 100% goed op...
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

loopt ie nou al eens?? :)
wouter 16v
Berichten: 753
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Zeeland

Tot hoever ben je gegaan met de nieuwe kabelboom, tot aan het relais kastje, zoja dan moet je verder de auto in, ik had namelijk hetzelfde probleem, bij de clio heb ik hem tot net onder aan het dashboard vervangen en toen deed nog alles het niet, maar de motor starte toen in ieder geval wel, wat hij eerst tot aan het relais kastje ook niet deed.
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Joehoe hij start! :D Sytraks meer nu snel verder :D
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Nou...heb de motor dus doormiddel van de accu van mn rode 19 (die dus ook bijna op was...), de polo van een vriend en wat startkabels aan de praat gekregen.

ik zette eerst de accu erop...tikkende relaitjes...de waterpomp begon te lopen, dus klon goed...maar toen bij contact kijken...niks...lampje van de startonderbreker...niks...pfff....mooi shit, maar ff nadenken...zit ook nog een massaatje aan het contact. Even die massa erop dan maar :p meteen een knipperen alarm lampje ff droogstarten, maar de startmotor raaide 2 keer rond en daarna nog maar halve slagen zeg maar...polo van mn vriend erbij, ff flink die accu opgeladen starten en lopen! :D :D :D

Meteen een biertje gepakt op het behaalde suc6 tot nu toe :) Morgenochtend vrij gekregen om hem af te maken zodat ik naar mn werk kan :D Dus morgen stuurkolom vast, stuur erop, schakelaars erop, achterbumper erop, 1 remslang erop, remmen en koelvloeistof ontluchten, stuurbekr.olie goed bijvullen (draaien aan stuur en bijvullen maar toch?) en dan kunnen we eens voorzichtig gaan rijden :D

Me is happy :D Motor klonk goed...geen rare bijgeluiden, behalve de uitlaat dan...hangt half los bij de kat namelijk...hehe...lekker luid! :p
Jasper16v
Berichten: 4881
Lid geworden op: za 1 dec 2001 0:00
Locatie: Emmen, Drenthe

ok dan ! suc6 met verder afbouwen en we horen wel hoe het rijd :)
Plaats reactie