[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!
jeroen, ultra goed bezig! heb je nog pics?
Hmmz....ik wilde stiekem voor Haas toch wat foto's maken, maar mn camera blijkt stuk te zijn
Nu had ik ook ff de camera nodig eigenlijk, want ik raak 1 stekker van de kabelboom niet kwijt. Dit is een stekker die uit de dikke boom komt die van de computer afkomt. Het is exact zo'n stekker als ook in de zijkant van de radiateur moet (de sensor). Maar zover naar beneden komt hij niet en die stekker zit er al op
Heb de stekker rond bewogen zover als hij kan, maar vindt niet zo snel een aansluiting ervoor. Iemand een idee?
Verder zitten de nieuwe schijven erop en aan 1 kant de goodridge remslangen!
Mooi spul is dat
Helaas kan ik vanavond niet verder, maar vrijdag-avond flink aan de slag, misschien dat ik het dan red om zaterdag te starten...
Ik moet binnenkort ook iig 1 van de koperen remleidingen vervangen en nu hoorde ik van een kennis dat er ook flexibele remleidingen voor zijn. Zijn die goed te gebruiken? Of is het voor de remdruk beter om gewoon koperen te gebruiken?

Verder zitten de nieuwe schijven erop en aan 1 kant de goodridge remslangen!

Ik moet binnenkort ook iig 1 van de koperen remleidingen vervangen en nu hoorde ik van een kennis dat er ook flexibele remleidingen voor zijn. Zijn die goed te gebruiken? Of is het voor de remdruk beter om gewoon koperen te gebruiken?
De kabelboom van een Clio zal alleen net anders zijn als die van een 19 (weet ik wel zeker) maar misschien is toch net gelijk? 
Het is iig een stekker die vlak naast de computer zit en het is zo'n ronde waar 2 pennetjes ingedrukt moeten worden met zo'n ronde "knijpsluiting" erop...net als bij de tempsensor in de radiateur...

Het is iig een stekker die vlak naast de computer zit en het is zo'n ronde waar 2 pennetjes ingedrukt moeten worden met zo'n ronde "knijpsluiting" erop...net als bij de tempsensor in de radiateur...
Zit er ook niet zo'n stekker bij de pomp van de stuurbekrachtiging. Ik weet het niet zeker hoor, maar er staat me zoiets van bij.
En volgens mij zit er ook zo'n stekker in de buurt van de rechter veerpoot (vanuit de auto gezien). Tussen de computer en de veerpoot ergens op 1 of ander vaatje/kastje/potje (EGR klepje?)
En volgens mij zit er ook zo'n stekker in de buurt van de rechter veerpoot (vanuit de auto gezien). Tussen de computer en de veerpoot ergens op 1 of ander vaatje/kastje/potje (EGR klepje?)
Rond gedraaid met dat speciale sleuteltje...het stukje bij de klauw...was bezig de goodridge remslangen te monteren...maar niemand tips? Ik wil zondag wel in de 16v komen namelijk eigenlijk
Het schiet al lekker op...alleen die remleiding zit nu dus tegen....
Ik zat net ook ff naar de ontsteking te kijken...daar horen toch 3 stekkers in? Ik heb er namelijk maar 2 in, de meest rechts (3-polig) mist. Waar moet die vandaan komen? Kan hem nergens vinden namelijk...

Ik zat net ook ff naar de ontsteking te kijken...daar horen toch 3 stekkers in? Ik heb er namelijk maar 2 in, de meest rechts (3-polig) mist. Waar moet die vandaan komen? Kan hem nergens vinden namelijk...
Mn camera deed het weer...dus ff wat foto's geschoten...
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/vrijdag1.jpg[/img]
De remleiding...iemand een tip om die bovenste bout die dus rond is er toch af te krijgen?
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/vrijdag2.jpg[/img]
Dit stekkertje lag los...functieloos neem ik aan?
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/vrijdag3.jpg[/img]
De nieuwe schijf met goodridge remslang...
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/vrijdag4.jpg[/img]
Zo ligt de motor er momenteel bij
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/vrijdag1.jpg[/img]
De remleiding...iemand een tip om die bovenste bout die dus rond is er toch af te krijgen?
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/vrijdag2.jpg[/img]
Dit stekkertje lag los...functieloos neem ik aan?
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/vrijdag3.jpg[/img]
De nieuwe schijf met goodridge remslang...
[img]http://home.concepts.nl/~pc102618/vrijdag4.jpg[/img]
Zo ligt de motor er momenteel bij
-
- Car: Renault Clio III RS
met een griptang??De remleiding...iemand een tip om die bovenste bout die dus rond is er toch af te krijgen?
[img]http://members.chello.nl/~tc.van.der.ve ... _small.JPG[/img]
Hier horen maar 2 stekkers in. Rechter "stopcontact" hoort niks in.jeroen.k schreef:
Ik zag het al bij mn oude ja...dus dat is mooi. Remleiding heb ik idd losgekregen met een griptang (mn gereedschapsset breid zich wel snel uit zo
)
Ben nu de vloeistoffen aan het bijvullen, dan de uitlaat ff vastzetten. 1 bout van de achterste motorsteun goed vastdraaien, contactslot aansluiten en dan kijken of hij start. Hoop het wel, want anders kan ik morgen niet eens naar de ALV komen...mn rode start nu helemaal niet meer namelijk

Ben nu de vloeistoffen aan het bijvullen, dan de uitlaat ff vastzetten. 1 bout van de achterste motorsteun goed vastdraaien, contactslot aansluiten en dan kijken of hij start. Hoop het wel, want anders kan ik morgen niet eens naar de ALV komen...mn rode start nu helemaal niet meer namelijk

Jeroen als je hem gaat starten, start hem dan eerst droog zodat de olie goed is doorgepompt, de meeste mensen vergeten dit, en het contact een paar keer aan en uit zodat er druk op je brandstof leiding komt te staan, start ie een stuk makkelijker van.
Wat is droogstarten? 
Nou...ik heb alles klaar om te starten...de wirwar van het contactslot aangesloten...sleutel omdraaien...niks!
Toen ik de min op de accu zette hoorde ik wel wat relaitjes tikken. Dat hoor ik nu niet meer...en electronica is niet echt mijn grootste vriend.
Mensen tips waar ik naar moet kijken? Er zit overigens een klasse 1 startonderbreker op!
Help.....

Nou...ik heb alles klaar om te starten...de wirwar van het contactslot aangesloten...sleutel omdraaien...niks!

Toen ik de min op de accu zette hoorde ik wel wat relaitjes tikken. Dat hoor ik nu niet meer...en electronica is niet echt mijn grootste vriend.
Mensen tips waar ik naar moet kijken? Er zit overigens een klasse 1 startonderbreker op!

Help.....

Zonder dat ie aan slaat. ff de kabel naar de bobine loshalen, bobinekabel heet dat meen ikjeroen.k schreef:Wat is droogstarten?
Help.....

Contact is een verzameling van soldeerel en dat soort gein...ziet er echt niet uit en is geen touw aan vast te knopen...wat zou er verder fout kunnen zijn dan? Alle zekeringen zijn gewoon heel namelijk...tenminste...de enige zekeringen zitten toch in het zekeringskastje onder het dashboard?
-
een draad vergeten bij de accu?? of zon dikke zekering eruit?
Kan wel een multimeter regelen...maar ik snap de ballen van electra...dus dan kom ik nog geen steek verder...vraag is dus wat ik zou moeten meten...robclio16V schreef:Heb je geen multimeter ofzo?? Dan kun je gewoon effe een paar dingen meten.

-
Tot hoever ben je gegaan met de nieuwe kabelboom, tot aan het relais kastje, zoja dan moet je verder de auto in, ik had namelijk hetzelfde probleem, bij de clio heb ik hem tot net onder aan het dashboard vervangen en toen deed nog alles het niet, maar de motor starte toen in ieder geval wel, wat hij eerst tot aan het relais kastje ook niet deed.
Nou...heb de motor dus doormiddel van de accu van mn rode 19 (die dus ook bijna op was...), de polo van een vriend en wat startkabels aan de praat gekregen.
ik zette eerst de accu erop...tikkende relaitjes...de waterpomp begon te lopen, dus klon goed...maar toen bij contact kijken...niks...lampje van de startonderbreker...niks...pfff....mooi shit, maar ff nadenken...zit ook nog een massaatje aan het contact. Even die massa erop dan maar
meteen een knipperen alarm lampje ff droogstarten, maar de startmotor raaide 2 keer rond en daarna nog maar halve slagen zeg maar...polo van mn vriend erbij, ff flink die accu opgeladen starten en lopen!

Meteen een biertje gepakt op het behaalde suc6 tot nu toe
Morgenochtend vrij gekregen om hem af te maken zodat ik naar mn werk kan
Dus morgen stuurkolom vast, stuur erop, schakelaars erop, achterbumper erop, 1 remslang erop, remmen en koelvloeistof ontluchten, stuurbekr.olie goed bijvullen (draaien aan stuur en bijvullen maar toch?) en dan kunnen we eens voorzichtig gaan rijden 
Me is happy
Motor klonk goed...geen rare bijgeluiden, behalve de uitlaat dan...hangt half los bij de kat namelijk...hehe...lekker luid! 
ik zette eerst de accu erop...tikkende relaitjes...de waterpomp begon te lopen, dus klon goed...maar toen bij contact kijken...niks...lampje van de startonderbreker...niks...pfff....mooi shit, maar ff nadenken...zit ook nog een massaatje aan het contact. Even die massa erop dan maar

Meteen een biertje gepakt op het behaalde suc6 tot nu toe

Me is happy