Knallen/pruttelen uitlaat bij gaslos bij ca 4000 toeren
Kan iemand mij precies uitleggen waarom mijn Clio 16v dit doet? Ik snap dat het wel goed is, maar ik snap niet waarom dit nou gebeurt rond die 4000 toeren. Volgens mij heet dit toch ook backfire of zoiets? Gaarne uitleg (ikke is leek):) Sorry, let me rephrase "knallen", eerder een geluid van "pop-pop!"
-
- Contacteer:
mmmm Heb je je verdelerkap en rotor al is vervangen? zeg maar wat hoor ben geen echte techneut op dat gebied 

T'is niet zo dat ik me er aan stoor of zo, dus ik zie het ook niet als een storing (dat is het ook niet) maar ik vraag me alleen af waarom ie juist bij 4000 toeren en gas los dit doet. Is verder wel vet en zo en ik denk dat meerdere Cliorijders dit hebben. Of misschien is het de combinatie met openluchtfilter of zo.
Het heeft te maken met onverbrand brandstof.
Mijn clio heeft nog een kat en midden demper en die ploft niet als ik gewoon me gas los laat, maar tik ik of houd ik mijn gas 1 mm ingedrukt roffelt ie alles bij elkaar
Kan je leuk mee spelen ben bijna zover dat ik melodietjes kan roffelen hehe
Mijn clio heeft nog een kat en midden demper en die ploft niet als ik gewoon me gas los laat, maar tik ik of houd ik mijn gas 1 mm ingedrukt roffelt ie alles bij elkaar

Ja idd, dat bedoelde ik dus, effe gas los en dan weer een beetje gas erbij, gaat ie pruttelen, net erwtensoep als ie aan het koken gaatBen schreef:Het heeft te maken met onverbrand brandstof.

-
ik heb het bij mijn auto ook,bij 3500 tpm ongeveer(toevallig ook het punt wanneer het meeste koppel geleverd wordt)is alleen bij gas loslaten rond dat toerental.
ik heb dan wel een carburateur.het was voor de apk keuring dit jaar erger maar na het CO afgesteld te hebben(stond te laag)was het minder.
volgens mij doet dit fenomeen zich voor als het mengsel te arm is.dit omdat de vlamsnelheid dan te laag is en het mengsel nog aan het ontbranden is als je uitlaatklep opengaat.vandaar die roffels.
het schijnt als dit echt heel erg is dat je uitlaatspruitstuk te warm wordt en zou kunnen scheuren.
Dit is wat ik denk hoe het werkt.correct me if i`m wrong please!
o ja,een clio heeft natuurlijk wel injectie,zou die dat niet moeten regelen ofzo?daar schiet mijn kennis voor tekort
ik heb dan wel een carburateur.het was voor de apk keuring dit jaar erger maar na het CO afgesteld te hebben(stond te laag)was het minder.
volgens mij doet dit fenomeen zich voor als het mengsel te arm is.dit omdat de vlamsnelheid dan te laag is en het mengsel nog aan het ontbranden is als je uitlaatklep opengaat.vandaar die roffels.
het schijnt als dit echt heel erg is dat je uitlaatspruitstuk te warm wordt en zou kunnen scheuren.
o ja,een clio heeft natuurlijk wel injectie,zou die dat niet moeten regelen ofzo?daar schiet mijn kennis voor tekort
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Hebben jullie niet ergens een lekje in je uitlaat?? Dan begint er bij gaslos ook wat te knallen.
Project: GTT Blue Sport
Ik heb het altijd heel erg als de vacuumslang van de onsteking niet goed zit bij de gtt.
Is een kwestie van onverbrande benzine in een hete uitlaat; niets om je zorgen om te maken, hooguit slecht voor de levensduur van katAZ4L schreef:Kan iemand mij precies uitleggen waarom mijn Clio 16v dit doet? Ik snap dat het wel goed is, maar ik snap niet waarom dit nou gebeurt rond die 4000 toeren. Volgens mij heet dit toch ook backfire of zoiets? Gaarne uitleg (ikke is leek):) Sorry, let me rephrase "knallen", eerder een geluid van "pop-pop!"

Je clio heeft een map-sensor toch? Als het vacuumslangetje lek is registreert ie minder vacuum dus zou ie meer kunnen inspuiten als je gas los hebt. het lijkt me zeer onwaarschijnlijk maar bekijk het eens als ie overdreven plopt. misschien ook je vacuumslang op de benzinedrukregelaar die doet ongeveer hetzelfde (meer vacuum minder benzinedruk).
Bij mij is het juist erger geworden sinds de 2.0 , komen nu zelfs vlammen uit als ik overschakel @ 7000 rpm bijvoorbeeld.Jasper16v schreef:Had ik eerder wel veel, maar nu met nieuwe 2.0 liter motor veel minder.
vet kewl!
mapsensor? wa's da?
Nee, dat "ploppen" maak ik niet vaak mee en storend is het dan al helemaal niet. DAt er een lek in mijn uitlaat is, da's waar (bij lasnaad einddemper) maar dat gedeelte wordt binnenkort toch vervangen. Dus als het daaraan al ligt, dan zal ik dat binnenkort wel kwijt zijn (wel jammer ergens).

Same here, onregelmatig stationair lopen hoort er ook bij maar dat komt door het vliegwiel.Visscher schreef:Bij mij is het juist erger geworden sinds de 2.0 , komen nu zelfs vlammen uit als ik overschakel @ 7000 rpm bijvoorbeeld.Jasper16v schreef:Had ik eerder wel veel, maar nu met nieuwe 2.0 liter motor veel minder.
Ik heb het ook met mijn cliotje 16v, geweldig toch!
Als ik gewoon gas los laat, hoor je weinig to niets. Als ik rond de 4000 toeren even mn gas aantik, roffelt ie geweldig. Soms wel eens een flinke doffe klap, mooi toch! Ik heb trouwens ook nog gewoon mn kat en middendemper er onder hangen..
Als ik gewoon gas los laat, hoor je weinig to niets. Als ik rond de 4000 toeren even mn gas aantik, roffelt ie geweldig. Soms wel eens een flinke doffe klap, mooi toch! Ik heb trouwens ook nog gewoon mn kat en middendemper er onder hangen..
Clio16v rules
Volgens mij wordt ie te rijk doordat de gasklep dicht staat. De benzine kan niet ontbranden, maar door de hitte en wat extra lucht in de pijp plopplop.r5alpine-turbo schreef:ik heb het bij mijn auto ook,bij 3500 tpm ongeveer(toevallig ook het punt wanneer het meeste koppel geleverd wordt)is alleen bij gas loslaten rond dat toerental.
-
jij weet het dus ook niet zeker?wie o wie kan het juiste antwoord geven 

-
een rijk mengsel zou niet geheel ontbranden door een tekort aan zuurstof.dan zou het daarna in de uitlaat wel moeten ontbranden?maar daar is toch helemaal geen zuurstof aanwezig om de benzine te ontbranden?Volgens mij wordt ie te rijk doordat de gasklep dicht staat. De benzine kan niet ontbranden, maar door de hitte en wat extra lucht in de pijp plopplop.